Dingen die klanten/gasten zeggen waar jij je...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 01:00

Sleeper schreef:
Volgens mij ben ik iemand die anderen zich ongemakkelijk laat voelen :')

Als ik iemand zie met een leuk kledingstuk, tas, schoenen, sieraden, haar, kind noem het maar op dan zeg ik dat altijd. Valt me op hoe vaak mensen dat dan gaan afzwakken 'oud, elke dag, toevallig liggen, bij de H&M gekocht' etc. Maar iedereen vindt het toch leuk om een complimentje te krijgen? Ook als je niet weet hoe te reageren op een gekke dame (seksueel getinte opmerkingen vallen hier buiten trouwen)

Grappig, dat doe ik ook altijd, maar hier wordt het niet afgezwakt maar meestal uitgebreid verteld waar ik het kan kopen.

Ik moet zeggen dat er wel veel mannen erg brutaal zijn 8)7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 01:47

Eerste keer dat ik een vrouw met een rokersstem aan de balie had.. Ik wist niet waar ik het moest zoeken, wist niet dat vrouwen zo konden klinken, zwaaaar ongemakkelijk :oo

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 02:33

Komt helaas heel veel voor dat vrouwen zoveel moeten pikken in de zorg. Heb van dichtbij gezien dat ze ook maar minimaal gesteund worden door leidinggevende hierin. Zorg weigeren is een ding, maar ook iemand die hulpbehoevend is kun je gewoon flink duidelijk maken dat zijn gedrag onacceptabel is. (psychische aandoeningen daargelaten)[/quote]

Heb ook in de zorg gewerkt,een mannelijke client maakte ook wel eens waar ik me niet echt prettig bij voelde maar durfde daar niks van te zeggen.
tot dat hij me aanrande in zijn slaapkamer.
toen ik overstuur op kantoor aan kwam,werd mij doodleuk verteld dat hij het al 2 keer eerder had gedaan en dat ik assertiever had moeten zijn.
ik was 18,hij 75!(vrouw woonde in een verpleeghuis)

En er werd gewoon weer een ander heen gestuurd.

MissDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 02:40

Had een zeer boze man aan de telefoon die ik beloofd had de dag ervoor terug te bellen, echter was mijn tante die dag in allerijl opgenomen in het ziekenhuis met een herseninfarct en overleed helaas dezelfde dag aan de gevolgen hiervan.
Ik dacht toen ok, ik snap zijn woede over de gemiste afspraak dus ik zal netjes uitleggen waarom ik niet gebeld heb.
Ik vertelde het verhaal en wat zei de hork......." Nou èn!"
Heb acuut opgehangen, zijn dossier overgedragen en nooit meer met de beste man gesproken.
Maar nu komt het, waarschijnlijk is ie tot inkeer gekomen, want hij bestookte me met emails daarna en vond me op linked-in en wilde een "connectie" maken..... Dus leidinggevenden ingeseind, mijn Linked-in verwijderd en sindsdien is het rustig.
Nare mensen.... Bah!

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 11:04

Ailill schreef:
Gwahir schreef:
Ongelooflijk hoeveel verhalen hier in korte tijd verzameld zijn van (jonge) vrouwen die slachtoffer zijn geworden van grensoverschrijdend seksueel gedrag van mannen!
Deze heren plegen in veel gevallen een strafbaar feit en ik hoop dat jullie of jullie bazen aangifte hebben gedaan!
Nou nou, overdrijven is ook een vak.

Alsof vrouwen nooit vreemde dingen doen. Ik ben ook weleens in mijn kruis gegrepen of in mijn kont geknepen.

Overdrijven? Pardon?

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 13:16

Dammie schreef:
Ik sta ervan versteld hoeveel meiden ranzige opmerkingen accepteren. Ik word er plaatsvervangend agressief van. Een klant die vaak opmerkingen over je uiterlijk maakt, rare app berichtjes, vragen naar relaties.
Als je in een dienstverlenend beroep werkt en jong bent, ben je geen loslopend wild voor welke oudere man/ vrouw dan ook. -:(-
Tip: zeg " ik ben niet gesteld op dit soort opmerkingen " en als dit niet helpt je baas inschakelen.
Is niet zo gastvrij of vriendelijk, maar dat volk moet eens leren geen misbruik te maken van jullie vriendelijkheid.

