Afstuderen in 2019

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nummus

Berichten: 13161
Geregistreerd: 27-02-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Afstuderen in 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 13:47

Van mij mag het Sheehan. ;)

MonteKarlo

Berichten: 2199
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Brabant

Re: Afstuderen in 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 13:54

sorry, ik kwam ook best wel binnenvallen maar ik sluit me dan graag aan bij sheehan :)

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-19 13:59

Morgen weer aan de bak. Ik heb deze week ook een mailtje gestuurd naar mijn stagebegeleider, dat ik nog twijfel tussen 2 onderwerpen van de 4 die hij aandroeg :+ Voelt een beetje stom maar volgens mij vindt hij het wel leuk wanneer er enthousiaste mensen bij zijn groep willen afstuderen dus dan is ie toch wel blij.

Het gaat nu tussen het ontwerpen van een peristaltische pomp voor op een microchip (peristaltiek = de beweging die bijv je darmen maken om voedsel er doorheen te duwen) en het ontwerp van hartstructuren voor (andere) microchips. Ik denk zelf meer aan de eerste maar ik forceer mezelf om de rest ook nog een beetje te overwegen :=
De andere waren behoorlijk elektrotechnisch (dacht ik in elk geval) en dat beangstigt me toch een beetje. Aan de andere kant lijkt het me juist vet om echt iets nieuws te leren... Dus ik ben nog in dubio :o

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 14:01

Morris schreef:
Fireheart schreef:
Spannend Morris :D ik hoop voor je dat je een positief bericht krijgt!


Hoe gaat het met jouw probleemomschrijvimg?


Goed :)) ben echt al zoveel verder dan de vorige keer dat ik hier even mn frustraties kwijt kwam :D lang leve de kerstvakantie!
De aanleiding van mijn onderzoek is dat de school het erg lastig vindt om de ouders te bereiken die juist die hulp nodig hebben, omdat dat vaak de ouders zijn die weinig weten van de profielkeuzes en hun kind onbedoeld de verkeerde richting in helpen :j

Verder herken ik trouwens echt wat hier gezegd wordt.
Ik heb ook nooit echt moeite gehad met leren en deadlines etc, maar hier gaat mijn scriptie om de een of andere reden ook onwijs moeizaam.
Ik heb ook echt het idee van, als het maar een 5.5 is, de rest kan me gestolen worden :o

Merk wel dat dit topic me echt motiveert!
Iedereen is hier onwijs goed bezig en we zitten toch allemaal in hetzelfde schuitje.

PerleB
Berichten: 341
Geregistreerd: 15-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 14:36

Ik hoop ook af te studeren in 2019! zou wel heel fijn zijn na 5,5j te studeren haha *D

Myrsky

Berichten: 4123
Geregistreerd: 16-04-13
Woonplaats: Arendelle

Re: Afstuderen in 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 14:42

Ik zie dit topic nu pas :oo
Als alles volgens planning gaat haal ik eind van dit schooljaar (dus ergens in juli ongeveer) mijn bachelordiploma :D

Wings_love

Berichten: 1577
Geregistreerd: 25-02-08

Re: Afstuderen in 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 15:00

Ik meld me ook op het nippertje nog aan!
Ik studeer orthopedische technologie en zou als het goed is over 4 weken afgestudeerd moeten zijn! Ben nu nog bezig met mijn afstudeerstage, dan nog een toets en een reflectie en dan ben ik klaar :o
Moet ik alleen wel mijn stage met een voldoende afsluiten :Y) Dat is nog even spannend dus :)

Ik heb niet het hele topic gelezen, dus hier de vraag.. Hoe gaat het bij jullie?

DewiRox
Berichten: 4586
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 15:09

Leuk hierboven, ik studeer Bewegingstechnologie :). En heb sinds kort een baan als orthopedisch adviseur bij het bedrijf waar ik stage heb gelopen. Wat is jouw afstudeeronderwerp? Ik doe onderzoek naar het effect van een carbonveer enkel-voet orthese op het piekmoment en piekvermogen in de enkel bij kinderen met Cerebrale Parese. Vergelijk deze dan met een rigide EVO en zonder EVO.

