Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Flowery schreef:Ik denk dat het heel erg aan de functie ligt. Zoals in de een winkel of als schoonmaakster kan het wat meer casual, maar als het een functie is bij de zuidas in A'dam verwachten ze denk ik ook met 30+ een mantelpakje.
Yonker schreef:Ik zou niet eens in een bedrijf willen werken waar ik elke dag super netjes strak in jurkje + hakken moet of iets dergelijks..... Als je niet mouwloos mag vindt ik dat nogal ouderwets.
Ik zit nu ook gewoon in mouwloos jurkje + slippers.... Gelukkg niemand die het erg vindt.
Maar even om terug te komen op TS, met sollicitatie zou ik ook voor wat netter gaan. Gewoon net jurkje met hakkken
Anoeska schreef:Yonker schreef:Ik zou niet eens in een bedrijf willen werken waar ik elke dag super netjes strak in jurkje + hakken moet of iets dergelijks..... Als je niet mouwloos mag vindt ik dat nogal ouderwets.
Ik zit nu ook gewoon in mouwloos jurkje + slippers.... Gelukkg niemand die het erg vindt.
Maar even om terug te komen op TS, met sollicitatie zou ik ook voor wat netter gaan. Gewoon net jurkje met hakkken
En ik zou niet op een plek willen werken waar mijn collega's op teenslippers en in joggingbroeken naar kantoor komen. Het is maar net wat je wil. Al denk ik wel dat veel banen in de markt voor hogeropgeleiden vragen om iets nettere kleding. Maar dat is natuurlijk een generalisatie, er zullen ook best advocatenkantoren zijn waar iedereen in afritsbroeken en bloemenhemden rondloopt.
Tink89 schreef:Anoeska schreef:En ik zou niet op een plek willen werken waar mijn collega's op teenslippers en in joggingbroeken naar kantoor komen. Het is maar net wat je wil. Al denk ik wel dat veel banen in de markt voor hogeropgeleiden vragen om iets nettere kleding. Maar dat is natuurlijk een generalisatie, er zullen ook best advocatenkantoren zijn waar iedereen in afritsbroeken en bloemenhemden rondloopt.
Echt? Ik betwijfel dat...
UhNee schreef:Vervelend dat er bijna nooit bij een vacature staat hoe je je aan moet kleden op een solicitatiegesprek, wat ze van je verwachten qua kleding....
Tink89 schreef:Blote voeten zijn gewoon onsmakelijk.
Ik kan er niet aan wennen.

Maar goed zoveel mensen zoveel bedrijven zoveel verschillende culturen enzo.
troi schreef:UhNee schreef:Vervelend dat er bijna nooit bij een vacature staat hoe je je aan moet kleden op een solicitatiegesprek, wat ze van je verwachten qua kleding....
Dat is makkelijk met wat speurwerk opgelost, gewoon rond 8.30 een paar keer langs het gebouw lopen en kijken hoe de mensen gekleed gaan die naar binnen gaan. Als de baan belangrijk voor je is is dat een kleine moeite.
Ayasha schreef:al zit mijn advocaat/accountant in bikini, als ze haar werk maar doet. Ik begrijp niet dat iedereen zeurt en klaagt over de vooroordelen in de wereld maar dat vervolgens zoveel mensen ze ook niet willen loslaten.

dus laat staan naar een sollicitatie.
Anoeska schreef:Het gaat mij niet om het stukje bloot dat je eventueel zou zien. Maar als iemand al niet de moeite kan nemen om gepast gekleed naar een (sollicitatie)gesprek te komen, hoeveel inzet toen je dan? Op sommige werkplekken zijn er bepaalde normen, als je daar wil werken, zal je je aan moeten passen. Wil je dat niet, ben je net zo'n leuk/mooi/belangrijk persoon, maar is er waarschijnlijk een andere, beter passende werkplek voor je.