Wat zijn jou sollicitatie/werkbloopers?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

A_nouk

Re: Wat zijn jou sollicitatie/werkbloopers?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 14:39

Hilarisch topic... :')

Ik ben een aantal jaar geleden midden op de parkeerplaats van mijn werk gestruikeld over mijn eigen schoen. Alle mensen die ( grooooot kantoor) bij een raam zaten hebben het gezien en word er nog steeds op aangesproken :+

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 15:28

Tijdens mijn stage was ik samen met de dierenarts bezig met een gebitssanering en dan hielp ik met het afzuigen van het water. Dus zei de DA, 'ja, help jij maar mee, want jij kan goed zuigen'... Dus heb haar verteld dat ik dat wel wilde, want zij 'kon goed trekken' :')

Laatst een klant met zeeeeeeer weinig humor, of hij snapte het niet. Maar de kat kwam voor een enting en een gezondheidscheck. Dus bij het afrekenen zei ik 'zo, hij is weer APK goedgekeurd?'... Kreeg ik als antwoord 'het is geen auto'..

Heel in het begin van mijn stage ging ik voor het eerst mee met de DA naar een andere locatie, waar ze 1 keer per dag een uur inloop spreekuur hebben. Staan we stil voor een stoplicht en de DA pakt haar telefoon. Het duurde even, maar ik zei voor de gein 'hij staat op groen', dus die telefoon werd aan de kant gesmeten, koppeling los en gas geven. Gelukkig kon ik haar (ruim) op tijd er van overtuigen dat hij nog gewoon op rood stond.

Laatst moest ik voor het eerst het koffieapparaat bijvullen (zo'n automatisch ding). Dus ik de handleiding er bij, maar te bang om iets kapot te maken, toch een collega gevraagd. Het bakje gaat er dus blijkbaar lastig uit en BAM, OVERAL koffie.... Dàt is pas lastig schoonmaken :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-15 15:38

Wat een heerlijke blunders komen hier weer voorbij zeg! _O-

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 23:47

Sammie schreef:
Lieke schreef:
Mijn grootste sollicitatieblooper was toen ik online een filmpje moest maken om mezelf voor te stellen. Filmpje kon je zo vaak proberen als je wilde. Helaas ik ben geen filmptalent en pas na tientallen Pogingen was het gelukt. Ik wilde het filmpje opslaan, maar toen liep het helemaal mis, filmpje gewist. Ik was inmiddels behoorlijk gefrustreerd en reageerde me boos op de computer af (schelden). Toen verscheen opeens in beeld, bedankt, het filmpje is opgeslagen en verzonden. En ja dat was het filmpje waar ik al scheldend en tierend op
Stond

:')

_O- Ik vind het hilarisch!

Hahaha oh wat een verhaal! Geweldig!

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 23:49

Ik wil dat filmpje dus eigenlijk wel zien, haha!

Sisi_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 23:50

Hahaha leuk topic, geweldig om te lezen!

Ruim 2 jaar geleden toen ik werd gebeld dat ik mocht komen voor een sollicitatiegesprek bij Van der Valk, liep ik buiten en het waaide heel erg. Ik verstond dus dat ik moest vragen naar meneer Van der Halk. Ik wist toen niet dat mensen van de Valk familie er ook echt werken, dus ik dacht er niet zo bij na. Vroeg ik dus bij de receptie om meneer Van der Halk, maar de receptioniste zei dat die er niet werkte. Opeens begon ze te lachen en zei ze: "Oh, je bedoelt van meneer Van der Valk!" Die link had ik toen nog niet gelegd haha.

Suzzy_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 10:12

Musiess schreef:
Toen ik net op de markt werkte bij het verkoop van groenten en fruit. Vroeg een klant naar Kousenband.
Ik heel naief door verwezen naar de sokken kraam verderop!

Iedereen schoot in de lach.. het duurde even voor het me uitgelegd werd dat koussenband een groentensoort was.
Ik heb t nog 6 jaar aan moeten horen.

Kousenband een groentesoort? Hier is dat een soort snoep. http://www.childhoodmemories.nl/dingen/dropveter/

Of iets wat de bruid aan doet.

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 10:14

wat grappig, hier heet dat gewoon dropveters :) kouseband zijn een soort van surinaamse sperziebonen

Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 10:46

Heerlijk topic dit, zitten erg genante en grappige dingen bij.

Zelf alleen wat werkblunders en grappige dingen.

De eerste was gewoon niet grappig eigenlijk maar achteraf wel. Ik werkte bij de edah op verkoopkantoor en nam een klacht oo aan de telefoon. Alleen tijdends het gesprek ben ik knock out gegaan als gevolg van een te lage bloedsuiker. Klant overstuur uiteraard, collegas die zich rot schrokken maar gelukkig wisten wat xe moesten doen. Cola en jam gevoerd dus ik was zo weer bij. Alleen de klant geruststellen was nogal een klus.

