Geen vrij voor bnor rijexamen??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 21:04

Shadow: als de werknemer wéét dat de tijd vóór valentijnsdag een van de drukste periodes is en je werknemer continu vrij blijft vragen voor dezelfde dag ondanks dat deze al een 'nee' had gehad, dan vertrekt als werkgever je welwillendheid toch ook? Vrij vragen staat vrij, maar de vrije dag afkeuren ook. Heel nobel dat hij altijd zoveel overwerkt, maar daar heb je niks aan als de werknemer er met valentijnsdag tussenuit knijpt, ook al is dat maar voor 2 uur. Dan kan je die handen niet missen.

En imo wéét je dat als je in de bloemen gaat werken. Dat het nu heel zuur is en wellicht onhandig gecommuniceerd is kan ik me echt wel voorstellen, maar dingen als dat de werkgever maar de helft van het examen moet gaan meebetalen gaat wel erg ver, dat ben je met me eens toch?

En ik zou inderdaad los hiervan wél even over die loonsverhoging (of eerder verlaging) gaan praten want dat is simpelweg niet conform CAO natuurlijk.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 21:13

Dientje_Yara schreef:
......
Partner is vandaag gewoon op zijn werk verschenen en examen is afgemeld.
......
Partner gaat op zoek naar een andere baan en werkgever hoeft geen extra werk meer van partner te verwachten dat durfde ze nog doodleuk even te vragen of hij za en zo extra wilde werken

....

Ik begrijp niet dat jullie het examen afgemeld hebben als je vriend toch op zoek gaat naar ander werk.
Ben het helemaal eens met de opmerkingen hier van geven en nemen. Een gemotiveerde medewerker moet je zuinig op zijn zoals Mer1980 hier ook al schrijft. Snel afscheid nemen van deze baan waarbij de verhoudingen mijns inziens al behoorlijk verstoord zijn en iets anders zoeken. Werk zat overal en je hoeft je niet als slaaf te laten behandelen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 21:25

Anoniem schreef:
Shadow: als de werknemer wéét dat de tijd vóór valentijnsdag een van de drukste periodes is

Dat ten eerste al: zo is er altijd wat. Kerst, valentijn, moederdag. We zijn zowat twee weken voor Valentijn.

Citaat:
en je werknemer continu vrij blijft vragen voor dezelfde dag ondanks dat deze al een 'nee' had gehad, dan vertrekt als werkgever je welwillendheid toch ook?

Die welwillendheid die er al niet was bedoel je? Je kunt het ook anders bekijken: blijkbaar is dit heel belangrijk voor die werknemer, en dat kan een reden zijn daadwerkelijk in overleg te gaan en werkelijk te kijken of dat opgelost kan worden op een manier die voor beiden redelijk goed werkt (niet alleen voor de werkgever.)

Een echt betrokken werkgever zou misschien zelfs juist heel graag willen dat een werknemer z'n rijbewijs haalt.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 21:30

Anoniem schreef:
Heel nobel dat hij altijd zoveel overwerkt, maar daar heb je niks aan als de werknemer er met valentijnsdag tussenuit knijpt, ook al is dat maar voor 2 uur. Dan kan je die handen niet missen.

Het examen was meer dan een week voor Valentijnsdag en hij heeft gisteren al meer dan twee uur overgewerkt. Daar had de werkgever dus zeker wat aan.
Alleen is dat feest nu dus voorbij. Ik zou ook geen extra inzet meer tonen in het geval van deze vriend.
Iets met stank en dank.

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-18 21:34

frankiej schreef:
Dientje_Yara schreef:
......
Partner is vandaag gewoon op zijn werk verschenen en examen is afgemeld.
......
Partner gaat op zoek naar een andere baan en werkgever hoeft geen extra werk meer van partner te verwachten dat durfde ze nog doodleuk even te vragen of hij za en zo extra wilde werken

....

Ik begrijp niet dat jullie het examen afgemeld hebben als je vriend toch op zoek gaat naar ander werk.
Ben het helemaal eens met de opmerkingen hier van geven en nemen. Een gemotiveerde medewerker moet je zuinig op zijn zoals Mer1980 hier ook al schrijft. Snel afscheid nemen van deze baan waarbij de verhoudingen mijns inziens al behoorlijk verstoord zijn en iets anders zoeken. Werk zat overal en je hoeft je niet als slaaf te laten behandelen.