Dan verpest je je hele band met zo iemand.
Je kunt dit prima oplossen door een geintje met een serieuze smaak.
Als het mij te ver gaat maak ik het absoluut bespreekbaar.
Maar als je direct zo'n antwoord geeft ben je en je band met de klant kwijt, wat je niet wilt want ik moest hem nog verder helpen.
En daarnaast moet er dan direct melding gemaakt worden bij de beroepsgroep en werkgever over ongepast gedrag van een client.. puur en alleen omdat jij het zo hebt opgevangen.
Ik vind dat veel te veel heisa. Gewoon afwimpelen met een geintje die je serieus meent. Als het niet stopt dat horen ze het wel van mij.

Je meot een balans vinden tussen een compliment en ongepast gedrag.
Ik ben opzich iemand die daar tegen kan en niet direct naar de baas stapt (ook al ben ik dat zelf nu) om aangifte te gaan doen.
Het zijn niet altijd van die hitsige opaatjes die een te hoge seksdrive hebben voor hun leeftijd en dan maar jonge meisjes complimentjes gaan geven.
Dit zijn gewoon heren die vroeger ook altijd mensen vertelden wat ze vonden en vinden dat je met complimenten iemand een goed gevoel kunt geven. dat zei de man die mij zulke complimenten gaf, letterlijk tegen me.
Want je vangt nu eenmaal meer vliegen met stroop als met azijn en er is al zoveel ellende in de wereld.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 13:34

RoyceMack schreef:

Ik denk dat degene die de ongepaste opmerking maakt die band verpest eigenlijk.

Citaat:

Is dat zo? Lost het dat echt op? Want ik heb het idee dat die tactiek best wel veel ruimte laat voor mensen om het steeds weer te proberen. Misschien niet bij jou, maar dan wel weer bij een ander, die zich ook ongemakkelijk voelt, en daar ook wat mee moet... Waarom zou iemand niet gewoon mogen zeggen dat bepaalde dingen behoorlijk ongepast zijn, en dat het niet iets wat je vrijelijk kunt uitproberen? En waarom zou een werkgever niet gewoon mogen zeggen: 'beste klant: niet doen.'

Citaat:
En daarnaast moet er dan direct melding gemaakt worden bij de beroepsgroep en werkgever over ongepast gedrag van een client.. puur en alleen omdat jij het zo hebt opgevangen.

Nee... juist om de patronen zichtbaar te maken. Veel vrouwen die last hebben van seksuele intimidatie denken precies dat: 'alleen maar omdat ik het zo heb opgevangen, misschien is het niet zo bedoeld' etc. Alleen... als er dan iemand naar buiten komt met de problemen blijkt met regelmaat dat die persoon dat al bij tientallen vrouwen heeft gedaan.

Melden bij werkgevers en beroepsgroepen is juist zodat als er meerdere meldingen komen, het duidelijk is dat het niet alleen maar 1 persoon is die het zo heeft 'opgevangen' maar wellicht echt een structureel probleem.

Citaat:
Want je vangt nu eenmaal meer vliegen met stroop als met azijn en er is al zoveel ellende in de wereld.

Huh, maar je krijgt ook sneller een vliegenplaag als je stroop onbedekt laat staan. Dan 'vang' je ze niet (dat is namelijk een actie waarbij je iets onderneemt), dan word je er vooral door overspoeld. En dat is denk ik wel een beetje relevant: als mensen met ongepaste opmerkingen alleen maar de ruimte krijgen en eigenlijk nooit eens vrij duidelijk te horen krijgen dat het niet gepast is en dat zij nadelen gaan ondervinden als ze ermee doorgaan, is er voor hen niet echt veel reden om het te veranderen, wel?
(En misschien dat ze het dan bij de een niet meer doen, maar bij de volgende gewoon wel weer.)

