Thuisstudie motivatie topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lovelyfiefy

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 14:08

Ik ben momenteel 2 proeflessen aan het maken
en ik denk dat ik me ga inschrijven voor HBO Belastingrecht
die proefles voelt iets meer naar wat ik wil.
De andere proefles was voor belastingassistent (gewoon een cursus) en die stof was niet wat ik dacht dat het zou zijn & dat heb ik met de HBO Belastingrecht proefles nu wel, vind alles erg interessant dus leest ook beter dan de Belastingassistent proefles :P

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 23:57

Ik wil me hier ook graag melden.
Ik ben opzoek naar een thuis studie voor administratief medewerker.
Zijn er hier mensen die dat ook hebben gedaan en zo ja bij welke opleider.
ik zat nou op nti te kijken die me opzich wel aanspreekt. Maar hoe weet ik of het een goede opleiding is? Nemen bedrijven makkelijk personeel aan die een thuisstudie hebben gevolgd?

Dit is helemaal nieuw voor mij ben nog erg zoekende hoe wat waar enz.

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 13:17

ik heb mijn eerste huiswerk op de post gedaan. wat later dan ik wou, maar goed, motivatie was lastig te vinden.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 13:28

hyawatta: Ik doe nu bij de LOI MBO Bedrijfsadministrateur. Hoorde van vele slechte verhalen over de NTI dus vandaar mijn keuze voor LOI. Tot nu toe ben ik erg tevreden :D

Kwa werk weet ik eerlijk gezegd niet.. Ik werk al 6 jaar op hetzelfde kantoor en mijn werkgever betaald de studie ook.

Twilight: Goed bezig! :D Hoelang duurt het bij jou gemiddeld voor de inzendopdrachten nagekeken worden?

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 13:32

geen idee, ga het zien. gaat morgen de post op. zal overmorgen wel bij de docent liggen. voor nu vind ik het op papier insturen fijner. Van opschrijven van dingen sla ik zelf alles ook beter op. :) eerdaags beginnen met lezen van de volgende les :)

_kajo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 13:54

hyawatta schreef:
ik zat nou op nti te kijken die me opzich wel aanspreekt. Maar hoe weet ik of het een goede opleiding is? Nemen bedrijven makkelijk personeel aan die een thuisstudie hebben gevolgd?

Ik heb diverse administratieve thuisstudies gedaan. Soms ook door de boeken zelf te kopen en niet via opleider (met docent). Bij al mijn studies werden de examens afgenomen door de Nederlandse Associatie voor Examinering. Ik betaalde dan iets extra omdat je zonder opleider de btw moet betalen. Ik heb de Associatie er dus bij gezet op mijn CV en geen opleider. Ik krijg ook nooit de vraag waar ik de studie gedaan heb. Associatie is voldoende. Ik zou je adviseren om een administratieve studie te volgen waar het examen dus door de Associatie wordt afgenomen en niet (alleen) een getuigschrift of iets dergelijks van de opleider. Die hebben echt veel minder 'waarde'.

Mijn tip zou zijn: Moderne Bedrijfsadministratie! Door die opleiding ben ik er al vaak tussen uit gepikt als ik solliciteerde.
Ik heb bij de NHA, NTI en LOI thuistudies gevolgd. NHA heeft mijn voorkeur. LOI nooit weer. Maar om eerlijk te zijn is er bij allemaal wel wat en hebben ze allemaal zo hun voor en nadelen. Bij NHA werd het bij mij altijd het snelst en makkelijkst opgelost.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 13:56

Oh ik moet inzendopdrachten online sturen :+
Bij de LOI heb je zeg maar opdrachten die je moet (maar geen controle op) maken, en inzendopdrachten. De opdrachten die je moet maken doe ik inderdaad ook altijd op papier. Vind dat veel fijner.

Ben wel benieuwd nu heb ik donderdag een examen, of dat op papier of op de computer is.

Kajo: Is die Moderne Bedrijfsadministratie dan wel een MBO diploma of iets? Want cursussen waar je alleen een certificaat krijg zijn inderdaad minder van waarde. Als ik mijn studie heb afgerond heb ik gewoon een herkend MBO diploma.

Zelf ben ik erg te spreken over de LOI :j

_kajo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 14:04

Moderne bedrijfsadministratie(MBA) is HBO ad. Wat ik ervan begrepen heb, zit dat wat niveau betreft tussen MBO-4 en HBO in. Ik heb een tijdje SPD bedrijfsadministratie gestudeerd en daar was Moderne Bedrijfsadministratie een heel groot deel van de propedeuse.
https://www.associatie.nl/nl/moderne_be ... e_mba.html

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 14:04

Iemand hier tips voor mij?
Ik wil Hbo Belastingrecht gaan doen, maar wil (vrijwillig) stage lopen ergens 1 dag in de week.
Zodat ik ook wat praktijk ervaring op doe.
Maar ik weet niet helemaal hoe ik dit ga aanpakken.
Dacht ook te bellen en dit eventueel ook aan de LOI zelf te vragen.

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 14:48

mijn studie heeft helaas alleen een getuigenschrift, die ik krijg als elk huiswerk opdracht met minimaal 5,5 behaald is. zit gelijk een deel eigen bedrijf opstarten bij. zal wel zien hoe en wat, is wel van de NHA.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 17:11

lovelyfiefy schreef:
Iemand hier tips voor mij?
Ik wil Hbo Belastingrecht gaan doen, maar wil (vrijwillig) stage lopen ergens 1 dag in de week.
Zodat ik ook wat praktijk ervaring op doe.
Maar ik weet niet helemaal hoe ik dit ga aanpakken.
Dacht ook te bellen en dit eventueel ook aan de LOI zelf te vragen.

