Zouden jullie nog bereid zijn deze klant te helpen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dees

Re: Zouden jullie nog bereid zijn deze klant te helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 12:57

Als klant zou ik hier ook 0,0 begrip voor opbrengen.

Per saldo zie ik dat echt als "not my problem". Maar goed, ik ben dan wel genoeg doortastend om te zien dat het kassameisje er niets aan kan doen, dus zal vragen naar haar leidinggevende. En daar verwacht ik dan wel een oplossing van, ter plaatse.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 13:03

Echt? Je komt twee dagen later met een probleem aan zeilen waarvan iemand je maar op je blauwe ogen moet geloven en dan wil je standepededirectmeteen geholpen worden?

buiten dat er een oplossing is, nl de beelden moeten bekeken worden en je moet wachten. Dat is het.

Of ja laten we geen procedures maken voor camerabeelden zodat iedereen alles van iedereen kan bekijken :j dat gezeur altijd over privacy.. voor dit soort dingen is het superonhandig dus weg ermee :D

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 13:23

Ik begrijp dat het vervelend voor je is, TS.
Als klant zijnde - en het is effectief waar wat ze zegt - zou ik ook van mijn oren maken en ook wel van mening zijn dat het niet te lang moet blijven aanslepen. Ik zou van mijn oren maken, maar geen andere klanten lastigvallen en na jouw uitleg zou ik vragen naar de manager / jouw leidinggevende.
Moest ik in jouw schoenen staan, zou ik dan bereid zijn de klant nog verder te helpen? Ja. Zo'n klanten zal je nog tegenkomen. Het zijn onprettige minuten wanneer de klant er is, maar daarbuiten heb je weinig met hem/haar te maken. Probeer het los te laten en er niet te zwaar aan te tillen.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 13:46

Simbaa schreef:
_Nancy schreef:
Lekker makkelijk om te zeggen; 'Ik had haar allang het geld terug gegeven'. Iets met beste stuurlui die aan wal staan..

TS is geen leidinggevende en er zijn gewoon procedures die ze moet volgen, en dat doet ze.
Zij heeft melding gemaakt bij haar leidinggevende en what more can she do?
Ze mag gewoon niet zomaar geld uit de kassa gaan halen en haar geven, niet zonder toestemming van de leidinggevende
.

En juist dit is niet het probleem van de klant en wordt nu wel haar probleem. Er van uitgaande dat ze de waarheid vertelt, snap ik best dat dat heel frustrerend is en absoluut niet klantvriendelijk over komt.

Nou ik ga er helemaal niet vanuit dat zij de waarheid spreekt eerlijk gezegd.
Want zij komt 2 dagen daarna pas met het bonnetje terug. Als zij dit diezelfde dag nog had gedaan, oke, dan had er waarschijnlijk ook wel meer snelheid achter gezeten en was het waarschijnlijk heel anders gegaan allemaal.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 13:48

Ik denk niet dat het dan sneller was gegaan. Het probleem is namelijk niet dat het bekijken van de beelden lang duurt (tijdstip van aankoop staat op de bon, dus dat is zo gebeurd), maar TS schreef eerder dat er bepaalde codes moeten worden opgevraagd om de beelden te bekijken en daar zit de vertraging nu in. Gevalletje overmacht dus, waar niemand iets aan kan doen. Die mevrouw moet gewoon even geduld hebben. :roll:

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 13:53

Ik snap dat de reactie van mevr. om klanten aan te spreken niet netjes is en ts zich aan de procedure houd en er niets aan kan doen.

Maar wat betreft het 2 dagen later terugkomen.
Ik heb zelf in een soortgelijke situatie gestaan als mevr.
In de periode dat ik goed op mijn centjes moest letten gaf ik ipv 2 losse euros 4 euro aan de cassiere zowel zij als ik niet goed opgelet.
Bij het terugstoppen en weglopen had ik door een eerdere aankoop door dat ik een fout had gemaakt en ben direct teruggelopen.
Ik werd echter onbeschoft behandeld. (en heb het er uiteindelijk bij laten zitten, wel later klacht ingediend tegen medewerkster).
Echter had ik het niet direct gezien dan had ik het ook pas later doorgehad op het moment dat ik de bonnen in mijn kassysteem zou hebben gezet.
Ik vind de opmerkingen waarom kom je er pas 2 dagen later mee/achter dan ook wat apart.

