Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Bienotje schreef:De een noemt buiten werktijden niet bereikbaar willen zijn voorkomen van burn out. Voor de ander valt het meer in het kader van gezonde betrokkenheid bij je werk.
M_D_H schreef:Zij vinden dat ik 24 uur per dag telefonische bereikbaar moet zijn, of via email bereikbaar moet zijn.
Hun idee hier achter was dat het niet zo moest zijn dat actievere collega's constant mijn werk moesten overnemen. Op mijn opmerking dat je werkt van half 9 tot 5 en dat ik dan ook nog te bereiken ben tot 10 uur en dat dat mijn inziens lang zat was werd toch wel heel vreemd gereageerd.
Bienotje schreef:De een noemt buiten werktijden niet bereikbaar willen zijn voorkomen van burn out. Voor de ander valt het meer in het kader van gezonde betrokkenheid bij je werk.
Ik heb zelf geen behoefte om werk en prive gescheiden te houden met een dikke muur oid. Sales vraagt nogal eens flexibiliteit als je voor het bedrijf opdracht binnen halen. Scoren doen we als team en dat lukt niet altijd als je star binnen de lijntjes wil blijven kleuren en verder niet als teamleden.
Toch meeste lees ik mee en is genoeg begrip voor als ik zeg volgende werkdag van me pas op te kunnen pakken.
Ik ervaar persoonlijk contact niet als hinderlijk. Sterker nog. Ik ben in mijn team die het informele contact warm houdt binnen ons team. Omdat ik ook hoop dat het verschil maakt tussen tijdens werktijden verplicht je werkje doen of omdat je doet en werkt met mensen en plezier dat het je brengt.
Maar ik denk dat dat heel persoonlijk is hoe je erin staat of dit brengt voor jezelf.
meggiemeg schreef:Als het aan onze klanten ligt ben ik ook dag en nacht en 7 dagen per week bereikbaar.
MissDD schreef:Mijn man is ook docent (op een HBO) en ervaart hetzelfde. Eén van de ouders had tegen hem gezegd, winkels zijn ook open tot 22.00 uur en in het weekend, dus ik verwacht van jou ook deze bereikbaarheid....
Ehhhhhhh....... Nee!
MissDD schreef:Mijn man is ook docent (op een HBO) en ervaart hetzelfde. Eén van de ouders had tegen hem gezegd, winkels zijn ook open tot 22.00 uur en in het weekend, dus ik verwacht van jou ook deze bereikbaarheid....
Ehhhhhhh....... Nee!
verootjoo schreef:MissDD schreef:Mijn man is ook docent (op een HBO) en ervaart hetzelfde. Eén van de ouders had tegen hem gezegd, winkels zijn ook open tot 22.00 uur en in het weekend, dus ik verwacht van jou ook deze bereikbaarheid....
Ehhhhhhh....... Nee!
Op een hbo-opleiding, van een ouder van een student commentaar krijgen?? Ik vrees dat ik dan in de lach zou schieten