verootjoo schreef:Er is op die school serieus een club ouders die de ramen van de school onderhoudt?
Wat een ellende, ik heb al moeite met mn eigen ramen op tijd te soppen.
Het is niet dat ik me snel ergens te goed voor voel hoor, maar ik vind ramenlappen, wcs boenen en de school schoonhouden echt geen taak van de ouders
Maar goed, luizenpluizen lijkt me ook niks. Ben als de dood dat ik er een tegen kom. Gelukkig ben ik een jongensmoeder. Ik stop er wel gewoon genoeg gel in zodat die beesten er niet op willen.
Tondeuse mee naar school
Ik zou helemaal de kriebels krijgen van dat luizenpluizen.Ik vind het ook echt te ver gaan dat ouders onbetaald opdraaien voor het schoonmaken van wc's, ramen en ander onderhoud van de school.
En wat ik ook wel eens hoor, ouders die als begeleiding mee gaan op schoolreis maar zelf entree moeten betalen.
Ik vind het zelf leuk om mee te gaan. En zelf ga je ook mee de attracties in. Maar je bent wel heel de dag bezig met opletten op de kinderen. Ik had bijv. een kind in mijn groepje met CF en nog een chronische ziekte erbij. Dus heel de dag opletten op hygiëne en medicijnen. Je helpt op dat moment de school, dan vind ik het te gek dat je zelf entree moet betalen. Zou hetzelfde zijn als ze die dag het loon van de leerkrachten inhouden omdat het een uitje is.

. Maar mijn kinderen zijn ook wat kritisch wat betreft schoolreisjes en gaan alleen mee als de bestemming ze aan staat.