Eerstejaars WO studenten 2017-2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Merelll

Re: Eerstejaars WO studenten 2017-2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 21:02

Ik heb alleen info gekregen over het boek dat ik moest bestellen en de introweek die ik volgende week heb, ook weet ik wel wie mn mentor is. Deze gaat me van de week bellen dus ik neem aan dat ik dan meer weet over mijn rooster etc.....

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 21:35

Rooster ed kan ik allemaal online zien. Via de e-studiegids heb ik per vak de boeken kunnen achterhalen en de eerstejaars worden automatisch ingeschreven voor de vakken. Heb ook mn emailadres van de uni, collegekaart is binnen. Dus eigenlijk alles, behalve de mail van de opleiding zelf.
Aankomende week maar ff afwachten..

Merelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 10:34

Jibbel schreef:
Rooster ed kan ik allemaal online zien. Via de e-studiegids heb ik per vak de boeken kunnen achterhalen en de eerstejaars worden automatisch ingeschreven voor de vakken. Heb ook mn emailadres van de uni, collegekaart is binnen. Dus eigenlijk alles, behalve de mail van de opleiding zelf.
Aankomende week maar ff afwachten..

Ik heb mn rooster dus wel al, alleen ik moet zelf de cursussen/vakken toevoegen. Heb dus alleen geen idee welke? Zo heb je dus het vak cellen maar dan met nummer 1 t/m 13 ofzo en als ik er meerdere toevoeg dan heb ik dubbele lessen... weet iemand hoe ik erachter kan komen welke ik moet toevoegen?

RobinSputnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 11:20

Emmamelody schreef:
Ja klopt!! Ik heb gekeken naar de programma's en die komen vrij veel overeen!

Hier precies hetzelfde over m'n mentor die ook daarover belt, hoop heel erg dat dat me een slaapplaats oplevert

Heehee, dit komt waarschijnlijk een beetje stalkerig over maar ik stuitte toevallig op dit topic :+ Ik was vorig jaar eerstejaars gnk in utrecht, de kans is wel goed aanwezig dat je mentor je kan helpen aan een slaapplek! Heb je al contactgegevens? Dan kun je misschien al contact opnemen, je bent vast niet de enige die een slaapplek zoekt ;) :) Ik ben toen niet blijven slapen in utrecht aangezien ik geen feestbeest ben :') Maar een aantal mensen lukte het wel om een slaapplek te regelen via onze mentor volgens mij! Komt zeker goed!

Emmamelody

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 17:45

RobinSputnik schreef:
Emmamelody schreef:
Ja klopt!! Ik heb gekeken naar de programma's en die komen vrij veel overeen!

Hier precies hetzelfde over m'n mentor die ook daarover belt, hoop heel erg dat dat me een slaapplaats oplevert

Heehee, dit komt waarschijnlijk een beetje stalkerig over maar ik stuitte toevallig op dit topic :+ Ik was vorig jaar eerstejaars gnk in utrecht, de kans is wel goed aanwezig dat je mentor je kan helpen aan een slaapplek! Heb je al contactgegevens? Dan kun je misschien al contact opnemen, je bent vast niet de enige die een slaapplek zoekt ;) :) Ik ben toen niet blijven slapen in utrecht aangezien ik geen feestbeest ben :') Maar een aantal mensen lukte het wel om een slaapplek te regelen via onze mentor volgens mij! Komt zeker goed!

Hey wat leuk!! Hoe is de opleiding je bevallen?

Ik heb inderdaad contactgegevens van mijn mentor, kan ik het maken om haar daarvoor zelf te appen? :o

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 17:51

Hm wat apart zeg dat jullie nog niets weten!
Ik heb een vast programma, en heb vrijdag tot en met maandag introductie op de faculteit en in Stadskanaal met de studievereniging. Verder wat dingen gehoord qua inentingen, boeken gingen via studievereniging en het rooster staat al lang online.

RobinSputnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 18:11

Emmamelody schreef:

Ik heb inderdaad contactgegevens van mijn mentor, kan ik het maken om haar daarvoor zelf te appen? :o

Wanneer begint de intro ook al weer? Ik vind dat een net appje wel kan hoor! Als je gewoon aangeeft dat je een beetje in zit over het vinden van een slaapplek voor de intro lijkt me dat geen probleem! Ze zijn er om te helpen als nodig, ook de rest van het jaar nog zelfs :)

Mij bevalt de opleiding goed, wel pittig en hard werken. Niet zo zeer heel moeilijk maar wel heel veel. Het is even wennen om je mindset goed te krijgen in het begin en een beetje door te hebben wat er van je verwacht wordt maar als je dat onder de knie hebt wel leuk en uitdagend :D Heb in ieder geval geen spijt dat ik voor Utrecht ben gegaan! Morgen begint het harde leven weer :')

Overigens voor de utrechters: als je al een solis account hebt kun je sowieso je rooster al zoeken in de uu app of mytimetable en anders als je je werkgroepnummer weet dan ook! En anders komt alles goed op de eerste dag, je moet dan alleen het huis van je mentor vinden volgens mij haha.