Mars

Re: Dingen die klanten/gasten zeggen waar jij je...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 13:44

Wat shadow zegt. Zolang de cultuur van 'stel je niet aan' of 'het hoort erbij' door onszelf in stand wordt gehouden door ongepast gedrag niet bespreekbaar te maken blijft er ook ruimte voor dat gedrag.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 13:50

Ik herinner me nog een situatie van toen ik in de supermarkt werkte,

Er kwam daar altijd een man welke blind was, en wij begleiden bij het boodschappen doen... Nu was dus het geval dat wij meneer altijd letterlijk aan de arm namen, en wij dan alles voor hem pakte, nu raakte die ons ook welleens perongeluk aan, niet op een smerige manier (denk ik dan) zoals iets als een hand op de schouder of rug oid... Nja niks mis mee, meneer is blind, en deed dit vast niet expres.

Afijn, ik was deze dag in de gelegenheid om meneer te helpen, dus wij lopen rustig door de winkel spullen te zoeken, zegt ie ineens, he Sharon, dat is eigenlijk best een leuke naam... Dat vond ik al wat raar, want ik heb mijn naam nooit gezegd, enige waar het op stond was mijn naamplaatje... Afijn, ik zei iets als uhh dankjewel....

Vervolgens lopen we verder, en zegt ie dat ik van die onwijs mooie ogen heb...... Toen dacht ik helemaal WTF?

Nja, keurig mee afgerekend met de man bij de kassa, en later met mn leidinggevende over de apparte situatie gehad, die vond het ook wat raar... Zijn ze er na rondvragen etc. Achter gekomen dat meneer helemaal niet blind of slechtziend was, echt wtf, we hebben hem een jaar lang begeleid met boodschappen doen :')

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 14:02

Shadow0 schreef:
RoyceMack schreef:

Ik denk dat degene die de ongepaste opmerking maakt die band verpest eigenlijk.

Citaat:

Is dat zo? Lost het dat echt op? Want ik heb het idee dat die tactiek best wel veel ruimte laat voor mensen om het steeds weer te proberen. Misschien niet bij jou, maar dan wel weer bij een ander, die zich ook ongemakkelijk voelt, en daar ook wat mee moet... Waarom zou iemand niet gewoon mogen zeggen dat bepaalde dingen behoorlijk ongepast zijn, en dat het niet iets wat je vrijelijk kunt uitproberen? En waarom zou een werkgever niet gewoon mogen zeggen: 'beste klant: niet doen.'

Citaat:

Nee... juist om de patronen zichtbaar te maken. Veel vrouwen die last hebben van seksuele intimidatie denken precies dat: 'alleen maar omdat ik het zo heb opgevangen, misschien is het niet zo bedoeld' etc. Alleen... als er dan iemand naar buiten komt met de problemen blijkt met regelmaat dat die persoon dat al bij tientallen vrouwen heeft gedaan.

Melden bij werkgevers en beroepsgroepen is juist zodat als er meerdere meldingen komen, het duidelijk is dat het niet alleen maar 1 persoon is die het zo heeft 'opgevangen' maar wellicht echt een structureel probleem.

Citaat:

Huh, maar je krijgt ook sneller een vliegenplaag als je stroop onbedekt laat staan. Dan 'vang' je ze niet (dat is namelijk een actie waarbij je iets onderneemt), dan word je er vooral door overspoeld. En dat is denk ik wel een beetje relevant: als mensen met ongepaste opmerkingen alleen maar de ruimte krijgen en eigenlijk nooit eens vrij duidelijk te horen krijgen dat het niet gepast is en dat zij nadelen gaan ondervinden als ze ermee doorgaan, is er voor hen niet echt veel reden om het te veranderen, wel?
(En misschien dat ze het dan bij de een niet meer doen, maar bij de volgende gewoon wel weer.)

Het ligt er natuurlijk compleet aan in wat er is gebeurd, in welke context en door welke cliënt.

Een beetje ongepast grapje wimpel ik ook met een grapje af en meestal blijft er daar bij.

Als iemand echt herhaaldelijk te ver gaat kan ie vertrekken. En als je het echt bont maakt kan je ook in het vervolg geweigerd worden in de instelling.
Dit kan ook in ziekenhuizen. Als je een rode kaart krijgt van een ziekenhuis mag je daar nooit meer binnen komen, niet voor behandeling en misschien voor levensbedreigende spoed maar verder niet.

Dan interesseert het mij ook de ballen of mn behandelrelatie er aan gaat of niet. Zo iemand wil je toch niet onder behandeling :?

