Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Ik hoop echt dat het me gaat lukken, maar anders studeer ik wel in 2019 af
Nu doe ik ook alles zelf en vraag overal feedback etc, maar niemand neemt de moeite om even feedback te geven of even te controleren hoe ver ik ben. Zelfs het hoofd van de bachelor, die mijn stage dus moet beoordeling om mij af te laten studeren, heeft nog niks gezegd of gecontroleerd. Het voelt echt een beetje alsof ik in de steek gelaten wordt, ik heb niet eens een einddatum gekregen wanneer het af moet zijn. Nu heb ik voor mezelf half februari gezegd en ik verwacht ook wel dat dat gaat lukken

Birgit__ schreef:Vervelend Ghostattack! Ik vind het zelf altijd fijn dat je ergens wat houvast hebt, dus ik begrijp goed dat je je er ook onzeker over zou voelen. Maar aan de ene kant hebben ze dan denk ik ook wel echt vertrouwen in je dat je het kunt, toch!?
Van periode 1 heb ik helaas 1 onderdeel niet gehaald. Na 2 weken de leraar stalken met 0 reactie op mijn mails zag ik hem gisteren toevallig voorbij lopen. Snel even feedback gevraagd en gelukkig had hij er wel vertrouwen in dat ik het vak gewoon kan halen
Heb nu wel even een 'luxe probleem'... Vanaf februari moet ik beginnen met een afstudeerstage en gisteren ben ik ergens aangenomen wat me erg leuk lijkt. Alleen nu krijg ik net een telefoontje van een ander bedrijf die me ook erg gaaf leek dat ik op gesprek mag komen. Ik had daar ruim een maand geleden gesolliciteerd en niks meer van gehoord dus ik was het een beetje vergeten. Zouden jullie toch nog op gesprek gaan? Of gewoon eerlijk zijn dat ik al een stageplaats heb?
Waar ik nu ben aangenomen lijkt me ook gewoon super leuk dus hopelijk keurt school deze plaats ook gewoon goed als officieel HBO stagebedrijf. Maar de twijfel naar dat telefoontje van het andere bedrijf blijft..
Dat heb je eigenlijk altijd wel in een ziekenhuis volgens mij haha.
Moet daarvoor nog wel twee vakken lopen in januari, scriptie en afstudeeronderzoek. Mijn scriptie en onderzoek maak ik mij niet zo veel zorgen over, die vakken moet ik nog ff zien...
Ook mijn privésituatie is gigantisch ruk op dit moment, wat ook niet bepaald meehelpt.
) Na wat geklets kwamen er 3 hele globale (globaler kan bijna niet) dingen naar voren maar verder kon hij me niet helpen. De docenten op school vinden tegenwoordig dat je alles maar zelf uit moet zoeken. En zodoende probeer ik nu 1 van die 3 richtlijnen uit te werken.
. Door gedwongen toch maar regelmatig iets in te leveren, en dat dan weer te verbeteren ga je vanzelf vooruit, en wordt het resultaat ook steeds iets beter.
. Nu weer even productief zien te worden, de einddeadline is over 4 maanden pas
. Heb met mijn begeleider afgesproken nog wat zaken uit te zoeken die we volgende week bespreken, en dat ik daarna ga beginnen met de datasimulatie.
.Faalangst is echt heel vervelend, lastig om van je af te zetten. Wat ook helpt is je doelen aanpassen, minder druk op jezelf leggen. Je hoeft geen topscriptie te schrijven, een 5.5 is ook voldoende om af te studeren. Als je een beetje perfectionistisch bent kom je waarschijnlijk toch wel hoger uit dan dat.
. Daarna worstelde ik vooral met het aantal woorden, dat moest tussen de 10000 en 15000 uitkomen. Daarvoor heb ik mezelf gewoon "woordendeadlines" opgelegd, elke week moest ik minimaal 1000 woorden erbij hebben, maakt niet uit hoe slecht
. En op een bepaalde dag moesten dat er dan een stuk of 300 zijn, werkte er niet elke dag aan. Mijn eerste versies waren dan ook erg slecht, maar elke keer als ik een nieuw stuk schreef pastte ik ook de oude stukken weer aan. En zo wordt het steeds iets beter. Uiteindelijk toch nog op een aardige scriptie uitgekomen van 12000 woorden.