Emmamelody

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 19:30

RobinSputnik schreef:
Emmamelody schreef:

Wanneer begint de intro ook al weer? Ik vind dat een net appje wel kan hoor! Als je gewoon aangeeft dat je een beetje in zit over het vinden van een slaapplek voor de intro lijkt me dat geen probleem! Ze zijn er om te helpen als nodig, ook de rest van het jaar nog zelfs :)

Mij bevalt de opleiding goed, wel pittig en hard werken. Niet zo zeer heel moeilijk maar wel heel veel. Het is even wennen om je mindset goed te krijgen in het begin en een beetje door te hebben wat er van je verwacht wordt maar als je dat onder de knie hebt wel leuk en uitdagend :D Heb in ieder geval geen spijt dat ik voor Utrecht ben gegaan! Morgen begint het harde leven weer :')

Overigens voor de utrechters: als je al een solis account hebt kun je sowieso je rooster al zoeken in de uu app of mytimetable en anders als je je werkgroepnummer weet dan ook! En anders komt alles goed op de eerste dag, je moet dan alleen het huis van je mentor vinden volgens mij haha.

Intro begint 4 september! :D
Klinkt goed, ik heb er ook echt heel veel zin in!

WithinYuuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 19:50

Zo ik heb de introductie van de VU ook weer achter de rug. Het was echt superleuk en gezellig, heel veel nieuwe mensen leren kennen. Ik twijfelde heel erg of ik zou gaan, maar uiteindelijk totaal geen spijt en ik kan het iedereen aanraden :D Ook dacht ik dat ik geen feestbeest was (was ook nog nooit uitgeweest), maar gister bij het eindfeest ben ik erachter gekomen dat ik her stiekem misschien toch wel leuk vind :o

BlauweSteen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 20:12

Ik ben gister teruggekomen van mijn introweek in Nijmegen! Ik ga Griekse en Latijnse Taal en Cultuur (GLTC of gewoon klassieke talen om t wat korter te zeggen) studeren, en ik heb er ontzettend veel zin in!

Nu lekker stressen over het verhuizen, ik heb namelijk een kamer vanaf 1 september wat betekend dat ik in het weekend moet verhuizen, 4 sept begin ik!

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 09:00

BlauweSteen schreef:
Ik ben gister teruggekomen van mijn introweek in Nijmegen! Ik ga Griekse en Latijnse Taal en Cultuur (GLTC of gewoon klassieke talen om t wat korter te zeggen) studeren, en ik heb er ontzettend veel zin in!

Nu lekker stressen over het verhuizen, ik heb namelijk een kamer vanaf 1 september wat betekend dat ik in het weekend moet verhuizen, 4 sept begin ik!

Hè wat leuk, jij gaat dus ook studeren aan de Radboud Universiteit? Ik start daar met de studie Rechtsgeleerdheid! :D Hoe was de introweek?
Succes met verhuizen!

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 16:50

Is iedereen een beetje zijn eerste schoolweek doorgekomen? :)

Sewri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 17:34

Ja hoor! Die begint voor mij pas de 26e :')

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 18:28

Hey Grumpy, ik ben ook in Nijmegen gestart met Rechtsgeleerdheid :D

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 19:42

Ankimo schreef:

De 26e pas, zo dat is lekker! Dus jij bent nog lekker aan het genieten van je vakantie?

Laurie schreef:

Hè wat toevallig! Je zit niet toevallig in werkgroep 19? :+

Sewri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 20:22

GrumpyCat schreef:
Ankimo schreef:

De 26e pas, zo dat is lekker! Dus jij bent nog lekker aan het genieten van je vakantie?

