examenstress

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xPabloBokt
Fotograaf

Re: examenstress

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 10:35

Ik heb dus scheikunde vandaag, morgen pas NL. Scheelt dat ik mijn oefenexamens allemaal boven verwachting gemaakt heb (7 gemiddeld van alle drie bij elkaar), dat dempt de zenuwen wel een beetje.

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-17 10:45

ik heb 3 keer een examen scheikunde gemaakt, allemaal rond de 5, en ik had toen niet geleerd. dus misschien valt het ook wel heel erg mee nu

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 10:47

Heel veel succes vanmiddag!

Ik heb het schriftelijk examen Engels er weer op zitten. Ontzettend leuk thema, dus heek vlot een betoog geschreven. Hoop wel op een 8 minimaal. Misschien richting de 9? Had normaal tot half 12 ( half uur extra tijd ) maar was een uurtje eerder klaar.

Nu even pauze en met mijn hond wat trainen en dan vanmiddag tot 5 uur even knallen.

Merelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 10:59

StonedRomy schreef:
Heel veel succes vanmiddag!

Ik heb het schriftelijk examen Engels er weer op zitten. Ontzettend leuk thema, dus heek vlot een betoog geschreven. Hoop wel op een 8 minimaal. Misschien richting de 9? Had normaal tot half 12 ( half uur extra tijd ) maar was een uurtje eerder klaar.

Nu even pauze en met mijn hond wat trainen en dan vanmiddag tot 5 uur even knallen.

Fijn dat engels al zo goed ging voor je gevoel!!

Ik weet echt niet zo goed wat ik met mn tijd moet doen.. zit echt maar beetje te niksen maar dat helpt verder ook niet, gaat zo langzaam :')

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 11:01

Herkenbaar. Misschien serie opzetten of wat gaan wandelen oid?

Vorig jaar heeft het mij nog geholpen ook, series kijken voor examens. Bij Engels stonden er een aantal woorden in die niet in het woordenboek staan. Had de hele dag een serie gekeken waar dat soort woorden gebruikt werden op een manier dat je ze ook begrijpt :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 11:06

Ik heb maar één keertje Nederlands geoefend... 2015 vwo tijdvak 1. Had toen een 6,6. Denken jullie dat één keer oefenen genoeg is? -O-

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-17 11:11

Resistance schreef:
Ik heb maar één keertje Nederlands geoefend... 2015 vwo tijdvak 1. Had toen een 6,6. Denken jullie dat één keer oefenen genoeg is? -O-

ik ga vanmiddag na scheikunde misschien nog wat bepaalde begrippen leren, maar dat is het dan ook. als je het snapt hoef je ook niet veel te oefenen. het is tenslotte gewoon je eigen taal, waarbij je goed moet lezen (vind ik dan ;))

Merelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 12:03

Denk dat 1x wel voldoende is joh! Zeker als je gwn ruim voldoende hebt gehaald. Ik heb wel vaker geoefend maar meer voor mn eigen zekerheid niet omdat t nou zo nodig is.

Gaat helemaal goed komen joh +:)+

NadineBlabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 12:09

ik heb 3 oefenexamens gedaan en elke keer rond hetzelfde cijfer.. heb toch echt het gevoel dat het neerkomt op heel goed focussen en hopen op een tekst waar je je goed in kan verdiepen

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-17 12:35

ik wil graag een klein dicht bakje met druifjes meenemen, mag dit? (dat ze niet denken dat er een spiekbriefje oid in zit)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 12:44

Wat een gedoe over eten.... In mijn tijd was alleen een flesje water toegestaan, wat ook nog door school geleverd werd (stond al op je tafel bij binnenkomst)...

Succes allemaal!

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 13:13

LadyMadonna schreef:
Wat een gedoe over eten.... In mijn tijd was alleen een flesje water toegestaan, wat ook nog door school geleverd werd (stond al op je tafel bij binnenkomst)...

Succes allemaal!

Ik mog 2 jaar geleden helemaal geen etenswaar, miste t ook niet, gewoon van te voren eten en drinken

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 14:15

Ik mocht dan weer echt alles mee. Heel school afhankelijk.

Ik mocht volgens mij zelfs een etui mee maar dat weet ik niet meer zeker

Gishi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 14:25

Ik meld me ook! Ik zit op vmbo tl dus vrijdag mijn eerste examen Nederlands, hier kijk ik niet heel erg tegen op.
Wiskunde en Duits zijn mijn twee moeilijkste vakken en heb ik ook nog eens op dezelfde dag, ik stress em nu al :x

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 14:49

Gishi schreef:
Ik meld me ook! Ik zit op vmbo tl dus vrijdag mijn eerste examen Nederlands, hier kijk ik niet heel erg tegen op.
Wiskunde en Duits zijn mijn twee moeilijkste vakken en heb ik ook nog eens op dezelfde dag, ik stress em nu al :x

Wiskunde vind ik ook enorm moeilijk dus heb een samenvatting gekocht en daar staat alles goed uitgelegd in , misschien voor jou ook wel handig?.