De andere twee waren eigenlijk grappige dingen van anderen op het werk. Bij ns zat ik daar als eerste vrouw op de afdeling onderzoek en had een leidinggevende functieIk heb van mezelf een vrij lage stem en met mail gebruik ik geen voornaam dus niet herkenbaar als man of vrouw. Dat heeft leuke dingen opgeleverd.

Een vertegenwoordiger kwam langs met een relatiegeschenk. De beste man dacht eerst dat ik de secretaresse was tot hij doorhad dat ik zijn afspraak was. En hij begon moeilijk te doen, te draaien, moffelde een pakketje weg en zweette als een otter. }> op mijn vraag wat er was wilde hij geen antwoord geven en ging er nog ellendiger uitzien. _O- wat bleek na lang aandringen hij had een pirellikalender bij zich. Een gewild iets voor mannen en de duurste naaktkalender die je kan krijgen met goede smaakvolle fotos. :+ heb hem in ontvangst genomen en er een collega blij mee gemaakt. En als grapje de playgirl kalender gekocht waar schaarsgeklede mannen instonden.

De ander was dat een collega van een ander filiaal heel zeker wist dat ik een wulpse lange blondine was met hoge hakken, collegas hebben hem maar in de waan gelaten ook. O:)

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 16:55

Ik was zo in de keuken aan het kloten met een collega. Bloedserieuse man, denk je. We moesten alles opruimen en hij deed dan 2 tomaten in z'n shirt als 'tieten'. Komt de baas binnen...

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 20:24

Wat een geweldige verhalen komen er voorbij! Prachtig!

Ik heb nog een sollicitatie blooper. Na mijn afstuderen mocht ik bij mijn eerste sollicitatie brief gelijk daar op gesprek komen. Wilde de weg nog even rijden zodat ik niet zou verdwalen maar iedereen lachte me uit omdat het 10 minuten van mijn huis zat. Dus niet gedaan.. Nou ik heb het geweten.

Ik kon het gewoon echt niet vinden. Uitgelopen mascara omdat ik zo in paniek was. Gelukkig zag ik een politie auto ergens stil staan. Ben erheen gereden en de weg gevraagd. Ze vonden het zo sneu voor me dat ik in politie auto en al voor het bedrijf ben afgezet. Man waar ik het gesprek mee had vroeg zich af wat er allemaal gaande was. Uiteindelijk kwartier te laat maar wel aangenomen!

Oh en bij hetzelfde bedrijf 3 botsingen veroorzaakt met de bedrijfs auto . In 3 maanden.. Oeps!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-15 20:33

Nou, je staat daar nu iig vast bekend als doorzetter :D

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 20:35

Cayenne schreef:
Nou, je staat daar nu iig vast bekend als doorzetter :D

En niet te vergeten, erg consequent!

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 20:41

Niet ikzelf, maar een collega van mij..
Ik heb een tijdje in een friettent gewerkt (bijbaantje) en daar hadden we zo'n softijs machine.
Na sluitingstijd ging die uit en werd dat ijs natuurlijk vloeibaar.
Collega van mij wilde nog een ijsje mee naar huis nemen maar was vergeten dat ie al uitstond..
Dus ze tapt een 'ijsje', maar echt... ze zat van top tot teen onder :') :')
Heel de vloer, toonbank, muur, álles.
Ze droeg een bril en niet gelogen, toen ze die afzette zag je gewoon een hele afdruk.

Heb nog nooit zo erg op het werk gelachen als toen. :D

Chivanah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 20:53

Ik werk bij de jumbo op de broodafdeling.
Sloeg mezelf met een bakplaat in mijn gezicht :+
Ook liep ik met een kapotte vuilniszak door de winkel zonder dat ik het wist, zegt iemand je verliest wat, dus ik kijken en jahoor liep als hans en grietje met een heel broodkruinelspoor achter me :')

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 20:57

Paris_ schreef:
Niet ikzelf, maar een collega van mij..
Ik heb een tijdje in een friettent gewerkt (bijbaantje) en daar hadden we zo'n softijs machine.
Na sluitingstijd ging die uit en werd dat ijs natuurlijk vloeibaar.
Collega van mij wilde nog een ijsje mee naar huis nemen maar was vergeten dat ie al uitstond..
Dus ze tapt een 'ijsje', maar echt... ze zat van top tot teen onder :') :')
Heel de vloer, toonbank, muur, álles.
Ze droeg een bril en niet gelogen, toen ze die afzette zag je gewoon een hele afdruk.

Heb nog nooit zo erg op het werk gelachen als toen. :D

dat heb ik ook gedaan wat een drama :') en een siroopzak laten vallen op de vloer.. :')

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 21:05

Ik ben vooral erg onhandig met volle bekers thee: over documenten die nog ingescand moeten worden (sorry dokters), over m'n toetsenbord (sorry IT-mensen) en over m'n eigen kleren (sorry patiënten, ik heb een groene broek aan die te kort is en normaal door de verpleegkundigen en artsen op de endoscopiekamers wordt gedragen. Ook past ie niet bij m'n shirtje).
Ook kan ik erg goed tegen kasten, deuren en muren aanlopen.

