Bijna...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

annerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 08:56

Birdie60 schreef:
Goof schreef:
Ts word je op handen gedragen? Aanbeden? Uitbetaald in pure goudblokken? Nee? Dat komt omdat je 'maar' een 'gewoon' personeelslid bent. Voor jou tien naderen. Als je stopt zit er zo een ander op je plek. Je bent niet heilig en je bent niet de enige die dit (aan)kan.
Je denkt heel graag van wel en ik vraag me oprecht af of je in je priveleven van iemand (partner? Kinderen?) uberhaupt waardering krijgt?
Je komt nu over als een verbitterd persoon die enorm graag gezien en gewaardeerd wil worden en dit dan maar op haar werk projecteert.

Je haalt me de woorden uit de mond.

Jeetje wat een psychologische inzichten worden er hier geventileerd.. Ik denk dat iedereen graag wel een stukje waardering wil in zijn werk. Voor de een is een goed salaris daarvoor voldoende voor de ander is dat waardering van je baas of collega s.
Ik denk als ik haar posts lees dat ze nu verbitterd klinkt is omdat ze overspannen is aan het worden, maar ook ik weet natuurlijk ook niet precies hoe de topicsyarter in elkaar zit, dat weet niemand hier.
Idereen heeft zijn grenzen en ook als je niet overwerkt, veel uren werkt of nooit een vrije dag hebt kun je overspannen raken door stress op je werk of daarbuiten.
Topicstarter, je moet nu je grenzen gaan stellen. Allereerst op je werk en dan kun je prive ook misschien eens gaan kijken of je daar wat meer rust in kan krijgen. Doe er wat aan nu! Je lichaam geeft je allerlei signalen, doe er iets mee. Dat zal moeilijk voor je zijn maar je moet nu zelf ingrijpen.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 08:57

Je wilt je gewoon belangrijk voelen ipv zeggen stop laat iemand anders het maar uitvogelen.

Even voor de goede orde: mijn baas is op het moment 7 weken weg op vakantie. Ik ga nu week 6 in.
En ik steek geen vinger meer uit dan nodig is, want dat is mijn baan niet en krijg ik niet voor betaald. Zijn er problemen die ik niet kan oplossen, prima. Mag hij zelf vanuit het buitenland regelen.

Voordat je aangeeft dat niemand ervaring heeft met waar jij nu doorheen gaat.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 08:59

Ts
Jij werkt (zeg jezelf) 9 uur per dag..nu 7 dagen per week.
Dat is 63 uur per week.
Is veel (ben ik de laatste die dat beweert), maar absoluut niet uitzonderlijk.
Je werkt ook nog eens vaste uren, wat het normaal gesproken makkelijker vol te houden maakt.

Er zijn genoeg mensen die (jaar in en uit) 60-80 uur per week draaien.
Dat is niet voor iedereen weggelegd natuurlijk; maar dan moet je er ook mee stoppen.
Jij bent niet verantwoordelijk voor de stress van je collega's; dat is je werkgever.
Dat jij dat zo voelt is wat anders; maar als jij morgen in het ziekenhuis beland, loopt de boel gewoon door hoor.
Dan hebben ze accuut iemand ingehuurd die de boel draaiende houd.

Urbanus

Re: Bijna op mijn einde...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 09:00

Ik heb getemd, ts je hebt bewust of onbewust zelf voor deze situatie gekozen. Succes.

Renske_W

Wellicht gewoon de eer aan je zelf houden dan TS.
Er worden veel tips gegeven, en nu geef je aan dat je daar morgen pas wat mee kan/ gaat doen, maar dat zijn een
hoop berichten waar je eerder niet op reageerde. Je reageerd alleen op reacties die je niet bevallen, wellicht ook eens reageren op de tips waar je wel wat mee zou kunnen.
Dan zien we hier niet alleen snauwerige berichten maar ook gewoon dankbare en vriendelijke berichten. :)

Anoniem

Little_Gift schreef:
Nou, in topics waar er bv gevraagd wordt "dagindeling niet werkende" enz... en daar zie ik toch veel namen verschijnen die hier dezelfde zijn die kritiek spuien.
De mensen met tips en goede raad, die zijn net toevallig diegenen die zelf ook vaak hard werken.

