Ik wil als BBL'er geen zaterdagbaan...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 15:40

SavannahNx schreef:
Ben ik de enige die WEL snapt waarom TS niet op zaterdag wilt werken? Niks geks aan hoor, iedereen om je heen heeft weekend en jij moet werken (zo loop je afspraken met vriendinnen die wel vrij hebben bvb ook mis).
Ik dacht namelijk ook dat als je BBL deed, je het weekend vrij was, net zoals de BOL'ers en doordeweeks werk en 1 dag school had.

By the way... bij mijn bijbaan is het kiezen, of de zaterdag of de zondag maar zeker wel 1 dag in het weekend. (Zijn elke zondag open).

Ik snap het inderdaad ook wel.

Vroeger altijd in het weekend gewerkt, maar nu ben ik blij dat ik in het weekend lekker vrij heb en doordeweeks aan het werk. Terwijl (als alles goed gaat) ik bij mijn volgende baan ook nachtdiensten en feestdagen ga werken :D.

Maar aan TS, ik zou het gewoon bespreekbaar maken, maar zeker niet erover gaan liegen.

Danielleeee_

Re: Ik wil als BBL'er geen zaterdagbaan...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 15:43

Heb alleen pagina 1 gelezen, verder niet. Maar toen ik bij de Action werkte, had ik ook aangegeven niet in het weekend te willen werken. Net zoals de winkel van TS ook gewoon open op zaterdag, maar ik wilde gewoon niet werken in het weekend (heel druk met school en huiswerk). Dat kan je gewoon vragen toch? Ik zou gewoon vragen of het een optie is om doordeweek te werken en niet en het weekend. En kan dat niet, dan niet. Maar dan heb je het wel geprobeerd :)

Als je het nog leest, succes met je gesprek TS!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 15:44

Het is wel degelijk een mentaliteits kwestie van deze tijd, want de verschillen met vroeger zijn echt enorm groot.

Onze vroegere personeel, al voor ik er werkte, was ontzettend respectvol naar mijn moeder. Werkte hard, hadden een enorme inzet en vroegen beleefd een keertje vrij of dat ze een keer een uurtje eerder weg mochten.
Dat is verandert door de jaren heen naar dat wij geen eisen meer mochten stellen en het personeel degene waren die eisen hadden.

Wij hebben dan ook altijd hard gewerkt aan een goede communicatie en band zodat je redelijk kan blijven samenwerken.Waar dat niet lukte, kwamen ze ook echt de proefperiode niet door. De mentaliteit had effect op het werk en de sfeer.

BBL betekent ook leren op je werkplek, dus moet je ook als bedrijf investeren in je leerling. Waarom zouden we dat doen als mensen zelf ''leuke'' dingen belangrijker vinden dan hun toekomst? Leuke dingen zoals sport en hobby zijn onmogelijk zonder inkomen.
Wij hebben altijd 10-12uur pd gewerkt, manlief nog en ook naast een kind, honden en paarden. Dat is inzetten, goed indelen en niet mopperen.
Ziekmelden hebben wij amper ooit gedaan. Mijn moeder is 73 en heeft van haar 15e tm haar 64e gewerkt en is nog nooit een dag ziek thuis gebleven.

Koopavond, zaterdag en soms zondag opening hoort er gewoon bij in winkels. Net als 24uurs diensten in andere werkgebieden. Wil je dat niet, ben je niet gemotiveerd genoeg voor die werkrichting.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 15:50

Naar mijn weten mag je ingedeeld worden tijdens alle openinstijden van de zaak. Dit houd in ook de koopavonden, en weekenden.
Het is het meest eerlijke als hierin gewissels wordt tussen de werknemers. Hoe dat geregeld is, is per filiaal verschillend en zal je aan je manager moeten vragen. Alles is in mijn ogen bespreekbaar zolang je het netjes overlegd.

