Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Chiave schreef:Lijkt me sterk dat de financiële positie veranderd is van het gezin. Je kunt natuurlijk nooit helemaal in iemand zijn portemonnee kijken, maar als ik een luxe vakantie naar Egypte kan betalen, met kamelenrit, snorkelen en al, dan denk ik dat die €50 er wel vanaf kan, toch?

eva1969 schreef:Iedereen weet wel iets lees ik, maar de juiste weg is om je cliënt een ingebrekestelling te sturen, daarbij een betalingstermijn aan te zeggen (ben even uit mijn hoofd kwijt hoe lang maar dit kan ik morgen voor je opzoeken als ik weer op kantoor ben) bij gebreke waarvan je aangeeft de vordering uit handen te geven en zij alsdan opdraaien voor de incassokosten. Die vermelden in de brief (is een standaard berekening voor, wederom kan ik die morgen voor je zoeken). Meestal schrikken mijn klanten hier genoeg van. Zo niet gaat de vordering direct na het verstrijken van de aangegeven termijn naar de deurwaarder. En ja die incasseren ook voor en bij particulieren. Ik zou de lessen ook opschorten tot na betaling. Succes!
eva1969 schreef:Iedereen weet wel iets lees ik, maar de juiste weg is om je cliënt een ingebrekestelling te sturen, daarbij een betalingstermijn aan te zeggen (ben even uit mijn hoofd kwijt hoe lang maar dit kan ik morgen voor je opzoeken als ik weer op kantoor ben) bij gebreke waarvan je aangeeft de vordering uit handen te geven en zij alsdan opdraaien voor de incassokosten. Die vermelden in de brief (is een standaard berekening voor, wederom kan ik die morgen voor je zoeken). Meestal schrikken mijn klanten hier genoeg van. Zo niet gaat de vordering direct na het verstrijken van de aangegeven termijn naar de deurwaarder. En ja die incasseren ook voor en bij particulieren. Ik zou de lessen ook opschorten tot na betaling. Succes!
Ersina schreef:jawel hoor, ze heeft aangegeven dat ze mailcorrespondentie heeft gehad met de moeder van haar leerling over de lessen. Dat is voldoende bewijs. Ze heeft ook aangegeven het adres inmiddels achterhaald te hebben dus ook dat obstakel is uit de weg. Er is dus, nadat ze heeft gehandeld zoals ik heb aangegeven geen enkele beperking om een deurwaarder in te schakelen. Ik werk zelf nooit met een incassobureau dat geen deurwaarder in dienst heeft. Behalve iets meer indruk maken wellicht kunnen ze dan namelijk niets meer dan ikzelf.eva1969 schreef:Iedereen weet wel iets lees ik, maar de juiste weg is om je cliënt een ingebrekestelling te sturen, daarbij een betalingstermijn aan te zeggen (ben even uit mijn hoofd kwijt hoe lang maar dit kan ik morgen voor je opzoeken als ik weer op kantoor ben) bij gebreke waarvan je aangeeft de vordering uit handen te geven en zij alsdan opdraaien voor de incassokosten. Die vermelden in de brief (is een standaard berekening voor, wederom kan ik die morgen voor je zoeken). Meestal schrikken mijn klanten hier genoeg van. Zo niet gaat de vordering direct na het verstrijken van de aangegeven termijn naar de deurwaarder. En ja die incasseren ook voor en bij particulieren. Ik zou de lessen ook opschorten tot na betaling. Succes!
Mooie woorden ,maar alleen van toepassing als TS volgens de norm alles geregeld had. Uit haar post komt echter naar boven dat ze geheel op wijze te werk gaat en op pagina 3 staat zelfs dat ze het adres niet weet van de ouders. Zoals je wel weet kan een incassobureau alleen maar aandringen op betaling, maar die zal dan wel een adres moeten weten. Een deurwaarder?....Ik zie helemaal geen aanwijzingen dat deze ingeschakeld kan worden.
eva1969 schreef:jawel hoor, ze heeft aangegeven dat ze mailcorrespondentie heeft gehad met de moeder van haar leerling over de lessen. Dat is voldoende bewijs. Ze heeft ook aangegeven het adres inmiddels achterhaald te hebben dus ook dat obstakel is uit de weg. Er is dus, nadat ze heeft gehandeld zoals ik heb aangegeven geen enkele beperking om een deurwaarder in te schakelen. Ik werk zelf nooit met een incassobureau dat geen deurwaarder in dienst heeft. Behalve iets meer indruk maken wellicht kunnen ze dan namelijk niets meer dan ikzelf.
Ik hou jullie op de hoogte. bulck schreef:Hoe vaak geef jij een vordering uit handen aan de deurwaarder? Ik vraag me nl. af of je dit op theorie of praktijk baseert. Mijn ervaring (praktisch) is namelijk anders dan de jouwe. Natuurlijk zou je het een stuk waterdichter moeten regelen, helemaal mee eens, maar dat TS geen poot heeft om op te staan is zeker niet waar.Mailverkeer is geen rechtsgeldig gegeven bij particulieren. Bewijs maar dat de andere effectief diegene was die antwoordde. (mss was het gewoon de dochter zelf)
Adres is nu plots gekend, maar tot gisteren dus nog niet op de factuur vermeld. Dus TS kan pas nu aan de slag. Uiteraard als degene die ze factureert ook effectief daar woont en de post dus daar terechtkomt. Ik veronderstel dat dit ofwel ergens schriftelijk door de klant (in dit geval de ouder(s) van het kind/leerling) ondertekend werd of dit ergens bij een instantie afgecheckt werd. Basisprincipe bij facturatie is wel dat beide partijen gekend zijn, en het lijkt dus dat degene die wat wilt ontvangen hier voldoende onderzoek naar doet. Het blijft uiteraard geen leuk verhaal, maar zaken doen en naief zijn wordt altijd hard gestraft. Incasso kan TS proberen, maar dan moet ze wel zeker zijn van haar verhaal. En eerlijk het is een beetje grijs allemaal.
Concreet, wees zeker dat die factuur nu wel aankomt. Ga er misschien zelf om en spreek het door.
Lessen kan je staken tot er bijbetaald is of een regeling getroffen wordt.