Een collega heeft ooit een man voor een vrouw aangehoord aan de telefoon, ik wel eens andersom. "Sorry, wat is uw naam ook al weer? Ik kan echt geen meneer die-en-die vinden met die geboortedatum." "Ik ben een mevrouw." K*t. _-:(

Qua naamsverwarringen spannen onze patiënten toch wel de kroon hoor; de namen van hun dokters zijn toch wel erg lastig om te onthouden. Dr. Fidder wordt Flidder of Fiddler (on the roof :)ddd ), dr. Vleggaar wordt Vleggelaar of Vlechthaar (de beste man is zo kaal als een biljartbal :') en dr. Oldenburg verandert nog wel eens in een bijzonder broodje: Oldenburger :9
Ach, als wij maar weten wie ze bedoelen :+

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 21:07

Kleine blunder gisteren. Ik werk een paar uur per week voor de postnl.

Ik loop samen met een collega naar een punt waar we onze post halen. Achterop rijd ons een bedrijfsauto. Raampje gaat open en iemand in bedrijfskleding vraagt naar een bepaald adres. Braaf wijs ik het adres aan. Collega en ik lopen door en gaan achterom naar het zelfde adres. Ik doe de deur open en mijn collega zegt "hee ze zijn er nog niet". En op het zelfde moment realiseren we ons allebei dat de persoon die post komt brengen me net de weg vroeg.
Die stond dus aan de huisdeur te bellen. Want ik had gezegd dat ie daar moest zijn... Niet helemaal dus.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 21:07

Doet me denken aan m'n moeder die ik toen mee hielp op haar werk. Daar krijgen de oudjes rond deze tijd ook altijd een keus wat ze voor brood willen 's avonds. Nu was er ook zo'n kerststol met de gebruikelijke zakjes poedersuiker. Zo'n zakje wilde ze dus van de broodzak trekken en POEF, alles was wit _/-\o_

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 21:45

Zit hier hardop te lachen. Wat een geweldige blunders _O-

Mijn eigen blunder dateert al weer van jaren terug. Inwas net in de eerste week bij een nieuwe werkgever. Kantoorbaan bij een logistiek bedrijf. Haal ik een rondje koffie/thee voor mijn collega's.
Wat ik niet wist was dat de plank die in het bovenkastje in de keuken zat eigenlijk te klein was voor die kast.
Op die plank stonden de glazen en aangezien er een collega water wilde pakte ik (op mijn tenen, ben niet al te groot namelijk) een glas van die plank, duw daarbij dus ongewild tegen de plank aan, die naar achter schuift en tegelijk naar voren kantelt.

In een reflex probeer ik dan nog de glasmassa op te vangen die ik dat moment op me af zie komen. Maar geen houden aan natuurlijk :o?

In een luttele seconde staan alle collega's in de keuken, die op het kabaal waren afgekomen :o :o

Met schaamrood op de kaken kon ik nog uitbrengen: Tja........ ik doe er echt alles aan om NIET door mijn proeftijd heen te komen, zoals je ziet :+

Overigens niet ontslagen hoor door deze actie, maar hilarisch was het wel ;)

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 21:49

Zal het kort houden. Maar ik had diarree.. en liet een scheet. Meer hoef je niet te weten.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 21:50

Benfan schreef:
Zal het kort houden. Maar ik had diarree.. en liet een scheet. Meer hoef je niet te weten.

_O- _O- _O- _O- _O- _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 21:52

_O- z :)F lig in een deuk.....

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 21:55

Mirranda schreef:
In een reflex probeer ik dan nog de glasmassa op te vangen die ik dat moment op me af zie komen. Maar geen houden aan natuurlijk :o?

Ik had de vaatwasser uitgeruimd, vol dienblad met kopjes (stuk of 25 / 30). Ik zet het dienblad op het (iets te volle) aanrecht en begin met inruimen van de kast. Bij het vierde kopje was het raak. Hele dienblad met kopjes op de grond. Was ik achteraan begonnen het dienblad af te ruimen, en het dienblad stak uit over de rand van het aanrecht, waardoor dus al het gewicht op de voorkant kwam te staan. De scherven zijn later gebruikt als mozaïekstukjes :o

Ook leuk: bij het opstarten van de melkmachine vergeten om de melkslang in de melktank te hangen, waardoor bij de eerste keer pompen de hele voorraad net gemolken melk door het tanklokaal spoot. Ben wel een uurtje bezig geweest met het afspoelen van de muren en het wegtrekken van het water.

Benfan schreef:

:(:)

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 22:02

Benfan schreef:

Ik wil ook niet meer weten :') _/-\o_