miccamaaike schreef:Bij een 2e krijg je ook veel meer terug gelukkig, maar kan me voorstellen dat het verschil dan wel heel klein wordt, dat is hier ook zo helaas.
Tink89, 1,5x is wel heel veel hoordan zou je je kind bij 8 uur werken, 12 uur naar de opvang brengen. Dat is wel echt heel lang. Mag toch hopen dat er niemand is die dat hoeft te doen.
Ik werk 8 uur, half uur onbetaald pauze en dan nog 2x half uurtje reistijd. Kleine gaat 9,5 uur per dag naar de opvang, dus dat is qua verhouding werkuren/opvang uren wel te doen.
En toch haal ik dat al snel. Ik heb een reistijd van een uur en werk dagen van 8 uur + een half uur verplichte pauze.
Ik zou mijn kind tussen 7:00 en 7:15 uur moeten brengen om de trein van half acht te halen en dan ben ik om kwart over acht op kantoor. Werken (inclusief die onbetaalde pauze) tot 16:45, trein van 17:13 en dan ben ik rond 18:00 uur weer op het station en kan ik rond half zeven bij de kleine zijn om hem op te halen. Dat is dus 11 uur en een kwartier tot een half uur opvang voor een werkdag van acht uur. En dan heb ik nog geen treinvertraging of een spoedklusje tussendoor gehad.
En ja, ik heb een relatief lange reistijd, maar ik ken maar weinig vrouwen met een carrière die een reistijd van minder dan een half uur - drie kwartier hebben.
dan zou je je kind bij 8 uur werken, 12 uur naar de opvang brengen. Dat is wel echt heel lang. Mag toch hopen dat er niemand is die dat hoeft te doen.
? En baal je er soms niet van dat er zoveel op jouw schouders komt? Misschien je vent een cursus koken geven voor zijn verjaardag
).