Problemen met werkgever, tevens ex (goedgekeurd schaduwacc)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 13:36

Ik snap jou niet en vele adviezen hier ook niet.
Moet je je dit laten gebeuren? Omdat je iets met hem hebt gehad vroeger??? Kom nou!!!
In welke eeuw leven we eigenlijk.... "dat je er zelf om gevraagd hebt"??? Ach vrouwtjes toch..... _-:(
Hij heeft je met rust te laten, op je werk en privé!
Ik zou een officiële klacht op het werk tegen hem indienen en je hebt dan je bewijsmateriaal op orde. Probeer evt. nog geluidsopnames te maken wanneer je hem waarschuwt er mee op te houden.
Verwacht je ontslagen te worden? Dat kun je aanvechten en ook daarvoor heb je bewijs van (sexuele) intimidatie. Niemand hoort het in dit geval voor hem op te nemen, gevalletje duidelijk.
Je laat je in deze tijd toch niet meer wegsturen om zo'n minkukel!
Zijn al die jaren van emancipatie dan voor niets geweest dat jij moet wijken?! -:(-

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 13:44

Ersina schreef:
Schaduw2017 schreef:
Je hebt gelijk hoor, ik heb meerdere keren sinds 10 jaar terug gezegd dat ik ermee stop, en toch terug gekomen, omdat ik wat voelde voor hem. Nu sinds 2 jaar (ik noemde eerder 1,5 maar besef me dat het al bijna 2 jaar is) ben ik er niet meer op terug gekomen.

Ik zou persoonlijk liever zien dat mijn partner dat soort apps bewaart, aan de reacties (of juist geen reactie) van mijn kant is dan ook te zien hoe ik hiermee omga. Ik zou dat zelf meer op prijs stellen dan dat iemand ze verwijdert alsof er iets te verbergen.

Met het niet antwoorden van zijn apps kan je beginnen. De telefoon niet opnemen thuis is een 2e.Daar gebruik je dan een andere telefoon, met een nummer die hij niet kent.

Jij gaat ervan uit dat apps stiekem verwijdert worden. Ik bedoelde dat ik van mijn man verwacht dat hij mij vertelt dat iemand op zijn werk verliefd op hem is en daarna diens apps verwijdert. Het verbergen is alleen van toepassing, als hij ze beantwoord en dan wist! Het meesleuren van de onbeantwoorde verliefdheid op zijn werk, zie ik als onnodig belasten van de relatie die ik met hem heb.
Razend zou ik worden als hij antwoord. Ook al is dat met ;"je moet me met rust laten". De rust is er immers, wanneer je open kaart speelt.
Je schrijft ...problemen met je werkgever. Maar dat heeft hij ook met jou en dat schijn je minder te beseffen. Indien je niet reageert op toespelingen en apps, verdwijnt zijn hoop. Maar hem wijzen op de consequenties, apps bewaren, is een bewijs dat hij nog in je hoofd zit.
Onverschilligheid is wat ik je aanraad. Dat een duidelijke afwijzing niet helpt bij hem, weet je allang.

Goh, dit is wel een van de domste adviezen die in het hele topic voorbij zijn gekomen.
Appjes verwijderen is wel het domste wat ze kan doen, daarmee vernietigt ze willens en weten het bewijs van het feit dat hij haar gewoon stalkt.
En nee, het is niet zo simpel als jij stelt: gewoon niet reageren dan verdwijnt zijn hoop. Dat is het advies wat ze gepeste kinderen ook vaak geven, waarmee je in feite zegt dat zij schuldig zijn aan het pesten, of in dit geval: je stelt TS verantwoordelijk voor het feit dat iemand haar stalkt. Iemand die ook nog zit in een machtspositie.
Wat in het geval van pesten, of zoals hier stalken, veel beter werkt is gewoon heel duidelijk zijn en aangeven waar het op staat.