Ts ik snap je frustratie en ik hoop dat je leidinggevende opschiet met de beelden zodat het zowel voor jou als voor mevr. snel en netjes opgelost kan worden.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 14:10

Nou het gaat om actie reactie.. mevrouw komt er 2 dagen later pas op terug, maar eist wel direct een oplossing.. en vind de gegeven oplossing (u moet even wachten op de code's) geen oplossing..

Als ze direct na betalen rechtsomkeert had gemaakt (zonder de winkel uit te lopen en de sigaretten te dumpen) had er misschien direct wat gekund.

Overigens is het vergelijken van een kassabon met verkeerd wisselgeld misschien wat makkelijker na te kijken dan te checken of iemand daadwerkelijk een product heeft ontvangen (dan moet je je bonnen naast je registratie/voorraad leggen ofzo?) . Denk ik, maar dat weet ik niet zeker..

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 14:24

Of de klant de waarheid SPREEKT of niet doet niet terzijde. Feit is dat het van de winkel uit krankzinnig lang duurt om de waarheid boven tafel te krijgen.

Daar kan TS dan niets aan doen, maar het beleid van de toko wel.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 14:27

Cer schreef:
Nou het gaat om actie reactie.. mevrouw komt er 2 dagen later pas op terug, maar eist wel direct een oplossing.. en vind de gegeven oplossing (u moet even wachten op de code's) geen oplossing..

Mevrouw woont misschien niet net om de hoek, maar iets verder?
Mevrouw heeft misschien nog wel andere dingen te doen.
TS kan er niets aan doen, maar als bedrijf is het wel zo slim om je klanten een beetje beter te verzorgen.
TS zit nu tussen 2 vuren: de klant die niet bij is en haar bedrijf dat het probleem niet snel opgelost krijgt.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 14:28

Ik vind twee dagen niet krankzinnig lang?

@sclimpre: dat zal mevrouw allemaal wel, maar als ze t fatsoen heeft om buiten andere klanten lastig te vallen met haar gemekker, dan wacht ze maar even. Die klanten ben je liever kwijt dan rijk, dus als mevrouw niet meer besluit terug te komen zou ik denken : de mazzel ermee :')

TS kan er inderdaad verder weinig aan doen.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 14:34

Cer, zaterdagmiddag stond, volgens de OP de klant daar met het bonnetje. Nu is het donderdag en het bedrijf kan de klant niets zinnigs zeggen.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 14:35

Dat zijn dan wel 2 dagen van 48uur. Topic is van gisteren, en aankoop was zaterdag.
Uiteraard is het niet netjes van die mevrouw om buiten te gaan klagen tegen andere klanten.
Maar alleen klanten aanvaarden die vriendelijk en sympathiek zijn, dat is een luxe die de meeste bedrijven zich niet kunnen veroorloven.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 14:40

Mevrouw heeft op woensdag (dat denk ik) iets gekocht.. ze komt daar zaterdagmiddag laat op terug. Das twee dagen later. Toen is er kort iets gecheckt wat mevrouws verhaal tegenspreekt, en dus moet er aanvullende info komen. De procedure gaat lopen en er wordt gemeld dat mevrouw teruggebeld wordt.
Toen was mevrouw al boos.

Dan komt ze inderdaad 4 dagen later (zaterdag -> woensdag) uit eigen beweging terug.
Dan geeft TS aan dat supervisor er deze week op terug komt.. dat is dan voor morgenmiddag..
Dan zijn we inderdaad een week verder :j ik had me verrekend