In mijn geval was het andersom, ik werd aangenomen voor 3 vaste doordeweekse dagen. In overleg werd er gevraagd of ik wel eens een weekend kon werken. Heb aangeboden om het weekend te gaan werken. Zo heb ik weekenden vrij maar mijn collega's ook en zo pak ik ook nog wat ORT extra, altijd fijn! :)

Dus hup, bel,of mail je manager en overleg het gewoon ;)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 15:56

superpony schreef:
Waarom zouden we dat doen als mensen zelf ''leuke'' dingen belangrijker vinden dan hun toekomst? Leuke dingen zoals sport en hobby zijn onmogelijk zonder inkomen.
Wij hebben altijd 10-12uur pd gewerkt, manlief nog en ook naast een kind, honden en paarden. Dat is inzetten, goed indelen en niet mopperen.
Ziekmelden hebben wij amper ooit gedaan. Mijn moeder is 73 en heeft van haar 15e tm haar 64e gewerkt en is nog nooit een dag ziek thuis gebleven.

Koopavond, zaterdag en soms zondag opening hoort er gewoon bij in winkels. Net als 24uurs diensten in andere werkgebieden. Wil je dat niet, ben je niet gemotiveerd genoeg voor die werkrichting.

Wat heeft dat nou te maken met motivatie? Serieus?
Ik hoef echt geen 10 of 12 uur per dag te werken om te laten zien dat ik gemotiveerd ben en hard kan werken. Ik kan dat ook in een werkdag van 8 uur. Geen probleem.
En verder leef ik maar 1x (daar ga ik dan maar van uit) en wil ik genieten van mijn leven. En eerlijk gezegd hoop ik dat iedereen gewoon geniet en wil genieten van zijn leven in plaats van zich kapot te werken.
Oh en je nooit ziekmelding heeft natuurlijk al helemaal niets met motivatie te maken. Ziek kan je worden, dat heb je niet altijd in de hand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 16:01

Ga in gesprek en geef je voorkeuren aan. Als je werkgever dat prima vindt dan is het hartstikke mooi en als hij/zij jou echt op zaterdagen wil inroosteren dan is het aan jou om een keuze te maken. Blijf eerlijk naar je werkgever en ga niet verzinnen dat je iets op de zaterdag hebt, als dat niet zo is.

De rest doet er toch niet toe.. Prinsessengedrag? De mentaliteit van tegenwoordig? :') Als TS zich niet kan vinden in de zaterdagen en de werkgever wil dat ze wel op zaterdagen werkt, dan accepteert ze het of moet ze wat anders gaan zoeken.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 16:04

Ik doe bbl paardenhouderij. Ik werk 4 dagen in de week en 1 dag school. Zaterdags ga ik wel eens mee naar de keuringen, maar dat is deels gewoon voor eigen lol

Ik zou ook echt niet op zaterdag willen werken. Komt ook niet uit met wedstrijden

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 16:12

Ik weet natuurlijk niet hoe dat bij jou zit, maar mijn werkgever zou best aan de wens van een werknemer willen voldoen als dit voor hem mogelijk is. Als je gewoon een goed gesprek met je baas kunt voeren lijkt me de vraag of ze de zaterdagen tot een minimum willen beperken helemaal geen rare vraag. Als dat niet mogelijk is, dan is dat jammer, maar misschien heeft je baas hier wel helemaal niet bij stilgestaan. Je kunt het in ieder geval proberen en anders; jammer, maar helaas.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 16:15

Goof schreef:
superpony schreef:
Waarom zouden we dat doen als mensen zelf ''leuke'' dingen belangrijker vinden dan hun toekomst? Leuke dingen zoals sport en hobby zijn onmogelijk zonder inkomen.

Wat heeft dat nou te maken met motivatie? Serieus?
Ik hoef echt geen 10 of 12 uur per dag te werken om te laten zien dat ik gemotiveerd ben en hard kan werken. Ik kan dat ook in een werkdag van 8 uur. Geen probleem.
En verder leef ik maar 1x (daar ga ik dan maar van uit) en wil ik genieten van mijn leven. En eerlijk gezegd hoop ik dat iedereen gewoon geniet en wil genieten van zijn leven in plaats van zich kapot te werken.
Oh en je nooit ziekmelding heeft natuurlijk al helemaal niets met motivatie te maken. Ziek kan je worden, dat heb je niet altijd in de hand.

