Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Dientje_Yara schreef:......
Partner is vandaag gewoon op zijn werk verschenen en examen is afgemeld.
......
Partner gaat op zoek naar een andere baan en werkgever hoeft geen extra werk meer van partner te verwachten dat durfde ze nog doodleuk even te vragen of hij za en zo extra wilde werken
....
Anoniem schreef:Shadow: als de werknemer wéét dat de tijd vóór valentijnsdag een van de drukste periodes is
Citaat:en je werknemer continu vrij blijft vragen voor dezelfde dag ondanks dat deze al een 'nee' had gehad, dan vertrekt als werkgever je welwillendheid toch ook?
Anoniem schreef:Heel nobel dat hij altijd zoveel overwerkt, maar daar heb je niks aan als de werknemer er met valentijnsdag tussenuit knijpt, ook al is dat maar voor 2 uur. Dan kan je die handen niet missen.
frankiej schreef:Dientje_Yara schreef:......
Partner is vandaag gewoon op zijn werk verschenen en examen is afgemeld.
......
Partner gaat op zoek naar een andere baan en werkgever hoeft geen extra werk meer van partner te verwachten dat durfde ze nog doodleuk even te vragen of hij za en zo extra wilde werken
....
Ik begrijp niet dat jullie het examen afgemeld hebben als je vriend toch op zoek gaat naar ander werk.
Ben het helemaal eens met de opmerkingen hier van geven en nemen. Een gemotiveerde medewerker moet je zuinig op zijn zoals Mer1980 hier ook al schrijft. Snel afscheid nemen van deze baan waarbij de verhoudingen mijns inziens al behoorlijk verstoord zijn en iets anders zoeken. Werk zat overal en je hoeft je niet als slaaf te laten behandelen.
Dientje_Yara schreef:Word inmiddels ook wel een beetje verdrietig van sommige reacties, tot je zelf een keer in zo een situatie beland
Opmerkingen als misschien is de bloemen niks voor je vriend sorry hoor die jongen houd van zijn baan anders zou hij niet graag 55 uur in de week maken in 6 dagen!!
Ashleytjuhh schreef:waarschijnlijk is wg helemaal gek geworden omdat hij bleef zeuren over de dag ondanks al meerdere keren afgewezen.
Anoniem schreef:Dat hij 55 uur per week draait kan ik niet ruiken hè. Wij horen het verhaal van een (ietwat) emotionelere kant.
En ja, als je dan vrij vraagt in een van de drukste periodes dan is inderdaad wel iets wat ik me afvraag; is je vriend wel 100% geschikt voor die baan en is er niet iets anders (en beters) te vinden voor hem.
Dientje_Yara schreef:Nee iedereen is er in principe, de boxchef werkt nooit mee maar is wel zijn taak dus die kan naar mijn mening bijspringen.
Zaterdagen zijn vrijwillig en hij is 1 van de 3 die dat samen omwisselen. Is dus niet verplicht maar hij gaat nu ook niet meer overwerken naast zijn 50 uur die hij al in de 5 dagen maakt.
Ik blijf zeggen het is geven en nemen er zijn 7 andere die dus nooit op zaterdag werken
Anoniem schreef:Dientje_Yara schreef:Word inmiddels ook wel een beetje verdrietig van sommige reacties, tot je zelf een keer in zo een situatie beland
Opmerkingen als misschien is de bloemen niks voor je vriend sorry hoor die jongen houd van zijn baan anders zou hij niet graag 55 uur in de week maken in 6 dagen!!
Dat hij 55 uur per week draait kan ik niet ruiken hè. Wij horen het verhaal van een (ietwat) emotionelere kant.
En ja, als je dan vrij vraagt in een van de drukste periodes dan is inderdaad wel iets wat ik me afvraag; is je vriend wel 100% geschikt voor die baan en is er niet iets anders (en beters) te vinden voor hem.
Dientje_Yara schreef:Tuurlijk vraagt hij niet 'zomaar' vrij dat is wel duidelijk lijkt mij.