Duits heb ik niet maar lijkt me ook wel moeilijk , moet je net zoals Nederlands en Engels lezen?

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 15:39

Ik heb echt 20 keer gecontroleerd of ik wel alles had ingevuld...

Merelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 17:08

Jeetje NL vwo was wel lang, ik was wel optijd klaar maar veel mensen niet... vond hem ook wel lastig dus we gaan t zien.

Hoe ging jullie eerste?

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 17:14

Ik meld me ook maar!
Heb gelukkig 0 last van examenstress, maar vind het leuk om andere mensen hun meningen over het examen te lezen.

Ik heb net ook VWO Nederlands gehad. Ik was alseerst blij dat er geen lange tekst was, maar achteraf was heel het examen weer te lang en er waren naar mijn mening echt veel te veel open vragen. -O-
We zullen zien joe het dit jaar loopt, examenklacht.nl staat al weer vol zag ik :=

Merelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 17:21

WildDreams schreef:
Ik meld me ook maar!
Heb gelukkig 0 last van examenstress, maar vind het leuk om andere mensen hun meningen over het examen te lezen.

Ik heb net ook VWO Nederlands gehad. Ik was alseerst blij dat er geen lange tekst was, maar achteraf was heel het examen weer te lang en er waren naar mijn mening echt veel te veel open vragen. -O-
We zullen zien joe het dit jaar loopt, examenklacht.nl staat al weer vol zag ik :=

Eens! Ik zat ook te bladeren aant begin wn dacht oh korte teksten maar tijdens het maken bleek dit niets te xeggen over de benodigde tijd haha, en al die vergelijkings vragen |o

Biscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 17:24

Er waren bij Nederlands 2x minder gesloten vragen dan vorig jaar... En er zaten veel lange open vragen in vond ik.

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 17:27

examenklacht.nl is uit de lucht :=

JuliaKamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 17:34

Wat ik wel fijn vond bij Nederlands was dat de eerste tekst niet de langste was, maar dat was ook het enige :')

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 17:37

Ik meld me ook. Ik doe havo en begin morgen met Nederlands. Ik zag dat het examen 46 vragen heeft waarvan er 28 open zijn :wow:. Dat ga ik nooit halen binnen 3 uur. Ik heb drie oefenexamens thuis gemaakt en eentje op school. Ik heb ze allemaal net binnen de tijd gemaakt waardoor ik me nu wel een beetje stress of het wel gaat lukken binnen 3 uur. Want de examens die ik heb gemaakt bestonden uit 30/35 vragen... Nu een eens 46 -O-

Maar goed. Ik maak me het meest zorgen om aardrijkskunde. Dat wordt ook mijn 4, omdat ik het gewoon echt niet begrijp. Voor ak leer ik me altijd helemaal kapot en dan haal ik alsnog een 4/5...

Ik heb heel erg goed voor geschiedenis geleerd. Ik ken ook alle 49 kenmerkende aspecten uit mijn hoofd en ik heb heel jortgeschiedenis gekeken. Ook heb ik er een examentraining twee dagen lang in gehad. Ik hoop zo dat ik minstens een 6,5 haal voor dit vak.

NadineBlabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 17:47

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 17:48

_mjwb schreef:
Ik meld me ook. Ik doe havo en begin morgen met Nederlands. Ik zag dat het examen 46 vragen heeft waarvan er 28 open zijn :wow:. Dat ga ik nooit halen binnen 3 uur. Ik heb drie oefenexamens thuis gemaakt en eentje op school. Ik heb ze allemaal net binnen de tijd gemaakt waardoor ik me nu wel een beetje stress of het wel gaat lukken binnen 3 uur. Want de examens die ik heb gemaakt bestonden uit 30/35 vragen... Nu een eens 46 -O-

Maar goed. Ik maak me het meest zorgen om aardrijkskunde. Dat wordt ook mijn 4, omdat ik het gewoon echt niet begrijp. Voor ak leer ik me altijd helemaal kapot en dan haal ik alsnog een 4/5...

Ik heb heel erg goed voor geschiedenis geleerd. Ik ken ook alle 49 kenmerkende aspecten uit mijn hoofd en ik heb heel jortgeschiedenis gekeken. Ook heb ik er een examentraining twee dagen lang in gehad. Ik hoop zo dat ik minstens een 6,5 haal voor dit vak.

Jeetje zoveel vragen! Ik doe Vmbo tl en zijn maar 29 vragen meestal en daarvan 2 schrijfopdrachten en de rest lezen haha. Ik ben bij het oefenen in 1 uur klaar.