+2

Ziek worden (en dan heb ik het niet over ziekmelden bij eem scheet die dwars zit) kan iedereen overkomen. Super fijn dat de moeder van Superpony t/m haar 64e heeft gewerkt zonder zich een dag ziek te melden, maar dat is niet iedereen gegund.

Mijn moeder heeft zich altijd drie slagen in de rondte gewerkt en was top gemotiveerd, werd ziek op haar 47e, heeft 10 jaar lang met COPD doorgevochten (als we het dan toch over doorzettingsvermogen hebben) en ging dood op haar 57e. Et voila. Dat was haar leven.

Mijn vader werkte minstens net zo hard, fysiek zwaar werk: rug kapot. Niets meer aan te doen, komt op 44 jarige leeftijd in de WAO terecht, kan niets meer doen qua werk (nee, loempia's vouwen of bonsai boompjes knippen is voor mensen die ziekte van Duputren hebben (hoe je het ook schrijft) ook geen optie. Hij zorgt dik 7 jaar later voor mijn zieke moeder, doet dat 10 jaar vol passie en sterft 2,5 jaar na haar aan de gevolgen van een hartaanval op 64 jarige leeftijd. Poef. Dat was zijn leven.

Natuurlijk is dat wat gallisch gesteld, want er zijn prachtige momenten in hun beider leven geweest, maar ik mag aannemen dat de meesten hier werken om te leven? Niet andersom?

Ik ben in ieder geval erg blij met mijn vrije zaterdag en zondag.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 16:27

Jeetje wat kunnen mensen aardig zijn zeg.
Gelukkig zijn er ook mensen die er voor kiezen om nu ook te genieten van het leven en zich niet kapot te werken. Dat terzijde.
Begrijp ik TS best goed. Ik heb er ook een hekel aan om op de zaterdagmiddag te werken. Dat doe ik dan ook al jaren niet meer. Hier en daar een uitzondering die misschien 1 of 2x per jaar voorkomt.

Door alle berichten weet ik niet precies meer hoe TS erin staat maar ik denk dat je zoiets best op het woord kan gooien. Je hoeft als werknemer niet alles te slikken omdat je wil werken. Je mag ook best je voorkeuren laten weten en kijken of je daar samen uit kunt komen. Misschien is het niet mogelijk dan heb je de keuze om wat anders te gaan zoeken. Ik zou jezelf daar dus wel op voorbereiden of je zelf water bij de wijn wil doen en dan toch 2 weekenden wil doen of dat je dan toch gaat afzien van het contract. En wat je dan eventueel wil gaan doen mocht je ervan afzien.

Gezien de branche lijkt het me volkomen normaal dat weekend/avonduren erbij zitten. Wel verstandig om dan eens na te denken of dit wel is wat je echt wil gaan doen. Want ik denk dat je er bij de meeste winkels niet onderuit komt. Al hoewel als je ouder wordt ben je natuurlijk minder aantrekkelijk om in de weekenden in te zetten. Maar afhankelijk van hoe je je toekomst ziet zou ik daar zeker even goed over nadenken. Zonde als je hier nu tijd en geld insteekt en je er dan toch achterkomt dat het weekend werken je heel erg tegen staat.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 16:37

Je werkt je echt niet kapot als je drie dagen werkt waarvan 1 zaterdag...

En je voorkeuren mag je best hebben, maar als je in een winkel gaat werken die op zaterdag open is en je wil niet op zaterdag vind ik dat best veeleisend ja. Hoe moeten ze het rooster volkrijgen als niemand dat wil? En als zij het niet wil, komen er vast anderen die dat ook eigenlijk niet willen en daar ben je dan mooi klaar mee als roosteraar...

