Welk beroep zou jij NIET kunnen/willen uitoefenen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 22:13

Jildau schreef:
Callcenter outbound, deuren langs, mensen op straat iets aansmeren. Lijkt me vreselijk als je zo gehaat wordt tijdens je werk. Zou er mega depressief van worden!

Geloof me.. mensen die dit werk doen lachen zich driemaal een bochel om de mensen die ze ineens "haten" enkel en alleen vanwege hun baantje. Heel triest verschijnsel is dat namelijk. := :')

Ik zou absoluut geen diepzeeduiker willen zijn ivm angst voor diepte. Verder prostituee, werken met ouderen (wassen) en mensen die ook maar iets met het riool te maken hebben. :D

Femek2902

Re: Welk beroep zou jij NIET kunnen/willen uitoefenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 22:23

Tandarts.. Echt iell!! Ik ga al over mn nek als ik er alleen maar bij zit als de tandarts met mijn vaders gebit bezig is :') En dan heb ik nog niets gezien of geroken :')

Verder maakt viezigheid mij echt niet zoveel uit :)

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 22:29

Kantoor werk. Kan absoluut niet stil zitten dus toen ik stage had op kantoor wist ik heel snel dat ik dit niet wilde! 8,5u achter de computer, vreselijk!

Sta nu in de winkel voor stage veel leuker! En werk op een stal dan ben je ook altijd bezig / aan t lopen

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 22:34

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 22:41

Liesje1611 schreef:
Jildau schreef:
Callcenter outbound, deuren langs, mensen op straat iets aansmeren. Lijkt me vreselijk als je zo gehaat wordt tijdens je werk. Zou er mega depressief van worden!

Geloof me.. mensen die dit werk doen lachen zich driemaal een bochel om de mensen die ze ineens "haten" enkel en alleen vanwege hun baantje. Heel triest verschijnsel is dat namelijk. := :')

Idd ! Ik werk in een callcenter. Geen outbound welliswaar maar toch. Hilarisch hoor sommige klanten, en ja. Mensen worden boos, het allerleukste is dan om lekker doodkalm te blijven. kunnen mensen niet tegen. Ach en je hebt zo veel lol met je collega's dat je het gescheld zo bent vergeten, als het je al wat doet

Wat ik niet zou kunnen, vriendin van mij werkt op school voor 'bijzonder moeilijke' kinderen. DAT zou ik dus niet kunnen. Man wat een geduld moet je daar voor hebben!
En gehandicapten kan ik ook niks mee.. Ik heb veel geduld hoor, dat moet ook wel op de klantenservice, maar ik moet wel met een bepaald IQ werken (niet oneerbiedig bedoeld) anders kan ik er niks mee.
Gelukkig weet ik dat van mezelf dus zou ik ook nooit zoiets gaan doen.

En ouderen zorg kan ik ook niet, ik vind die oude omaatjes die zelf dingen niet meer weten of kunnen zoooo zielig. Schiet ook niemand wat mee op dus. Poep en pies doet me niks maar hulpeloosheid kan ik niet tegen!

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 22:51

Pfoe dat is denk ik wel een flinke lijst maar o.a. zou ik onderstaande beroepen niet willen en kunnen uitvoeren.

- prostituee
- preparateur
- slachter
- gehandicaptenzorg
- actrice (of iets anders dat je met je kop op de buis komt)

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 22:55

Callcenter. Ik heb enorme bel-angst.
Sportinstructeur. Ik hekel de deur van de sportschool al.
Lerares. Ik wil die leerlingen altijd heel erg graag met de koppen tegen elkaar slaan. Dat werkt niet.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 22:55

Ondanks dat ik onwijs veel voldoening uit mijn werk als doktersassistente bij een huisartsenpraktijk haal, zou ook nooit in een hospice kunnen werken.
Ik zou mij het verdriet van de patiënten te veel aantrekken waardoor ik zelf in een diepe put zou vallen. Dat zou ik dus echt niet kunnen, en heb dan ook zeer veel bewondering voor de mensen die wel in een hospice werken!!

Verder doet bloed, naalden en vlees mijn weinig ;-)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 23:05

Op een kinderdagverblijf is ook niks voor mij. Ik ben geneigd om al die jankende kinders achter het behang te plakken

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 23:19

Wat is dat toch dat mensen altijd maar denken dat mensen met een handicap een laag IQ hebben? Dat is maar een klein deel van de groep.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 23:26

Beroep waar bij ik minder verdien :o :D

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 23:27

Tobbes schreef:
Beroep waar bij ik minder verdien :o :D

:') Dat sowieso. Of voor hetzelfde bedrag harder moeten werken.

