Tink89 schreef:Misschien had je iets verder in het topic moeten doorlezen. Het gaat me om het verschil tussen 'ik schrijf een scriptie en onderbouw die met theorie' en 'ik doe wetenschappelijk onderzoek, ga hypotheses toetsen, statistische analyses loslaten op mijn resultaten en bijdragen aan nieuwe theorieën en nieuwe wetenschap'.
En ja, als hbo'er krijg je ook een bachelordiploma en persoonlijk vind ik dat vreemd. Mijns inziens ben je namelijk geen 'bachelor of science', omdat je geen wetenschappelijk onderzoek gedaan hebt. Wel onderzoek, maar niet wetenschappelijk.
En als je verder gelezen had, had je ook gelezen dat ik zelf weliswaar universitair opgeleid ben, maar ik veel hbo'ers om me heen heb. Ik heb ook wel eens hun afstudeeronderzoeken nagekeken (waar ze ruime voldoendes voor hadden) en ik merk gewoon een andere manier van denken op. Dat vinden zij zelf overigens ook.
Ik heb prima gelezen hoor. Ik heb voor mijn scriptie gewoon wetenschappelijk onderzoek moeten doen (en ik ben heus niet de enige van mijn opleiding, het is zelfs een vereiste dat je wetenschappelijk onderzoek doet). Voor je denkt dat ik niet weet wat wetenschappelijk onderzoek is, het was niet gebaseerd op enkel theorie maar echt een wetenschappelijk onderzoek wat ook aan al die criteria moest voldoen. Statistische analyses zijn gedaan, hypotheses getoetst etc.
Dus je verdieping in HBO studies is niet helemaal compleet, misschien gebaseerd op een paar ervaringen uit je omgeving maar scheer het dan niet over 1 kam.
kun je beweren dat het niet zo bedoelt wordt maar gewoon "anders" is, maar de ondertoon is, wat jullie doen stelt weinig voor.
en uiteindelijk is een bachelor een bachelor en mag je met beide een master volgen.