Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
PeerAppel schreef:Is er misschien iemand die hier verstand van heeft?
Vorig jaar ben ik begonnen aan een studie als 17 jarige. Als je na 1 juli 18 wordt ontvang je pas per 1 oktober stufi en dus ov. Daarmee stopt de kinderbijslag. Mijn vader kon dat weer aanvragen per 1 januari, maar omdat ik teveel verdien heb ik geen recht meer op kinderbijslag. 12 juli word ik 18. Dat is dus weer na 1 juli. Betekent dit dat ik weer pas per 1 oktober stufi krijg, ook al heb ik het hele jaar geen kinderbijslag ontvangen?

En dan eindelijk doen wat ik leuk vind!
Citaat:Je hebt op 29 mei 2016 wijzigingen doorgegeven in je aanvraag en je onderwijsinstelling/opleiding.
Studiefinanciering
Je hebt vanaf september 2016 recht op studiefinanciering.
Wijzigingen:
Aanvraag Per 1 september 2016: basisbeurs, aanvullende beurs en lening
Gewenste lening Per 1 september 2016: maximaal
PeerAppel schreef:Ik ben echt oprecht jaloers dat je per 1 september stufi krijgt. Verder kan ik je niet helpen.
Heb net met DUO gebeld en ik heb recht op kinderbijslag en daarom krijg ik pas per 1 oktober stufi. Ben verdorie 11 dagen te jong.
Vorig jaar heb ik er in 1 maand €400 aan OV kosten doorheen gejaagd, omdat mijn OV pas inging per 1 oktober. Vind het echt oprecht banketstaaf. Ben je vroege leerling, nooit blijven zitten etc en dan wordt je zo "beloond". Stop dan gewoon eerder met die kinderbijslag, want die staat niet in verhouding tot stufi.