Bokkers en hun "bijzondere" beroep...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 07:33

sureido schreef:
Druif_01 schreef:
Als je 112 belt kom ik eraan gescheurd :)

Lijkt me heftig om telkens wat anders en soms heel zwaar aan te treffen zeg.

Dat valt eigenlijk reuze mee. Zodra mijn uniform aan gaat ben ik voorbereid dat er meldingen kunnen komen, maar de contrasten zijn soms wel heel groot. Het ene moment sta je bij een reanimatie en het volgende moment geef je iemand een verbaal voor bellen achter het stuur. Ik vind het het mooiste vak dat er is :)

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 08:01

Druif_01 schreef:
Dat valt eigenlijk reuze mee. Zodra mijn uniform aan gaat ben ik voorbereid dat er meldingen kunnen komen, maar de contrasten zijn soms wel heel groot. Het ene moment sta je bij een reanimatie en het volgende moment geef je iemand een verbaal voor bellen achter het stuur. Ik vind het het mooiste vak dat er is :)

Wilde juist vragen welke afdeling van 112 ik moet bellen, maar je werkt dus bij de politie ;) Gaaf hoor, lijkt me heel divers, maar ook heel moeilijk. Ik heb altijd de neiging om weg te rennen als mensen agressief worden :=

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 09:24

mnka schreef:
momenteel studeer ik nog, maar ik hou mij vooral bezig met het maken van data visualisaties en zou hier graag mijn beroep van willen maken.

Wat en waar studeer je? Ik heb m’n minor hierin gedaan, supertof :j

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 09:29

Ik hoop dat ik bokt niet over me heen krijg :x ik ben proefdierverzorger, ik verzorg muisjes bij een onderzoekscentrum, vooral naar straling (zoals bij beeldvorming,...)

Voordien heb ik nog bij een bedrijf gewerkt die hommels en insecten voorzien voor landbouwbedrijven, betere bestuiving, natuurlijke insectenbestrijding,...

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 09:52

Leuk om te lezen, maar ook heel heftige beroepen!

ArankaM schreef:
Mooie beroepen!
Ik studeer nog, voedingsmiddelentechnologie en ik studeer af op productontwikkeling. Het is echt mijn droom om in de supermarkt te lopen en mensen te zeggen van; hé ik heb dat wat je daar in je mandje hebt liggen ontwikkeld :Y)

Dit dus, ik ben productontwikkelaar in limonadesiropen :D :Y) .

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 09:56

Ter illustratie:))

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
CastaMickey schreef:
Klassiek zangeres :)) (dus idd, opera enzo)

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 10:00

Kay_Kim schreef:
Ik hoop dat ik bokt niet over me heen krijg :x ik ben proefdierverzorger, ik verzorg muisjes bij een onderzoekscentrum, vooral naar straling (zoals bij beeldvorming,...)

Voordien heb ik nog bij een bedrijf gewerkt die hommels en insecten voorzien voor landbouwbedrijven, betere bestuiving, natuurlijke insectenbestrijding,...

Mag ik vragen wat jouw motivatie was om voor een dergelijk beroep te solliciteren?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 10:01

Ik ben tandtechnicus. Ik maak kronen en bruggen wat deels digitaal gaat en deels met de hand. Met de hand houdt onder andere in met poeder en vloeistof, een penseel en een oven de vorm en kleur opbouwen van een tand. Het is super creatief en heel nauwkeurig werk.

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 10:03

daantjuhhh schreef:
Wat mij trouwens echt een super leuk beroep lijkt is wat je altijd ziet bij border Security.

Dat je op de luchthaven tassen mag doorzoeken van reizigers. En post pakketten. En dan die drugstesten mag doen. Lijkt mij nou zo leuk hè :D

Ik ben vanaf januari beveiliger op Schiphol. Waarvan het doorzoeken van tassen ook tot 1 van mijn werkzaamheden behoort. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 10:03

Geen "echt" werk maar vrijwilligerswerk; Ik organiseer verkiezingscampagnes in mijn gemeente :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 10:04

xPabloBokt schreef:
Resistance schreef:
Ik ben nu nog student, maar na mijn studie ben ik art director of creative director. :)

Dat is mijn nicht ook! Die heeft Design Academy Eindhoven gedaan en is nu met 28 jaar jong (!) Senior Art Director bij een designbedrijf :D

Ikzelf ben student zelfstandig werkend kok.

