Jezelf voorstellen met een voorwerp

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 12:37

Ayasha schreef:
Ja, dat heb ik. En ja daar zeg je het he, een "goed opgeleide" manager. Maar die zijn er bedroevend weinig. :(:) Het is triest hoeveel leidinggevende een absoluut gebrek hebben aan leidinggevende vaardigheden, laat staan dat ze enige mensenkennis hebben. :) Dus nee, ik geloof niet dat zo iemand dergelijke "testen" kan interpreteren. :+

Daar kan ik je zeker geen ongelijk in geven. Misschien zit ik met goed opgeleide managers ook wel een beetje verkeerd nu het over een bioscoop gaat :+ Maar goed, je begrijpt mijn punt waarschijnlijk wel.

Spoiler:
(Dat zulke testen heel goed kunnen laten zien wie iemand is/hoe iemand handelt in bepaalde situaties. Dus dat dat echt wel interessant is voor de werkgever, ook al lijkt het een suf gebeuren voor de sollicitant. Daarnaast ben ik groot voorstander van dit soort sollicitaties dus ik ben erg bevooroordeeld :') )

Ayasha
Blogger

Re: Jezelf voorstellen met een voorwerp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 12:46

Jep, ik begrijp je punt, en die testen zijn ook enorm makkelijk te beïnvloeden als je ze kent. Wat ze in mijn geval des te nuttelozer maken. :)) :)) Maar goed, ik vind solliciteren er precies ook niet makkelijker op geworden. _O- Gelukkig blijf ik er voorlopig nog even van gespaard. :))

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 12:59

Dat mensen dit zien als materialisme. Of het vergelijken met de wereld die naar de knoppen gaan? _O-

Het gaat niet om het voorwerp. Het gaat erom hoe jij jezelf presenteert.
Het maakt geen piep uit wat je meeneemt.

Gewoon een zelfverzekerd praatje houden.
Rug recht, open houding, vriendelijke lach en duidelijk articuleren.

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 13:03

Ik zou mijn agenda meenemen. Punctueel, aan afspraken houdend,ordelijk,allemaal makkelijk te koppelen aan een agenda en, je kunt gelijk je werktijden noteren. :)

enjoymyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 13:04

Dat kan toch prima zonder voorwerp.

Het naar de knoppen gaan van de wereld vonden juist de mensen die helemaal voor dit rare gedoe zijn.
Ja de wereld gaat inderdaad naar de knoppen.
Omdat mensen niet meer als mens gezien worden. Doordat men van gekkigheid niet meer weet wat te doen en dan zelf niets eens meer een gewoon gesprek kan leiden maar daar mensen voor vraagt rommel mee te nemen.
Zegt meer over de kwaliteit van de persoon die het sollicitatie gesprek afneemt dan van de sollicitant.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 13:20

Dat meenemen van een voorwerp moet je anders zien.
Het is voor mensen die het lastiger vinden een hulp.
Het is makkelijk praten als je een voorwerp in je hand hebt waaraan je kan revereren.

enjoymyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 13:30

Dat is persoonlijk.
Ik vind dat dus bijvoorbeeld moeilijker. Onpersoonlijker.
Laat mij zo maar kletsen. Ik moet opletten dat de andere sollicitanten nog aan de beurt komen, klets iedereen de oren van de kop :P :+
Als ze mij vragen wie ik ben kan ik ze dat echt vertellen. Ze leggen maar een casus voor en klets daar ook wel doorheen.
Maar stop me geen voorwerp in de hand, dan zal ik een van te voren daarbij behorend tekstje opdreunen. Dan ga ik echt mezelf niet laten zien.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 16:15

Suzanne F. schreef:
studiemiep schreef:
een vibrator...met mij komt iedereen tot een hoogtepunt :-)

(sorry heel flauw)

Ik vermoed dst je dan zo weer buiten staat. :')

Vast!Het was ook geen serieus antwoord. Gelukkig nog nooit aparte vragen gehad in de wetenschap.

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 16:39

Als ze mij die vraag zouden stellen dan zou ik de baan niet eens willen. Bij zulke lui wil ik niet werken.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 16:59

enjoymyhorse schreef:
Dat is persoonlijk.
Ik vind dat dus bijvoorbeeld moeilijker. Onpersoonlijker.
Laat mij zo maar kletsen. Ik moet opletten dat de andere sollicitanten nog aan de beurt komen, klets iedereen de oren van de kop :P :+
Als ze mij vragen wie ik ben kan ik ze dat echt vertellen. Ze leggen maar een casus voor en klets daar ook wel doorheen.
Maar stop me geen voorwerp in de hand, dan zal ik een van te voren daarbij behorend tekstje opdreunen. Dan ga ik echt mezelf niet laten zien.

Dan ga jij zonder voorwerp. En vertel jij dat je geen voorwerp nodig bent omdat je zo makkelijk weg kletst.
Weten ze ook wat voor vlees ze in de Kuip hebben