Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Saaams schreef:Hoe komt het dat je niks ziet van het dicht naaien van de mond? Het is nooit opgevallen.
blokje schreef:Mijn opa is afgelopen weekend overleden. En nu moesten ze zijn pacemaker etc ook verwijderd worden.
Doe je dat soort dingen ook?
Ik wist niet dat ze een mond dichtnaaien. Ik dacht plakken of idd een klem onder de kaak.
Weet dat bij mijn oma op de dag van de begrafenis der tanden door der lippen zichtbaar werden. Waarschijnlijk zakte de mond toch iets open? Vond dat maar een vreemd gezicht.
Zeedraakje schreef:Gewoon blijven formuleren zoals het is hoor, niet moeilijk zitten doen over anders verwoorden. Als het zo is, is het zo.
Gaaf en zinvol beroep! En interessant
Polly schreef:Offline schreef:ik vertel mijn verhaal hoe ik het meemaak in mijn werk. Jij maakt het misschien anders mee
Maar je zegt zelf dat je thanatopraxeur bent...
Eigenlijk vooral restaurateur begrijp ik uit je topic?
Cayenne schreef:Wat apart! Bij mijn opa was de mond echt niet dichtgenaaid maar had hij een soort steuntje onder zijn kin waar zijn mond op rustte zodat hij niet omlaag kon zakken. (Dat gebeurde overigens wel een beetje want de mond hing op een kiertje).
Is dat dan een oudere techniek?
Offline schreef:blokje schreef:Mijn opa is afgelopen weekend overleden. En nu moesten ze zijn pacemaker etc ook verwijderd worden.
Doe je dat soort dingen ook?
Ik wist niet dat ze een mond dichtnaaien. Ik dacht plakken of idd een klem onder de kaak.
Weet dat bij mijn oma op de dag van de begrafenis der tanden door der lippen zichtbaar werden. Waarschijnlijk zakte de mond toch iets open? Vond dat maar een vreemd gezicht.
Gecondoleerd !
Ja pacemaker verwijder ik ook.
Weet je ook waarom dit is?
Pacemaker wordt altijd verwijderd . Mocht het lichaam de oven in gaan kan het apparaatje ( de pacemaker ) ontploffen in de oven en brengt schade aan de oven. vandaar dat deze altijd verwijderd moet worden.
Oei dat is niet fijn om te zien idd. Dan denk ik dat het touwtje niet strak genoeg zat waardoor de kaak toch is gaan zakken.
LindyH schreef:Eerlijk gezegd lijkt het me helemaal geen dankbaar beroep, in die zin dat je vrij zelden een 'dankjewel' zult krijgen van nabestaanden neem ik aan. Je doet je werk toch meer op de achtergrond. Kom je überhaupt wel in contact met nabestaanden?
Natuurlijk is het wel fijn dat mensen zoals jullie er zijn. Daar zouden wel wel iets dankbaarder voor mogen zijn, maar ik kan me voorstellen dat nabestaanden daar in zo'n heftige periode totaal niet mee bezig zijn.
Offline schreef:Cayenne schreef:Wat apart! Bij mijn opa was de mond echt niet dichtgenaaid maar had hij een soort steuntje onder zijn kin waar zijn mond op rustte zodat hij niet omlaag kon zakken. (Dat gebeurde overigens wel een beetje want de mond hing op een kiertje).
Is dat dan een oudere techniek?
Dan is of jouw opa gelovig , of wilde de familie niet dat het dichtgenaaid werd
Citaat:Dan is of jouw opa gelovig , of wilde de familie niet dat het dichtgenaaid werd
Citaat:Mijn opa was idd gelovig. Maakt dat verschil? Ik wist niet dat sommige gelovigen de mond niet willen laten dichtnaaien.
Ben benieuwd wat daar de reden van is.
blokje schreef:Mijn opa en oma (en de rest van de familie) is gelovig maar heb nog nooit een steuntje gezien onder de kin.
Mijn opa (ligt nu nog opgebaard) ligt bijna met de kin op de borst dus denk dat zijn mond is dicht genaaid.