Vrachtwagen chauffeuses (in opleiding)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

hagelslag

Re: Vrachtwagen chauffeuses (in opleiding)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 19:48

Jaa dat klopt, alleen wou de examinator mij officieel daarvoor laten zakken.
Maar om de 0 qoute te behouden en aangezien de rijleraar flink kon praten ben ik dus wel geslaagd

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 21:13

hagelslag schreef:
Nou ehm het is dat mijn leraar goed kon praten.
Officieel ben ik bij een rot stoplicht door rood gereden.
Hij werd net oranje terwijl ik nog ca 10 meter had om te remmen terwijl ik 40 reed.
En ik nam de beslissing gas ipv remmen. Remmen red ik alleen als noodrem.
Dus terwijl de net over de streep zijn met de kabine werd hij rood.
Examinator ja maar je kunt wel remmen. Dus mn leraar, ja maar ze heeft het precies zo gedaan als ik haar geleerd heb. Matig aanrijden. En bij een gegeven punt dan moet je eroverheen dan kun je niet meer remmen.
Examinator, dan moet je toch langzamer rijden...
Zegt mijn leraar, dan moeten we voor elk stoplich gaan stilstaan en wachten tot het rood word om vervolgens bij groen weer verder te rijden.
Examinator, ehh ja oke nou ja verder reed ze wel extreem goed dus dan heb je wel gelijk.

Echt duits rijbewijs mafiagedoe

Komt op mij over als stok zoeken om hond te slaan. Ik ben het met je leraar eens: op enig moment heb je geen andere optie dan de rechtervoet door de bodem.
Moet je doen wat die examinator wilde met paarden op de wagen...

BokitoZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 21:32

Hier ook een priverijder :) In bezit van C voor de paardenauto verder niets.
A.s. woensdag ga ik voor CCV veevervoer.
Zit nu nog op kantoor maar wil graag de transport in. Durf alleen de stap niet te zetten om ontslag te nemen en de transport in te gaan..
Zou graag vee willen rijden of op de zandauto.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 21:40

BokitoZ schreef:
Zit nu nog op kantoor maar wil graag de transport in. Durf alleen de stap niet te zetten om ontslag te nemen en de transport in te gaan..

Heb je mogelijkheden om het te combineren? Of werk je nu in een totaal ander segment?

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 21:45

Bokito momenteel vragen ze overal chauffeurs dus als je wilt heb je nu een mooie start. ;)

BokitoZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 22:24

ikke schreef:
BokitoZ schreef:

Heb je mogelijkheden om het te combineren? Of werk je nu in een totaal ander segment?

Nee helaas niet..

BokitoZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 22:25

Faelivrin schreef:
Bokito momenteel vragen ze overal chauffeurs dus als je wilt heb je nu een mooie start. ;)

Ja ik weet het.. Alleen durf niet uit mn comfort zone te komen :o

justdjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 09:20

BokitoZ schreef:

Geinig...ik ook! In Belgie toevallig?

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-17 10:21

Ik ben net geslaagd voor administratie en code 95 theorie *\%/* hele opluchting :):)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 10:37

Mag ik ook mee lezen?
Hier ook privé C rijbewijs. :) Maar ik lees graag mee. Altijd fijn om te lezen hoe anderen het ervaren. Ik had nul moeite met manoeuvreren maar wat meer met de baanproef omdat ik gewoon te onzeker was over of ik dat ding wel onder controle had. En ik was bang om fouten te maken die zouden leiden tot aanrijdingen en met een vrachtwagen een auto aanrijden... Enfin, allemaal zinloze horror-scenario's dus in mijn hoofd die me verlamde. :o Toen mijn instructeur me daar eenmaal over heen had ging het ineens allemaal. :o

Ik wil mijn BE ook nog maar mijn man vindt dat ik dan beter voor de CE op ga omdat ik dan beide heb maar dat zie ik dus niet zitten. :') Dus voorlopig hebben we hier nog enige discussie over welk rijbewijs er komt. _O-

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 12:01

Gefeliciteerd Novito :)

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 12:07

Leuk dat er zoveel chauffeuses zijn, ik zie ze bijna nooit onderweg! Als je twijfelt om de transport in te gaan... ik zou zeggen gewoon doen! Ze zoeken op zo veel plaatsen chauffeurs dat ze ook sneller geneigd zijn om een vrouw aan te nemen met de tekorten.