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 23:39

Tot anderhalfjaar geleden stond tandarts ook bovenaan mijn lijstje, en drie keer raden waar ik nu voor studeer :D

Voor mij is een echte no-go werken in de politiek (te veel belangen en druk), als arts (zoveel zieke mensen…) of werken voor een callcenter (giga belangst). Verder maakt het salaris me echt helemaal niks uit. Voor nog geen miljoen word ik fractievoorzitter, en als je als tandarts een hongerloon zou verdienen zou ik het nog doen :))

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 23:41

Geen visboer, geen militair, geen baan in de 'mensen overtuigen iets te kopen' en geen fabriekswerk :o

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 23:48

Oncoloog.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 23:55

Schoonmaakster. Niet omdat ik me er te min voor voel maar omdat ik te perfectionistisch ben dus dan ben ik sowieso veel te lang per kamer bezig.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 23:58

Conducteur/trice. Mijn mams is conductrice bij de NS en ik heb verschrikkelijk veel respect voor haar als ik van de zijlijn meekrijgen wat zij mee maakt op de trein. Agressie, aanrijdingen, geweld. Mentaal en fysiek. En ze vind het nog steeds leuk werk... Ik zou het absoluut niet kunnen. En ik wil het ook niet. Ik wil mn moeder niet eens daar hebben.. (maar 'mazzel' voor mij is ze net in de OR van de NS gekozen en komt ze daardoor wat minder vaak op de trein, ik vind het absoluut niet erg.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 00:07

Deurwaarder zou ik echt principieel niet willen doen.

Verder heb ik eigenlijk nergens bezwaar tegen. Natuurlijk zouden er 1001 dingen niet mijn keuze zijn, maar die zou ik in pricnipe wel kunnen doen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 00:24

De parkeerwachter zou ik zo doen. Geen moeite met mensen die menen een bek te moeten trekken terwijl ze zelf fout zijn.

-Rendac, die geur, nee daar zou ik ook niet tegen kunnen.
-Taxichauffeur, ik verdwaal met tomtom nog en in een vreemde stad ben ik niet werelds beste chauffeur.
En alles rondje kerk zal niet de bedoeling zijn in dat beroep :P
-Kinderdagverblijf/ school zou voor mij ook niet werken, kinderen krijgen nachtmerries van een strenge juf die bij gejank ze in de hoek parkeert.

Werk met de telefoon stond voorheen ook op mijn lijstje, nu bedien ik overdag o.a. de telefooncentrale :D

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 00:44

Iets met kleine kinderen, verschrikkelijk vind ik ze.
Verder lijkt de ouderenzorg mij echt helemaal niks.
En een kantoorbaan, dat is echt niks voor mij.

Verder fysiek zit ik niet best meer in elkaar, dus veel kan ik ook echt niet meer.
Of eenmalig, met daarna dagenlang dat bezuren.
Zitten is ook best een no go en mijn beide schouders zijn uit de kom geweest, dus kantoorwerk is dan knap waardeloos, dat geeft gegarandeerd veel pijn.

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 01:32

Imker brrrr

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 01:35

CrazyCat schreef:
Deurwaarder zou ik echt principieel niet willen doen.

Verder heb ik eigenlijk nergens bezwaar tegen. Natuurlijk zouden er 1001 dingen niet mijn keuze zijn, maar die zou ik in pricnipe wel kunnen doen.

Hier ga ik volledig in mee :j

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 05:40

jilleroo schreef:
Conducteur/trice. Mijn mams is conductrice bij de NS en ik heb verschrikkelijk veel respect voor haar als ik van de zijlijn meekrijgen wat zij mee maakt op de trein. Agressie, aanrijdingen, geweld. Mentaal en fysiek. En ze vind het nog steeds leuk werk... Ik zou het absoluut niet kunnen. En ik wil het ook niet. Ik wil mn moeder niet eens daar hebben.. (maar 'mazzel' voor mij is ze net in de OR van de NS gekozen en komt ze daardoor wat minder vaak op de trein, ik vind het absoluut niet erg.

Mij lijkt het juist een geweldig beroep. Mijn vader heeft het zijn hele leven gedaan en hij heeft er zo van genoten. Hij is inmiddels met pensioen, maar hij mist zijn werk nog iedere dag.
Ik heb, jaren geleden, een tijdje gewerkt bij een kippenslachterij. Dat zou ik dus echt niet weer willen doen, heel naar vond ik dat.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 06:02

Negerzoen schreef:
Geen visboer, geen militair, geen baan in de 'mensen overtuigen iets te kopen' en geen fabriekswerk :o

Geen visboer? Ik durf bijna te zeggen dat ik het mooiste beroep heb wat er is; visdetailliste. :j

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 06:17

Nou Chiave, dat ben ik niet met je eens. Zou nooit van mijn leven dode beesten willen verkopen. Eet ze ook niet op :+