Wat doe jij voor werk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 09:45

ik werk bij de rechtbank! ben dus juridisch medewerker. vooral zaken als omgang/gezag/alimentatie/uithuisplaatsingen van kinderen

Muronia

Re: Wat doe jij voor werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 10:15

Ik heb 6 jaar voor de klas gestaan (MBO paardenhouderij en VO Nederlands) maar werk nu alweer 5 jaar als persoonlijk begeleider in een TBS-kliniek. Super interessant, afwisselend en leuk werk :)

Ik zie dat jij hetzelfde doet quera!

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 10:25

Ik ben triagist/doktersassistent op de huisartsenpost. De spoeddienst van de huisartsen als de eigen huisarts naar huis is. Enorm afwisselend en af en toe best zwaar werk. Maar ik vind het fantastisch om in deze acute dienst te werken en de mensen zo goed mogelijk te helpen.

cissi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 10:43

Ik ben boerin op ons melkveebedrijf met 100 koeien, jongvee en wat schapen. Ik doe een deel van de administratie en daarnaast ben ik manusje van alles. Als de kinderen groter zijn wil ik wel meer eigen taken op me nemen maar voorlopig bevalt dit goed. Doe daarnaast nog veel op de school van de kinderen (klassenmoeder).

Ik heb trouwens HBO Personeel en Arbeid afgerond en een aantal jaren in dat vakgebied gewerkt maar ik vind mijn huidige werk veel leuker!

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 10:47

Ik ben stewardess.
Ontzettend leuke baan, ik heb zelden het idee dat ik aan het werk ben en als bonus zie ik de hele wereld.
Natuurlijk zijn de werkdagen soms lang, nachten doorhalen en tijdsverschillen zijn niet altijd makkelijk.
Gelukkig krijg je daar ontzettend veel voor terug!

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 10:57

Ik werk als doktersassistente in een huisartsenpraktijk. Ik help patiënten aan de balie en aan de telefoon, ik schat in hoe urgent de klachten zijn (moet de huisarts gelijk alles laten vallen en erheen, kan dit nog een uurtje wachten tot de dokter visite rijdt of kan de patiënt naar de praktijk komen en zo ja, hoe snel moet het dan gezien worden). Daarnaast doe ik administratief werk (papieren post inscannen en intypen en recepten herhalen bijvoorbeeld). En natuurlijk het assistentenspreekuur. Daar komt echt van alles voorbij: injecties, oren uitspuiten, verdoving geven en de arts assisteren bij een ingreep, uitstrijkjes maken bij de vrouw, bloeddruk meten, wondcontroles enz. :) Heel erg breed dus en geen dag is hetzelfde.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 12:58

Sheran schreef:
quera schreef:
Ik werk in een tbs kliniek. Erg leuk werk!!

Wat doe je daar voor werk? Had mij ook erg leuk geleken :j. Ik ben er een paar keer een dag geweest.

Ik werk daar op de groep als begeleiding. Is erg uitdagend

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 12:59

Murosch schreef:
Ik heb 6 jaar voor de klas gestaan (MBO paardenhouderij en VO Nederlands) maar werk nu alweer 5 jaar als persoonlijk begeleider in een TBS-kliniek. Super interessant, afwisselend en leuk werk :)

Ik zie dat jij hetzelfde doet quera!

Ja grappig zeg!

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 13:07

Ik ben hondengeleider. Erg leuk werk. Ik ga dan ook elke dag met plezier naar mijn werk toe.

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 13:09

Gastouder .

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 13:13

quera schreef:
Sheran schreef:

Wat doe je daar voor werk? Had mij ook erg leuk geleken :j. Ik ben er een paar keer een dag geweest.

Ik werk daar op de groep als begeleiding. Is erg uitdagend

Ah ok! Ik was dan in een andere branche terechtgekomen maar ik vond het er erg bijzonder.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 13:16

Ik ben instructeur.

Ik geef les op de motor, op de scooter en in de auto.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 13:19

Ik ben nu bijna afgestudeerd (ben nu eigenlijk aan m'n scriptie aan het werken maar zie bokt als het perfecte excuus om te soggen :roll: ) en hoop vanaf medio augustus werkzaam te zijn als HR-medewerker.
Dus het hele reilen en zeilen van het personeel in wat voor organisatie dan ook. Ik vind het ontzettend leuk, je bent zowel zakelijk als sociaal bezig en die combinatie is voor mij perfect. Nooit gedacht dat ik 't zou zeggen, maar ik heb zin om aan het werk te gaan! :D

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 13:20

Ik werk parttime in de horeca achter de bar ('s nachts in het weekend voornamelijk), daarnaast doe ik nu de HBO opleiding Orthoptie. Een orthoptist behandeld patiënten die problemen hebben met de samenwerking tussen beide ogen/scheelzien (voornamelijk kinderen). Erg leuke opleiding, maar niet erg bekend, een hoop mensen denken dat ze gewoon naar de oogarts gaan ipv orthoptist.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 14:11

Ik ben callcenter agent (vind iedereen erg minderwaardig werk) en zit momenteel op een project van een grote internet en tv provider. Ik behandel alle technische vragen over internet, televisie en telefonie.
Het is niet echt wat ik altijd heb gewild, heb mijn diploma voor Paraveterinair, maar kon daar geen werk in vinden.
Na mijn opleiding ben ik via het uitzendbureau op een crediteuren administratie terecht gekomen, daar 6 jaar gewerkt, helaas reorganisatie. Na een aantal maanden thuis ben ik bij een varkensslachthuis terecht gekomen, gelukkig administratief, toen zwanger geraakt en met 20 weken hield het werk weer op (was ook uitzendwerk) kindje gekregen, lekker half jaar thuis geweest en toen terecht gekomen bij dit werk.
Op zich best leuk, want je hebt altijd andere mensen aan de lijn, maar ja ze bellen met problemen en soms zijn ze echt heel boos, dus je moet het niet persoonlijk aantrekken. Maar als mensen dan weer helemaal blij ophangen is het altijd erg leuk.