Gisteren kregen wij een mail van PZ dat als hij niet zou verschijnen hij aan werkweigering deed en ze een ontslagprocedure zouden starten met loonstop. Dan dus nog meer getouwtrek geen recht op ww geen salaris en door de stress weer zakken. Het is de 6e keer voor hem omdat hij al stikt van de zenuwen.

Mer1980

Re: Geen vrij voor bnor rijexamen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 21:36

Ik zou voor deze werkgever geen stap meer harder lopen. Wat een vreselijk nare mensen. Je zo hard en flexibel inzetten, met oplossingen komen en dan keihard stank voor dank. Zo snel mogelijk een nieuwe baan zoeken. en schakel aub een jurist in voor zijn loon en overwerk toeslagen!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 21:37

Als ik mij ziek meld en m'n leidinggevende zegt mij te komen en ik kom niet word dit gezien als werkweigering. Dan riskeer ik een officiële waarschuwing.
Maar ik meld mij nooit ziek ook nooit ziek geweest

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-18 21:38

Ze konden de handen wel degelijk missen voor het eerst in tijden een keer netjes om 14:15 klaar

Dat het achteraf allemaal dom is blablabla zal wel maar dat was mijn hele vraag hier niet

De gevolgen voor ons zijn groter en als er gezegd word dat er een mouw aangepast word mag je er toch vanuit gaan dat het geregeld word???

Nieuw examen is nu net voor zijn theorie afloopt als hij dus weer zakt eerst theorie weer opnieuw. Hij heeft alles netjes uitgelegd aan WG maar geen enkel begrip nou sorry maar er is ook nog zoiets als 'samenwerking' met je medewerkers

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 21:39

Misschien is die mouw aanpassen wel niet gelukt.

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-18 21:40

Word inmiddels ook wel een beetje verdrietig van sommige reacties, tot je zelf een keer in zo een situatie beland
Opmerkingen als misschien is de bloemen niks voor je vriend sorry hoor die jongen houd van zijn baan anders zou hij niet graag 55 uur in de week maken in 6 dagen!!

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-18 21:41

purny schreef:
Misschien is die mouw aanpassen wel niet gelukt.

Goh je meent het

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 21:43

“We zullen zien of er een mouw aangepast kan worden” staat niet gelijk aan een “ja” of “akkoord”.
Dat is voor de toekomst misschien slim om in de gaten te houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 21:43

Dientje_Yara schreef:
Word inmiddels ook wel een beetje verdrietig van sommige reacties, tot je zelf een keer in zo een situatie beland
Opmerkingen als misschien is de bloemen niks voor je vriend sorry hoor die jongen houd van zijn baan anders zou hij niet graag 55 uur in de week maken in 6 dagen!!

Dat hij 55 uur per week draait kan ik niet ruiken hè. Wij horen het verhaal van een (ietwat) emotionelere kant.

En ja, als je dan vrij vraagt in een van de drukste periodes dan is inderdaad wel iets wat ik me afvraag; is je vriend wel 100% geschikt voor die baan en is er niet iets anders (en beters) te vinden voor hem.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 21:52

ts een harde les voor de volgende keer. niks is bevestigd voordat je echt ja hoort dus nergens zomaar van uitgaat.

waarschijnlijk is wg helemaal gek geworden omdat hij bleef zeuren over de dag ondanks al meerdere keren afgewezen.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 22:01

Ashleytjuhh schreef:
waarschijnlijk is wg helemaal gek geworden omdat hij bleef zeuren over de dag ondanks al meerdere keren afgewezen.

Besef je dat je met deze bewoording de schuld nu bij de vriend neerlegt en dus eigenlijk nog een trap nageeft?
Ik vraag me af of je met de gegeven informatie zo'n conclusie kunt trekken en daarnaast is het niet erg aardig.

Trek het je niet aan Dientje_Yara. Hartstikke goed dat je zo achter je vriend staat,die steun kan hij in deze situatie wel gebruiken.
Gaan jullie nog aan de slag met Juridisch Loket oid?

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 22:03

Als ik zo met ons personeel om zou gaan als deze werkgever en mails met die strekking zou sturen aar mijn werknemers dan vrees ik dat mijn ziekteverzuim cijfers het plafond in schieten en ik zou het zelfs begrijpen dat mensen zich wegens verstoorde arbeidsrelatie overspannen ziek zouden melden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 22:11

TS: trek je niets aan van vreemden die jouw vriend niet kennen en dat soort dingen roepen hoor! :(:)
Het verbaast mij altijd weer wat voor conclusies mensen menen te kunnen trekken nav een berichtje op internet van iemand die ze niet kennen.

