Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
als je handig bent koop je dan ergens waar het bevalt een stuk land en bouwt zelf een huis. Misschien zijn er ook gewoon teveel dingen die ik wil zien en doen waarvan ik weet dat ik dat in dit leven waarschijnlijk niet kan realiseren met de tijd die ik heb of vrij kan krijgen. moonsparkle schreef:Ik denk ook weleens, zal het niet heerlijk zijn om de fiets te pakken en te zien hoever je over de wereld kan komen als je alle tijd hebtals je handig bent koop je dan ergens waar het bevalt een stuk land en bouwt zelf een huis. Misschien zijn er ook gewoon teveel dingen die ik wil zien en doen waarvan ik weet dat ik dat in dit leven waarschijnlijk niet kan realiseren met de tijd die ik heb of vrij kan krijgen.

moonsparkle schreef:Dat heb ik dus ook, hoe kun je dan zorgen dat je jezelf wel boven water kunt houden. Ik denk dat er voor mij weinig anders op zit dan keihard sparen. Zorgen dat ik eerder kan stoppen met werken en hopen dat ik nog vitaal genoeg ben om op reis te gaan.
hayka schreef:Ik baal van de concurrentie, strijd en vechtlust. Niet jezelf kunnen zijn en dit nog 30 jaar moeten doen.
Ja, ik wil heel graag werken, maar de maatschappij breekt mij op. Ik ga door en zet een lach op, want het heeft geen zin om in het negatieve te zitten. Maar soms had ik liever geweten wat de wereld biedt. Had ik andere keuzes gemaakt. Maar ik ben ook een slapjanus want sommige keuzes durf ik niet te veranderen. Bang voor de financiële gevolgen...
Supervixen schreef:Tegen de tijd dat ik met pensioen mag, bestaat het pensioen vast niet meer. Ik denk dat ik tot mijn dood moet werken als het aan de regering ligt
Lielle schreef:Of een baan zoeken die je wel leuk vindt. Denken in mogelijkheden, en keuzes maken, precies wat andra_s zegt.
Waikiki schreef:hayka schreef:Ik baal van de concurrentie, strijd en vechtlust. Niet jezelf kunnen zijn en dit nog 30 jaar moeten doen.
Ja, ik wil heel graag werken, maar de maatschappij breekt mij op. Ik ga door en zet een lach op, want het heeft geen zin om in het negatieve te zitten. Maar soms had ik liever geweten wat de wereld biedt. Had ik andere keuzes gemaakt. Maar ik ben ook een slapjanus want sommige keuzes durf ik niet te veranderen. Bang voor de financiële gevolgen...
En daarom ben ik 3 1/2 jaar geleden naar de andere kant vd wereld verhuisd om te doen wat ik wilde. Ik heb de vrijheid rn financieel alles op orde. The sky is the limit
wel dat ik vind dat er heel veel tijd in gaat zitten en dat je toch maar beperkt bent tot je vrije dagen en nou ja heb het al eerder uitgelegd, maar het is dus niet dat ik het werk wat ik doe niet leuk vind. Lielle schreef:Shadow, ik weet heel goed dat ik een goede positie heb. Maar die heb ik ook niet cadeau gekregen.
Citaat:Jouw eerste statement betwijfel ik ook, IMO is het nog altijd zo dat je zelf voor een groot deel in de hand hebt om iets leuk te maken, of iets anders te gaan, ipv er vanuit te gaan dat iemand anders dat voor je doet.