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 14:52

Als je 8 euro teveel hebt betaald, dan heb je dat normaal toch wel door? Ik kijk aan de pomp trouwens altijd voor hoeveel ik heb getankt. Ik weet voor ik naar de kassa ga, wat ik ongeveer moet betalen. Is dat een heel ander bedrag, ja dan kijk ik het ticket na voor ik vertrek. Er kan altijd iets mis gelopen zijn, de mensen achter de kassa zijn ook maar mensen en kunnen een foutje gemaakt hebben. En daarnaast, even geduld voor ze die 8 euro terug krijgt, dat moet toch wel kunnen? Het gaat hier niet om 1000den euro's. Als de vrouw ver weg woont, dan kan het bedrag ook gewoon gestort worden zodat ze niet hoeft terug te komen zelfs als dat een probleem zou zijn? Ik wil als klant ook waar ik recht op heb maar ik snap ook dat ze niet iedereen zo maar op hun woord kunnen geloven. Jammer genoeg wordt er ook gewoon vaak misbruik van zo'n situatie gemaakt.
Jij aan de kassa kan er inderdaad weinig aan doen, ik zou de dame in kwestie gewoon in contact brengen met je supervisor. De dame krijgt dan waarschijnlijk meer het gevoel dat ze verder geholpen wordt en jij bent van iets waar je niets aan kan veranderen, vanaf. Het is de verantwoordelijkheid van jouw supervisor om dit te regelen lijkt mij?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 14:52

_Nancy schreef:
Simbaa schreef:
En juist dit is niet het probleem van de klant en wordt nu wel haar probleem. Er van uitgaande dat ze de waarheid vertelt, snap ik best dat dat heel frustrerend is en absoluut niet klantvriendelijk over komt.

Nou ik ga er helemaal niet vanuit dat zij de waarheid spreekt eerlijk gezegd.
Want zij komt 2 dagen daarna pas met het bonnetje terug. Als zij dit diezelfde dag nog had gedaan, oke, dan had er waarschijnlijk ook wel meer snelheid achter gezeten en was het waarschijnlijk heel anders gegaan allemaal.
En je gelooft wel dat iemand zoveel moeite gaat doen om een paar euro's? Bijzonder.

Zoals ik al eerder zei, ik heb weleens een veel grotere fout gemaakt, ging in dit geval om honderden euro's, zowel de klant als ik hadden niets door. Voor zover ik weet heeft diegene het tot op de dag van vandaag niet door gehad, is i.i.g. (nog) niet terug gekomen.

En het was nou niet zo dat diegene in een dikke BMW reed en dus bulkte van het geld, maar dit laatste is enkel een vermoeden.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 15:03

Ailill, nee niet bijzonder. Precies wat Izzy zegt, als je zoveel teveel betaald.. Dan heb je dat toch door?
Je kijkt toch eerst op de pomp wat je erin hebt gegooid, dus je weet wat je moet afrekenen dan.

Plus ze komt pas 2 dagen later.
Ze besluit pas 2 dagen naderhand op het bonnetje te kijken en te denken; hee, dat heb ik niet gekocht.

Dus nee, ik ga er helemaal niet automatisch vanuit dat de klant gelijk heeft.
Misschien heeft ze wel gelijk, maar de beide opties staan imo nog volledig open.

Ik heb ook ooit eens teveel betaald ergens, het ging dubbel. Iemand (vriend) had voor ons betaald en vervolgens hadden wij t nog een keer betaald. Meteen gebeld, en ze herinnerde t zich nog en kreeg dan ook netjes mijn geld terug.
Laatst bijgewerkt door _Nancy op 19-04-18 15:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 15:05

Ailill schreef:
En je gelooft wel dat iemand zoveel moeite gaat doen om een paar euro's? Bijzonder.

Ben jij altijd zo goedgelovig of lijkt dat maar zo ;-)
Prima hoor, uitgaan van het beste in de mens, maar ze wordt ook niet echt benadeeld, ze moet gewoon even wachten..

En ze heeft wat credits verspeelt door lelijk te gaan doen (hoewel, daardoor had ze bij een aantal anderen hier direct haar gelijk gekregen, dat is ook een manier om aso gedrag in de hand te werken)

Als het mij zou gebeuren (dan ben ik wel een oen, maar dat terzijde) dan zou ik na vrijdag dus weer gaan zeuren... :j
Misschien tussendoor een keertje bellen zo van 'hey, hoe gaat het met die beelden eigenlijk?'

Maar ik heb dan ook zelden tot nooit een grote bek, dus ik heb daar sowieso weinig begrip voor..

