[ENQ] Apple vs Samsung

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sisi_96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-15 09:42

Tinkerloos schreef:
Ik heb een Samsung galaxy s5,en een tijd geleden kwam er een update.
Die had best wat foutjes,en dat is redelijk snel hersteld met een vervolg update.
Nu werkt het weer perfect!
Mijn dochter heeft een s4,en dezelfde update voor haar gsm was in de tussentijd al aangepast,dus zij kreeg de goede update.

Ik heb trouwens nog nooit gehad dat apps niet goed werken op mijn Samsung.

Ik heb weleens gehad dat apps niet werkten, ook na de updates nog steeds niet, maar idd is het wel handig dat de updates niet meteen worden uitgegeven voor alle toestellen.

Lifebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 17:19

Maar daarom heeft apple ook nog kleine updates tussendoor.

Sisi_96

Re: [ENQ] Apple vs Samsung

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-15 21:45

Huawei wordt trouwens ook steeds populairder. Vraag me echt af of dat een fijne telefoon is.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 21:54

Sisi_96 schreef:
Huawei wordt trouwens ook steeds populairder. Vraag me echt af of dat een fijne telefoon is.

totaal niet. Mijn moeder had er 1. Touchscreen was binnen 2 maanden kapot, maar niks kreeg ze vergoed terwijl die telefoon nooit gevalen was ofzo (het reageerde nergens meer op). In de winkel hebben ze haar dezelfde telefoon weer aangesmeerd, enkele maanden later zelfde verhaal (telefoon van 180 euro toen ongeveer).
Mijn oma heeft er ook eentje, enkel om te bellen en ene erg goedkoop modeletje. Dt touchscreen blijft het doen, maar telefoon loopt vaak vast waardoor we oma niet meer kunnen bereiken...

Sisi_96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-15 22:11

Zoe_97 schreef:
Sisi_96 schreef:

totaal niet. Mijn moeder had er 1. Touchscreen was binnen 2 maanden kapot, maar niks kreeg ze vergoed terwijl die telefoon nooit gevalen was ofzo (het reageerde nergens meer op). In de winkel hebben ze haar dezelfde telefoon weer aangesmeerd, enkele maanden later zelfde verhaal (telefoon van 180 euro toen ongeveer).
Mijn oma heeft er ook eentje, enkel om te bellen en ene erg goedkoop modeletje. Dt touchscreen blijft het doen, maar telefoon loopt vaak vast waardoor we oma niet meer kunnen bereiken...

Ooh valt dus tegen. :( Zag ook al dat de abonnementen lekker goedkoop zijn maar dacht dat het nog wel goede kwaliteit was, aangezien ik best veel mensen ken die er opeens eentje hebben.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 22:23

Mijn man heeft een Huawei p8 lite.
Is echt een goede telefoon.
De nieuw prijs was 240 euro.
De oudere modellen zijn traag,maar de nieuwe zeker niet.
Hij gebruikt dagelijks whatsapp,facebook,marktplaats,verschillende spelletjes, muziek enz. en tot nog toe geen vastlopers of haperingen.
Goede camera ook.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 22:26

Ik zweer bij de Iphone, tot voor kort de 4, nu de 5C.

Sisi_96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-15 22:28

Tinkerloos schreef:
Mijn man heeft een Huawei p8 lite.
Is echt een goede telefoon.
De nieuw prijs was 240 euro.
De oudere modellen zijn traag,maar de nieuwe zeker niet.
Hij gebruikt dagelijks whatsapp,facebook,marktplaats,verschillende spelletjes, muziek enz. en tot nog toe geen vastlopers of haperingen.
Goede camera ook.

Ook helenaal niet duur dan. Ik hoorde ook dat het systeem gewoon android is maar het toestel op iphone lijkt. Klonk wel interessant.

Sisi_96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-15 14:41

Amalarab schreef:
Ik zweer bij de Iphone, tot voor kort de 4, nu de 5C.

Ik heb ook een 5c! Werkt echt prima, nooit problemen gehad.

Lifebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 17:57

Ik wil misschien hierna toch weer een andere telefoon proberen, want iphone is toch best wel duur en ik denk dat er smartphones zijn die ook goed werken voor een lagere prijs.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 19:06

Een van mijn redenen om geen iphone te nemen:
Mijn zoon heeft een iphone.
Hij heeft ook een nieuwe simkaart,maar op zijn oude simkaart staan al zijn contacten.
Nu kunnen we met geen mogelijkheid de contacten op de iphone zetten. (ik heb geen pc of laptop om de telefoon mee te verbinden)
Wat is nu het makkelijkst om zijn contacten op zijn nieuwe sim te krijgen?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 20:00