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 14:47

@RoyceMack, die " heren" denken dat ze boven de regels staan. Want je kunt prima een compliment geven zonder dubbele bodem.
Ik heb al een paar keer in dit topic voorbij zien komen dat iemand verbrouwereerd of gegeneerd was door een opmerking van een klant, en dat ze dan niet weten hoe te reageren. Dan is het handig een standaardzin paraat te hebben, en als de band dan weg is, tja, het was dan al geen veilige en gezellige relatie meer.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 14:53

Mars schreef:
Wat shadow zegt. Zolang de cultuur van 'stel je niet aan' of 'het hoort erbij' door onszelf in stand wordt gehouden door ongepast gedrag niet bespreekbaar te maken blijft er ook ruimte voor dat gedrag.

Inderdaad, ik zie het in dit topic ook gebeuren dat mensen vanaf een verhaal even bepalen dat iemand het verkeerd heeft opgevat. En vraag ik me telkens af: "Wie ben jij om te bepalen hoe iemand zich moet voelen?" Dat gevoel is er gewoon of is er geweest. Valt niet te ontkennen.
Het is onzin dat je altijd alles maar moet kunnen zeggen en pikken, vrijheid van meningsuiting gaat hand in hand met respect.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 15:11

Ik lees al een tijdje mee en werk zelf in de horeca, ik krijg dus genoeg vreemde opmerkingen te horen. Maar opmerkingen waar ik me echt ongemakkelijk van ga voelen, nee, die hoor ik eigenlijk nooit. Een klein beetje zelfkennis verteld mij ook dat ik waarschijnlijk een uitstraling heb waarbij dat soort opmerkingen wat minder snel gemaakt worden. En als de aangeschoten mannelijke gasten handtastelijk worden, dan ben ik daar altijd kort en duidelijk in. Ik ben daar niet van gediend(ik ben er sowieso niet van gediend als gasten aan mij zitten om wat te willen bestellen, dus dan zeg ik dat ook altijd even).

Maargoed ik heb ook wel eens huilende(vrouwelijke) collega's bij mij gehad omdat een bezopen gast een opmerking had gemaakt die niet helemaal goed viel en collega in kwestie daar niet helemaal goed mee om durfde te gaan. Hoe ik dat destijds opgelost heb weet ik eigenlijk niet eens meer, maar het is van de zotte eigenlijk dat men zulke opmerkingen mag maken.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 15:14

ijssnuiver schreef:
Ik lees al een tijdje mee en werk zelf in de horeca, ik krijg dus genoeg vreemde opmerkingen te horen. Maar opmerkingen waar ik me echt ongemakkelijk van ga voelen, nee, die hoor ik eigenlijk nooit. Een klein beetje zelfkennis verteld mij ook dat ik waarschijnlijk een uitstraling heb waarbij dat soort opmerkingen wat minder snel gemaakt worden. En als de aangeschoten mannelijke gasten handtastelijk worden, dan ben ik daar altijd kort en duidelijk in. Ik ben daar niet van gediend(ik ben er sowieso niet van gediend als gasten aan mij zitten om wat te willen bestellen, dus dan zeg ik dat ook altijd even).

Maargoed ik heb ook wel eens huilende(vrouwelijke) collega's bij mij gehad omdat een bezopen gast een opmerking had gemaakt die niet helemaal goed viel en collega in kwestie daar niet helemaal goed mee om durfde te gaan. Hoe ik dat destijds opgelost heb weet ik eigenlijk niet eens meer, maar het is van de zotte eigenlijk dat men zulke opmerkingen mag maken.

Dat heb ik inderdaad doorgaans ook. Ik had ooit een vriendin waar de onzekerheid ook vanaf straalde. Die vond het heel vreemd dat haar paar jaar oudere buurman haar zomaar begon te zoenen en ze wist niet goed hoe ze hem duidelijk moest maken dat ze daar niet van gediend was.

Betekent niet dat die man dat zo mag doen natuurlijk! Dat is gewoon misbruik maken van de situatie, en vaak weten ze dondersgoed dat het niet oké is.