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 15:07

_Nancy schreef:
Ailill, nee niet bijzonder. Precies wat Izzy zegt, als je zoveel teveel betaald.. Dan heb je dat toch door?
Je kijkt toch eerst op de pomp wat je erin hebt gegooid, dus je weet wat je moet afrekenen dan.

Plus ze komt pas 2 dagen later.

Dus nee, ik ga er helemaal niet automatisch vanuit dat de klant gelijk heeft.
Misschien heeft ze wel gelijk, maar de beide opties staan imo nog volledig open.
Zoals ik eerder zei, de klant wilde €50,- extra pinnen, nadat er al betaald was en naast het knopje 0 zat er nog een knopje: 00. We hebben dit beide niet door gehad. Dus het kan wel degelijk, dan lijkt zo'n klein bedrag als een paar euro me ook goed mogelijk.

En ik let, zeker met tanken, ook niet altijd op :o

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 15:09

Cer schreef:
Ailill schreef:

Ben jij altijd zo goedgelovig of lijkt dat maar zo ;-)
Prima hoor, uitgaan van het beste in de mens, maar ze wordt ook niet echt benadeeld, ze moet gewoon even wachten..

En ze heeft wat credits verspeelt door lelijk te gaan doen (hoewel, daardoor had ze bij een aantal anderen hier direct haar gelijk gekregen, dat is ook een manier om aso gedrag in de hand te werken)

Als het mij zou gebeuren (dan ben ik wel een oen, maar dat terzijde) dan zou ik na vrijdag dus weer gaan zeuren... :j
Misschien tussendoor een keertje bellen zo van 'hey, hoe gaat het met die beelden eigenlijk?'

Maar ik heb dan ook zelden tot nooit een grote bek, dus ik heb daar sowieso weinig begrip voor..

Ik ga inderdaad wel uit van het goede in de mens, dat klopt zeer zeker. Of dit altijd verstandig is, nee. Maar ik weiger pertinent om mijn leven in wantrouwen te leven.

Nou, ik lees hier toch meermaals dat mensen TS direct wel geloven en de klant schijnbaar niet, dus het komt niet zomaar uit de lucht vallen.

Klopt ze heeft inderdaad credit verspeeld, maar als de klant gelijk heeft is het wel degelijk een reactie op een actie.

Een grote mond is inderdaad nergens voor nodig, wat dat betreft geef ik TS dan ook gelijk.

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 15:11

Nog zoiets, ik kijk altijd het cijfer na op de bakjes wanneer je met de kaart betaald. Het verkeerde cijfer of de komma op de verkeerde plaats is een menselijke fout. Als je met 2 nakijkt, verminder je die kans alweer. En sowieso zou ik het wel merken moest er 500 euro ipv 50 euro van m'n rekening gaan! Misschien niet de dag zelf maar zeker later wel. Als je dat niet merkt, dan heb je het blijkbaar toch niet te kort en hou je absoluut geen overzicht op je financiën? Maar wil je nu ook zeggen dat jij dit achteraf wel door had en dit niet hebt laten terug storten naar de klant??! Gewoon omdat de klant het niet door heeft? Dat vind ik eerlijk gezegd veel minder netjes. Je beseft dat er een fout is gemaakt en dan zo lang er niet gezaagd wordt, zet je het ook niet recht? Als dat 5 euro was, had ik die moeite misschien ook niet gedaan, maar 450 euro...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 15:16

Nou even dan :D

Ailill schreef:
Ik ga inderdaad wel uit van het goede in de mens, dat klopt zeer zeker. Of dit altijd verstandig is, nee. Maar ik weiger pertinent om mijn leven in wantrouwen te leven.
het is geen kwestie van wantrouwen, het is een kwestie van procedures..
Buiten dat, TS heeft een korte check gedaan en daaruit bleek dat verhaal van mevrouw niet helemaal klopte.. dus dan toch een beetje wantrouwen.

Citaat:
Nou, ik lees hier toch meermaals dat mensen TS direct wel geloven en de klant schijnbaar niet, dus het komt niet zomaar uit de lucht vallen.

