nouklime schreef:Ik schrok van het stukje ik hoor het mijzelf voor de 60ste keer uitleggen. Tegen stagiaires moet je duidelijk zijn hier heb je een schrift ik leg het je uit ik verwacht dat je het allemaal noteert. Want zoals mijn vader mij ooit leerde 'Wie schrijft die blijft'. Oh en een vraag stellen is niet erg! Maar 3x dezelfde vraag dan is bij mij mijn geduld al op haha ik refereer altijd naar het schriftje waarin ze alles hebben opgeschreven. 18 jaar dan weet je nog niks van het leven die mag je in mijn ogen best een schop onder hun kont in de goeie richting geven.
soms krijg ik liever 3x de zelfde vraag dan dat ze de vraag niet nog meer durven te stellen!
ik weet uit ervaring dat ik vaak ook meerdere keren de zelfde uitleg nodig heb voordat ik het snap.
door mijn eerst begeleider van mijn BBL opleiding durf ik nu niet meer nog een keer te vragen. deze man heeft mijn zo de grond in getrapt omdat ik vaak een extra uitleg nodig heb.
dus vind dat het wel afhangt van de persoon. en dat je ze niet allemaal het zelfde kan behandelen.
als ik hier bijv. iemand moet inwerken en hij toont wil en goede inzet vind ik het niet erg om hem het 3x te moeten uitleggen. maar tonen ze geen inzet ben ik naar 2x klaar
J_emma