En dat is waarin TS wel tekort schiet: duidelijkheid. Niet dreigen, niet verlagen naar zijn niveau, maar wel heel duidelijk zijn. Hij heeft zich gewoon professioneel te gedragen, er is geen sprake van een relatie tussen hem en TS en die komt er ook niet meer, nooit meer.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 14:13

Margee schreef:
Ik snap jou niet en vele adviezen hier ook niet.
Moet je je dit laten gebeuren? Omdat je iets met hem hebt gehad vroeger??? Kom nou!!!
In welke eeuw leven we eigenlijk.... "dat je er zelf om gevraagd hebt"??? Ach vrouwtjes toch..... _-:(
Hij heeft je met rust te laten, op je werk en privé!
Ik zou een officiële klacht op het werk tegen hem indienen en je hebt dan je bewijsmateriaal op orde. Probeer evt. nog geluidsopnames te maken wanneer je hem waarschuwt er mee op te houden.
Verwacht je ontslagen te worden? Dat kun je aanvechten en ook daarvoor heb je bewijs van (sexuele) intimidatie. Niemand hoort het in dit geval voor hem op te nemen, gevalletje duidelijk.
Je laat je in deze tijd toch niet meer wegsturen om zo'n minkukel!
Zijn al die jaren van emancipatie dan voor niets geweest dat jij moet wijken?! -:(-

Eens! Het is natuurlijk wel zo dat er van de arbeidsverhouding niks goeds overblijft als dit op de spits gedreven wordt, dus dan weet je ook dat je uit elkaar gaat als werknemer en werkgever. Het is dus aan TS om na te denken over de vervolgstappen, een nieuwe baan en helemaal een beetje om dit een plekje te geven. Het wordt ook knokken om er een goede overeenkomst uit te slepen en daar heb je zeker juridisch advies voor nodig. Naar mijn idee is een eerste stap naar de bedrijfsarts een goed begin, bij gebrek aan vertrouwenspersoon binnen het bedrijft. Dat kan met of zonder ziekmelding en met of zonder inmenging van PZ. Zorg dat de bedrijfsarts opschrijft dat de omstandigheden schadelijk voor je zijn en dat je eronder lijdt. De werkgever zal altijd steen en been klagen over een onaangekondigde geluidsopname en hoe zielig dit voor hem is, vertrouwensbreuk, desillusie, verlies van geloof in de mensheid en nog meer van dat al. Of het mag of niet, je moet hierop voorbereid zijn.
Of je gaat gewoon weg en laat die kerel lekker het rambam krijgen met zijn bedrijf erbij.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 14:40

Het verschil is dat geile meneer mede-eigenaar is van het bedrijf en TS dus altijd aan het korste eind trekt.
Zou het alleen haar baas zijn, had ze inderdaad stappen kunnen onder nemen.

Het lijkt ook wel dat hij terug gekomen is naar dit bedrijf toen hij door had dat TS ook weer terug was.

TS ik vrees dat je het links of rechtsom toch aan het korste eind trekt.
Zorg wel dat als je van bedrijf wisselt, meneer niet vrolijk mee wisselt en je op je nieuwe plek ook weer lastig kan vallen.

Verder zou het mij niks verbazen als hij meer vrouwen lastig valt, ook dat zou je eens in de gaten kunnen houden, misschien zelfs wel mede collega's.

bruintje123

Re: Problemen met werkgever, tevens ex (goedgekeurd schaduwacc)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 14:44

Dat denk ik dus ook spatter.
Je kan heel stoer roepen emancipatie dit en dat. Maar hij is gewoon mede eigenaar.
En als je het daar dan op de spits drijft en hij gooit heel smerig als een vieze kleuter die zijn zin niet krijgt eens ergens neer dat ts een rare is komt ze in haar omgeving slecht aan een andere baan.
Het zou niet moeten zijn, maar dat is wat anders als wat kan gebeuren.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 18:32