Heb je dat betreffende topic ook gelezen? Dat zijn vaak mensen die chronisch ziek zijn en dus niet eens kunnen werken, maar dat wel heel graag willen.

Maar hey, blijf jij jezelf lekker verheven voelen boven de 'niet werkende mens' en jezelf onmisbaar voelen en gewoon lekker doorwerken 'want ik moet dat en dat wordt van me verwacht'. Dan lezen we het wel in de krant wanneer je een ernstig ongeluk hebt veroorzaakt, waar al dan niet een kind of een vader of moeder bij betrokken is. Of, god forbid, een niet werkend persoon. Dan is het dalijk nog diens eigen schuld ook, of in ieder geval niet jouw schuld, want je hebt het heel
druk. Begrijpelijk, maar als je naast je huishouden en werk geen 2 paarden en drie honden kunt entertainen moet je misschien eens overwegen om daarin te gaan snijden en volwassen keuzes te maken.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 09:02

En TS, welk antwoord had je eigenlijk willen horen op je vraag "wat nu -O- ?"
Want wij bakken er duidelijk niks van #) , dus als je zegt wat je graag wil horen, dan kunnen we ons aanpassen :j
Misschien had je beter niet met een vraag kunnen eindigen, maar kunnen zeggen dat je behoefte hebt aan virtuele knuffels :(:) en bewonderende opmerkingen dat jij dit toch allemaal maar even bolwerkt +:)+ .

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-17 09:04

Brainless, maar daar gaat het niet om, die andere mensen die 60 - 80 uur per week werken, hebben daar in eerste instantie voor gekozen want dat stond in contract aangegeven plus hebben ook 1 wekelijkse rustdag tussen die uren door!

Ik heb géén wekelijkse rustdag meer, geen zondag, geen feestdag, niets én het staat niet zo in mijn contract wat ik hier aanging.
In mijn contract staat 164u per maand te presteren over totaal 18 dagen per maand.
Nu zit ik aan 28 dagen per maand en 300+ uren.

Bovendien is het midden in de nacht opstaan (2u30 starten) wat er ook inhakt als je geen énkele rustdag hebt de volledige voorbije maand.
Daar bovenop komt nog, dat dit ook voor juni zo aan legt.

Ik begrijp niet wat er zo moeilijk is hieraan te begrijpen hoor

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 09:07

Grit schreef:
En TS, welk antwoord had je eigenlijk willen horen op je vraag "wat nu -O- ?"
Want wij bakken er duidelijk niks van #) , dus als je zegt wat je graag wil horen, dan kunnen we ons aanpassen :j
Misschien had je beter niet met een vraag kunnen eindigen, maar kunnen zeggen dat je behoefte hebt aan virtuele knuffels :(:) en bewonderende opmerkingen dat jij dit toch allemaal maar even bolwerkt +:)+ .

Amen.
Jezus Little_Gift wat sla jij een toon aan. :oo

Kimbers

Nogmaals, je doet het zelf. Niemand die je dwingt hoor.

Anoniem

Oh het is niet moeilijk te begrijpen hoor TS, maar je trekt toch zelf je bakkes niet open tegen je baas? Als je je contract zo goed kent, gedraag je er dan ook naar. Er staat geen directeur eigenaar op je voorhoofd en daar word je ook niet naar betaald.

En wees maar gerust; je woont in België toch? Nou geen nood hoor, dan betaal jij mijn ziektegeld niet. Want dat chronisch ziek zijn is een feestje en een jaren lange vakantie en totaal niet vermoeiend in combinatie met een huishouden en een kind kan ik je vertellen. Echt heel easygoing.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 09:08

Nou hier dan iemand die wel 7 dagen in de week werkt en dat al 2 jaar lang!
En dat zijn geen 9 tot 5 dagen. ;)
En ik denk dat die er nog wel meer zijn. :)
En ja daarnaast heb ik nog het huishouden en mijn paarden die aan huis lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 09:09

Brainless schreef:
Ts
Jij werkt (zeg jezelf) 9 uur per dag..nu 7 dagen per week.
Dat is 63 uur per week.
Is veel (ben ik de laatste die dat beweert), maar absoluut niet uitzonderlijk.
Je werkt ook nog eens vaste uren, wat het normaal gesproken makkelijker vol te houden maakt.