Ik denk dat men bedoelt dat TS een procedure (!!!!) moet volgen en verder niks kan..
En dat ze mevrouw ook niet zomaar geloven..
Ik geloof geen reet van mevrouws verhaal trouwens, maar het zou zomaar waar kunnen zijn :j

Citaat:
Klopt ze heeft inderdaad credit verspeeld, maar als de klant gelijk heeft is het wel degelijk een reactie op een actie.

Hetzij een heel klein tikkie ietwat buitenproportioneel...
Hebben mensen geen fatsoen meer?

Verder blijft t giswerk.. Ik denk alleen dat wanneer blijkt dat mevrouw gelijk had, dat TS dat niet meer gaat melden := Althans, ik zou er niks meer over zeggen denk :')

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 15:18

Je gaat als bedrijf toch niet voor een paar euro de moeite nemen om camerabeelden op te zoeken.. :') Dan vraag ik me af of je verder niets te doen hebt, zeker als dat kennelijk zo lang moet duren. Ik snap ook niet dat TS niet bevoegd is zulke kleine bedragen gewoon terug te betalen, zeker gezien zij wel de verantwoordelijkheid heeft om de hele toko in haar eentje te laten draaien.

Aan al die regeltjes heb je echt niks als klanten beroerd (lees: niet) geholpen worden en dat is nu wel wat er gebeurt. En waarvoor? Voor een paar centen wat nog geen fractie van de dagomzet is.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 15:22

Er word verweten dat die vrouw asociaal is.

Stel dat ik bij het tankstation waar de TS werkt mijn tank volgooi en tot mijn grote schrik zie dat ik mijn portemonee vergeten ben. Ik heb dus geen geld of pas bij me.

TS, hoe is jullie protocol? Gaan jullie dan braaf wachten, blind vertrouwen op mijn mooie blauw-grijze ogen dat ik volgende week, als ik weer naar oma ga, kom betalen?

Of word ik geacht er iemand bij te gaan bellen die naar jullie tankstation komt en me mijn portemonee brengt?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 15:23

Izzy19 schreef:
Nog zoiets, ik kijk altijd het cijfer na op de bakjes wanneer je met de kaart betaald. Het verkeerde cijfer of de komma op de verkeerde plaats is een menselijke fout. Als je met 2 nakijkt, verminder je die kans alweer. En sowieso zou ik het wel merken moest er 500 euro ipv 50 euro van m'n rekening gaan! Misschien niet de dag zelf maar zeker later wel. Als je dat niet merkt, dan heb je het blijkbaar toch niet te kort en hou je absoluut geen overzicht op je financiën? Maar wil je nu ook zeggen dat jij dit achteraf wel door had en dit niet hebt laten terug storten naar de klant??! Gewoon omdat de klant het niet door heeft? Dat vind ik eerlijk gezegd veel minder netjes. Je beseft dat er een fout is gemaakt en dan zo lang er niet gezaagd wordt, zet je het ook niet recht? Als dat 5 euro was, had ik die moeite misschien ook niet gedaan, maar 450 euro...
Misschien moet je iets minder aannames maken en iets meer doorvragen voordat je met zulke uitspraken gaat strooien ;)

Je kunt toch niet met 2 personen aan de kassa gaan staan om een klant te helpen? Dat kost de baas dan 2 maal zoveel aan personeel. Of begrijp ik je verkeerd?

Ik zou het persoonlijk inderdaad ook merken als er opeens €450,- van mijn rekening zou verdwijnen.

Echter is dit bij de desbetreffende klant niet het geval. De bank mocht, toen i.i.g. niet, geen persoonlijke gegevens verstrekken aan derden, in dit geval 'ons'. Het enige wat ze konden doen was contact opnemen met de klant, vanuit de bank dus. Dit is meermaals gedaan en er is nooit een reactie op gekomen.

Op het station hangt, tot op de dag van vandaag, een afbeelding van de klant (jawel, die beelden kregen we bijzonder snel, al was dit waarschijnlijk omdat de camera's in eigen beheer waren). Zodra die klant binnen komt ligt er een enveloppe klaar en als ik mijn ex-werkgever goed inschat waarschijnlijk ook een bos bloemen.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 15:24

Precies, Nies!