Help! Alsnog ingeloot bij Diergeneeskunde: wat te doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 22:35

Ik lees veel reacties van mensen die zeggen dat je het moet doen. Waarschijnlijk (aanname) omdat ieder dat zelf graag zou willen dat ze die kans kregen. Dat is geen goede basis voor jouw keuze...

Je moet het doen omdat je het zelf wil en nergens anders om. En als je het echt graag had gewild, dan had je nu niet getwijfeld volgens mij.

Dierenarts zijn moet volgens mij in je bloed zitten. Anders is het zwaar vol te houden met avond/nacht/weekenddienst.
Is het niet echt je passie, dan denk ik dat het je uiteindelijk zwaar zal vallen om dierenarts te zijn. Hoe leuk de studie ook kan zijn. Dat zijn in verhouding maar een paar jaar tegenover je werkende jaren.

Whizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 22:36

Tsjonge, wat kun jij twijfelen! Ik zou je willen adviseren om eens te denken aan je leven na de studie, die paar jaar op uni is niets vergeleken bij de tijd daarna en daar doe je het uiteindelijk voor. Ik sluit niet uit dat je er gewoon nog niet aan toe bent om een weloverwogen keuze te maken. Niet vervelend bedoeld trouwens! Die twee weken die je nu hebt meegemaakt is wel erg kort om mee te laten wegen, vind ik. Als je nog niet weet wat je met je werkzame leven wilt dan zou ik kiezen voor de studie waar je de meeste kanten mee op kunt. Ik vind het dapper dat je dit met ons deelt en ik wens je veel succes! :(:)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 22:40

Ik zeg niet doen..
Waarom?
Diegenen die ik ken die waren na geplaatst sprongen een gat in de lucht,
hadden zonder twijfel binnen no time hun koffers gepakt (waren ook elders begonnen) en zijn juichend aan de lotings studie begonnen. (en hebben hem ook afgemaakt)
Bij jou mis ik dat enthousiasme, de passie, het zeker weten dat dat het vak is voor jou.

De studie waar je nu aan begonnen bent is een mooie studie, qua banenkansen beter en je hebt er al in geïnvesteerd.
En qua arbeidsomstandigheden zit je gok ik ook beter in de studie richting die je nu gekozen hebt.

Geef de vrijgekomen lotings plaats aan iemand die 100% op dit moment zeker weet dat dgk DE studie voor hem/haar is.
(overigens ook de reden dat ze het graag snel weten, als jij het niet doet, krijgt iemand anders de kans, toch fijn als je dan redelijk snel beslist.)

Succes met kiezen! Zal niet makkelijk zijn.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 22:43

Ibbel schreef:
Dan ga ik een ander geluid laten horen: als je zó twijfelt, moet je het niet doen, want dan ga je het in Utrecht gewoon niet redden. Als je nu al denkt dat je een te romantisch beeld hebt van DA zijn, dan kan ik je garanderen dat dat klopt, en dat je jezelf enorm tegen gaat komen. En als er één beroep is waar besluiteloosheid niet bij past, is het wel diergeneeskunde. Of ga je later zeggen je klant zeggen: "tja, ik weet het niet, het zou dit of dat kunnen zijn, maar ik kan niet beslissen wat het is en hoe te behandelen?"

Precies .. was al bang nergens een dergelijke tegenreactie te vinden. Heb ook niet het gevoel dat bokt echt een neutrale plek is om dat te vragen. Velen hier hebben wel affiniteit met het beroep dierengeneeskunde.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 22:52

Sjolvir heeft gelijk.
Als je aan het toekomstige beroep denkt, van beide studies, welk gevoel krijg je dan? Waar zie jij je het best zitten?
Andere kant;
Bewaar je boeken van dit jaar, mocht je nog teruggaan kun je ze misschien nog gebruiken.
Bedenk wel: je wordt niet zomaar ingeloot voor diergeneeskunde. mocht je volgend jaar nog willen switchen heb je misschien pech.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 22:53

Ik heb niet alle reacties gelezen, maar denk dat Ibbel en Knert gelijk hebben. Als je heel graag naar Utrecht wilt, zat je nu niet te dubben maar had je je koffer al gepakt. Als je met je studie waar je net mee bent begonnen, meer kanten op de banenmarkt op kunt en het bevalt goed, dan denk ik dat je dat moet doen.
Maar het blijft natuurlijk een lastige keuze.

