Vaste avonddienst, partner alleen thuis!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 13:20

Polly schreef:
Ik heb ook het gevoel dat een hoop mensen die "doen" roepen ook geen jonge kindjes hebben

Heeft TS toch ook niet? Of heb ik daar overheen gelezen?

Polly
Moderator Algemeen

Re: Vaste avonddienst, partner alleen thuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 13:23

Geen idee maar ik was misschien wat onduidelijk. Ik probeer te bedenken waarom het raar gevonden word dat je niet de avond alleen thuis wil zijn omdat je dan juist van alles kan. Dat klopt ook wel als je geen jonge kindjes hebt. Ik vind het heerlijk om voor mn uk thuis te blijven maar had dat liever samen met mn partner geweest.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 13:25

Polly schreef:
Ik heb ook het gevoel dat een hoop mensen die "doen" roepen ook geen jonge kindjes hebben

TS ook niet (correct me if I'm wrong TS) dus dat leek me sowieso niet relevant voor de discussie.
Met kinderen kan de situatie anders worden, maar dat doet hier niet echt ter zake.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-17 13:28

Wauw een hoop reacties !!! Super !
De reacties zijn nogal wisselend, eigenlijk ook logisch want iedereen is anders.

In principe ben ik het ermee eens dat ik deze keuze uiteindelijk zelf moet maken, maar ik heb gekozen voor een leven SAMEN met hem, en daarin vind ik het belangrijk dat we over bepaalde dingen communiceren.
Het is voor mij belangrijk dat hij het ook ziet zitten, want er gaat dan toch wel wat veranderen bij ons namelijk.

En in de regel zal het zijn de ene week 3 avonden, de andere week 4 avonden.
Maar het zal ook wel eens zo zijn de ene week 5 avonden en de andere week 2 avonden bijvoorbeeld.
Kwa zeggenschap over de planning, in principe heb je daar niets in in te brengen.
Bij ons mag je aangeven welke dag in de week je graag vrij zou willen zijn ( dus 1 vaste dag vrij per week, daar vallen echter niet de vrijdagavonden en weekenden onder ).
Verder wordt er echt van je verwacht dat je flexibel bent.

Wij hebben inderdaad geen kinderen, en ik verwacht ook niet dat die er zullen komen ;)
Vanavond zijn we beide thuis, dus dan maar weer eens rond de tafel hierover want de planner heeft wel gevraagd of ik wel tijdig wil laten weten wat ik wil.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 14:44

Polly schreef:

Zolang ik al bij mijn man ben, heeft hij ploegen gedraaid. In het begin ook nog nachtdiensten, dat doet hij nu niet meer.
Ik heb dus de periode voor kinderen mee gemaakt, de periode met kleine kinderen en de periode met grote, en nu ook volwassen kinderen. Al die tijd vond ik het prima. Je moet goed bedenken dat de periode met kleine kinderen weer voorbij gaat, je blijft niet beperkt.
Bovendien denk ik dat het in een relatie heel belangrijk is, dat je jezelf niet uit het oog verliest. Het is mooi dat je rekening met je partner houdt en dat moet ook, maar je eigen welzijn gaat voor.
Je bent niet verantwoordelijk voor een gezellige avond van je partner, ik vind ook dat een partner nooit van je mag eisen bepaalde dingen te doen. Als je het fijner vindt om bepaalde diensten te draaien, doe het gewoon. Jullie wennen er wel aan, je moet echt jezelf niet weg cijferen.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 09:44

Zijn jullie er samen uitgekomen TS?

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-17 12:14

Bedankt voor het vragen :)

We zijn er inderdaad uitgekomen, hebben er samen goed over gepraat en zijn punten ook goed doorgenomen.
Heb dus besloten het niet te doen, mijn relatie is mij meer waard en zie zelf ook in dat het niet alleen maar leuk en ideaal is.
Met feestdagen en dergelijke werk je dan natuurlijk ook alleen maar in de avond, en dat vind ik dat persoonlijk weer wat minder tof bijvoorbeeld.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 12:48

Goed dat jullie erover gepraat hebben. Ik snap reacties wel als "hij went er maar aan," maar in een relatie werkt dat natuurlijk niet altijd zo, je staat er samen in en moet je er beiden goed bij voelen anders krijg je er geheid gezeur mee en daar zit je ook niet op te wachten.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-17 14:11

Klopt, ik vind het belangrijk dat hij zich ook gehoord voelt.
Het is echt niet zo dat ik alles maar doe wat hij wil/vraagt, want daar trap ik ook niet in ;) maar vind dit toch wel een belangrijk iets.

Ik ga gewoon kijken wat mij erbij kan gaan helpen zodat ik toch wat meer rust krijg/ervaar.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 14:58

Goed dat jullie er samen uit zijn gekomen en je daardoor een heel bewuste keus hebt gemaakt.

Knap gedaan :j