Werken als Au-Pair in het buitenland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-15 17:35

Loose schreef:
Hebben zij zelf al wel eens eerder aupairs gehad?

Ik vind het nl nogal overdreven wat voor eisen ze stellen en dat je opvoedkundige boeken moet gaan lezen, kunnen ze niet gewoon beter Jo Frost inhuren dan? :\ Het lijkt me eerder belangrijk iemand te hebben die gewoon liefdevol en betrouwbaar is, opvoeden moeten ze toch echt zelf doen.

Ja ze hebben voor mij al 3 aupairs gehad, waarvan 2 erg waren tegen gevallen. Ja zo denk ik er ook over. Natuurlijk kun je als aupair ondersteunen in de opvoeding, maar het grootste gedeelte qua opvoeding moeten ze toch zelf doen lijkt mij. Ze zijn erg gedreven in het correct opvoeden van hun kinderen.

@ Myca;
Fijn om het eens van de andere kant te horen! Hadden de au-pairs die jullie hadden ook al reeds ervaring?

shilady

Re: Werken als Au-Pair in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 17:42

Ik denk ook dat ze beter een volwaardig gediplomeerde nanny kunnen inhuren als ze deze hoge verwachtingen hebben ... maarja dan moeten ze haar ook een volwaardig loon betalen ;)

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-15 18:31

shilady schreef:
Ik denk ook dat ze beter een volwaardig gediplomeerde nanny kunnen inhuren als ze deze hoge verwachtingen hebben ... maarja dan moeten ze haar ook een volwaardig loon betalen ;)

Ja dat is denk ik een beetje het probleem.. misschien willen ze wel voor een dubbeltje op de eerste rij zitten, ik heb geen idee, maar dat gevoel krijg ik wel. De lat ligt zo hoog.. doet me denken aan dit plaatje :')

Afbeelding

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 19:22

GrumpyCat schreef:
@ Myca;
Fijn om het eens van de andere kant te horen! Hadden de au-pairs die jullie hadden ook al reeds ervaring?

Wij hebben au-pairs met en zonder ervaring gehad.
Ook een paar meiden die weggelopen waren uit het vorige gastgezin.

Ik geloof niet echt dat er sprake was van kwade zin, wel van miscommunicaties.
In sommige culturen is het erg onbehoorlijk om 'nee' te zeggen, dan moet je goed luisteren wat er na de 'ja' komt, want dat zou namelijk best een 'nee' kunnen betekenen. Wij hebben meerdere au-pairs uit Indonesie gehad en dat was zeer geslaagd. We hebben ook een jongen uit Brazilie gehad, een hele goede match.

Wij betaalden als gastgezin het volledige retour-ticket (na 3 maanden), verzekering, taalcursus, kost en inwoning en zakgeld en daarvoor moest de au-pair 30 uur in de week werken. Een au-pair hoeft geen zwaar huishoudelijk werk te doen, wel voor de kinderen zorgen en het belangrijkste is dat het een cultuuruitwisseling is. Een gastgezin moet dus ook dingen met een au-pair doen die horen bij het gastland.

We hebben ook twee westerse meisjes gehad, eentje uit Australie en eentje uit Canada. Zij zijn binnen 3 maanden weer vertrokken, heimwee en iets wat niet op internet past, maar niet te maken had met de gastgezin-au-pair relatie. De meisjes die bij een vorig gastgezin waren weggelopen hebben bij ons hun visum wel uitgediend.

Bij onze eerste au-pair hadden wij niet duidelijk op papier staan wat ze konden verwachten van ons en wat wij van hun verwachtten. Dat is niet handig, om misverstanden te voorkomen moet je echt alles vast leggen. Het kan best zijn dat je dezelfde taal spreekt, maar dan nog zijn er cultuurverschillen die soms mensen op een ander spoor zetten.

Daarnaast zijn de regels per land erg verschillend. Nederland is als gastland bepaald niet het meest geschikt. In Skandinavie worden bijv. taalcursussen gesponsord door de overheid, hier moet je veel zelf betalen. Een ziektenkostenverzekering kan ook flink oplopen. Wij hielden ons aan de internationale richtlijnen, maar onze overheid werkt niet mee.

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-15 20:19

Myca schreef:
GrumpyCat schreef:
@ Myca;

Wij hebben au-pairs met en zonder ervaring gehad.
Ook een paar meiden die weggelopen waren uit het vorige gastgezin.