Gwahir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 15:17

Ailill schreef:
Gwahir schreef:
Ongelooflijk hoeveel verhalen hier in korte tijd verzameld zijn van (jonge) vrouwen die slachtoffer zijn geworden van grensoverschrijdend seksueel gedrag van mannen!
Deze heren plegen in veel gevallen een strafbaar feit en ik hoop dat jullie of jullie bazen aangifte hebben gedaan!
Nou nou, overdrijven is ook een vak.

Alsof vrouwen nooit vreemde dingen doen. Ik ben ook weleens in mijn kruis gegrepen of in mijn kont geknepen.

De Nederlandse wet en ik overdrijven niet, dit (o.a. de genoemde potloodventerij en ongewenste intimiteiten) zijn wel degelijk strafbare feiten en vallen buiten elke fatsoensnorm. Of deze door mannen of door vrouwen worden gepleegd maakt niet uit, de gegeven voorbeelden waren tot nu toe met name mannen.

Edit: ik post dit filmpje over everyday sexism hier ook nog maar eens https://youtu.be/LhjsRjC6B8U

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 15:28

Dat wil niet zeggen dat mensen bij Ailil het wel mogen doen. :)
Het is heel naar om in dit soort situaties te zitten, ongeacht je geslacht.

Hier is alles wel een keer voorbij gekomen, van mensen die wel een nummertje in de bezemkast wilden maken tot mannen die vonden dat ik achter een aanrecht thuishoorde.
Oh, en vergeet de verwende pubermeisjes niet. Die kunnen echt om alles boos en onfatsoenlijk worden.

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-16 16:58

SharonIndezz schreef:
Ik herinner me nog een situatie van toen ik in de supermarkt werkte,

Er kwam daar altijd een man welke blind was, en wij begleiden bij het boodschappen doen... Nu was dus het geval dat wij meneer altijd letterlijk aan de arm namen, en wij dan alles voor hem pakte, nu raakte die ons ook welleens perongeluk aan, niet op een smerige manier (denk ik dan) zoals iets als een hand op de schouder of rug oid... Nja niks mis mee, meneer is blind, en deed dit vast niet expres.

Afijn, ik was deze dag in de gelegenheid om meneer te helpen, dus wij lopen rustig door de winkel spullen te zoeken, zegt ie ineens, he Sharon, dat is eigenlijk best een leuke naam... Dat vond ik al wat raar, want ik heb mijn naam nooit gezegd, enige waar het op stond was mijn naamplaatje... Afijn, ik zei iets als uhh dankjewel....

Vervolgens lopen we verder, en zegt ie dat ik van die onwijs mooie ogen heb...... Toen dacht ik helemaal WTF?

Nja, keurig mee afgerekend met de man bij de kassa, en later met mn leidinggevende over de apparte situatie gehad, die vond het ook wat raar... Zijn ze er na rondvragen etc. Achter gekomen dat meneer helemaal niet blind of slechtziend was, echt wtf, we hebben hem een jaar lang begeleid met boodschappen doen :')

Wauw :') die heeft zichzelf ook goed verklapt hahahaha

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 20:12

Toen ik stage liep in een Duits ziekenhuis waren een paar patiënten die een weddenschap hadden gemaakt wie mijn naam het beste kon uitspreken :') en ik moest beoordelen wie dat het beste deed. (Dat was al een beetje akward) maar op dat moment kwam de doktersronde en waren er plotseling 4 artsen en 2 verpleegkunde aan de weddenschap toegevoegd.

Het was ook altijd raar dat mensen al hollander riepen voordat ik ze ooit had gezien, er wordt schijnbaar veel geroddeld in het ziekenhuis.

Wat ontzettend akward was in het zelfde ziekenhuis dat ik en een collega (duits met een kleurtje) een patiënt wilde helpen maar die patient wilde geen hulp van mijn collega omdat ze buitenlandse was terwijl ik juist buitenlands toen was.

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 22:57

Ik heb genoeg meegemaakt.
Vroeger heb ik bij de McDonald's gewerkt. Ik had meestal de ochtend diensten en moest dus openen.
Toen we net open waren kwamen ineens Simon Keizer, Kees Tol en Jan Smit binnen kwamen lopen. Ladderzat!!! :+
Ik wist ook gewoon niet wat ik moest zeggen toen Kees en Simon me probeerde wijs te maken dat Jan homo was.

