Werk vinden, waarom is het zo lastig?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 21:22

Pluisje1998 schreef:
kohtje schreef:
Nogmaals de Mac neemt makkelijk mensen aan .

Mac heb ik tot nu toe geen geluk gehad, bij twee vestigingen op gesprek geweest, maar bij beide niet aangenomen helaas.

Ik ga van de week een rondje stad doen en eens kijken of ik zo aan werk kan komen. Rotterdam heeft genoeg koffietentjes enzo dus ga daar maar eens kijken.

Waarom ben je bij de Mac afgewezen?

Pluisje1998

Re: Werk vinden, waarom is het zo lastig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-18 21:30

Goede vraag, in de email stond dat er andere sollicitanten waren die beter aan hun wensen voldeden. Op een email waarin ik vroeg op welke vlakken ik niet voldeed kreeg ik geen antwoord en telefonusch konden ze me niet helpen want degene die erover ging was niet aanwezig.

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 21:33

En gewoon bij winkels binnenstappen met je CV geprint? Dat laat wel je intensie zien

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 21:36

Ik zou ook niet alle 3 de opleidingen erop zetten en ook zeker niet je laatste korte baantje bij de post.
Richt je CV eerder op je ervaring mbt vrijwilligerswerk en bijles en laat duidelijk zien dat je in een overgangsfase zit zonder op de details in te gaan.

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 21:39

Big bazar sterrenburg zoekt personeel..

Pluisje1998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-18 21:52

Het punt is als ik de opleidingen er niet op zet, dat er dan een groot gat in mijn CV zit. Ik weet niet wat er dan erger is. Het postbaantje kan ik eraf laten, maar dan laat ik het restaurant ook weg. Dat was namelijk nog korter. Ik heb idd de bijles en het vrijwilligers werk er al op staan. Ook het vrijwilligerswerk wat ik al jaren doe in de paarden staat er op.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 21:57

Je kan best een beetje creatief gaten vullen. Ik weet niet hoe lang elke opleiding duurde maar de kortsre of juist middelste kan je vast wel weglaten als je je cv inricht op jaartal ipv maanden.
Bijv. 2016-2018 opleiding X in plaats van september 2016 tot Maart 2018.

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 22:17

Sizzle schreef:
Je kan best een beetje creatief gaten vullen. Ik weet niet hoe lang elke opleiding duurde maar de kortsre of juist middelste kan je vast wel weglaten als je je cv inricht op jaartal ipv maanden.

Dit is een goede.
En je bent 20. Een beetje gaten is echt geen probleem! Wie weet was je reizen oid.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 22:36

Als je niet in de horeca kan werken, kan je ook niet in de detailhandel werken. Dat is ook vrijwel de hele dag staan en lopen. Wel lastig want je geeft aan iets actiefs te willen doen.

En wat anderen al zeiden, al je niet afgeronde opleidingen niet op je cv zetten net als je korte baantjes. Daarop zou ik ook afknappen als werkgever, want je komt op deze manier niet over als een doorzetter en daar gaan ze geen tijd in steken.

En ik denk dat je gewoon moet aannemen wat je krijgen kan en van daar uit verder kijken en niet te kieskeurig moet zijn want je hebt alleen havo en geen vervolg opleiding. En er is werk zat, maar wat iemand anders al zei, je hebt toch aardig wat eisen en daar zal je misschien in moeten schipperen.

Daarbij is de marko in dordt gewoon met ov bereikbaar :)

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 22:45

Die korte banen zou ik er inderdaad af laten, beter geen werk dan laten zien dat je binnen no-time bent gestopt (om wat voor reden dan ook, daar denken zij niet aan). Als ze naar de gaten op je cv vragen, zou ik er wel gewoon eerlijk in zijn, als je een goede uitleg erbij hebt is het echt geen ramp hoor. Geen smoesjes dat je bent gaan rondreizen oid, maar dat is meer mijn mening :)

Voor iemand van 20 zijn er echt genoeg banen. Ik weet niet wat je op de uni wilt gaan studeren, maar ik doe een sociale studie en heb daar ook al een bijbaan in kunnen vinden (gezinsbegeleider) dus je zou ook nog daarin iets kunnen zoeken. Maar dat ligt net aan je studie uiteraard.

