Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
NatasjavE schreef:Maar als je door de slechte nacht en het verdriet een dag niet in staat bent om te werken.....dan vind ik dat je je ziek moet kunnen melden. (het gaat dus om het stukje in staat zijn)
Thats_Me schreef:Ziek wordt door veel mensen ervaren als iets met hoge koorts en het knuffelen van de wc-pot. Als je dat niet hebt dan kun je toch wel werken? Je bent tenslotte niet ziek toch? Echter kun je op veel meer manieren ziek zijn en daar kom je pas achter als je het zelf meemaakt. Als TS zich zo ziek door verdriet voelde dan is een ziekmelding volledig terecht.
Kun je nog wel goed functioneren ondanks het verdriet dan kun je natuurlijk in overleg met baas om een vrije dag op te nemen of meermom een en ander te regelen en het een plekje te geven.
De lijn is vaak erg dun en wat voor de een normaal is hoeft voor de ander niet zo te zijn. Daarom is er ook iets als een bedrijfsarts en als baas van TS twijfelde aan de ziekmelding had hij de arts moeten sturen en niet achteraf zo'n discussie starten.

) Ibbel schreef:De wet maakt verschil tussen ziek zijn en niet kunnen werken. Je kunt wel ziek zijn, maar je baas bepaalt op basis van wat je zegt of dat betekent dat je ook niet kunt werken. Pas als je én ziek bent én je baas is het ermee eens dat je inderdaad niet kunt werken (ook niet thuis of aangepast werk) dán heb je een ziekmelding.
Anoeska schreef:Voor iedereen die zegt dat de TS zich 'zeker' ziek had moeten melden, en dat ze dat zelf ook zouden doen. Wat is je motivatie om je ziek te melden en geen vrije dag op te nemen. Waarom vind je het terecht dat de werkgever voor de kosten op moet draaien. Want echt ziek, in de feitelijke zin van het woord, was de TS niet. Ze was terecht! heel verdrietig.
fransje23 schreef:Probleem is natuurlijk ook dat iedereen anders reageert in zo een situatie. Min paard betekend heel veel voor mij en lag mij erg na aan het hart. Zal niet zeggen dat het voelt als een naast familielid verliezen maar wel als het verlies van een zeer goede vriendin.
pol1 schreef:Maar paard is er voor de hobby en t bijbehorende verdriet ook dus denk toch voor eigen rekening en dat = dus vrije dag nemen..