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 16:40

Lieshorses schreef:
Denken jullie dat het dom is als ik tegen mijn werkgever zeg dat ik sinds kort op Zaterdag iets heb? (Sport/hobbyclub)

Als je hiermee bij ons kwam dan was het heel simpel :evaw: :evaw:

Aangezien de Etos 6, en soms 7 dagen geopend is kun je alle dagen worden ingedeeld. BBL is in principe hetzelfde als een 'normale' baan.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 16:46

Ik kan me op zich best voorstellen dat je liever niet op zaterdag werkt.

Jij had verwacht, maar niet besproken met je werk, dat je als BBLer niet op zaterdag zou hoeven werken.
Dit is een misvatting van jou, het is bij BBL gebruikelijk om ingezet te worden op alle voorkomende diensten, muv de dag dat je naar school gaat.

Wat je nu kunt doen is in overleg gaan met je werkgever. Een open gesprek waarin jij mag aangeven dat je liever niet op zaterdagen gepland wordt. Echter is het wel aan je werkgever om daar wel of niet mee akkoord te gaan.

Er valt niets te eisen op basis van het feit dat je BBL doet.
Maar overleggen kan altijd.

Wat je hiervan mee zou kunnen nemen is dat je sommige zaken beter eerst kunt checken, ipv er zomaar vanuit te gaan dat iets is zoals jij denkt of hoopt dat het is.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 16:50

Marije_jiplover schreef:
Ik kan me op zich best voorstellen dat je liever niet op zaterdag werkt.

Jij had verwacht, maar niet besproken met je werk, dat je als BBLer niet op zaterdag zou hoeven werken.
Dit is een misvatting van jou, het is bij BBL gebruikelijk om ingezet te worden op alle voorkomende diensten, muv de dag dat je naar school gaat.

Wat je nu kunt doen is in overleg gaan met je werkgever. Een open gesprek waarin jij mag aangeven dat je liever niet op zaterdagen gepland wordt. Echter is het wel aan je werkgever om daar wel of niet mee akkoord te gaan.

Er valt niets te eisen op basis van het feit dat je BBL doet.
Maar overleggen kan altijd.

Wat je hiervan mee zou kunnen nemen is dat je sommige zaken beter eerst kunt checken, ipv er zomaar vanuit te gaan dat iets is zoals jij denkt of hoopt dat het is.

BBL'ers bij ons zijn beschikbaar op 365 dagen per jaar, tussen 7-23u. Een uitzondering om niet te hoeven werken op een bepaalde dag is naar school moeten of een afspraak bij de huisarts oid.

Maar voor andere dingen dienen er vrije dagen te worden aangevraagd, of vakantie.

Je bent niet minder dan een andere werknemer.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 16:57

verootjoo schreef:
Je werkt je echt niet kapot als je drie dagen werkt waarvan 1 zaterdag...

En je voorkeuren mag je best hebben, maar als je in een winkel gaat werken die op zaterdag open is en je wil niet op zaterdag vind ik dat best veeleisend ja. Hoe moeten ze het rooster volkrijgen als niemand dat wil? En als zij het niet wil, komen er vast anderen die dat ook eigenlijk niet willen en daar ben je dan mooi klaar mee als roosteraar...

Precies dit.
Ik zie geen 60 tot 80 urige werkweek voorbij komen hoor.
Gewoon de zaterdag.
Ja best wel algemeen in een winkel.
Dan heb je nog heel veel tijd om te genieten.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 16:59

Goof, ziek zijn of ziek zijn is niet hetzelfde. Heel veel mensen melden zich al ziek bij een snotneus en dat heeft wel met mentaliteit te maken. Je laat namelijk je baas, collega's en of klanten zitten.

Leuk dat jij je werk in 8 uur kan doen, maar er zijn wel degelijk banen waar het altijd door blijft gaan en je dingen af maakt of nog even doorgaat voor baas/klant. Niet alles is in te plannen of te voorzien.