Ik denk dat jij sowieso stage moet gaan lopen later in je opleiding :)
Ik start iig per september met mijn stage :j Heb er zin in! Na 2 jaar enkel studeren :D

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 22:04

Mijn studie duurt geen jaren.
Dus later op kan wel.. maar denk niet dat het veel uit maakt

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 07:59

hyawatta schreef:

Ik volg de opleiding bedrijfsadministrateur, ik heb een stage gevonden eind 2015 en sindsdien ook werkzaam in deze branche.
Dus inmiddels al 2,5 jaar ervaring.

Ik denk dat je best snel een stage hebt gevonden.

Ik volg de opleiding via NTI, zou dit nooit meer doen.
Het feit dat je álles zelf moet doen, totaal geen begeleiding of stok achter de deur en door wat rotte ervaringen in 2016 heb ik de opleiding op zijn beloop gelaten en niemand die erachteraan zit met 'kom op!!'
Dat miste ik wel, maar dat is uiteraard persoonlijk.. Wie weet heb jij dat niet nodig en kun je het makkelijk alleen.

Wel beetje balen dat ik sommige examens digitaal op een locatie in de buurt kan doen, maar voor andere examens naar Leiden moet, omdat dat het hoofdkantoor zit van NTI.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 09:26

Ik doe die opleiding ook maar dan bij het LOI :D
Ben eigenlijk best tevreden! Stage in dit vak is ook best makkelijk te vinden inderdaad.

Heb afgelopen donderdag het eerste examen op locatie gemaakt (gelukkig kon dit in de buurt). Enige waar ik van baal is dat het 12 weken kan duren voordat je de uitslag hebt :+ Dit vind ik echt overdreven lang!

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 17:00

Ik heb donderdag een terug-bel-gesprek met de LOI over de HBO Belastingrecht opleiding :=
Vind het toch wel weer een beetje spannend.
Aangezien mijn vorige (thuis) studie echt geen succes was.
Dit wordt een klassikale studie en bij een ander bedrijf dan ik de vorige gedaan heb :P

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 12:16

Spannend! Klassikale studie kan soms echt wel helpen, dan heb je toch een beetje dat extra schopje.

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 12:19

Het is een korte opleiding.
En ik mag er wel maximaal een jaar over doen.
Dus als het niet meteen lukt is dat dan dus niet zo heel erg.
Al ben ik wel iemand die graag gewoon dingen in het aanbevolen tempo doet :P
Klassikaal is ook beter omdat je dan een streven heb naar wanneer je wat gedaan moet hebben
om de les die er aan komt te kunnen volgen.
Dus dat zal zeker helpen met huiswerk maken.
Heb er vanmiddag of morgen een gesprek over op me werk, ivm dat de lessen op vrijdag zijn en wij dan wel met een krappe planning zitten (nu zal het schelen dat het 1x in de 3 weken ongv is)

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 13:24

Voor mij persoonlijk is klassikaal niet beter :+ Toen ik nog op school zat, en mensen in de klas hadden geen zin werd ik nogal makkelijk beïnvloed haha. Mijn lesrooster duurde tot 17:30 maar meestal was ik om 12:00 thuis :=
Nu werk ik zoooo veel vooruit dan het 'aanbevolen' tempo.

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 20:00

Booooo schreef:
Voor mij persoonlijk is klassikaal niet beter :+ Toen ik nog op school zat, en mensen in de klas hadden geen zin werd ik nogal makkelijk beïnvloed haha. Mijn lesrooster duurde tot 17:30 maar meestal was ik om 12:00 thuis :=
Nu werk ik zoooo veel vooruit dan het 'aanbevolen' tempo.

Ik ga er vanuit dat de mensen die deze opleiding gaan doen er toch met iets meer interesse zitten
dan dat de mensen doen die net van het vmbo etc komen

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 20:44

Nja ik deed MBO maar BBL dus die mensen hebben ook allemaal werkervaring en zijn toch wel iets 'volwassener' maar helaas :=

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 20:53

Booooo schreef:
Nja ik deed MBO maar BBL dus die mensen hebben ook allemaal werkervaring en zijn toch wel iets 'volwassener' maar helaas :=

Ja ieder zo zijn ding inderdaad.
Ik hoop dat het hier niet is, deze opleiding wordt ook meer aangeraden als je al iets in dit vak doet :P
Dus misschien helpt dat een beetje mee.
Nu ben ik zelf wel iemand die wat serieuzer is en ook niet zo'n meeloper, dus dat scheelt misschien ook.
Ik kom die opleiding voor mezelf doen, als ik hem niet haal heb ik mezelf daar mee en daar heb ik niet zo'n zin in :+

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 21:06

That's the spirit haha :D

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 21:08

Booooo schreef:
That's the spirit haha :D

haha jawel toch :P
en het is een 3 maanden durende opleiding.
Dus dat moet vol te houden zijn.
Met 2 jaar snap ik dat je dan soms iets minder oplet.
Maar met 3 maanden (eventueel verlenging als ik die nodig heb) moet dat toch wel lukken?

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 11:06

Ja 3 maanden moet zeker lukken! Hoe ging het gesprek?
Wist niet dat een HBO opleiding zo kort kon duren haha!

Ik keek net op mijn profiel en er staat dat ik geslaagd ben voor het examen van vorige week *\o/* Heel snel, binnen 12 weken zou de uitslag er zijn :+
Staat alleen niet bij met hoeveel punten of iets, en daar ben ik wel benieuwd naar.. Maar als het goed is krijg ik nog schriftelijk bericht dus hopelijk staat het daar in.

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 13:45

Ik heb me gister officieel aangemeld :D
Gesprek ging goed, kreeg extra korting over de telefoon, altijd leuk!
En ik krijg eind augustus ongeveer me lesrooster.
Ben heel erg benieuwd.