Zit de oude simkaart ook nog in een telefoon? Dan kun je de nummers misschien nog het beste gewoon als visitekaartje versturen.
Maar meestal hoort dat bij de service; als je een nieuwe iphone koopt worden je nummers meteen erop gezet.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 20:54

Die nieuwe sim had eerst in de oude telefoon gemoeten voordat ze die verkleinde. En zo contacten erop.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 21:00

Het zit zo:
Hij heeft een iphone met simkaart waar al zijn contacten op staan. Hij heeft meer dan een jaar niet opgewaardeerd,en nu werkt de simkaart niet meer. Is niet meer actief zeg maar.
Hij kan niet meer bellen of gebeld worden.
Dus hebben we een nieuwe simkaart gekocht.
Maar als hij die in zijn iphone zou doen zijn alle contacten natuurlijk weg,want die staan op de oude niet meer werkende simkaart.

Met mijn samsung kan ik mijn contacten op de telefoon zelf zetten, nieuwe simkaart erin en contacten weer naar de simkaart verplaatsen.
Maar met een iphone gaat dat dus niet.

En ik kan zijn simkaart ook niet in mijn telefoon doen want dat past natuurlijk niet.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 21:10

Apple slaat je contacten op in je Apple-ID dus als hij gewoon terug inlogd heeft hij zijn contacten nog

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 21:26

Ah, op die manier. Dan staan de contacten inderdaad gewoon op de telefoon. Iphone slaat geen contacten op de simkaart op ;)

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 21:51

Tinkerloos schreef:
Een van mijn redenen om geen iphone te nemen:
Mijn zoon heeft een iphone.
Hij heeft ook een nieuwe simkaart,maar op zijn oude simkaart staan al zijn contacten.
Nu kunnen we met geen mogelijkheid de contacten op de iphone zetten. (ik heb geen pc of laptop om de telefoon mee te verbinden)
Wat is nu het makkelijkst om zijn contacten op zijn nieuwe sim te krijgen?

Probeer anders bij een kennis. Even een reservekopie maken van het oude toestel en deze kopie op het nieuwe toestel plaatsen. Dan hebje niet alleenheerser contacten, maar ook alle instellingen en apps. Ik doe dat altijd zo en dan is alles ingesteld zoals ik het wil (beltoon, wekkers, zelfs de tabbladen die ik op internet open had staan dan open op mijn nieuwe toestel.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 22:58

Zoe_97 schreef:
Apple slaat je contacten op in je Apple-ID dus als hij gewoon terug inlogd heeft hij zijn contacten nog
Werkelijk? Super!!

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 00:04

Je moet dan wel je icloud aan hebben staan.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 08:54

Dat zal ie wel niet aan hebben. :+
We hebben verder ook niks van Apple.
En ook geen verstand ervan.
Hij is de enige in huis met een iphone,en ik denk dat de iphone binnenkort in de prullenbak beland.
Hij klaagt ook al vanaf dat ie hem heeft dat ie geen muziek kan opslaan op zijn telefoon.
Lijkt me niet dat ie al vol zit want hij kreeg hem leeg.
Hij heeft wel een apple id aangemaakt toen ie de telefoon kreeg.
Anders kon ie niks uit de appstore halen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 09:15

Je mag em wel hierheen sturen ipv in de prullebak hoor, ik zoek er nog een voor m'n moeder :D

Muziek kun je er gewoon op zetten. Dat gaat het makkelijkste via itunes (wat je ook op een windows pc kan installeren)

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 09:17

Wat men hier zo positief vind over apple is bij mijn toestel (iphone 4) helemaal omgekeerd. Apple laat gewoon de iphone 4 wegrotten zo ongeveer, geen enkele update en weinig apps zijn nog te krijgen voor iphone 4 en hij loopt ook telkens vast als er in een groepsgesprek word gepraat en mijn telefoon 50 berichten of meer moet laden.

Geef mij maar een samsung, die zijn niet van 100% glas en samsung zorgt er wel voor dat de toestellen functioneren.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 09:32

Tinkerloos schreef:
Hij is de enige in huis met een iphone,en ik denk dat de iphone binnenkort in de prullenbak beland.
Hij klaagt ook al vanaf dat ie hem heeft dat ie geen muziek kan opslaan op zijn telefoon.

Je zie dat je hem niet aan een computer kon leggen. Dat is hij waarschijnlijk nooit verbonden geweest met iTunes waardoor je er inderdaad geen muziek op kan zetten. Dat moet even via iTunes.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 09:52

Tinkerloos schreef:

Als ie nu de gebruikshandleiding had gelezen of even had gegoogled dan wist ie dat dit wel allemaal kon :p

L_alice

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 10:01

haha leuk om te lezen dat iedereen zo voor de apple is.
Ik ben absoluut voor samsung. Heb er al 3 gehad en nooit nergens geen problemen mee gehad.