Gefeliciteerd Hagelslag!! :D Vind idd ook dat je leraar compleet gelijk heeft.

Gefeliciteerd met het slagen voor je theorie Novito! :)

Haha ik zou dan ook voor CE gaan indien je dat kan gebruiken Ayasha. In NL krijg je BE er niet bij als je CE haalt of wel? :o
Niet dat het voor mij uit maakt, BE heb ik al. Maar meende dat dat niet zo was.

Vriend en ik hebben zo samen intake voor CE rijbewijs. Ben benieuwd! Vind het wel spannend.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 12:33

ikke schreef:
hagelslag schreef:
Nou ehm het is dat mijn leraar goed kon praten.
Officieel ben ik bij een rot stoplicht door rood gereden.
Hij werd net oranje terwijl ik nog ca 10 meter had om te remmen terwijl ik 40 reed.
En ik nam de beslissing gas ipv remmen. Remmen red ik alleen als noodrem.
Dus terwijl de net over de streep zijn met de kabine werd hij rood.
Examinator ja maar je kunt wel remmen. Dus mn leraar, ja maar ze heeft het precies zo gedaan als ik haar geleerd heb. Matig aanrijden. En bij een gegeven punt dan moet je eroverheen dan kun je niet meer remmen.
Examinator, dan moet je toch langzamer rijden...
Zegt mijn leraar, dan moeten we voor elk stoplich gaan stilstaan en wachten tot het rood word om vervolgens bij groen weer verder te rijden.
Examinator, ehh ja oke nou ja verder reed ze wel extreem goed dus dan heb je wel gelijk.

Echt duits rijbewijs mafiagedoe

Komt op mij over als stok zoeken om hond te slaan. Ik ben het met je leraar eens: op enig moment heb je geen andere optie dan de rechtervoet door de bodem.
Moet je doen wat die examinator wilde met paarden op de wagen...

Ik heb van rijleraar gewisseld dus het kan zijn dat ze mij daarom wou laten doorvallen.
Aangezien ze elkaar goed kennen (examinator en rijleraar zowel mijn nieuwe als mijn oude) dus mjaaa geen idee....

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 12:49

Van harte nivito!

Patty spannend! Ook rijden?

Bokito, gewoon doen! Het is zulk heerlijk werk.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 12:55

Pattypaard schreef:
Leuk dat er zoveel chauffeuses zijn, ik zie ze bijna nooit onderweg! Als je twijfelt om de transport in te gaan... ik zou zeggen gewoon doen! Ze zoeken op zo veel plaatsen chauffeurs dat ze ook sneller geneigd zijn om een vrouw aan te nemen met de tekorten.

Gefeliciteerd Hagelslag!! :D Vind idd ook dat je leraar compleet gelijk heeft.

Gefeliciteerd met het slagen voor je theorie Novito! :)

Haha ik zou dan ook voor CE gaan indien je dat kan gebruiken Ayasha. In NL krijg je BE er niet bij als je CE haalt of wel? :o
Niet dat het voor mij uit maakt, BE heb ik al. Maar meende dat dat niet zo was.

Vriend en ik hebben zo samen intake voor CE rijbewijs. Ben benieuwd! Vind het wel spannend.

Als je hier de CE haalt krijg je de BE er bij normaal. :)
Maar ik weet niet of ik er toe in staat zou zijn. (tot de CE dus)

Gefeliciteerd hagelslag! Die opmerking... IMO kom je op een punt dat stoppen gevaarlijker is dan doorrijden met de vrachtwagen en dan moet je inderdaad niet meer willen stoppen.
Ik vind/vond wel dat ze op het praktijk examen soms dingen verwachten waaraan je haast niet kan voldoen.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 14:10

Novito gefeliciteerd!! Had er overheen gelezen...

Het eerste bedrijf waar ik gesoliciteerd had heb ik vanmorgen nog een keer gebeld.
Toen ik daar ca 4-5 weken terug was zeiden ze, bel maar als je je rijbewijs hebt.
Dus ik vanmorgen bellen, ja we zoeken momenteel wel we hadden het gister nog over je maar je hoort nog van ons.
Euhh okaayy... Weird.
Nu kent mijn vriend dus iemand die al voor hun werkt, en die weet dat ze te weinig personeel hebben. Dus die chauffeur weet dat ze een nieuwe erbij kunnen krijgen als ze willen... Maarja afwachten....
Wie weet hadden ze het net te druk ofzo

BokitoZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 19:41

justdjen schreef:
BokitoZ schreef:

Geinig...ik ook! In Belgie toevallig?