Kiss2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 14:25

Ik ben werkvoorbereider bij een bouwbedrijf. Hectische, maar afwisselende baan. Bevalt me wel in die mannenwereld!

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 14:33

Hier een trainingsstalhoudster en parttime jurist (2 dagen/week) bij een media-entertainment bedrijf. Ontzettend leuke combi vooral ook omdat er steeds 3/4 stagiaires bij ons (vriend en ik) op het bedrijf wonen.

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 14:34

Wat komen er interessante dingen voorbij zeg :j

Ik werk op de vleeswaren/kaas afdeling van een supermarkt :')

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 14:39

Iedereen die werkt en zijn eigen geld verdient mag trots zijn hoor Flicka! :) Of het nou "interessant" is of niet...! Dus: weg met jouw ' ;( ", niks mis mee toch?

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 14:41

Ik werk in de supermarkt achter de kassa, vind het erg leuk! Heerlijk om al die mensen te spreken :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 14:52

Toen ik nog werkte ben ik begonnen als kwaliteitscontroleur en leidinggevende bij onderzoeksafdeling van de ns. Naast testen of de ingekochte producten en materialen aan de norm voldoen ook onderzoek bij ongevallen (soms minder prettig begrijpelijk) en andere mankementen of er materiaaltechnische oorzaken waren, dit alles op de afdeling niet metalen. Alles onderzoeken wat niet van metaal gemaakt is. En ook geen papier of hout. Dat was een andere afdeling. Ik was ook verantwoordelijk voor het onderhoud van de gebruikte testapparatuur. Ook zat hier lesgeven bij aan werkplaats medewerkers en managers om ze wat kennis op het gebied van kunststoffen bij te brengen.

Omdat ik dit niet meer volhield fysiek helaas heb ik daarna veel verschillende functies gehad met steeds minder uren. Inkoop assistentie en kwaliteitscontrole bij een fourniturenhandel (textiel). Op de verzekeringsafdeling van een incassoburo voor de kledingtussenhandel gewerkt (schakel tussen fabrikant en verkoper). Bij een uitzendburo als intercedent (geen succes). Kassa en advies bij een bouwmarkt. Bij dierenasiel schoongemaakt en honden verzorgd.

Parket sorteren bij een producent, appels plukken, gymzalen schoonmaken, assistentie inkoop bij Halfords hoofdkantoor, dubbel glas profielen gemaakt en daarbij ook machine onderhoud (erg leuk werk). Rijstwafels gemaakt en ingepakt, besteld schiphol vervoer gedaan in de weekend nachtdiensten dat inhield dat ik in de regio Gennep/Hilversum mensen bracht en haalde naar het vliegveld (diensten tot 1400 km per nacht). Info mappen gevuld met papieren inhoud. Zeekaarten en havens digitaal gemaakt bij een bedrijf in Wageningen waar ze ook schepen testen met een watertestbaan.

Uiteindelijk geeindigd op het regio verkoopkantoor van een supermarkt keten waar ik in 4 uur per week en vakantie vervanging een duo baan deed in mijn eentje. Zowel directie secretaresse inclusief telefoon opnemen, kleine kas bijhouden, bestellingen doen, klanten ontvangen, omzet cijfers invoeren, post behandeling, notuleren enz. De andere was assistentie personeelszaken. Dus brieven tikken, ziekteverzuim cijfers bijhouden. Contact met arbo artsen, dossiers bijhouden enz.

En daarna uitgevallen permanent en sinds 1999 permanent thuis.

Als jong guppie heel lang bij een boer gewerkt en allerhande dingen gedaan inclusief tractor rijden en kassa werk in supermarkt en vakkenvullen,

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 15:03

Ik ben chemisch analiste. En heb een vast contract sinds mei 2008 in de Botlek.
Begonnen in dagdienst kwaliteit & milieu, toen overgestapt naar de ploegendienst Kwaliteit, maar die is een aantal jaar geleden komen te vervallen door bezuinging en reorganisatie.
Dus sinds 2013 weer in dagdienst K&M.
Veel routine werk maar zitten ook wel speciaaltjes bij zo nu en dan, ook onderhoud/reparatie van de apparatuur hoort bij mijn functie.
Veldwerk en monstername doe ik ook met regelmaat.
Altijd lachen gieren brullen met collega's. Werk gelukkig niet met van die chagerijnige pennenlikkers.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 15:10

Ik heb een eigen 0900nummer, mensen bellen mij met vragen over bv dierbare overledene. Over werk, gezondheid enz.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 15:12

Ik ben nu medewerker in een restaurant/cafetaria/kroeg en doe daar van alles, dit is mijn bijbaan.
Ik doe de studie sociaal juridische dienstverlening, misschien niet de informatie die je zoekt, maar wellicht een leuke studie :)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 16:18

Ik ben quality coordinator bij een bedrijf dat promotionele artikelen en relatiegeschenken importeert, bedrukt/personaliseert en verkoopt.

Dat betekent dat ik verantwoordelijk ben voor de ISO-certificering, MVO en kwaliteit. Dat laatste betekent vooral dat ik de klachten goed in de gaten houd en om daarbij te kijken wat we kunnen verbeteren in de processen etc om deze klachten te verminderen. Daarnaast moet ik er ook voor zorgen dat we er alles aan doen om er voor te zorgen dat de producten die we importeren voldoen aan de Europese wetgeving en veilig zijn voor gebruik. Erg leuk en veelzijdig werk!