Ik zat in lotingsklasse D en wel ingeloot!

Tip voor de mensen die aankomend jaar willen starten. Zorg dat je de basis van genetica goed snapt haha!
Ik heb nu het blok Gen en Populatie. Wel heel leuk maar best pittig!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
eilleen333 schreef:Vooral de vakken OW (orgaan tot weefsel) en CM (cel tot molecuul) waren erg pittig. Het Genen blok was juist de enige die ik in mijn eerste half jaar gehaald had. Ben toen gestopt en opnieuw begonnen, en daarna alles van het eerste jaar in 1 keer gehaald. Maar er waren meerdere mensen die aan het eind van de bachelor nog met OW of CM zaten. Drama vakken om mee te beginnen, haha!
eilleen333 schreef:Vooral de vakken OW (orgaan tot weefsel) en CM (cel tot molecuul) waren erg pittig. Het Genen blok was juist de enige die ik in mijn eerste half jaar gehaald had. Ben toen gestopt en opnieuw begonnen, en daarna alles van het eerste jaar in 1 keer gehaald. Maar er waren meerdere mensen die aan het eind van de bachelor nog met OW of CM zaten. Drama vakken om mee te beginnen, haha!
lyanne_sanne schreef:eilleen333 schreef:Vooral de vakken OW (orgaan tot weefsel) en CM (cel tot molecuul) waren erg pittig. Het Genen blok was juist de enige die ik in mijn eerste half jaar gehaald had. Ben toen gestopt en opnieuw begonnen, en daarna alles van het eerste jaar in 1 keer gehaald. Maar er waren meerdere mensen die aan het eind van de bachelor nog met OW of CM zaten. Drama vakken om mee te beginnen, haha!
Ja vind je? Ik denk dat het meer wennen was in het begin, je weet gewoon nog niet wat belangrijk is en hoe je het beste moet leren
future_vet schreef:Ligt aan het vak. Sommige vakken zijn de hoorcolleges echt het belangrijkste. Dus als je dat samenvat dan zit je goed. Maar er zijn ook vakken waar je veel zelfstudie moet doen. Kan zo een hoofdstuk zijn per zelfstudie.
Ik maak samenvattingen en die zijn meestal toch wel tussen de 50-100 pagina's groot
Regenpier schreef:Iemand enig idee wanneer je iets hoort over de decentrale selectie?
Ik heb me voor de decentrale ingeschreven, maar twijfel nu een beetje of ik me nu al wil hechten aan de richting landbouwhuisdieren...
future_vet schreef:Ik heb in Antwerpen en jaar gezeten en idd zijn er veel afvallers, zowel Belgen als nederlanders.
Ook zijn er niet veel mensen die het eerste jaar genoeg punten halen om het 2e jaar in te mogen. Zo'n 60 van de 260 die startte.
Maar er zijn er ook genoeg die het eerste jaar gewoon opnieuw doen.