Verder, in een grote stad werken voornamelijk studenten van rond de 20. Op het station alleen al staat het vol van studenten, dus daar zoeken ze echt geen 16 jarigen. Daarnaast heb je bij recreatieparken (center parcs en dergelijke) ook vaak wel banen, zoals huisjes schoonmaken en tuindienst. Anders klantenservice bij een groot firma (ikea, mediamarkt etc).

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 22:56

Uitzendbureau's is ook het beste advies wat ik je kan geven op dit moment. Helaas is het voor iemand in jouw situatie gewoon lastig, want werk is er wel. De bedrijven zoeken tegenwoordig alleen gewoon vaste werknemers. "Grotere" beroepen dan een bijbaantje zijn vaak jobs waar je geacht wordt bepaalde dingen te leren. Werkgevers investeren liever geen tijd in mensen die uiteindelijk weer zullen vertrekken. Voor het "ongeschoolde" werk even simpel gezegd waar geen/weinig ervaring voor nodig is ben je te slim/duur, of het is jou te zwaar. Je zal net mazzel moeten hebben dat iemand eventueel tijdelijk een personeelslid zoekt. Callcenters(zag ik hier boven al staan) en maaltijden bezorgen zou je nog kunnen proberen.

Pluisje1998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-18 22:59

gerpiegorp schreef:
Die korte banen zou ik er inderdaad af laten, beter geen werk dan laten zien dat je binnen no-time bent gestopt (om wat voor reden dan ook, daar denken zij niet aan). Als ze naar de gaten op je cv vragen, zou ik er wel gewoon eerlijk in zijn, als je een goede uitleg erbij hebt is het echt geen ramp hoor. Geen smoesjes dat je bent gaan rondreizen oid, maar dat is meer mijn mening :)

Voor iemand van 20 zijn er echt genoeg banen. Ik weet niet wat je op de uni wilt gaan studeren, maar ik doe een sociale studie en heb daar ook al een bijbaan in kunnen vinden (gezinsbegeleider) dus je zou ook nog daarin iets kunnen zoeken. Maar dat ligt net aan je studie uiteraard.

Verder, in een grote stad werken voornamelijk studenten van rond de 20. Op het station alleen al staat het vol van studenten, dus daar zoeken ze echt geen 16 jarigen. Daarnaast heb je bij recreatieparken (center parcs en dergelijke) ook vaak wel banen, zoals huisjes schoonmaken en tuindienst. Anders klantenservice bij een groot firma (ikea, mediamarkt etc).

Thanks daar heb ik wat aan.

Ik wil psychologie gaan studeren dus ik weet niet of daar zo makkelijk bijbanen in te vinden zijn die er bij aansluiten. Maar dat kan ik altijd proberen, word alleen even uitzoeken waar ik dat zou kunnen vinden. Smoesjes over reizen ga ik sowieso niet doen, een keer googlen en je ziet op mijn fb dat ik al jaren niet meer op vakantie ben geweest :')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 23:04

Sizzle schreef:

Jep, dit werkt ook!
Ik zat ook een beetje met gaten in mijn CV, maar ik heb veel vrijwilligerswerk gedaan. Dat er gewoon op gezet, daar was ik daadwerkelijk veel tijd aan kwijt.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 23:22

oji schreef:
Tja, heel bot gezegd, als ik een baan te vergeven zou hebben en ik lees wat jij hier in dit topic schrijft, 20 jaar, al 3 studies gestopt, al 3 banen binnen een maand gestopt, dit kan ik niet, dit pas ik niet aan... dan is mijn onmiddellijke reactie ook....NEXT...

