Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
hagelslag schreef:Nou ehm het is dat mijn leraar goed kon praten.
Officieel ben ik bij een rot stoplicht door rood gereden.
Hij werd net oranje terwijl ik nog ca 10 meter had om te remmen terwijl ik 40 reed.
En ik nam de beslissing gas ipv remmen. Remmen red ik alleen als noodrem.
Dus terwijl de net over de streep zijn met de kabine werd hij rood.
Examinator ja maar je kunt wel remmen. Dus mn leraar, ja maar ze heeft het precies zo gedaan als ik haar geleerd heb. Matig aanrijden. En bij een gegeven punt dan moet je eroverheen dan kun je niet meer remmen.
Examinator, dan moet je toch langzamer rijden...
Zegt mijn leraar, dan moeten we voor elk stoplich gaan stilstaan en wachten tot het rood word om vervolgens bij groen weer verder te rijden.
Examinator, ehh ja oke nou ja verder reed ze wel extreem goed dus dan heb je wel gelijk.
Echt duits rijbewijs mafiagedoe
In bezit van C voor de paardenauto verder niets. BokitoZ schreef:Hier ook een priverijderIn bezit van C voor de paardenauto verder niets.
A.s. woensdag ga ik voor CCV veevervoer.
Zit nu nog op kantoor maar wil graag de transport in. Durf alleen de stap niet te zetten om ontslag te nemen en de transport in te gaan..
Zou graag vee willen rijden of op de zandauto.
ikke schreef:BokitoZ schreef:Hier ook een priverijderIn bezit van C voor de paardenauto verder niets.
Zit nu nog op kantoor maar wil graag de transport in. Durf alleen de stap niet te zetten om ontslag te nemen en de transport in te gaan..
Heb je mogelijkheden om het te combineren? Of werk je nu in een totaal ander segment?
BokitoZ schreef:Hier ook een priverijderIn bezit van C voor de paardenauto verder niets.
hele opluchting
Maar ik lees graag mee. Altijd fijn om te lezen hoe anderen het ervaren. Ik had nul moeite met manoeuvreren maar wat meer met de baanproef omdat ik gewoon te onzeker was over of ik dat ding wel onder controle had. En ik was bang om fouten te maken die zouden leiden tot aanrijdingen en met een vrachtwagen een auto aanrijden... Enfin, allemaal zinloze horror-scenario's dus in mijn hoofd die me verlamde.
Toen mijn instructeur me daar eenmaal over heen had ging het ineens allemaal. 
Dus voorlopig hebben we hier nog enige discussie over welk rijbewijs er komt.
Vind idd ook dat je leraar compleet gelijk heeft. 
ikke schreef:hagelslag schreef:Nou ehm het is dat mijn leraar goed kon praten.
Officieel ben ik bij een rot stoplicht door rood gereden.
Hij werd net oranje terwijl ik nog ca 10 meter had om te remmen terwijl ik 40 reed.
En ik nam de beslissing gas ipv remmen. Remmen red ik alleen als noodrem.
Dus terwijl de net over de streep zijn met de kabine werd hij rood.
Examinator ja maar je kunt wel remmen. Dus mn leraar, ja maar ze heeft het precies zo gedaan als ik haar geleerd heb. Matig aanrijden. En bij een gegeven punt dan moet je eroverheen dan kun je niet meer remmen.
Examinator, dan moet je toch langzamer rijden...
Zegt mijn leraar, dan moeten we voor elk stoplich gaan stilstaan en wachten tot het rood word om vervolgens bij groen weer verder te rijden.
Examinator, ehh ja oke nou ja verder reed ze wel extreem goed dus dan heb je wel gelijk.
Echt duits rijbewijs mafiagedoe
Komt op mij over als stok zoeken om hond te slaan. Ik ben het met je leraar eens: op enig moment heb je geen andere optie dan de rechtervoet door de bodem.
Moet je doen wat die examinator wilde met paarden op de wagen...
Pattypaard schreef:Leuk dat er zoveel chauffeuses zijn, ik zie ze bijna nooit onderweg! Als je twijfelt om de transport in te gaan... ik zou zeggen gewoon doen! Ze zoeken op zo veel plaatsen chauffeurs dat ze ook sneller geneigd zijn om een vrouw aan te nemen met de tekorten.
Gefeliciteerd Hagelslag!!Vind idd ook dat je leraar compleet gelijk heeft.
Gefeliciteerd met het slagen voor je theorie Novito!
Haha ik zou dan ook voor CE gaan indien je dat kan gebruiken Ayasha. In NL krijg je BE er niet bij als je CE haalt of wel?![]()
Niet dat het voor mij uit maakt, BE heb ik al. Maar meende dat dat niet zo was.
Vriend en ik hebben zo samen intake voor CE rijbewijs. Ben benieuwd! Vind het wel spannend.
justdjen schreef:BokitoZ schreef:Hier ook een priverijderIn bezit van C voor de paardenauto verder niets.
Geinig...ik ook! In Belgie toevallig?
justdjen schreef:@ikke; de boete was omdat de vrachtwagen boven de >7500kg weegt, ongeacht of je dan voor hobby of beroeps onderweg bent, dien je je tachograaf iedere 2 jaar te laten ijken. Dit kun je in alle nederlandse wetartikelen vinden. De wet ziet een vrachtwagen boven de 7500kg nml als beroeps.punt.
APK is geen enkel probleem en staat hier totaal los van. Snap niet goed waarom je dit vraagt.
Als hobbyruiter/rijder ben je in principe vrijgesteld van een getuigschrift veevervoer en of transportverordening. Maaaaar... heb jij paarden van anderen op de vrachtwagen, dien jij dit wel te halen én een eurovergunning, maar dat terzijde.
Denk je om je eurovignet met jouw 12-tonner?
. Fileparkeren met CE haha. Was wel even trots op mezelf toen! Zelfs mijn vriend vond het echt goed. Vind ie niet snel. Tof moment!Mellow schreef:Was een span band iets te enthousiast aan het oprollen. De haak schoot in mijn oog.
Netjes Pattypaard! Veel succes met lessen!