Wel doen wat je zelf wilt. Je kunt op bokt voor advies kijken, maar het bepaald wel wat je later kunt worden.

In ieder geval succes met je keuze.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 23:11

Twijfelaars dubben altijd, dat zegt weinig.

Wil je dat dubben toch op die manier duiden, dan kun je ook de andere kant op redeneren: als je twijfelt, dan twijfel je dus automatisch ook aan eindhoven. Anders zou je het wel weten.

Nee, ik geloof niet dat het zo eenvoudig is.

TS, sterkte met kiezen. In feite kunnen wij niets zinnigs zeggen. Dit moet je uiteindelijk alleen doen.

Ik zou als ik het niet zeker wist voor Utrecht gaan. Omdat dat een eenmalige kans is.
En eindhoven is niet een eenmalige kans als ik het goed begrijp. Opties ophouden is handig voor twijfelaars.

Succes!

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 23:13

X
Laatst bijgewerkt door 44Myrthe44 op 04-11-25 00:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Kukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 23:15

Met welke mensen wil je later te maken hebben? Baasjes en boeren of collega wetenschappers?
Want dat maakt zeker veel verschil in het dagelijkse werk dat je hierna kunt verwachten.

Ondanks dat veel mensen hier bijna een moord zouden doen voor jouw dilemma, is het geen schande om BMT te blijven doen omdat je dit nu erg ziet zitten. Dieren kunnen ook altijd hobby blijven.
Kijk vooral naar hoe je werkdagen er na de studie uit zouden zien en waar je werkzaamheden en omgeving uit zouden bestaan.

Er is een leuke ted-talk op YT over het maken van lastige keuzes. De kern daarvan komt hierop neer: het is juist moeilijk omdat er geen goede of foute keuze is. Beide zijn goed. Kijk welke consequenties beide keuzes hebben en kies op basis daarvan, terwijl je onthoudt dat de andere niet fout was geweest.

MRM25

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 23:36

Lastige keuze!

Ik ben zelf (bijna afgestudeerd) diergeneeskunde student en ik heb echt genoten van mijn studie tijd. Ik had het voor geen goud willen missen. Maar daar heb jij natuurlijk weinig aan ;)

Wat andere mensen ook al zeggen, maak je niet druk om het maken van vrienden/settelen hier. Het eerste halfjaar is er op gemaakt om mensen te leren kennen (mentorgroepjes, verplichte en niet uitjes, groepsopdrachten etc.), kortom, vrienden heb je zo, zelfs als je de eerste paar dagen hebt gemist.

Bedenk ook dat diergeneeskunde niet direct betekend dat je praktiserend dierenarts hoeft te worden. Ja, een groot deel van de studie is daar op gefocust, maar in de master kun je ook een minor 'bestuur en beleid' of 'onderzoek ' kiezen. Dit lijkt een klein deel, maar ik ken een meisje dat een jaar lang enkel onderzoek heeft gedaan. In Zweden heb ik ook veel dierenartsen ontmoet die werkzaam waren in het ondezoek (phd, postdoc). Dus als je geïnteresseerd bent in onderzoek is dat met deze studie ook zeker mogelijk!

Alleen heb je in de master natuurlijk ook je co-schappen die je moet volgen. Maar ik kan je vertellen dat dat alleen maar heel leuk is (om 1 uur snachts je bed uit gebeld worden voor een spoedje hoort er bij. Wel extra kicken als je dan tot 6 uur sochtends in de OK staat te helpen bij een operatie van een maagdraaiing). Je moet alleen niet vies zijn van bloed, ontlasting, urine en pus haha. :')

Ik denk dat het inderdaad verstandig is om er even rustig over na te denken en niet direct morgen te beslissen. Die eerste 2 lesdagen (woensdag en vrijdag) heb je binnen no-time in gehaald, en als je besluit het toch niet te doen dan de andere persoon die in jouw plaats komt ook.
beslissen

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-15 23:58

Ik zou zeggen niet doen.. Ik ken mensen die diergeneeskunde doen en het is echt een studie waarbij de meesten ontzettend hard voor moeten werken en enorm gedisculpeerd moeten zijn. Nu zeg ik niet dat jij dat niet bent, maar je staat niet te springen van enthousiasme dus ik twijfel er dan aan of je, als je toch voor dgk zou kiezen, gemotiveerd genoeg bent om echt te strijden. Aan de andere kant is het wel weer zo, je kunt het een jaartje proberen en is het toch niet wat je dacht dat het is, ga je weer terug naar biomedische technologie?