Er zijn genoeg mensen die (jaar in en uit) 60-80 uur per week draaien.
Dat is niet voor iedereen weggelegd natuurlijk; maar dan moet je er ook mee stoppen.
Jij bent niet verantwoordelijk voor de stress van je collega's; dat is je werkgever.
Dat jij dat zo voelt is wat anders; maar als jij morgen in het ziekenhuis beland, loopt de boel gewoon door hoor.
Dan hebben ze accuut iemand ingehuurd die de boel draaiende houd.

Sterker nog, dan huren ze er rustig 2 in voor jouw functie, want dan kan het ineens allemaal wel.

chevax

Re: Bijna op mijn einde...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 09:10

Maar TS, een paar dagen geleden heb je gepost dat je je zo goed voelt bij de verantwoordelijkheden die je nu hebt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 09:12

Ts, wil je elke nacht het risico nemen dat je nooit(!) meer thuiskomt? Dat je nooit meer kunt genieten van je paarden en honden? Alleen omdat je jezelf door vermoeidheid tegen een boom aan hebt gereden?
Dat familie en vrienden van jou een paar dagen later huilend bij een begravenis van hun dierbare staan? En dat ze elke kerst terugdenken aan dat verschrikkelijke ongeluk?

Citaat:
Uit verschillende buitenlandse informatiebronnen blijkt echter dat vermoeidheid in zo'n 10 tot 15% van de ernstige ongevallen (mede)oorzaak is. Als wordt aangenomen dat deze percentages voor de Nederlandse situatie niet veel anders zijn, betekent dit jaarlijks tussen de 700 en 1000 ernstige (auto)ongevallen.

http://www.hulpnaongeval.nl/nieuws/185- ... rmoeidheid
https://www.swov.nl/feiten-cijfers/fact ... n-gevolgen

Als jij blijft werken zonder er een rem op te zetten denkt de baas: 'o, maar dit is handig. Little gift lost het wel op, doet ze altijd.'
Tsja: dan is het een vicieuze cirkel:

1. Jij werkt.
2. Baas ziet de noodzaak niet om zsm een nieuwe medewerker aan te nemen, want jij vult de uurtjes wel op.
3. Jij denkt: 'er is niemamd anders. Ik moet werken!!'
En we zijn weer bij 1...

Zorg ervoor dat je gaat praten met je baas. Kijk naar de wetgeving en geef aan dat je zelf echt niet meer kunt. Dat je op je tandvlees loopt.
Toen je van je paard was gevallen heeft je baas je 1x naar het ziekenhuis gestuurd. Zie je wel dat je werk vervangbaar is? ;)

En zoek anders een andere baan waarbij je wel verantwoordelijkheid hebt, maar waar het af te wisselen is door andere personen.

In je huidige werk vinden ze wel iemand wanneer jij er niet bent. Misschien moet je baas dan 1 maal hard onderuitgaan (planning loopt een paar maal verkeerd), maar die 200 klanten zijn 'maar' klanten.
In elke sector kan het voorkomen dat er iets te laat wordt geleverd. Netjes? Nee. Vervelend? Ja. Een reden om jezelf met een auto om de boom te vouwen? Nooit!

Succes ts, met welke verstandige keus je ook maakt :(:)
Ik vind het mooi dat je je inzet voor het werk. Maar het is echt niet goed als je je teveel inzet, en dat doe je nu ;)

Misschien klinkt mijn bericht aanvallend, maar ik hoop dat je daarmee inziet dat dit werk op dit moment voor jou echt not done is ;)

shadidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 09:13

Weet je dat dit kan leiden tot een hartinfarct? o.a. dan. Mijn vader kreeg die ook na maanden 100 uur per week werken, geen vrije dagen, geen vakanties.