Je leven kan heel leuk zijn, maar er moet gewoon meestal wel gewerkt worden om leuke dingen te kunnen doen.
Het is echt van nu om te zeggen; ik werk om te leven en niet andersom. Als je goed leest, had je ook begrepen dat ik het had over de veranderingen van de afgelopen 30/40 jaar tot nu ongeveer.

Als ik dan ook naar mijn moeder van 73 kijk, was zij met die instelling nooit ziek of overwerkt en heeft nooit lopen zeuren. Eigen zaak, gezin ( gehandicapte zoon ), mijn pony's etc etc etc.
Haar jongere zus, zelfde verhaal, baan, gezin met 4 kids en nooit zeuren, moe of iets kan niet. Stond evengoed langs de lijn bij de kids en loopt hard, fietst, gaat op vakantie.....

Mijn broer was gehandicapt en we hebben veel met mensen in de zorg te maken gehad, die echt geen minuut wilden overwerken, zeurden over de werkdruk etc etc etc. Continu maar klagen. Daarmee kom je er gewoon niet en het is voor collega's en klanten of clienten echt heel vervelend.

Hier is de Etos een nette winkel, maar 1 dorp verder is het een verschrikkelijke zaak, waar ik de verkoopster ook op haar gedrag heb aangesproken en ben weggegaan. Te asociaal voor woorden naar mijn oudere moeder.
Laatst liep ik er per ongeluk in met mn zoon en mevrouw was nog net zo bezig, dus keek haar aan en heb mn zoon gezegd dat we wel hier gingen.

Het is echt een verschrikking hoe je tegenwoordig vaak behandeld wordt in winkels. Klantvriendelijk kan over enkele jaren uit de van Dale gehaald worden.

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 17:02

Ik heb tien jaar in de detailhandel gewerkt voordat ik het onderwijs in ging. Toen ik de opleiding detailhandel deed moest ik 3 x 10 weken stage lopen. Dat waren 5 dagen per week, maar die dagen waren doordeweeks en de stage werd ook niet betaald! mijn tweede en derde stage liep ik bij de winkel waar ik op zaterdag werkte, dat betekende dat ik 6 dagen hetzelfde werk deed en maar 1 betaald kreeg. Uiteraard was dat jammer, maar dat wist ik van tevoren. Ik geef inmiddels les op het mbo en mijn studenten die naar het buitenland gaan voor hun stages maken soms idiote uren ( als reisleiding, receptionist etc ). Dit is wel geheel voorbereidend op het beroep waarvoor ze studeren dus ook daar hebben ze zelf voor gekozen. In de detailhandel is het wel lastig om een baan te vinden waarbij je niet op de zaterdagen ingezet wordt, maar vergeet niet dat al jouw 16 jarige vrienden zo meteen ook een baantje gaan zoeken en dat wordt waarschijnlijk ook op de zaterdag.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 17:12

Wat geeft de cao detailhandel aan over bbl?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 17:17

Je kapot werken op je 16e als je 3 dagen moet werken omdat je zélf voor BBL kiest, 1 dag naar school en verder thuis je prakkie warm hebt staan als je thuis komt. :')

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 17:23

Tja ik wil de weekenden ook wel vrij, maar dan had ik een ander vak moeten kiezen. :D

In de detailhandel hoort het er gewoon bij. Ook jaren gedaan, altijd moeilijk om een zaterdag vrij te krijgen. Het is niet anders. ;)

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 17:26

Het lijkt me vrij normaal dat je ook zaterdagen wordt ingepland als je BBL gaat doen bij een bedrijf wat gewoon op zaterdagen geopend is. Desalniettemin kun je proberen te bespreken wat je opties zijn. Geef aan dat je liever geen zaterdagen werkt, maar je kunt je werkgever niet verplichten zich daaraan te houden.
Laatst bijgewerkt door xPabloBokt op 04-09-17 17:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 17:26

Tjonge wat doen mensen laatdunkend. :n. Ze is net zestien, dan mag je nog leren.
Enige wat je echt duidelijkheid geeft is praten met je werkgever, geef rustig aan wat je wilt en waarom. Wellicht vinden jullie dan een mooie werkvorm die beide past.