Maar als ik in jouw positie zat, zou ik zeggen blij lekker bij je huidige studie! Je hebt al nieuwe vrienden, bent al ergens lid, hebt (denk ik?) al een kamer (want dat is ook nog een flink dingetje in Utrecht... zie daar maar een kamer te vinden). Tuurlijk, vrienden en lid worden kan ook in Utrecht, maar dat wordt dan wel extra hectisch want iedereen om je heen is al gesetteld en jij nog niet.. dus je moet je afvragen of je dat ervoor over hebt.

Succes met de keuze!

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 00:22

Mag ik even relativeren, deze once-in-a-lifetime-kans?

Er is namelijk nog een weg, de Belgische weg. Dat houdt in dat als jij je studie in Eindhoven die je nu niet doet niet leuk vindt kun je altijd nog stoppen en kun je volgend jaar ook dierengeneeskunde studeren in België waar geen loting bestaat. Natuurlijk is dat geen Utrecht, maar als jij je weg in Eindhoven vindt, zal dat in pakweg Leuven of weet ik veel waar ook niet zijn.

Dus je kunt het ook omgekeerd doen... En ja, keuzes maken is lastig. Ik ben zelf net zo'n grote draaikont, dus snap je dilemma :') . Heej, en je bent pas zeventien. De wereld ligt voor je open, je kunt zelfs nog twee studies doen als je wilt!

KylaLover

Re: Help! Alsnog ingeloot bij Diergeneeskunde: wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 00:54

Ik heb niet het hele topic doorgelezen. Reageer meestal ook niet op dit soort topics. Maar het enige dat ik kan zeggen is: meid volg je hart. En ja dat is nu lastig, dat snap ik. Maar ik zeg dan altijd beter spijt dat ik iets gedaan heb als spijt dat ik iets niet gedaan heb.
Ik heb meerdere verkeerde studiekeuzes gemaakt, waar ik alleen maar wijzer door geworden ben. Heb namelijk wel geleerd wat mij niet ligt.
Persoonlijk zou ik ervoor gaan. Je hebt al in je OP gezet dat diergeneeskunde je eerste keuze was. Waarom dan niet daarvoor gaan? Wat houd je tegen behalve de gezelligheid die je nu in Eindhoven hebt? Denk je niet dat er overal gezelligheid is? Ik zeg altijd het is net zo gezellig als dat je het maakt. Dus ook in Utrecht wordt het wel gezellig. Wat heb je te verliezen vraag ik mij dan af? Je bent 17, hebt nog een heel leven voor je. Je kan dit altijd nog na je diergeneeskunde gaan doen lijkt mij ;-)

chantalboes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 08:10

Ik wil toch ook even reageren. Ik heb namelijk in een soort gelijke situatie gezeten.

Vorig jaar heb ik me ingeschreven voor zowel geschiedenis (hbo, lerarenopleiding) als journalistiek (ook hbo, maar een loting). Ik kwam niet door de decentrale selectie en mijn cijfers van de havo waren niet zo goed (ik zat in lotingsklasse D).

Voor de loting had ik zo weinig 'hoop' zeg maar. Dus alles op geschiedenis gespeeld, studielink ingeschreven enz.
Doen de dag van de loting kwam heb ik ook vol verbazing gezeten toen ik toch werd ingeloot en ging ook twijfelen. Ik had me de afgelopen periode zo op geschiedenis gericht en erop ingesteld dat ik niet meer zeker wist of journalistiek het nog wel was. Ik heb toen de sprong gewaagd en ben toch voor mijn eerste keuze gegaan. Omdat ik eist dat ik spijt zou krijgen als ik deze kans liet liggen.