Oh wat leuk! :D Ik doe advertising aan de [naam], maar we worden echt gewoon opgeleid tot AD/CD. En mensen die dat zijn, zijn tegenwoordig heel erg gewild. Daarom zijn er ook veel jonge mensen zoals je nicht in het wereldje. :j Bij welk bedrijf werkt ze? :)

Ik ga zelf waarschijnlijk bij een ad agency, om eerst ervaring op te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 10:05

Bommeltje_ schreef:
Nouja ik studeer er nog voor maar ga straks als conservator in een museum werken ;)

Gaaf beroep heb jij trouwens :D

Ik werk met een conservator. Heb zelf diploma's op het vakgebied Goud&zilver.
https://zilvermuseum.com/

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 10:11

Ik ben deeltijd dirigent in de HaFaBra wereld (Harmonie, Fanfare, Brassband). Voor een vrouw tegenwoordig nog steeds vrij uniek. Daarnaast geef ik saxofoonles en muziektheorie. Af en toe componeer of arrangeer ik muziek voor harmonie/fanfare en ik heb een scholenproject opgezet voor muziekverenigingen die leden willen werven op de basisschool.

Het andere deel werk ik als beleidsmedewerker passend onderwijs en houd ik me bezig met ondersteuning voor leerlingen in het voortgezet onderwijs (van voortgezet speciaal onderwijs, praktijk onderwijs, tot en met gymnasium). Maar dat is dan weer wat minder bijzonder :D

mnka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 10:17

Warboel schreef:
mnka schreef:
momenteel studeer ik nog, maar ik hou mij vooral bezig met het maken van data visualisaties en zou hier graag mijn beroep van willen maken.

Wat en waar studeer je? Ik heb m’n minor hierin gedaan, supertof :j

CMD in Amsterdam. Momenteel volg ik een themasemester van een half jaar dat Information Design heet en ik volg daar dan nog de tech track van.

Ik vind het heerlijk om door verschillende datasets te gaan, op te schonen en vervolgens met code te gaan plotten.

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 10:20

Ik werk als teamleider bij Vluchtelingenwerk en sta mensen bij op juridisch en maatschappelijk vlak (wegwijs maken en integratie in de samenleving).

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 10:20

Pandameisje schreef:
Ghostattack schreef:
Hier ook een ICTer, ik ben Business Intelligence Developer (Of Business Intelligence & Analytics Engineer, ik heb twee titels haha). Ik werk dan ook echt bijna alleen maar met mannen, de vrouwen in mijn vakgebied hebben allemaal een rol als consultant en niet als developer. Niet zozeer bijzonder denk ik, maar krijg toch vaak de vraag of ik het wel leuk vind in de mannenwereld :P

Dan vraag ik me af hoe vind je het tussen de mannen :p ben wel een benieuwd om het van andere vrouw te horenb

Ideaal, persoonlijk vind ik het werken met mannen juist fijner dan met veel vrouwen. Al is het ook altijd wel weer gezellig om met een vrouwelijke consultan/collega te zitten hoor :) Het aantal vrouwen in de IT begint wel steeds meer te worden, naar mijn idee heb je op een sollicitatie soms best een stapje voor.

Anoniem

Re: Bokkers en hun "bijzondere" beroep...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 10:24

Leuke beroepen zie ik voorbij komen zeg.

Mijn beroep is ook nog niet zo heel standaard: ik werk als ervaringsdeskundige.
Ik heb een geschiedenis als cliënt in de GGz en ben inmiddels in dezelfde organisatie werkzaam in een team om huidige cliënten te begeleiden en ondersteunen in hun eigen herstelproces.
Ik wil niet anders meer!