Women2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 17:33

Je kiest zelf voor een sector die 6 of 7 dagen in de week draait TS. Daar horen zaterdagen bij... Had je een andere opleiding moeten kiezen waar je een kantoor baan krijgt.
Hier laatst ook een die dacht transportplanner te kunnen worden. Was al aangenomen en begonnen en haakte na drie dagen af. Hij dacht dat het een baan van 9 tot 5 was en had er geen rekening mee gehouden dat zodra er auto's op de weg zijn, er werk was. En ja, chauffeurs zijn in de nachten ook van huis, dus ook danheb je vragen en je hebt of twee of drie nachten in de week telefoondienst... En ja... ik werk op papier in de vroege dienst van 7 tot 4, maar als het druk is wordt dat ook vaak 6 uur of half 7... Had ik dan eigenlijk les of concours? Tsja, dat is dan soms jammer en moet afgezegd worden. Maar dat wist ik van te voren... Heb zelf gekozen voor de transportsector.

Als ik je werkgever was geweest (thuis ook een bedrijf) en je was met de mededeling gekomen dat je niet op zaterdag wil werken, dan had ik je idd geen BBL contract meer aangeboden. Naast dat zaterdag ook bij ons de drukste dag van de week is, was alleen de mentaliteit me al tegen gevallen. Je kiest voor een sector en je weet wat daar bij komt kijken... Deal with it.

En je werkt maar 24 uur in de week....?!?! Dan heb je daarbuiten toch nog genoeg vrije tijd?

En nee TS, de banen liggen niet voor het oprapen. Ik werk in een heel specialistische sector en toch waren er 95!! sollicitanten voor de functie die ik nu heb. Ik was in mijn voordeel en heb deze baan gekregen omdat ik flexibel wilde en kon zijn in uren. Tegenprestatie is dat mijn afdeling mij steunt in mijn sport en proberen mij vrij te laten hebben als ik les heb of wedstrijden heb... Maar dat heet overleg en wat voor elkaar over hebben.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 17:37

Ik heb sinds mn 16e een bijbaan.. Op zaterdag..
Tegenwoordig ook 1 keer per maand op zondag, dubbel verdienen (lekker voor de portemonnee).
Ik zit 5 dagen in de week op school en werk de zaterdag. Dit kan van 7/13 zijn, of 17/20.30.
De leuke dingen met vrienden/vriend/familie plan ik daar omheen. Ik heb nog een zondag en vakantie.

Wedstrijden ben ik wel mee gestopt, maar dat kwam meer door de verhuizing.

Als je echt niet op zaterdag wilt werken, moet je op een kantoor werken waar ze van maandag tot vrijdag werken. In een winkel loop je nou eenmaal kans om op zaterdag ingedeeld te worden.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 17:41

Met 16 ben je best wijs. Onze zoon solliciteerde op zijn verjaardag en heeft sindsdien altijd gewerkt. Als hij mopperde of iets niet wist, spraken we daarover en ging hij weer vol goede moed aan het werk. In de horeca heeft qua uren ook voor-en nadelen. Maar zijn plezier in beide baantjes maken de nadelen goed voor hem.

Als je iets hebt als bijbaantje kan ik me een mindere instelling nog voorstellen. Maar als je een opleiding wil doen voor je eigen toekomst, moet je er toch echt vol voor gaan. Plezier in je werk is heel belangrijk.

Ik zeg dan wel dat mijn man 10u pd werkt en hij doet dit al meer dan 25 jaar, maar heeft er ook echt plezier in. Neemt weinig tot geen vakantie, werkt ook zaterdagen en avonden, maar wil dingen af hebben en vind sommige klussen ook echt een uitdaging, zelfs nu nog.

Vroeger ging ik van donderdag tmt zondag uit en had dan echt slaap tekort, omdat ik moest werken. Als je jong bent, kan dat en doe je dat soort dingen soms. Had het niet willen missen, maar moet er ook echt niet meer aan denken.
Mijn moeder heeft zelfde gedaan.