Wendy schreef:[
Goh, dit is wel een van de domste adviezen die in het hele topic voorbij zijn gekomen.
Appjes verwijderen is wel het domste wat ze kan doen, daarmee vernietigt ze willens en weten het bewijs van het feit dat hij haar gewoon stalkt.
En nee, het is niet zo simpel als jij stelt: gewoon niet reageren dan verdwijnt zijn hoop. Dat is het advies wat ze gepeste kinderen ook vaak geven, waarmee je in feite zegt dat zij schuldig zijn aan het pesten, of in dit geval: je stelt TS verantwoordelijk voor het feit dat iemand haar stalkt. Iemand die ook nog zit in een machtspositie.
Wat in het geval van pesten, of zoals hier stalken, veel beter werkt is gewoon heel duidelijk zijn en aangeven waar het op staat.
En dat is waarin TS wel tekort schiet: duidelijkheid. Niet dreigen, niet verlagen naar zijn niveau, maar wel heel duidelijk zijn. Hij heeft zich gewoon professioneel te gedragen, er is geen sprake van een relatie tussen hem en TS en die komt er ook niet meer, nooit meer.
Wendy, het was een uitbreiding op de reactie zoals ik het bedoelde....niet stiekem de apps verwijderen, maar thuis de situatie vertellen en verder niet reageren. Elk verhaal is anders en als een kind gepest wordt zou ik ook met een ander idee komen. Dat TS niet duidelijk is geweest, vind ik blijken uit alles wat ze schrijft. Jij kan je niet vinden in mijn idee en ik niet in een idee om apps te bewaren. Een houding zegt meer en je krijgt bijval van mensen op je werk die het een oneerlijke situatie vinden . Ik heb niet zoveel met bewijzen in de trand van "voor een rechtbank". De situatie is dan al zo slecht dat je dan zeker niet "wint". Praten ? Dat heeft ze ook al gedaan en de uitleg dat ze hem niet wil, ook al vele malen.... Dan blijft er maar 2 dingen ....voor mij over....negeren, of weggaan.
Overigens zal TS doen waar zij zich het prettigst bij voelt en misschien is dat helemaal niet, wat ik haar vertel. Zo gaat het met advies....je hoort mensen aan en kiest een advies eruit waar je het beste gevoel bij hebt.
Ik stel TS niet verantwoordelijk, ik draag een uitweg aan. Jij valt mij aan, vindt dat hij zich maar gewoon moet gedragen...dat vind ik ook, maar dat gebeurt niet . Je zegt dat ze haar bewijs niet weg moet doen. maar voor wie is dit een bewijs?