Toch een goed prive gesprek met de vent?
En dan niet beleeft, maar gooi er wat vreselijke termen in waardoor hij zich beledigd kan voelen en zeker zal stoppen.
Wat je nog liever zou doen (uit de wc drinken) dan ooit nog 1 x ......laat je fantasie maar gaan... en ook de waaroms.
Of je gaat vertellen over zogenaamde Gore aandoeningen die je nu hebt, schimmels, soa's , whatever....
Het moet dan iig afknappend zijn. <<)

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 19:26

Klopt dat wel dat hij mede eigenaar is? Hij is haar baas maar zo noem ik mijn senior ook en daar zitten nog wat lagen boven.... TS heeft toch duidelijk aangegeven dat ze hem niet meer moet? Wat er ook gebeurd is in het verleden, hij heeft dit recht niet.
Maar dan nog dames, moet je het dan over zijn kant laten gaan als je geïntimideerd wordt?
Momenteel wordt je doodgegooid met artikelen over hoe vrouwen nog steeds en eigenlijk nog weer erger bejegend worden. Ze worden overal voor uitgescholden, alles mag gezegd worden en vooral als ze hetzelfde doen als mannen, deugen ze al helemaal niet. Moet daar gewoon niet eens een eind aan komen?
Op deze manier gebeurt dat niet, steeds maar toegeven en niet voor je rechten opkomen.
Wij zijn ongeveer de helft van de bevolking, we hebben vaders die ons opgevoed hebben, broers waarmee we samen hebben gewoond en zonen die we opvoeden. Dat moet toch goed komen?

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 19:34

Wettelijk is er de laatste jaren wel veel veranderd waarbij medewerkers beter beschermd worden tegen ongewenst gedrag. De werkgever is in de arbowet verplicht om een werkomgeving te creeren waarbij medewerkers veilig en gezond kunnen werken. Als er geen beleid is tegen ongewenst gedrag, dan kan een medewerker dat afdwingen bij de arbeidsinspectie.

Er is aan een bedrijf veel gelegen om een goede werksfeer te behouden. Relaties en ex relaties op de werkvloer verstoren vaak de werksfeer.
Het is een illusie te denken, ts, dat je collega's de spanning niet voelen. De roddels zullen er echt wel zijn.

Meld je bij de vertrouwenspersoon of bedrijfsarts en bespreek een pak van aanpak. Het lost zicch niet vanzelf op. Dat leert de geschiedenis.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 20:01

Margee schreef:
Klopt dat wel dat hij mede eigenaar is? Hij is haar baas maar zo noem ik mijn senior ook en daar zitten nog wat lagen boven....

Dat heeft ze zelf verteld.

Schaduw2017 schreef:
Ik vermoed dat wanneer ik dit bij de andere bazen op tafel gooi, ze mij eruit gaan willen hebben maar op een nette manier zodat dit verhaal niet verder naar buiten komt. Ik gok dat ze me een bedrag gaan geven en gaan vragen of ik zelf wil gaan en er verder niet over praat. Hem eruit gooien wordt knap lastig, hij is tenslotte mede eigenaar van het bedrijf.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 06:49

Exitium schreef:
Margee schreef:
Klopt dat wel dat hij mede eigenaar is? Hij is haar baas maar zo noem ik mijn senior ook en daar zitten nog wat lagen boven....

Dat heeft ze zelf verteld.

Schaduw2017 schreef:
Ik vermoed dat wanneer ik dit bij de andere bazen op tafel gooi, ze mij eruit gaan willen hebben maar op een nette manier zodat dit verhaal niet verder naar buiten komt. Ik gok dat ze me een bedrag gaan geven en gaan vragen of ik zelf wil gaan en er verder niet over praat. Hem eruit gooien wordt knap lastig, hij is tenslotte mede eigenaar van het bedrijf.