RianneH

Re: Bokkers en hun "bijzondere" beroep...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 10:38

Dat klinkt als een bijzonder beroep Robijntjah! Wat fijn dat je jouw ervaringen in kan zetten om anderen te helpen!

En nog meer bijzondere en ongewone beroepen, leuk om te lezen!

Ik werk als research analist in een onderzoeksgroep bij een hoog aangeschreven instituut hier in NL. Wij doen onder andere onderzoek in/met fruitvliegjes(cellen). Het leuke eraan is is dat ik mijn eigen projecten heb en ervoor zorg dat alles soepel verloopt in het lab.

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 10:38

Nu werk ik achter de balie waar ik de intercom bedien en mensen een beetje wegwijs maak. Op zich niet heel bijzonder, maar wel leuk. Ik heb ook een poos bij de Dierenambulance meegedraaid voor ik hier aan het werk kwam. Toen had ik nog geen rijbewijs dus was bijrijder in de ambulance en ik beantwoorde telefoontjes op de meldkamer als ik panddienst had. Dan stuurde ik de ambulance naar ongelukken of meldingen. Daar maak je de vreemdste dingen mee en heb ook wel een aantal keer in het nieuws gestaan :P Zo kan ik wel een heel verhaal schrijven. Het is jammer dat er niks mee te verdienen valt anders had ik daar wel oud willen worden.
Van jongs af aan wil ik ook graag bij de politie (als Surveillant) dus misschien dat ik ooit nog een carriëreswitch maak.

Vind het een leuk topic en het is interessant om te zien wat er zoal bestaat :j

nelske164

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 10:40

Ik ben test operator in een safety center. Ik doe de elektronica/sensoren van crashtesten met auto's!
Is maar 1 bedrijf in Nederland dat dat doet, dus best een bijzondere baan en op feestjes doet het het altijd goed dat je legaal auto's mag slopen :D

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 10:44

brittkalijn schreef:
Ik ben turntrainster! Hoor je ook niet heel veel :) (Is ook tekort aan..)

Super leuk!

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 10:46

Ik zie allerlei dingen voorbij komen waar ik zelfs nooit van gehoord had :D
Ik heb niet zo'n bijzonder beroep maar tegelijk ook weer wel omdat het 1000 beroepen in 1 zijn haha. Soms ben ik kok, dan ben ik serveerster, dan ben ik poetsvrouw, vaak ben ik receptioniste, soms elektricien, klusjesvrouw, bemiddelaar :') ,... maar bij mijn functieomschrijving staat gewoon manager :+ Ligt er maar net aan op welke functie weer iemand ziek valt _O-
Misschien bijzonder owv mijn leeftijd, ik begon op 21 jaar als manager.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 10:46

Mondy schreef:
Ik heb bij de marine gewerkt en werk nu bij een koeriersbedrijf bij de douane afdeling van de export. Maar ben dus niet van de douane zelf. Maak vooral de export aangiftes en doe sinds kort ook inzages.

Sinds kort doe ik het "voorwerk" voor de export aangiftes.
Foto`s maken van alles wat verstuurd wordt, paklijsten maken, zodat de doorstroming hopelijk sneller gaat en ze niet alles open gaan maken, zodat de monteurs die al ter plaatse zijn in het buitenland snel hun benodigde onderdelen hebben.
Dit is voor de machine bouw, nieuw en retrofits.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 10:51

Ik ben momenteel nog student, maar ik wil straks gaan werken als visual data analyst in de windenergie of ruimtevaart en dan met name gericht op het verduurzamen van de elektrotechnische kant.

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 10:54

Hier ook niet heel bijzonder maar wel heel leuk. Ben flexwerker in bedrijfscatering. Kom dus in veel verschillende bedrijven de lunch klaar maken :D verse soepen, salades enzovoort. Bezorg je mensen toch een lekkere maaltijd maar je hebt natuurlijk ook verantwoordelijkheden.

Kom bij de meest uiteenlopende bedrijven. Gisteren bijvoorbeeld bij een bedrijf waar Paul de leeuw was s ochtends :D