Ga naar een uitzendbureau en ga eens praten daar met iemand hoe je je beter kunt presenteren, hoe je je toch wat ongunstige cv wat op kunt poetsen en een wat positievere uitstraling krijgt. Want als je je presenteert zoals je in dit topic overkomt, dan blijft het redelijk kansloos vrees ik.

Ik wou het niet zeggen, maar dit is precies wat ik dacht. Een jonge meid die een heel eisenpakket heeft voor een baan, maar zelf niks vast kan houden.

TS, misschien is een sollicitatie training een goed idee, dat bieden ze aan via het uvw. Want hoe naar het ook is om te horen, je zal wat aan je houding moeten veranderen.

Pluisje1998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-18 23:47

Eisenpakket valt echt wel mee hoor.

Ik zoek iets wat voor parttime is, dat mogen ook twee verschillende bijbaantjes zijn om aan genoeg uren te komen. Verder moet het idd met het OV bereikbaar zijn, ivm niet lang kunnen fietsen. Iets in Rotterdam of bijv de binnenstad van Dordrecht is bijvoorbeeld prima te doen, ben er echt niet vies van om een stuk te moeten lopen, lopen gaat namelijk een stuk beter dan fietsen.

Daarnaast is horeca op zich geen probleem, alleen geen restaurant, dat durf ik gewoon niet aan ivm met een hele slechte ervaring bij het eerste restaurant waar ik werkte. Oa tegen de afspraak in diensten van 10 uur draaien met 1 keer een pauzetje van 15 minuten. Dit gaat niet, dat is te lang waardoor mijn kapotte knie overbelast raakt. Daarnaast is het lastig met restaurants ivm tot laat moeten werken waardoor mijn hele lijf over de zeik raakt ivm slaapgebrek. Dat was daar van te voren ook aangegeven. Maar opzich is een baan waar het diensten van 8 uur zijn wel te doen.

Verder is op zich het enige nog dat ik die piercing er liever niet uit haal, omdat ie dan weer dichtgroeit en dat vind ik het voor een bijbaan niet waard. Dan zoek ik liever nog wat langer door naar iets waar hij in kan blijven.

Verder heb ik niet zo veel eisen, voorkeuren, ja dat wel. maar geen harde eisen. Ik baal er zelf ook van dat ik die blessure heb en ik ivm gezondheidsproblemen idd wat eisen moet stellen, maar ja, doe ik dat niet dan ben ik om de haverklap ziek en kan ik ook niet werken. Ik heb vandaag ook weer op veel dingen gesolliciteerd, en die lopen uiteen van horeca naar schoonmaken in een school.

scrabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 07:59

Uhm, als ik het zo lees veeg je de meeste banen van tafel. Niet flexibel, niet tot laat willen werken, liefst korte dagen, niet te zwaar en niet bereid om je piercing uit te doen (doei alle banen in de voedselsector) Geen potentiële werknemer die ik aan mijn baas zou aanraden.

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 08:11

Ik zit in dezelfde regio en ik merk dat er juist veel winkels et cetera op zoek zijn nu een groot deel van de studenten weer naar school gaat.

Ik heb veel open sollicitaties gestuurd, maar ook gebeld naar winkels al las ik dat jij dat liever niet doet. En heb je op Indeed gekeken? In centrum Dordt zijn nu veel Winkelvacatures. Oa rituals, villa, Mediamarkt

luf_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 09:38

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 09:46

Ik vind eerlijk gezegd dat je het jezelf onnodig moeilijk maakt. Ja, zoals eerder in dit topic naar voren is gekomen, als ik een werkgever zou zijn, dan zou ik je ook niet aannemen.

Je vraagt om tips, maar veegt bijna alles van tafel. Ik zie bizar veel baantjes op facebookpagina's voorbijkomen waar ze echt om mensen schreeuwen! Dit loopt uiteen van winkels tot administratief.

Horeca is voor iemand van jouw leeftijd best wel normaal, maar dat is geen mogelijkheid. Vergeet niet dat als je in een winkel werkt, je ook uren op je benen moet staan. Is ook zwaar! Wellicht is administratief werk dan iets voor je, of als secretaresse.

