Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
LidyK97 schreef:Leuk tHidJu, die opleiding heb ik ook nog bekeken. Wel op de HAS maar verschilt volgens mij niet veel!
Bestellen jullie je boeken al, of wachten tot de lessen zijn begonnen?
LidyK97 schreef:Leuk tHidJu, die opleiding heb ik ook nog bekeken. Wel op de HAS maar verschilt volgens mij niet veel!
Bestellen jullie je boeken al, of wachten tot de lessen zijn begonnen?
en dan daarmee rondkijken wat het goedkoopste is.
)

ik woon in Rhenen met mijn vriend dus ik ga niet op kamers
) ging studeren kreeg ik ondersteuning van mijn ouders in eetgeld + zorgverzekering. De rest (andere studiebenodigdheden, kleding etc.) werkte ik bij. Ik had wel de "luxe" van een niet al te dure kamer ook al zat ik in Leiden. Uiteindelijk wel wat geleend voor collegegeld en stages (buitenlandstages archeologie)
We (vriend en ik) hebben gelukkig een goedkope hypotheek en dit jaar kan collegegeld en boeken nog afgetrokken worden van de belasting (wordt afgeschaft per januari 2018).Omaro schreef:Toen ik 10 jaar geleden (oma vertelt) ging studeren kreeg ik ondersteuning van mijn ouders in eetgeld + zorgverzekering. De rest (andere studiebenodigdheden, kleding etc.) werkte ik bij. Ik had wel de "luxe" van een niet al te dure kamer ook al zat ik in Leiden. Uiteindelijk wel wat geleend voor collegegeld en stages (buitenlandstages archeologie)
Nu ben ik bijna 30 (deze maand) en krijg ik geen stufi meer en uiteraard ook geen bijdrage van mijn ouders meer.We (vriend en ik) hebben gelukkig een goedkope hypotheek en dit jaar kan collegegeld en boeken nog afgetrokken worden van de belasting (wordt afgeschaft per januari 2018).
Maar ik zal er minimaal 2 dagen bij moeten gaan werken om de rest van de vaste lasten te kunnen betalen en studiekosten (gelukkig hoef ik geen instellingscollegegeld te betalen) voor de komende jaren. Dat wordt een uitdaging want op de universiteit had ik maar 3 dagen colleges en de rest zelfstudie. HBO is over het algemeen 5 dagen. Ik werk in ieder geval op zaterdag en dan moet ik dus nog eigenlijk een andere dag..
Zijn er meer mensen hier toevallig die geen stufi meer krijgen en hoe doen die dat?