Verder heb ik nog in een restaurant gewerkt met bar.
Sowieso kreeg ik van die dubbelzinnige aanbiedingen maar 2 vond ik toch wel heel erg.
1x zaten er tegen sluit nog 2 mannen aan de bar. Schijnbaar vader er zoon. Je wil niet weten hoeveel "fooi" hij wilde geven als ik het hun nog zeker een paar uur naar hun zin maakte. :7

De andere was toen er een country festival in de stad was en de artiesten bij ons verbleven. De eerste avond kreeg ik van 1 van de artiesten de bos bloemen die hij op 't festival had gekregen.
De 2e avond vond hij dat er wel wat bijzonders tegenover dat goedkope bosje bloemen moest staan. >;) :r

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 23:59

Ben het er mee eens dat er inderdaad nogal wat grensoverschrijdend gedrag is.
Als ik werk, heb ik wat dat betreft de macht, die zal ik niet schromen te gebruiken.
Ik moet zeggen dat ik veel collega's erg gemakkelijk met stagiaires om vind springen, dus een 18 jarige naar een meneer die sexueel niet helemaal fris is, vind ik not done.
Je licht hem/haar in en bouwt het op, zodat ze leren met zo iemand om te gaan, ik denk maar zo, het zal je dochter zijn waar zo gemakkelijk mee om wordt gesprongen.
Overigens werden er ook eerste jaars naar geweldadige clienten gestuurd....pfff.... -O-
Daar hadden wij onze handen al vol aan, get alife, denk ik dan.

Maar, de sociale sector is niet zo sociaal naar zijn personeel en vooral stagiaires werden uitgebuit, veel uren, moesten ze maar nee durven zeggen.
_-:(

Nee, ik vind dat je je collega's wel mag beschermen, ook dat je jezelf mag beschermen, of dat sexueel getint is, of geweldadig of soms gewoon omdat je de verkeerde schoenen aan hebt om iemand te gaan douchen, of omdat je te weinig bescherming had om een chemopatient te verzorgen.

Je moet goed voor jezelf opkomen.
Maar soms moet je bepaalde onzin gewoon afkappen, toen een client heel uitgebreid zijn kruis ging verzorgen, ondertussen honderd uit tegen me kletsend, ben ik ff tv gaan kijken, tot ik weer wat kon doen. :+
Hij was enorm boos, maar dat boeit me dan niet zo heel erg.
Ik ben gewoon binnen hoorafstand en sommige dingen zijn niet voor niks intieme delen.

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 00:30

Ik werk in de zorg, en hoevaak ik niet dingen te horen krijg waar ik me ongemakkelijk bij voel tel ik niet eens meer.. ik ga ook geen voorbeelden noemen omdat ik dat niet nodig vind aangezien heel veel al een paar keer vernoemd is in dit topic, maar ben het wel eens dat wij veel te accepteren hebben.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 00:34

Eens! Hier ook wel veel sexues hoor: sommmiige heel onschuldig met je ten huwelijk vragen tot aftrekken met jou naam in de douche..

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 08:00

Brittjuh97 schreef:
Ik werk in de zorg, en hoevaak ik niet dingen te horen krijg waar ik me ongemakkelijk bij voel tel ik niet eens meer.. ik ga ook geen voorbeelden noemen omdat ik dat niet nodig vind aangezien heel veel al een paar keer vernoemd is in dit topic, maar ben het wel eens dat wij veel te accepteren hebben.

Waarom accepteer je het dan :=

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 10:29

Brittjuh97 schreef:

Je grenzen aangeven lijkt mij het eerste punt.

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 11:16

"Mag ik een pakje Marlboro? ...
En je nummer?"
- "Uh.. Wat? :+ Nee."

En:
"Ja, veel kratten bier he.. Ik ben morgen jarig!"
- "Grappig, ik ook!"
"Oh, kom je dan ook op mijn feestje? Wacht ik schrijf m'n nummer op en dan laat maar weten!"

Meneer rende de winkel uit nog voordat ik wat kon zeggen, rende terug om het briefje met zijn nummer te geven, knipoogde en rende weer naar zijn auto. :+
Ik wist niet wat ik op dat moment moest denken, die vent was echt wel minimaal tien jaar ouder ofzo. Ik schoot in de lach en de rest van de klanten in de rij keken ook nogal verbaasd haha.