Dat heb ik niet begrepen maar dan nog, wil je dat dit in je bedrijf gebeurt? Je gaat er nu vanuit maar misschien hebben ze gezond verstand en pikken ze dit niet.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 09:07

Ts: heb je al eens contact gehad met de vakbond? Ook als je (nog) geen lid bent, kun je ze bellen.

Waarschijnlijk vragen ze je voor ze je hier volledig mee helpen dat je lid word, maar bijstand voor 10 euro per maand is natuurlijk best goedkoop.

De vakbond zal je wss kunnen vertellen in hoeverre je het onderspit delft omdat je ex mede eigenaar is van het bedrijf. Een eigenaar kan ook niet zomaar alles maken natuurlijk. Ik weet alleen niet waar de grens ligt en wat de gevolgen zijn. De vakbond weet dat waarschijnlijk wel.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 09:11

Maar als de relatie tussen werkgever en eigenaar zo is verstoord, is dat ook een reden om deze op te zeggen (al dan niet door de rechter)
Hoe ver wil je gaan en wat levert je dat op?
Wel een hoop stress en uiteindelijk een smet op je naam, welke niet mee werkt bij het vinden van een nieuwe baan.
Echter is het nooit weg of informatie op te vragen.

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 15:27

Wendy schreef:
[

Goh, dit is wel een van de domste adviezen die in het hele topic voorbij zijn gekomen.
Appjes verwijderen is wel het domste wat ze kan doen, daarmee vernietigt ze willens en weten het bewijs van het feit dat hij haar gewoon stalkt.
En nee, het is niet zo simpel als jij stelt: gewoon niet reageren dan verdwijnt zijn hoop. Dat is het advies wat ze gepeste kinderen ook vaak geven, waarmee je in feite zegt dat zij schuldig zijn aan het pesten, of in dit geval: je stelt TS verantwoordelijk voor het feit dat iemand haar stalkt. Iemand die ook nog zit in een machtspositie.
Wat in het geval van pesten, of zoals hier stalken, veel beter werkt is gewoon heel duidelijk zijn en aangeven waar het op staat.

En dat is waarin TS wel tekort schiet: duidelijkheid. Niet dreigen, niet verlagen naar zijn niveau, maar wel heel duidelijk zijn. Hij heeft zich gewoon professioneel te gedragen, er is geen sprake van een relatie tussen hem en TS en die komt er ook niet meer, nooit meer.

Wendy, het was een uitbreiding op de reactie zoals ik het bedoelde....niet stiekem de apps verwijderen, maar thuis de situatie vertellen en verder niet reageren. Elk verhaal is anders en als een kind gepest wordt zou ik ook met een ander idee komen. Dat TS niet duidelijk is geweest, vind ik blijken uit alles wat ze schrijft. Jij kan je niet vinden in mijn idee en ik niet in een idee om apps te bewaren. Een houding zegt meer en je krijgt bijval van mensen op je werk die het een oneerlijke situatie vinden . Ik heb niet zoveel met bewijzen in de trand van "voor een rechtbank". De situatie is dan al zo slecht dat je dan zeker niet "wint". Praten ? Dat heeft ze ook al gedaan en de uitleg dat ze hem niet wil, ook al vele malen.... Dan blijft er maar 2 dingen ....voor mij over....negeren, of weggaan.
Overigens zal TS doen waar zij zich het prettigst bij voelt en misschien is dat helemaal niet, wat ik haar vertel. Zo gaat het met advies....je hoort mensen aan en kiest een advies eruit waar je het beste gevoel bij hebt.
Ik stel TS niet verantwoordelijk, ik draag een uitweg aan. Jij valt mij aan, vindt dat hij zich maar gewoon moet gedragen...dat vind ik ook, maar dat gebeurt niet . Je zegt dat ze haar bewijs niet weg moet doen. maar voor wie is dit een bewijs?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 15:20

Ts, heb je inmiddels al stappen ondernomen om zijn gedrag te stoppen?