Anoniem schreef:
Dat hij 55 uur per week draait kan ik niet ruiken hè. Wij horen het verhaal van een (ietwat) emotionelere kant.

En ja, als je dan vrij vraagt in een van de drukste periodes dan is inderdaad wel iets wat ik me afvraag; is je vriend wel 100% geschikt voor die baan en is er niet iets anders (en beters) te vinden voor hem.

Dat heeft ze gepost hoor, van die uren.

Dientje_Yara schreef:
Nee iedereen is er in principe, de boxchef werkt nooit mee maar is wel zijn taak dus die kan naar mijn mening bijspringen.
Zaterdagen zijn vrijwillig en hij is 1 van de 3 die dat samen omwisselen. Is dus niet verplicht maar hij gaat nu ook niet meer overwerken naast zijn 50 uur die hij al in de 5 dagen maakt.
Ik blijf zeggen het is geven en nemen er zijn 7 andere die dus nooit op zaterdag werken

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-18 22:12

Anoniem schreef:
Dientje_Yara schreef:

Tuurlijk vraagt hij niet 'zomaar' vrij dat is wel duidelijk lijkt mij.

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-18 22:17

Ik ga even kijken wat ik met mijn rechtsbijstand kan doen en aanmelden bij vakbond.

Volgende datum is over 8 weken :( dit zijj zoveel meer kosten voor ons.
Hij gaat sowieso op zoek naar wat anders dit word te gek voor woorden.
Vanmiddag allemaal poeslief en aardig doen want ja ze waren ruim op tijd klaar en het had toch wel gekund.
Echt ik ben zo kwaad dat ik erom kan janken.

En als mijn vriend ergens geschikt voor is is het wel de bloemen. Had het hem zo gegund lekker met de auto in plaats van om 4 uur smorgens 15 km naar je werk fietsen.
Ik blijf het zeggen het is geven en nemen maar het geven vanuit hem is nu wel echt afgelopen. WG denkt in zijn belang wat prima is maar dan doet hij dat vanaf vandaag ook

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 22:18

Dat het voor jullie niet 'zomaar' is snap ik, zeker als dit nu de 6e keer is. Maar dat hoeft voor de werkgever níet zo te zijn. Daar doel ik op.

Maar nogmaals, we stellen nu conclusies door één (emotionelere) kant van het verhaal. De werkgever zal ook een kant van het verhaal hebben en daar zal wat lucht tussen zitten. Maar de kant van de werkgever wordt gek genoeg vergeten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 22:20

Wellicht een totaal andere oplossing: het CBR bellen en aangeven hoe het zit.
Vriendelijk blijven, en de situatie uitleggen aan de betreffende persoon aan de lijn. Wie weet (geen garantie..) dat het CBR het helemaal niet erg vindt om de plek vrij te geven.

NB: mij is bekend hoe vervelend het CBR soms kan zijn, maar geef het een poging!

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 22:22

Wat cru dat ze vandaag zo vroeg al klaar waren. Dat had de WG gisteren ook kunnen inschatten want bloemen groeien niet in één nacht.
Als je rechtsbijstandsverzekering met module arbeid hebt zou ik nog even wachten met de vakbond. Vaak helpen die pas als je al een paar maanden lid bent.

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-18 22:22

De plek was van vandaag 11.30 dat staat ook in de reacties

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 22:25

Dientje_Yara schreef:
De plek was van vandaag 11.30 dat staat ook in de reacties

Mijn excuses, niet goed opgelet! Succes TS. :)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 22:34

Dientje_Yara schreef:
Tuurlijk vraagt hij niet 'zomaar' vrij dat is wel duidelijk lijkt mij.

Ik had vandaag een begrafenis en kon ook geen vrij krijgen.
Zijn veel zieken op het werk en het werk moet wel af voor een vaste tijd.
Ze hebben het wel geprobeerd maar was echt geen optie om weg te blijven.

Ik heb gewerkt in de horeca en dan was vrij rondom feestdagen ook een grote no go.
Zo ben ik ook wel eens "bijzondere" feesten misgelopen, daar baalde ik wel eens van maar heb daar nooit een probleem van gemaakt.