Vind het vooral heel spannend om vanavond mijn nul versie te mailen en daarmee eigenlijk het lot in de handen van mijn afstudeerbegeleiders leg. Dinsdag krijg ik dan al feedback en zou dan nog een weekje hebben tot het definitieve inlevermoment. Ik vraag me alleen heel erg af, zullen ze aan de hand van die nul versie (dus eigenlijk gewoon al mijn volledige scriptie) al een besluit nemen of het goed genoeg is? Ik kan me niet zo goed voorstellen dat ze dat besluit dan nog gaan laten afhangen van de dingen die ik in een week nog zou kunnen aanpassen. Hebben jullie daar een idee/ervaring bij? Denk dan ook dat de feedback van dinsdag erg veel gaat betekenen voor het verdere verloop.

Ik praat mezelf maar gewoon in dat afstuderen voor iedereen spannend is, dus dat ik mezelf niet zo moet aanstellen en gewoon een beetje in mezelf moet vertrouwen. Alleen dat is zoooo lastig..

@Fireheart, fijn dat je er wat geruster op bent!
@Magrathea, ik zou denk ik gaan voor je eerste ingeving? Daar heb je waarschijnlijk toch gelijk een bepaald idee/plan voor in je hoofd gehad.

Wings_love

Berichten: 1577
Geregistreerd: 25-02-08

Re: Afstuderen in 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 15:31

Wat leuk Dewirox! Ik heb bijna een baan, ga donderdag tekenen. Vind het allemaal maar wat spannend!

Mand

Berichten: 3158
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Afstuderen in 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 16:58

Studeren jullie allemaal op de uni/HBO? :)

Fireheart

Berichten: 6662
Geregistreerd: 10-11-08
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Afstuderen in 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 17:03

Ja ik doe hbo Maatschappelijk Werk en Dienstverlening :j

MonteKarlo

Berichten: 2199
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 17:03

Ik studeer aan het HBO, medisch beeldvormende en radiotherapeutische technieken, afgekort MBRT.
Ik ben nu bezig met een stage van een half jaar en zit nu in de laatste 3,5 week! Daarna ga ik een afstudeerporject beginnen. Ik heb me al ingeschreven op 3 projecten die me aanspraken maar tot op heden nog niets gehoord.

Jij aan het MBO Sheehan zag ik op de vorige pagina? :)

MonteKarlo

Berichten: 2199
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 17:06

Wings_love schreef:
Ik meld me ook op het nippertje nog aan!
Ik studeer orthopedische technologie en zou als het goed is over 4 weken afgestudeerd moeten zijn! Ben nu nog bezig met mijn afstudeerstage, dan nog een toets en een reflectie en dan ben ik klaar :o
Moet ik alleen wel mijn stage met een voldoende afsluiten :Y) Dat is nog even spannend dus :)

Ik heb niet het hele topic gelezen, dus hier de vraag.. Hoe gaat het bij jullie?


Ah leuke opleiding leek me dat ook! :j
Toevallig in eindhoven?

Mand

Berichten: 3158
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 17:08

Leuke opleidingen! Ja ik studeer ondanks dat ik havo/vwo heb afgerond MBO. Studeer aan de Herman Brood Academie, muziekmanagement. Had ook HBO kunnen doen maar dit is de beste en meest gerichte school in het vakgebied, dus de keuze was snel gemaakt :) In de muziek maakt niveau toch vrij weinig uit

Wings_love

Berichten: 1577
Geregistreerd: 25-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 17:56

MonteKarlo schreef:
Wings_love schreef:
Ik meld me ook op het nippertje nog aan!
Ik studeer orthopedische technologie en zou als het goed is over 4 weken afgestudeerd moeten zijn! Ben nu nog bezig met mijn afstudeerstage, dan nog een toets en een reflectie en dan ben ik klaar :o
Moet ik alleen wel mijn stage met een voldoende afsluiten :Y) Dat is nog even spannend dus :)

Ik heb niet het hele topic gelezen, dus hier de vraag.. Hoe gaat het bij jullie?


Ah leuke opleiding leek me dat ook! :j
Toevallig in eindhoven?


Heel toevallig wel ja :) jij ook?

MonteKarlo

Berichten: 2199
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Brabant

Re: Afstuderen in 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 23:05

@wings_love yep! :j

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Afstuderen in 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-19 01:41

*doet lange afstands fistbump* ik haal vrijdag mijn Eindhovense kamer leeg :oo

Nummus

Berichten: 13161
Geregistreerd: 27-02-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Afstuderen in 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 11:26

Als diergeneeskundestudent: peristaltische microchip? Wat is er dan peristaltisch aan het ding? :) Waar gebruik je zo eentje voor?