Ik ken er genoeg die na 10 of 12 uur per dag, 7 dagen per week, werken uiteindelijk uitvielen. Langdurig.
Depressies, burn out, fysiek kapot en volledig afgekeurd. Hartinfarct, stress.

Je baas doet niet wat ie zou moeten doen; hij hoort beter op zijn personeel te letten qua werktijden en vrije tijd. Dat is een feit.

Maar, jij hoort ook beter op jezelf te letten. Als je deze baan wilt houden zul je grenzen moeten stellen. Een uitzendburo is zo gebeld; dus je kunt prima een dag of 2 vrij nemen als je erop staat.

Jouw verantwoordelijkheid is beperkt, je bent immers niet de baas. Jouw verantwoordelijkheid begint zodra je aan het werk gaat en eindigt zodra je je werkplek verlaat. En de eindverantwoordelijkheid blijft altijd bij je baas.

Als hij zijn bedrijf leid en die verantwoordelijkheid neemt is dat zijn keuze. Als hij zijn bedrijf niet correct leid en geen verantwoordelijkheid neemt is dat ook zijn keuze. Niet de jouwe. Het is niet jouw bedrijf. Je hebt eigenlijk geen drol te vertellen daar; Hoe goed je je werk ook doet, als hij je zat is werkt ie je er wel uit. Hoe slecht je je werk ook doet als ie je wil houden blijf je lekker zitten.

De enige die jou op dit moment in de weg loopt ben je zelf. Je kunt prima na 6 of 7 dagen achtereen zeggen dat je een of twee dagen vrij neemt. Als je je baan wilt houden moet je beter voor jezelf gaan zorgen.
Laatst bijgewerkt door shadidi op 28-05-17 09:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 09:13

Little_Gift schreef:
Brainless, maar daar gaat het niet om, die andere mensen die 60 - 80 uur per week werken, hebben daar in eerste instantie voor gekozen want dat stond in contract aangegeven plus hebben ook 1 wekelijkse rustdag tussen die uren door!

Nou "die" mensen hebben daar niet altijd voor gekozen hoor.
En nee, niet alles staat in een contract.

Daarnaast zijn er genoeg zelfstandigen waarbij het ook is ingeslopen om de boel draaiende te houden.
En nee die hebben ook niet 1 wekelijkse rustdag in de week.

Maar wat iedereen probeert te zeggen; als jij het niet volhoud moet je er wat aan gaan doen.
Niet zeggen hoeveel je werkt en dat het meer is dan andere...; want er zijn genoeg die (veel) meer uren maken.
Dat is ook niet van belang; jij kan het niet aan; dus jij moet er wat aan doen...KLAAR!!

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 09:14

Weet je, ondanks je gesnauw en je totaal onnodige uithaal naar mij denk ik dat ik je best snap. Je zit in een situatie waar je jezelf in hebt gemanoeuvreerd en dat groeit nu boven je hoofd. Het geeft helemaal niks om een stap terug te doen, sterker nog, dat zul je moeten doen. Haal diep adem en zorg dat je rustig en voorbereid bent voor het gesprek met je baas. Zorg dat het een constructief gesprek wordt ipv verwijten of het maskeren van het probleem. Succes!

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 09:15

Little_Gift schreef:

Ik heb géén wekelijkse rustdag meer, geen zondag, geen feestdag, niets én het staat niet zo in mijn contract wat ik hier aanging.
In mijn contract staat 164u per maand te presteren over totaal 18 dagen per maand.
Nu zit ik aan 28 dagen per maand en 300+ uren.

Bovendien is het midden in de nacht opstaan (2u30 starten) wat er ook inhakt als je geen énkele rustdag hebt de volledige voorbije maand.
Daar bovenop komt nog, dat dit ook voor juni zo aan legt.