Nu ben ik begonnen aan mijn 2e jaar journalistiek en ben nogsteeds super blij met de keuze die is heb gemaakt.

Wat ik dus wil zeggen is dat niet heel vreemd is dat je niet super enthousiast reageerde op je naplaatsing. Omdat je er niet meer op gerekend had. Maar toch zou ik het doen, omdat het een kans is dienje niet zou mogen laten liggen.

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 08:17

Gewoon doen, het is nog maar net begonnen. Ik heb maandag de eerstejaars weer langs zien lopen. Nu kun je e achterstand nog bijwerken en je vind makkelijk je draai binnen de groep. Het eerstejaarsweekend is zelfs nog niet geweest!
In mijn groep werd er in de laatste mogelijke week (oktober ergens) nog iemand nageplaatst, ze had het er erg, oeilijk mee om alles weer bij te werken, maar zij heeft ook alles gehaald en is inmiddels bijna afgestudeerd :)

Het is een heel lastige keuze als je een andere opleiding ook leuk vind. De waarheid is, dat wij jou niet met die keuze kunnen helpen. Wat wel waar is, is dat DGK een hele bijzondere studie is. En er zijn gedurende de studie en daarna nog zoveel andere dingen te leren dan alleen maar hoe je praktiserende DA wordt. Er zijn nog zoveel andere mogelijkheden.

Het enige wat ik je zeker kan vertellen is dat je er wel voor moet willen gaan, het is geen simpele studie. Het vergt gewoon doorzettingsvermogen, dat is natuurlijk bij meedere studies zo. Ik vind het echter niet loodzwaar, als je het eerste jaar overleeft, valt hy allemaal mee. Het is wel een super leuke studie, waar een hele fijne sfeer hangt en waar je een unieke kans geboden wordt om dierenarts (of iets eraan gerelateerd) te worden. Ik vind het zelfs jammer dat ik bijna afgestudeerd ben :P

Voor vragen kun je pb en, ik ben ook al bijna klaar met de studie :)
Laatst bijgewerkt door Steefjevos op 02-09-15 08:24, in het totaal 2 keer bewerkt

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 08:21

Als je echt ergens voor wil gaan en dat zou in dit geval Utrecht zijn:

Wat houdt je tegen?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 08:23

bridgetF schreef:
Je moet beslissen over leven en dood en omgaan met de emoties van je klant. <knip>
Sommige maak je beter, bij sommige beëindig je het leven. Sommige wil je beëindigen, maar is de baas er nog niet aan toe, maar ook andersom. Een dier dat het baasje wilt laten gaan, maar jij nog kansen wil geven. Kun je daarmee omgaan?

Ik denk dat je hier ook echt eens goed over na moet denken, met jouw besluiteloosheid. Hoe lang/vaak ga jij, nadat je een dier, misschien na lange discussie met de eigenaar, toch hebt laten inslapen, lopen malen: "ja maar, heb ik het wel goed gedaan, had de eigenaar toch niet gelijk, had ik niet tóch nog..."
Dat gaat je gegarandeerd opbreken, met hoe jij kennelijk in elkaar zit.

En de adviezen "doe het een jaar, je kunt altijd nog terug" vind ik eigenlijk een beetje opportunistisch. Je neemt wél de plek in van iemand die er 100% voor wil gaan en die geen enkele twijfel heeft (en ook daarvan struikelen er uiteindelijk nog een flink aantal!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 08:24

Ik lees overal van kansen die je niet mag laten liggen. Máár is dit écht wat je wil? Schreef je, je in voor dgk omdat je er van overtuigd was dat dit het enige juiste was, of schreef je je in met de gedachte lijkt me leuk maar heb nog geen goed beeld en kom vast niet door de loting?

Het leven van dierenartsen gaat ook niet over rozen er zijn te veel afgestudeerden om een goede baan te vinden het is dus niet zo dat je met dgk een goede baangarantie hebt. Nu heb je dat nooit maar met je huidige opleiding wel meer.

En waarom zou een niet loting studie niet geweldig kunnen zijn :) ? Zo te horen heb jij je plekje daar al helemaal gevonden en vind je de studie leuk. Dat mis ik in je berichten bij dgk.