Abracadabra9

Berichten: 5006
Geregistreerd: 23-03-07

Re: Afstuderen in 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 11:52

Ik kom ook even binnenvallen. Interessante studies en idem afstudeeropdrachten hier!

Heeft een van jullie enige ervaring met het fabriceren van een gestandaardiseerd dossieranalyse formulier?

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-19 12:44

Nummus schreef:
Als diergeneeskundestudent: peristaltische microchip? Wat is er dan peristaltisch aan het ding? :) Waar gebruik je zo eentje voor?

Ok storytime: mijn richting is microfluidic organ-on-chip technology, wat eigenlijk betekent dat je op microschaal met kunststof de functies van organen na gaat bootsen. Zo ben ik voor mijn stage nu een chip aan het maken waar een sarcoma in kan groeien (en dus bestudeerd kan worden, in normale groei maar ook met medicatie er naartoe gegooid :j )
Voor mijn afstuderen zou die peristaltische pomp-op-chip (dus wederom op microschaal) gebruikt kunnen worden voor iemand die gut-on-chip wil bouwen (wat een veel voorkomende toepassing is: de dunne darm is immers het eerste ' station' wat een medicijn moet passeren voor het in het bloed terecht komt), of vessel-on-chip (om te zien hoe medicatie zich in het bloed gedraagt). Eigenlijk elk lichaamsdeel waar zich peristaltische beweging voordoet :j

En dit alles met als doel (voor mij dan) om binnen afzienbare tijd proefdieren voor medische toepassingen (aka om medicijnen te testen) overbodig te maken :D
Ik doe dat zelf meer vanuit een ethisch oogpunt, de medische technologie meer vanuit een "het heeft de potentie om véél beter te werken"-oogpunt (wat ook waar is overigens)

@DewiRox, ja he? Maar wat nou als het andere toch leuker is :=
(Aan de andere kant, ik denk dat ik alles wel leuk kan maken, dus op zich maakt het niet uit of ik de leukheid van het ontwerpen een 8 of een 9 zou geven :)* )

Nummus

Berichten: 13161
Geregistreerd: 27-02-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Afstuderen in 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 12:47

Oh wauw wat ontzettend gaaf!!!! Ik zou persoonlijk voor die peristaltische pomp gaan inderdaad, vanwege de vele toepassingen. Medicatie-werking wordt soms nog verbazingwekkend weinig begrepen kwam ik achter.

MonteKarlo

Berichten: 2199
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 19:14

Magrathea schreef:
*doet lange afstands fistbump* ik haal vrijdag mijn Eindhovense kamer leeg :oo


Haha wow! Hoe toevallig allemaal :j

jojoleinee

Berichten: 2710
Geregistreerd: 11-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 20:09

MonteKarlo schreef:
Wings_love schreef:
Ik meld me ook op het nippertje nog aan!
Ik studeer orthopedische technologie en zou als het goed is over 4 weken afgestudeerd moeten zijn! Ben nu nog bezig met mijn afstudeerstage, dan nog een toets en een reflectie en dan ben ik klaar :o
Moet ik alleen wel mijn stage met een voldoende afsluiten :Y) Dat is nog even spannend dus :)

Ik heb niet het hele topic gelezen, dus hier de vraag.. Hoe gaat het bij jullie?


Ah leuke opleiding leek me dat ook! :j
Toevallig in eindhoven?


Heee schoolgenootjes! Ik doe logopedie op de FPH :)

Morris

Berichten: 3449
Geregistreerd: 04-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 20:25

Ik doe HBO management in de zorg. Jemig ik ben niet goed in wachten... :') ...ik wil dat mijn scriptiebegeleider mij mailt. Afgelopen donderdag een stuk ingestuurd.....

Ik maak mezelf een beetje gek, dan denk ik, het is vast niet goed.....plank mis geslagen en zo......echt zo’n tegenslag moet ik niet hebben met de finish in zicht -O-

Edit: ik zit de hele dag mijn mail te checken :j

Morris

Berichten: 3449
Geregistreerd: 04-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 20:28

Amburtjoz schreef:
Ik kom ook even binnenvallen. Interessante studies en idem afstudeeropdrachten hier!

Heeft een van jullie enige ervaring met het fabriceren van een gestandaardiseerd dossieranalyse formulier?

Een wattuh? Dossieranalyse... wat voor een dossier is dat?