Ik geloof niet echt dat er sprake was van kwade zin, wel van miscommunicaties.
In sommige culturen is het erg onbehoorlijk om 'nee' te zeggen, dan moet je goed luisteren wat er na de 'ja' komt, want dat zou namelijk best een 'nee' kunnen betekenen. Wij hebben meerdere au-pairs uit Indonesie gehad en dat was zeer geslaagd. We hebben ook een jongen uit Brazilie gehad, een hele goede match.

Wij betaalden als gastgezin het volledige retour-ticket (na 3 maanden), verzekering, taalcursus, kost en inwoning en zakgeld en daarvoor moest de au-pair 30 uur in de week werken. Een au-pair hoeft geen zwaar huishoudelijk werk te doen, wel voor de kinderen zorgen en het belangrijkste is dat het een cultuuruitwisseling is. Een gastgezin moet dus ook dingen met een au-pair doen die horen bij het gastland.

We hebben ook twee westerse meisjes gehad, eentje uit Australie en eentje uit Canada. Zij zijn binnen 3 maanden weer vertrokken, heimwee en iets wat niet op internet past, maar niet te maken had met de gastgezin-au-pair relatie. De meisjes die bij een vorig gastgezin waren weggelopen hebben bij ons hun visum wel uitgediend.

Bij onze eerste au-pair hadden wij niet duidelijk op papier staan wat ze konden verwachten van ons en wat wij van hun verwachtten. Dat is niet handig, om misverstanden te voorkomen moet je echt alles vast leggen. Het kan best zijn dat je dezelfde taal spreekt, maar dan nog zijn er cultuurverschillen die soms mensen op een ander spoor zetten.

Daarnaast zijn de regels per land erg verschillend. Nederland is als gastland bepaald niet het meest geschikt. In Skandinavie worden bijv. taalcursussen gesponsord door de overheid, hier moet je veel zelf betalen. Een ziektenkostenverzekering kan ook flink oplopen. Wij hielden ons aan de internationale richtlijnen, maar onze overheid werkt niet mee.

Bedankt voor het delen van een ander inzicht! Fijn om ook eens te horen hoe het voor een 'host-parent' moet zijn. Op papier zetten is inderdaad wel het belangrijkste denk ik, zodat er geen misverstanden in de toekomst ontstaan. Bij het gezin waar ik nu contact mee heb, heb ik niet echt de indruk dat het gaat om een 'cultuuruitwisseling', dat is jammer, want in mijn beleving was het 'au-pairen' inderdaad bedoeld als uitwisseling voor beide partijen.

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-15 10:34

Ik heb definitief besloten niet meer naar Duitsland te gaan. Sterker nog, ik ben momenteel op zoek naar een stageplek in Nederland, zodat ik kan gaan starten met een opleiding hier in Nederland. :D Natuurlijk vind ik het jammer dat ik het achter mij moet laten, maar ik denk dat het beter is om nu verder te gaan studeren, zodat ik niet nog een jaar 'verspil'.

Het spannendste moet voor mij nog komen en dat is de familie in Duitsland laten weten dat ik er toch van af zie. Waarschijnlijk zien ze het al wel aankomen, ik heb immers sinds zondag geen contact meer gezocht. Staat het raar als ik ze dit per e-mail laat weten? Zo hebben ze mij immers ook in eerste instantie laten weten dat ik niet meer nodig was als au-pair..

Edit:
Grappig, net op het moment dat ik op versturen druk, krijg ik een whatsappje van de moeder! Ze vraag hoe het met mij gaat en vraagt of ik een e-mail wil sturen met hoe ik mijn bezoek bij hun vond.. Bah dit soort dingen maken het voor mij lastig om definitief de knoop door te hakken. :x

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 16:16

En wat heb je der gezegd? :P

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-15 17:12

shilady schreef:
En wat heb je der gezegd? :P

Nog niks. :=
Ik ben nog aan het bedenken wat ik haar precies moet sturen..

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 18:50

Gewoon zeggen dat je niet bij ze gaat komen au pairen.
Gewoon kort en krachtig en geen lange mail en of uitleg en blijf bij jezelf.

Ze zijn gek zeg, 6 boeken om door te gaan lezen voor het opvoeden van hun kinderen, doen ze lekker zelf maar hoor, ze hebben ze op de wereld gezet!!! In hun ogen is niemand goed genoeg!

Het klinkt echt niet als een leuk iets, maar een zeer wispelturige moeilijke mensen.
Die andere ervaren Au pair heeft niet voor niets alsnog afgehaakt.......zegt toch voldoende.

Iets van:

Het was een leuke en leerzame dag en het heeft mij doen besluiten om het toch niet te gaan doen!

zoiets, gewoon kort en krachtig en als ze vragen waarom niet? dan zeg je gewoon eerlijk dat je niet het gevoel hebt dat ze je vertrouwen en dat het voor jou voldoende is om nee te zeggen en wens ze succes in hun zoektocht. Verder nergens meer op reageren.