Mijn advies; hoe graag wil jij dierenarts worden? Zie je jezelf dit doen tot je (tegen die tijd wel opgeschroefde) 70e , of wil je liever een ander beroep kiezen zodat je ook meer keuze hebt wat je gaat doen?

Schrijf het voor je zelf op en streep het tegen elkaar weg. Als jij kiest voor je huidige studie gooi je echt geen kans weg zoals veel hier in het topic zetten. Jij hebt andere kansen gekregen die misschien wel beter bij je passen achteraf dan toen je je inschreef voor dgk.

Het is jouw leven en jouw toekomst, dat een ander graag dgk had willen studeren betekend niet dat jij dan toch maar naar utrecht moet nu omdat je anders een kans laat liggen. Een ander ziet het als zijn enige kans en jij ziet het volgensmij als een optie. En die optie hoef je niet te nemen als je huidige studie je beter past :)

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 08:28

Ibbel schreef:
bridgetF schreef:
Je moet beslissen over leven en dood en omgaan met de emoties van je klant. <knip>
Sommige maak je beter, bij sommige beëindig je het leven. Sommige wil je beëindigen, maar is de baas er nog niet aan toe, maar ook andersom. Een dier dat het baasje wilt laten gaan, maar jij nog kansen wil geven. Kun je daarmee omgaan?

Ik denk dat je hier ook echt eens goed over na moet denken, met jouw besluiteloosheid. Hoe lang/vaak ga jij, nadat je een dier, misschien na lange discussie met de eigenaar, toch hebt laten inslapen, lopen malen: "ja maar, heb ik het wel goed gedaan, had de eigenaar toch niet gelijk, had ik niet tóch nog..."
Dat gaat je gegarandeerd opbreken, met hoe jij kennelijk in elkaar zit.

En de adviezen "doe het een jaar, je kunt altijd nog terug" vind ik eigenlijk een beetje opportunistisch. Je neemt wél de plek in van iemand die er 100% voor wil gaan en die geen enkele twijfel heeft (en ook daarvan struikelen er uiteindelijk nog een flink aantal!)

Over de dood:
Dit is iets waar je aan het begin of voor de opleiding toch echt anders tegenaan kijkt. Je leert ook hier mee om gaan en je leert natuurlijk ook wat er in zo'n dier omgaat fysiek gezien en dan kun je voor jezelf en de eigenaar ook beargumenteren waarom je die beslissing moet nemen.

Met het laatste ben ik het wel eens, je neemt een plek in van een gemotiveerd iemand. Maargoed, erzijn ook gemotiveerde mensen die het niet redden omdat ze teveel feiten of hun leerwerk niet plannen. Zouden zij ook niet mogen studeren?

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 08:29

Yvank_ schreef:
Ik lees overal van kansen die je niet mag laten liggen. Máár is dit écht wat je wil? Schreef je, je in voor dgk omdat je er van overtuigd was dat dit het enige juiste was, of schreef je je in met de gedachte lijkt me leuk maar heb nog geen goed beeld en kom vast niet door de loting?

Het leven van dierenartsen gaat ook niet over rozen er zijn te veel afgestudeerden om een goede baan te vinden het is dus niet zo dat je met dgk een goede baangarantie hebt. Nu heb je dat nooit maar met je huidige opleiding wel meer.

En waarom zou een niet loting studie niet geweldig kunnen zijn :) ? Zo te horen heb jij je plekje daar al helemaal gevonden en vind je de studie leuk. Dat mis ik in je berichten bij dgk.

Mijn advies; hoe graag wil jij dierenarts worden? Zie je jezelf dit doen tot je (tegen die tijd wel opgeschroefde) 70e , of wil je liever een ander beroep kiezen zodat je ook meer keuze hebt wat je gaat doen?

Schrijf het voor je zelf op en streep het tegen elkaar weg. Als jij kiest voor je huidige studie gooi je echt geen kans weg zoals veel hier in het topic zetten. Jij hebt andere kansen gekregen die misschien wel beter bij je passen achteraf dan toen je je inschreef voor dgk.

