Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Zoolgangster schreef:A3a1 schreef:Als je echte buikgriep hebt kan het zijn dat je van de wereld bent en dat gaat patsboem.
Ik zou even afwachten en kijken waar hij/zij mee komt.
Maar uiterlijk op dag 3 moet ze zelf wel contact met je opnemen.
Anders gewoon ontbinden.
Ja, iemand kan ècht iets hebben.
Maarrrr, als 1e indruk kan het een voorteken zijn van slappe hap qua functioneren:
Ik heb dit jaar met zo iemand te maken gehad: uitzendkracht kwam niet opdagen Geen telefoontje, geen appje… later hoorden we dat ze voor een dichte deur stond… maar dan nog geen appje geen telefoontje niks naar ons, (we waren wel degelijk aanwezig in dat pand) ze was meteen maar weer weggegaan, want 5 minuten wachten is te moeilijk….terwijl we ons mobiele nummer zelfs nog hadden doorgegeven aan het uitzendbureau, met toestemming dat door te geven.![]()
Goed, zij zonder instructies komen werken. Dat werkte dus niet om over naar huis te schrijven en mensen gingen klagen… Toen ze klaar was bij ons hebben we de grootste moeite gehad om de sleutels, terug te krijgen. Het uitzendbureau heeft ook ontzettend veel moeite gedaan, contactpersoon is in zijn vrije tijd nog langsgegaan bij die persoon. Dagen later kregen we de sleutels terug.
Oh ja, 2 keer was ze niet op komen dagen: 1 dag school, ok, kan gebeuren, maar meld het even... 2e dag vanwege... vakantie!!!Haar commentaar tijdens het inleveren van de sleutels, na dagen: "Jaahaa, maar het uitzendbureau wist dat ik slecht bereikbaar ben, dat had ik hun tijden terug al verteld..."
![]()
Nou, eh, ik kan TS alleen maar aanraden niet door te gaan met die persoon. Want die ene unieke keer dat iemand echt halfdood in bed ligt en er echt niks aan kan doen, is zo zeldzaam… Best kans dat het ook zo'n persoon is die schermt met slechte bereikbaarheid en te pas en te onpas wegblijft.
) organisatie. In theorie is dan de werkdruk laag genoeg dat de werknemers niet overbelast worden, en hoog genoeg dat werknemers zich niet gaan vervelen
denisesilver schreef:Tja, aan de ene kant bel of laat iemand bellen, stuur een smsje of mail, laat iets weten. Aan de andere kant als iemand echt zodanig van de wereld is wie weet.
eva1969 schreef:Zo iemand kreeg van mij een keurig berichtje dat ie vooral niet meer de moeite hoefde te nemen te komen. En dan gaat het mij er niet om wat er aan de hand is, maar wel om de manier waarop er gecommuniceerd wordt, of beter gezegd het gebrek daaraan. Einde oefening wat mij betreft.

Dorus schreef:Maar denk nav jou tweede zin ineens aan een verhaal over een model dat ik een tijdje terug ben tegen gekomen. Zij had die tampon bacterie te pakken en was echt een paar dagen helemaal van de wereld voordat er iemand eens ging kijken wat er aan de hand was. Was kantjeboord voor haar. Het kan dus echt onmacht zijn dat iemand niks laat weten als die persoon alleen woont.
Gini schreef:Ik zou die ook een tweede kans geven. De wereld is niet hard, de wereld is wat wij ervan maken.
Ineke2 schreef:Gini schreef:Ik zou die ook een tweede kans geven. De wereld is niet hard, de wereld is wat wij ervan maken.
Ik ben eens als 17 jarige van een manege paard gevallen. Had echt erg last van mijn nek.
Toch naar mijn stage gegaan, liep daar al 4 maanden 32 uur per week mijn stage op kantoor.
Mijn leidinggevende zag dat ik mijn best deed maar erg veel last had en stuurde mij naar huis ( liet mij thuis brengen).
2 dagen later was ik er weer... aan het einde van mijn stage een maand later werd er gezegd we kunnen je geen baan aanbieden, want er is teveel risico dat je ziek uit valt.![]()
Ik was zoals je je wel kunt voorstellen toendertijd sprakeloos en eenmaal thuis zo ontzettend verontwaardigd hierover. Want ik was ondanks dat ik gevallen was en goed last had wél gekomen.
Zo heb ik nog wel meer voorbeelden ( maar niet relevant voor dit topic omdat het niet met ziek zijn te maken heeft) dat werkgevers echt heel hard zijn naar werknemers.
.muntdrop schreef:Ik vind het best wel interessant dat veel mensen hier nu een verhaaltje gaan vertellen over de enkele keer dat ze zich ziek hebben gemeld. Waarom is dat zo'n big deal? Als je ziek bent moet je je gewoon ziek melden, klaar. Werkgevers die daar moeilijk over doen vind ik ook echt schandalig. De meeste banen zijn echt niet zo belangrijk dat een ziekmelding ernstige gevolgen heeft, en als dat wel zo is lijkt het mij niet meer dan logisch dat je ook een goed back up systeem hebt. Wat ik wel belangrijk vind is dat je je normaal op tijd ziek meld indien dat mogelijk is, en al helemaal als je er nog niet zo lang werkt.
.