Ik zou je als tip mee willen geven een studie te gaan kiezen die echt bij je past en anders een plan B bedenken. Een vierde studie die niets wordt lijkt me ook geen boost voor je cv..

Succes, stel je open en kijk ook naar dingen die je niets lijken. Wie weet pakt het beter uit dan je denkt.

Edit: ik zie dat je pyschologie wilt studeren. Daar zijn genoeg bijbanen in! Mijn huisgenoot werkt bv. als begeleider van kinderen met problemen en als woonbegeleider bij een instelling. Let wel, dat zijn baantjes voor einde bachelor, niet al in je eerste jaar.. dan heb je gewoon nog geen kennis van zaken.
Laatst bijgewerkt door MyHorseGirl op 11-09-18 09:48, in het totaal 2 keer bewerkt

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 09:48

Ik kan je reactie op mijn reactie niet quoten
Maar je zegt zelf dat je het specifiek vraagt .
Dus geef je min of meer aan dat t een probleem zou kunnen zijn voor mensen.
Het is maar een tip.
Geen aanval
Dus iets minder bot reageren mag best .
Als je altijd zo aangevallen reageert zul je geen baan krijgen nee .
Kritiek kan ook positief zijn he
Een leerpuntje
Je zou eens een tijdje in de paarden wereld moeten werken.
Leer je vreselijk veel van .
Vooral op sociaal gebied

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 10:07

Kijk ook eens op stations bij de verschillende winkels, daar wordt ook nog wel eens iemand gezocht. Er staan ook wel vacatures op NS Retail, oa voor Verkoopmedewerker Railcatering op Rotterdam centraal.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 10:11

Ik zou opzoek gaan naar een uitzendbureau voor studenten, zoals ASA. Hebben vaak interessante baantjes. Heb enkele maanden in de Theaterhangaar bij Soldaat van Oranje gewerkt bijvoorbeeld. Momenteel werk ik in een zwembad en doe toezicht, horeca en receptie. Heb alleen nooit enorm veel moeite gehad met het vinden van banen, dus ik kan je niet echt verdere tips geven.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 10:11

oji schreef:
Tja, heel bot gezegd, als ik een baan te vergeven zou hebben en ik lees wat jij hier in dit topic schrijft, 20 jaar, al 3 studies gestopt, al 3 banen binnen een maand gestopt, dit kan ik niet, dit pas ik niet aan... dan is mijn onmiddellijke reactie ook....NEXT...

Ga naar een uitzendbureau en ga eens praten daar met iemand hoe je je beter kunt presenteren, hoe je je toch wat ongunstige cv wat op kunt poetsen en een wat positievere uitstraling krijgt. Want als je je presenteert zoals je in dit topic overkomt, dan blijft het redelijk kansloos vrees ik.

Precies .. .

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 10:15

Pluisje1998 schreef:
kohtje schreef:
Nogmaals de Mac neemt makkelijk mensen aan .

Mac heb ik tot nu toe geen geluk gehad, bij twee vestigingen op gesprek geweest, maar bij beide niet aangenomen helaas.

Ik ga van de week een rondje stad doen en eens kijken of ik zo aan werk kan komen. Rotterdam heeft genoeg koffietentjes enzo dus ga daar maar eens kijken.

o echt, hier wordt je meteen aangenomen.

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 11:06

kohtje schreef:
o echt, hier wordt je meteen aangenomen.

Waarschijnlijk vanwege de piercing. Haal dat ding er gewoon uit, als je later een vaste baan hebt waar een gezichtspiercing wel wordt geaccepteerd dan kan je m gewoon opnieuw zetten, je moet t jezelf ook niet moeilijker maken dan wat het in joun ogen al is.

Vraag me gezien je reacties af of je wel een baan wilt. Je schuift alles van tafel.

Ik denk dat als je naar Rotterdam gaat je dezelfde dag nog een baan kan hebben. Maar je moet jezelf wel verkopen.