Wij zijn hier ook al een tijdje over na aan het denken. Mijn vriend is zelfstandig ondernemer, en ik werk sinds 4 jaar fulltime (40 u) in loondienst. Mijn vriend is 31 en ik ben 28.
We hebben net een nieuw huis gekocht, maar alleen op mijn inkomen. De hypotheek moet tegenwoordig binnen 30 jaar afgelost zijn, maar omdat ik een deel meeneem van mijn huidige hypotheek, is de looptijd nog maar 27 jaar. Ik ben dus ongeveer 55 als de hypotheek is afgelost en dan wil ik met pensioen. Misschien al wat eerder, want we hebben lage maandlasten.
Mijn vriend is van plan om volgend jaar ook een of twee woningen aan te kopen voor verhuur, dus daar komt ook nog wat geld uit en hij spaart zelf voor zijn pensioen.
Nu moet ik wel zeggen dat ik mijn werk niet erg vind. Ik heb een vrij stressloze baan, kan lekker om 16:15 naar huis als ik om 8 uur begin, heb een goed pensioen, een goed salaris en ruim 8 a 9 weken vakantie per jaar. Maar het idee om ergens in mijn 50er jaren met pensioen te kunnen is wel heel aantrekkelijk natuurlijk
Doordat we nu lage maandlasten hebben, kunnen we gelukkig heel veel sparen dus er wordt ook een leuke spaarpot opgebouwd. Maar we overdrijven niet en doen ook veel leuke dingen zoals uit eten, vakanties, dagjes/weekendjes weg etc. Ik wil wel in het nu blijven leven en genieten.
Ik hoop dat we net zo fijn oud mogen worden als mijn oma van 80. Zij fietst elke dag lange stukken, rijdt nog paard, tennist, werkt in de tuin en ze ziet er geen dag ouder uit dan 55