Het is jouw leven en jouw toekomst, dat een ander graag dgk had willen studeren betekend niet dat jij dan toch maar naar utrecht moet nu omdat je anders een kans laat liggen. Een ander ziet het als zijn enige kans en jij ziet het volgensmij als een optie. En die optie hoef je niet te nemen als je huidige studie je beter past :)

Goed gesproken :j

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 08:38

Steefjevos schreef:
Met het laatste ben ik het wel eens, je neemt een plek in van een gemotiveerd iemand. Maargoed, erzijn ook gemotiveerde mensen die het niet redden omdat ze teveel feiten of hun leerwerk niet plannen. Zouden zij ook niet mogen studeren?

Daar heb je een bindend studie-advies voor, of het gevalletje wijsheid-komt-met-de-jaren: mensen gaan toch beter plannen of haken af en gaan iets heel anders doen. Dat gebeurt ook in je werkende leven en het is vaak een goed leermoment. In elk geval is iemand er met 100% motivatie aan begonnen. Zoals Yvank_ al zegt: als je het slechts ziet als optie, dan hoef je die optie niet te nemen.

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 08:54

Wil je liever met het menselijk lichaam bezig zijn of met dieren? BMT houdt zich namelijk echt alleen bezig met het menselijk lichaam. Heb zelf BMT gedaan aan de TU/e en ik vond zowel de studie als Eindhoven geweldig. Had na mijn afstuderen ook snel en leuke baan, maar zie ook dat dit lang niet voor al mijn studiegenoten geld, ken meerdere mensen die na een jaar nog aan het zoeken waren/zijn.
Laat je trouwens niet weerhouden door de reacties dat je beter de plek over kan laten voor een meer gemotiveerd iemand. Niemand kan garanties geven over wie wel of niet de studie succesvol af gaat ronden en dit is jouw keuze, die mag niet gebaseerd zijn op hoe leuk anderen deze kans zouden vinden!

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 08:59

Sjolvir schreef:
Ik zeg niet doen..
Waarom?
Diegenen die ik ken die waren na geplaatst sprongen een gat in de lucht,
hadden zonder twijfel binnen no time hun koffers gepakt (waren ook elders begonnen) en zijn juichend aan de lotings studie begonnen. (en hebben hem ook afgemaakt)
Bij jou mis ik dat enthousiasme, de passie, het zeker weten dat dat het vak is voor jou.

De studie waar je nu aan begonnen bent is een mooie studie, qua banenkansen beter en je hebt er al in geïnvesteerd.
En qua arbeidsomstandigheden zit je gok ik ook beter in de studie richting die je nu gekozen hebt.

Geef de vrijgekomen lotings plaats aan iemand die 100% op dit moment zeker weet dat dgk DE studie voor hem/haar is.
(overigens ook de reden dat ze het graag snel weten, als jij het niet doet, krijgt iemand anders de kans, toch fijn als je dan redelijk snel beslist.)

Succes met kiezen! Zal niet makkelijk zijn.

Ik ben het helemaal met jou eens :j

Ik mis in alle berichten de passie en de blijdschap.
Als je nu happy bent en je baankansen groter zijn bij deze studie zou ik daar voor gaan.

Shiry

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 09:44

Ik ben t met meerdere mensen hier eens, als je nu al aan t twijfelen bent zou ik de plek laten schieten voor iemand die staat te springen.

Ik ben zelf uitgeloot en zou echt een gat in de lucht springen als ik nog zou mogen beginnen... echter zal dit voor mij helaas niet gaan gebeuren aangezien er nog 10 mensen voor mij zitten.

Maar deze keuze kan niemand voor je maken, veel succes met je keuze.

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 09:59

Ik heb ook voor de keuze gestaan,ik was niet door de decentrale selectie bij verpleegkunde in groningen en aangezien ik van mbo kom werd ik in lotingsklasse E geplaatst. Ik had me er dus al op ingesteld dat ik naar dezelfde opleiding in Leeuwarden zou gaan, een school die mij niet ec hut aansprak, maar Door de afstand een stuk aanlokkelijker werd. Tot ik werd ingeloot in Groningen...

Uiteindelijk heb ik de voor en nadelen naast elkaar opgeschreven en heb ik uiteindelijk toch gekozen voor leeuwarden en ik heb tot nu toe nog geen spijt van mijn keuze.

Nieuwe vrienden maak je wel weer, daar moet je het zeker niet van laten afhangen!