upendo schreef:Op vakantie gaan in de zomer geen luxe? Ik heb hier op mijn werk kids zitten die nooit op vakantie zijn geweest.
Mijn gedachte...
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Sorry.
Lieshorses schreef:Misschien verwoord ik mij verkeerd, de vakantie is al een halfjaar geleden geboekt een deels aanbetaald dus ik moet gewoon noodzakelijk wat bijverdienen ook om daar uit te kunnen geven. Ik snap dat op vakantie aan op zich een secundaire behoefte is.
Ik heb gewoon zoiets van, ik krijg dat scootertje omdat er hier maar 1 x in het uur bussen gaan en het erg ver is om te blijven fietsen dagelijks (deze school ligt nog verder weg dan de middelbare en dat was al 15 km) En die bussen zitten gewoon altijd stampvol zoals ik al zei en mijn ouders vinden het fijn dat ik mobiel ben en niet altijd afhankelijk van het openbaar vervoer, wat in het verleden ook al voor veel problemen heeft gezorgd met werk. Toen werkte ik buiten school uren om, maar omdat de bus maar om 1 tijd in het uur ging in ons dorp kwam het nooit goed uit met mijn werktijden en was ik of een uur te vroeg of te laat..
Het is natuurlijk luxe om een scooter te hebben, alleen ik vind het gewoon, ja nodig eigenlijk om eerlijk te zijn.
upendo schreef:Op vakantie gaan in de zomer geen luxe? Ik heb hier op mijn werk kids zitten die nooit op vakantie zijn geweest.

Lielle schreef:Ik zou je aanraden alles eens goed op een rijtje te zetten. En dan niet alleen voor de langere termijn (beroep, andere opleiding) maar juist op de korte termijn)
- schoolverplichtingen inclusief reistijd en huiswerk
- vaste kosten
- vaste inkomsten (zonder spijbelen)
en maak daar een plan op. En dan kan misschien betekenen dat je niet altijd met de scooter kunt gaan, maar soms met de bus ('aan het eind van mijn geld heb ik altijd een stukje maand over', dat idee). dan kun je de luxe van een scooter gebruiken als je daar het geld voor hebt en anders niet.
Gaat weer lekker hier op bokt zeg, sjonge jonge.

Tazzey schreef:Vakantie geen luxe?! Vertel dat eens aan de duizenden bijstandsgezinnen die iedere maand ieder dubbeltje tien keer moeten omdraaien om rond te komen! Die uitspraak vind ik ondoordacht en heel eerlijk gezegd ook een klein beetje onbeschoft en verwend.
Van een stuk fietsen is nog nooit iemand dood gegaan dus die scooter is wel degelijk luxe. Maar misschien ben ik gek hoor, je vader is decaan op jouw school. Waarom rij je niet met hem mee? Goed, je zult op bepaalde dagen wat langer op school vertoeven maar met jouw instelling kan dat enkel meer goed dan kwaad doen.
Je zoekt voor ieder probleem een excuus maar weigert het op te lossen. Je prioriteiten liggen op het verkeerde punt. Als jij vind dat een vakantie en scootertje belangrijker zijn dan school, waarom dan een topic aanmaken dat je baalt dat je blijft zitten? Want dat is toch wel het meest logische gevolg van je eigen prioriteiten.
Lieshorses schreef:Omdat er 15 euro per week aan benzine op gaat en ik daardoor wel mooi overal heen kan rijden?Winged schreef:Oh, dan is er een hele simpele oplossing voor pa en ma. Scooter weghalen en madame gaat maar met de bus. Zo hadden die van mij het dan opgelost.