Ja ik ook! Bij Blom?

Sannum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 21:33

justdjen schreef:
@ikke; de boete was omdat de vrachtwagen boven de >7500kg weegt, ongeacht of je dan voor hobby of beroeps onderweg bent, dien je je tachograaf iedere 2 jaar te laten ijken. Dit kun je in alle nederlandse wetartikelen vinden. De wet ziet een vrachtwagen boven de 7500kg nml als beroeps.punt.

APK is geen enkel probleem en staat hier totaal los van. Snap niet goed waarom je dit vraagt.

Als hobbyruiter/rijder ben je in principe vrijgesteld van een getuigschrift veevervoer en of transportverordening. Maaaaar... heb jij paarden van anderen op de vrachtwagen, dien jij dit wel te halen én een eurovergunning, maar dat terzijde.

Denk je om je eurovignet met jouw 12-tonner? :o

Ik haak hier nog even op in, als het goed is en je gaat met 3 paarden of meer naar wedstrijd moet je getuigschrift hebben. Wedstrijd=presteren=waardevermindering=commercieel.

Daarnaast, code 95 is ook tricky, verdiep je er goed in. Het is niet voor niks dat Rinus Blom met zijn rijschool daar zo op inhaakt voor de "paardenmensen". Code 95 halen met getuigschrift veevervoer als onderdeel.

http://www.verkeersschoolblom.nl/nl/Ber ... arden.html

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-17 03:25

Eerste weekje loods erop zitten. Veel geleerd. Een blauw oog verder ( "eigen schuld ) hihi maar tot nu toe geen spijt van mijn keuze.
Werk alleen maar met mannen maar wel leuk ouwehoeren.

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 13:11

Kan goed dat ze het op dat moment druk gehad hebben hagelslag, wie weet hoor je er nog iets van.

Ow oeps! Blauw oog is minder Mellow, hoe kwam het? Werken met mannen bevalt mij ook meer dan prima! Heerlijk die vrije praat.

Intake van CE ging goed! Hadden samen 1 intake, vriend eerst gereden. Daarna ik. Mocht meteen aandokken zonder vooruit gereden te hebben :')
Toen we terug waren moest de combinatie geparkeerd worden maar er was weinig plek. Instructeur bedenken van wat moeten we nu. Zag ergens een krappe plek, ik zeg als jij goed oplet zet ik hem daar wel in. Stapte hij de wagen uit van ja vast. Zette ik hem direct in 1 x goed erin zonder aanwijzingen *\o/* . Fileparkeren met CE haha. Was wel even trots op mezelf toen! Zelfs mijn vriend vond het echt goed. Vind ie niet snel. Tof moment!
Instructeur heeft voor beide 10 lesuren geadviseerd en dan examen. Ze gaan nu bekijken wat de examenmogelijkheden zijn.

Had nog gevraagd maar als je in NL CE haalt krijgt je BE er dus ook bij als je die nog niet had.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 14:47

Was een span band iets te enthousiast aan het oprollen. De haak schoot in mijn oog.

Netjes Pattypaard! Veel succes met lessen!

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 16:41

Mellow schreef:
Was een span band iets te enthousiast aan het oprollen. De haak schoot in mijn oog.

Netjes Pattypaard! Veel succes met lessen!

Hoe krijg je dat voor elkaar :(:)

En goed gedaan patty.

Ik heb zojuist op een andere vacature gereageerd. Die zoeken per direct iemand voor een walkingfloor in nahverkehr.
Hoe zeg je dat eigenlijk op zn nederlands. Dichbij verkeer ofzo?

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 17:39

Wat super goed Patty daar kun je zeker trots op zijn .

Och jeetje Mellow dat is niet fijn, hoop dat het meevalt .

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 17:53

Hagelslag, ik heb echt geen idee... :P
Kan er wel om lachen hoor moniek21. Het is gelukkig niet echt pijnlijk.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 19:02

Gelukkig maar Mellow :D