Ik begrijp niet wat er zo moeilijk is hieraan te begrijpen hoor

Sorry TS maar dat doe je echt je zelf aan.
En maar klagen. En ipv klagen zou je ook een stappen kunnen gaan ondernemen.
Het is nu de 19 nacht, had je eerder aan de bel moeten trekken.
Je kunt iedereen wel af gaan snauwen, maar begin eerst eens bij jezelf.

En weet je: ik werk ook niet. Na 40 jaar werken in de zorg ben ik vorig jaar gestopt. Dus als je denkt dat je voor mij betaald. Dank je wel!
Laatst bijgewerkt door Birdie60 op 28-05-17 09:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 09:18

Renske_W schreef:
Nou hier dan iemand die wel 7 dagen in de week werkt en dat al 2 jaar lang!
En dat zijn geen 9 tot 5 dagen. ;)
En ik denk dat die er nog wel meer zijn. :)
En ja daarnaast heb ik nog het huishouden en mijn paarden die aan huis lopen.

Idd hier nog 1...en vaak van 5.00 tot 22.00 en dan snachts er ook nog uit.
En ja ook nog huishouden,paarden,sociale gelegenheden.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 09:18

deels eens met joaltijd, ik bekijk het nog even van de andere kant, wat als je je in je vermoeidheid jezelf niet doodrijd maar een ander? Een kind wat toevallig op het verkeerde moment de straat oploopt en waar jij niet snel genoeg op kunt reageren?? Ik zou als ouder, wetende dat jij je eigen ego (oh nee dat van t bedrijf waar je voor werkt :') )belangrijker vind dan de veiligheid van een ander, niet voor mezelf in staan als je een van mijn vrienden of familieleden doodrijd in je vermoeidheid

En geloof me, dat wil je baas al helemaal niet, been there, done that...

shadidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 09:20

Ik wil je trouwens niet bang maken, maar toch een kleine heads up: zodra mensen publiekelijk over te veel werkdruk gaan klagen vallen ze meestal binnen enkele weken langdurig uit. Dus hoe dan ook lost dit probleem zichzelf vanzelf op. De vraag is alleen of je dit in eigen hand houd en zelf de uitkomst beslist of laat je het aan je lijf over zodat die beslist wanneer het genoeg is.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-17 09:20

Joaltijd en Shadidi: thanx!
Duidelijk, verstaanbaar, niet verwijtend noch veroordelend noch veronderstellend... bedankt voor jullie berichtje.

De rest: ik héb mezelf hier niet in gemanouevreerd, dat heeft men voor mij gedaan. En ik kan prima mijn paarden, honden en huishouden managen met een druk bedrijfsleven en zelfs nog tijd hebben om aan zwemtraining te doen, mits ik toch 1 dag in de week mijn hoofd kan leegmaken. Dat was ook waarvoor ik uberhaupt getekend heb én wat ik op papier heb staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 09:22

Daar heb je je wel zelf in gemanouvreerd. Je hebt toch een mond? Die kan je hier toch ook zo groots gebruiken? Waarom niet op je werk om aan te geven dat jullie mankracht tekort komen?

Bang voor ontslag hoef je niet te zijn. Als je zo goed bent als je zelf zegt of denkt willen ze je niet kwijt toch?

Wel grappig, je hebt het over niet veroordelend maar oei, daar heb je zelf wel een handje van zeg..

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 09:23

Little_Gift schreef:
Joaltijd en Shadidi: thanx!
Duidelijk, verstaanbaar, niet verwijtend noch veroordelend noch veronderstellend... bedankt voor jullie berichtje.

De rest: ik héb mezelf hier niet in gemanouevreerd, dat heeft men voor mij gedaan. En ik kan prima mijn paarden, honden en huishouden managen met een druk bedrijfsleven en zelfs nog tijd hebben om aan zwemtraining te doen, mits ik toch 1 dag in de week mijn hoofd kan leegmaken. Dat was ook waarvoor ik uberhaupt getekend heb én wat ik op papier heb staan.

Dan morgen op je strepen gaan staan bij je baas.
Hij moet dat oplossen niet jij.