Afstuderen in 2017

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dala8

Re: Afstuderen in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 22:03

Ik doe de verkorte opleiding Pabo ( = 2 jaar). Ik zit nu op de helft en ben tevens aan het afstuderen.. voelt op dit moment nog een beetje gek! Maar ik heb alles gehaald van het eerste jaar dus kan mij volledig focussen op dit jaar.
Stages en Lio zijn geregeld! Nu alleen nog een onderwerp voor mijn onderzoek.

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 23:30

@Domi dat is wel een goede aanvulling nog! :D Volgend weekend maar weer een poging doen

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 21:00

Ik meld me hier! :D Voor het afstuderen van het HBO veel steun gehad aan een soortgelijk topic. :) Ik ben net begonnen met mijn master Orthopedagogiek en het is de bedoeling dat ik voor de zomervakantie afgestudeerd ben. Ik schrijf nu mijn thesis en vanaf februari volle bak stage, dus dat ben ik nu ook aan het regelen.
Leuk dat hier mensen van zoveel verschillende opleidingen zitten! :)

@Lindy, zit jij toevallig op Windesheim? :)

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 10:40

Holla! Als het goed is studeer ik ook in 2017 af (net voor de zomer) maar heb momenteel nogal een drama lopen met een herkansing waar school 0.0 mee over na wil denken, dus dat word nog wat :) Ik studeer dan af van Communication & Multimedia Design, eindelijkkkkk :+

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 19:28

Was dit topic even kwijt, maar inmiddels begonnen met alles en ik ga denk ik wel wat steun van lotgenoten kunnen gebruiken :+ start is vrij pittig, interessante maar lastige vakken. Ik heb helaas echt verschrikkelijke literatuur voor de start van mijn onderzoeksthesis gekregen :( gelukkig niet het enige boek over het onderwerp, maar m'n begeleider houdt vol dat dit hét boek is -O-
Ben ondertussen motivatiebrieven aan het schrijven en versturen voor een promotieplek, wat een ramp :=

Meile

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 19:58

Ik meld me ook graag. Ik ben dit schooljaar begonnen aan mijn tweede en laatste jaar master dierwetenschappen aan de WUR. Begin november start ik met mijn thesis en dan hopelijk in mei beginnen met mijn stage en dan komt het burgerleven wel heel dicht bij

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 19:03

Jeah. Mijn motivatie brief was goed genoeg. Ik heb het afstudeer onderzoek gekregen :D.
Deze week nog een gesprek met de opdrachtgever en dan de opdracht goed laten keuren door school.
Maar gok dat dat niet zo heel moeilijk is. Mijn opdracht gever is namelijk de opleiding zelf. Denk niet dat ze opdrachten maken die ze zelf miet goed keuren.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 19:09

Saskiaa_ schreef:
Ik meld me hier! :D Voor het afstuderen van het HBO veel steun gehad aan een soortgelijk topic. :) Ik ben net begonnen met mijn master Orthopedagogiek en het is de bedoeling dat ik voor de zomervakantie afgestudeerd ben. Ik schrijf nu mijn thesis en vanaf februari volle bak stage, dus dat ben ik nu ook aan het regelen.
Leuk dat hier mensen van zoveel verschillende opleidingen zitten! :)

@Lindy, zit jij toevallig op Windesheim? :)

Ik ga naar het Windesheim ja :)

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 21:06

Gefeliciteerd Kosseh.

Mijn minor is nog best pittig, zeker in combinatie met treinreizen (1.50 enkele reis). Gelukkig heb ik wat vrije dagen in het verschiet.

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 22:29

-
Laatst bijgewerkt door Steef op 22-02-23 07:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 13:00

Dat is ook best veel bij elkaar Steef!

Wow, lange reistijd Domi! Moet je iedere dag naar school?

Grappig Lindy, daar heb ik ook Pedagogiek gedaan. :D Welke minor wil jij straks gaan volgen?

Gefeliciteerd Kosseh! *\o/*

Dat is altijd balen Lien_.. Helemaal als dat naar zeggen idd hét boek is.. -O-

Hier gaat het best lekker. Concept onderzoeksvoorstel was al vrij goed. Feedback aangepast en dan lopen we hem donderdag nog even helemaal door. Dan nog weer wat dingetjes aanpassen en dan moet ie door richting de tweede beoordelaar. Begeleider is super positief, dus dat is echt heel fijn. :) Straks na de herfstvakantie gaat het nog wel even pittig worden denk ik. Ik werk ernaast en ik krijg 'wat' uren extra cadeau, maar ik hoop dat ik dat allemaal rond krijg. :Y) Ben wel blij met die uren, maar de tijd om wat aan de studie te doen is natuurlijk ook weg dan..

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 13:03

:wave:

Deze zomer heb ik mijn bachelor Rechtsgeleerdheid gehaald en nu ben ik de master Arbeidsrecht gestart.
Dus hopelijk studeer ik dan volgend jaar af :D. Hoewel ik daarna waarschijnlijk nog een master wil volgen, maar dat komt dan wel.
Ik klets hier dus graag mee!

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 13:40

Wat leuk Saskia! Ik zit erover te denken om de minor Jeugdzorg te gaan doen in Enschede. Welke minor heb jij toen gedaan?

Mawrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 09:45

LittleMissMe schreef:
Ik meld me ook graag. Ik ben dit schooljaar begonnen aan mijn tweede en laatste jaar master dierwetenschappen aan de WUR. Begin november start ik met mijn thesis en dan hopelijk in mei beginnen met mijn stage en dan komt het burgerleven wel heel dicht bij

wat leuk! heb je al een thesisonderwerp?

Mawrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 09:47

Ik heb nog steeds geen reactie ontvangen op mijn 2 inquiries. Is nu 2 weken geleden. Ik wil beginnen aan groenlicht >:( (en natuurlijk aangenomen worden voor een leuke thesis)

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 12:40

Wachten duurt dan zo lang hè Mawrr.. Hopelijk hoor je snel iets!

LiiNd_Y schreef:
Wat leuk Saskia! Ik zit erover te denken om de minor Jeugdzorg te gaan doen in Enschede. Welke minor heb jij toen gedaan?

Leuk! Ik heb Specifieke Opvoedsituaties gedaan, gewoon op Windesheim. :)

Vanochtend gesprek gehad met onze begeleidster. Kleine aanpassing gedaan waar we nog een vraag over hadden en nu ligt de onderzoeksopzet bij de tweede beoordelaar. :) Hopelijk is die net zo positief als onze begeleidster!

YvvvWedg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 13:02

Ook ik mag me melden!
Ik ben op dit moment bezig met mijn keuzeminor Human Talent Development en vanaf februari is het de bedoeling dat ik ga afstuderen. Bij welk bedrijf weet ik nog niet en ik weet ook nog niet wat voor onderzoek, als het maar een beetje in de buurt is (vergeleken met de vorige stage).

Ik studeer trouwens Facility Management aan de Hogeschool Rotterdam.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 17:01

Saskiaa_ schreef:

LiiNd_Y schreef:

Vanochtend gesprek gehad met onze begeleidster. Kleine aanpassing gedaan waar we nog een vraag over hadden en nu ligt de onderzoeksopzet bij de tweede beoordelaar. :) Hopelijk is die net zo positief als onze begeleidster!

Ah oke! Specifieke opvoedingssituaties wou ik eerst ook doen, maar hoorde dat die erg oppervlakkig is en niet veel extra's heeft. Dus ben ik maar verder gaan zoeken :+

Fijn dat jullie begeleidster positief is :)

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 17:04

Mag ik me ook hier melden? Ik verwacht ergens in november/december 2017 af te studeren. Is wel met iets vertraging, maar toch.
Daarna waarschijnlijk in februari beginnen aan mijn master

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 17:21

Hoe zit het met de voorlichting bij jullie op school? Wij hebben pas eind oktober een voorlichting over het afstuderen terwijl er nu al veel bedrijven zijn die vacatures plaatsen. Ik heb 't idee dat zo'n voorlichting dan een beetje mosterd na de maaltijd is.

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 17:55

LiiNd_Y schreef:
Saskiaa_ schreef:

Ah oke! Specifieke opvoedingssituaties wou ik eerst ook doen, maar hoorde dat die erg oppervlakkig is en niet veel extra's heeft. Dus ben ik maar verder gaan zoeken :+

Fijn dat jullie begeleidster positief is :)

Goeie keus denk ik. :Y) Kan de verhalen bevestigen, helaas..

Meile

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 18:14

Mawrr schreef:
LittleMissMe schreef:

wat leuk! heb je al een thesisonderwerp?

Ja die heb ik, eerste afspraak staat ook al gepland!
Ik ga hem doen bij dierlijke productie systemen (even snel vertaald) en dan over eiwitratio's voor verschillende houderij systemen :)

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 18:36

Domi_94 schreef:
Hoe zit het met de voorlichting bij jullie op school? Wij hebben pas eind oktober een voorlichting over het afstuderen terwijl er nu al veel bedrijven zijn die vacatures plaatsen. Ik heb 't idee dat zo'n voorlichting dan een beetje mosterd na de maaltijd is.

Ook rond die tijd, maar bij ons is dat voor 3e jaars. Zodat je eind jaar 3 al kunt beginnen met opdrachtgever enzo (denk aan stage)

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 23:46

Bij ons waren de voorligtingen ook al in de 3de. Op de terugkomdagen van stage. Zodat je op stage al rond kon vragen.
Nu hebben we mog wel lessen erover maar dat is echt gericht op onderzoeksvraag opstellen. Elkaar helpen als je vast loopt enzo

idapaulien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 20:14

Wij kregen in het derde jaar voorlichting over het soliciteren voor een lio-stage.
Ons onderwerp kunnen wij zelf kiezen. En nu in het vierde jaar krijgen wij elke week lessen over de scriptie, maar hier in Zuid-Afrika krijgen wij geen lessen. Ook de begeleiding is niet bepaald om over te spreken..

Mijn onderzoeksplan was goedgekeurd, ook door de tweede beoordelaar, maar ik moet nu een nieuwe maken. Maandag kwam ik erachter dat een medestudent (op dezelfde stageschool) hetzelfde onderwerp had. Ze had haar onderwerp aangepast, omdat haar onderzoeksplan maar niet werd goedgekeurd en laat dat net hetzelfde onderwerp (dezelfde onderzoeksvraag) zijn als mij (dit wist ze niet, zegt ze). Wij zijn naar de directeur van de stageschool gegaan en nu wil hij dat ik mijn onderwerp aanpas.. Geen idee waarom ik.. Eerst was ik even in paniek, maar inmiddels heb ik een nieuw onderwerp gevonden en ben ik non-stop bezig met mijn onderzoek. Door schoolvakanties, nationale feestdagen en examens heb ik nog vier weken en dan moet ik alle dataverzameling gedaan hebben, dus ik heb een beetje stress op dit moment :')