Laurie schreef:

Jaaa zéker! Wel de nodige dingen aan het voorbereiden hier en daar aan reizen etcetera maar de vakantie is nog volop aan de gang:)

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 20:46

GrumpyCat schreef:

Ha nee helaas :))

Merelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 20:52

Zeker! Pas drie daagjes les gehad wanf om de colleges heen hadden we nog een introductie programma *\o/*

Ik heb echt een super leuke werkgroep en heb eigenlijk ook mega veel zin in de studie dus ben er helemaal klaar voor :):)

WithinYuuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 09:55

Ook ik heb de eerste week overleefd haha. Gelijk volop aan de bak met college's en 'huiswerk' vanaf maandag. Natuurkunde is wel echt pittig, maar ik vind het zeker heel interessant en Filosofie gaat lekker de diepte in, dus ben nog steeds heel tevreden met mijn studiekeuze haha :D

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 16:41

Ik begin inmiddels nogal aan mijn studiekeuze te twijfelen... :(

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 16:57

Fijn dat iedereen zijn eerste week heeft overleefd! Hebben jullie al echt interactief kennisgemaakt met jullie werkgroep? Wij tot op heden nog niet (behalve de introductiedagen dan, maar daar was ik niet bij aanwezig), waardoor ik eigenlijk nog amper iemand ken uit mijn werkgroep. :=

Tytonidae schreef:

O jee, zo snel al? Wat vervelend zeg! Wat brengt je aan het twijfelen?

Merelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 18:00

@grumpycat ja wij wel! Maar idd wel door middel van introductie dagen, we hadden een intro week gwn maar daarin hadden we dan ook gwn lessen :o

@Tytonidae ah nee das wel heel vervelend... is het echt de stof die je niet leuk vind oid?

Sewri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 23:34

Tytonidae schreef:

Dat klinkt niet al te best zo vroeg:O

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 15:46

Ik vind het zelf ook enorm frustrerend, maar ik zit gewoon met de vraag of ik zo enorm veel wiskunde in mijn studie wel leuk ga vinden. Ik heb voor Technische Natuurkunde gekozen waarvan vooral het eerste blok echt heel erg veel wiskunde(lees;vrijwel geen enkel natuurkundig vak) is waarvan ik nu al het gevoel heb dat ik niet goed mee kan komen, ookal had ik gewoon een voldoende voor Wiskunde B. Nu krijg ik later wel meer natuurkundige vakken maar ik vraag me af of ik dat niet te abstract ga vinden. Ik was overigens voordat ik de studie begon goed op de hoogte dat de studie zo wiskundig was maar nu zit ik met deze gevoelens en ik kan ze ook niet negeren. Ik heb het eigenlijk de afgelopen week alleen maar de eerste 2 dagen leuk gehad en de andere 3 dagen was ik vrij ongelukkig. Er kwamen ook nog eens 2 paniekaanvallen tussendoor. Nu ga ik sowieso morgen even een afpsraak maken met de HA want ik deal sowieso niet zo goed met school/studiestress(doe ik al een paar jaar niet), hier ben ik een aantal jaar geleden ook voor in behandeling geweest maar nu is het gewoon helemaal terug.

Nu is het ook zo dat ik voordat ik me heb ingeschreven voor deze studie, me erg heb verdiept in de studie Biomedische Technologie. Ik had sowieso al een interesse in dit kant (ben wezen kijken bij Biomedische Wetenschappen,Geneeskunde en (Medische) Biologie) en heb een tijdje Bioinformatica gedaan, waar ik weg ben gegaan omdat ik iets meer behoefte had aan een wat exactere inslag. Uiteindelijk heb ik toen voor Technische Natuurkunde gekozen maar ik vraag me af of ik niet beter voor Biomedische Technologie had moeten kiezen gezien ik de biologische en scheikundige kant van dingen ook enorm interessant vindt. Ook die studie heeft nog een vrij natuurkundige basis, maar wat is minder wiskundig. En ook daar kun je je studie nog een hele natuurkundige inslag geven mocht je dat willen(lees:medische beeldvorming etc.).Nu heeft mijn universiteit de mogelijkheid om gedurende het schooljaar van majors te switchen en ik overweeg nu wel serieus of dat voor mij niet de betere keuze is. Aan de ene kant wil ik graag het blok afwachten en kijken hoe ik het redt maar aan de andere kant denk ik ook; hoe eerder hoe beter, ook als je kijkt naar vakken/boeken/sociale relaties etc..

Dus ik zit op dit moment in een enorm dilemma. Ik was er eerst zo zeker van; Technische Natuurkunde is echt iets voor mij. Maar nu weet ik het gewoon even allemaal niet.

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 16:36

Wat vervelend, Tytonidae! Als ik je berichten zo teruglees, was je inderdaad ontzettend enthousiast over deze studie. Heb je al gesproken met een studieloopbaanbegeleider? Wellicht kan die je twijfel een beetje wegnemen of juist helpen knopen doorhakken. Het is in ieder geval fijn dat jullie de optie hebben om gedurende het jaar van major te wisselen! :)