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-15 19:03

Ragdollcat schreef:
Gewoon zeggen dat je niet bij ze gaat komen au pairen.
Gewoon kort en krachtig en geen lange mail en of uitleg en blijf bij jezelf.

Ze zijn gek zeg, 6 boeken om door te gaan lezen voor het opvoeden van hun kinderen, doen ze lekker zelf maar hoor, ze hebben ze op de wereld gezet!!! In hun ogen is niemand goed genoeg!

Het klinkt echt niet als een leuk iets, maar een zeer wispelturige moeilijke mensen.
Die andere ervaren Au pair heeft niet voor niets alsnog afgehaakt.......zegt toch voldoende.

Iets van:

Het was een leuke en leerzame dag en het heeft mij doen besluiten om het toch niet te gaan doen!

zoiets, gewoon kort en krachtig en als ze vragen waarom niet? dan zeg je gewoon eerlijk dat je niet het gevoel hebt dat ze je vertrouwen en dat het voor jou voldoende is om nee te zeggen en wens ze succes in hun zoektocht. Verder nergens meer op reageren.

Je hebt gelijk..

Ik heb zojuist een hele nette mail gestuurd met daarin dat ik ze hartelijk bedank, maar dat ik bang ben dat ik niet aan hun verwachtingen kan voldoen en mij dus uit de procedure terug trek. Ik heb ze daarnaast veel succes gewenst en gezegd dat ik hoop dat ze een passende aupair kunnen vinden.. Ik ben benieuwd hoe ze gaan reageren..

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 10:15

Heb je al reactie terug gekregen inmiddels?
En leuk dat je een studie gaat starten, welke studie ga je doen :) ?

midori

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 12:20

Ik kom even binnen vallen! Als je toch besluit om voor au-pair te gaan, is Ierland wellicht iets. Engels talig en het is een zeer populair land voor au-pairs. Ik heb er een jaar gewerkt in een yard en ben ontiegelijk veel au-pairs tegen gekomen. Op een paar na die na een week wisselde omdat het gewoon niet klikte alleen maar positieve ervaringen gehoord :) Als je wilt kan ik je in contact brengen met iemand die daar au-pair is geweest :)

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-15 14:48

Ik heb een mail terug gehad. Ze vonden het erg jammer maar begrepen het wel. Ze begon weer over mijn gebrek aan ervaring (serieus, dit wisten ze vanaf dag 1 al, dus voelt een beetje als een steek onder water). Ik heb besloten volledig af te zien van aupair worden, maar toch bedankt midori! Ierland lijkt mij desondanks echt prachtig.

Qua studie heb ik besloten om terug naar het MBO te gaan en daar de opleiding Juridisch Secretaresse te doen, omdat ik al ruim 6 jaar uit het hele school gebeuren ben. Ik heb zelfs al een sollicitatiegesprek weten te 'bemachtigen' voor volgende week, voor een stage op een advocatenkantoor! :D

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 21:43

Heel verstandig en knap van je dat je toch gewoon bij jezelf bleef en nee zegt, trots op je.

Klinkt echt niet als een leuke adres voor jou en ik denk ook niet voor de andere ervaren au pairs.

Je bent toch zelf een kind geweest en dan weet je toch wel wat leuk is en wat niet en dus leer je vanzelf wel in de praktijk hoe met kinderen om te gaan, dat is per kind verschillend. Het is dan een kwestie van afspraken maken met de ouders van wat er wel en niet mag en de tijdstippen van bedtijd, eettijd etc. Verder is een cursus EHBO altijd verstandig. Het echte opvoeden doen ze zelf maar en of problemen lossen ze zelf maar op.

Je doet dan al een hoop en dat is de kinderen opvangen en er te zijn voor ze en een oogje op ze houden en bezig houden wanneer de ouders aan het werk zijn.

Daar zijn geen 6 boeken voor nodig, dan huren ze maar een proffesional in, ik denk dat het te maken heeft met hun zoontje en die heeft denk ik iets van opvoedproblemen (iets met ADHD en of een vorm van autisme ofzo) maar dan moeten ze niet van een au pair gaan verlangen dat ie het perfect doet en dat ie het wel ff gaat oplossen.

Maar dat is wat ik zelf ervan vind en denk.

Goed dat je de studie weer gaat oppakken en verder........

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 00:09

Even dit topic omhoog schoppen.
Zijn er toevallig bokkers die in Sevilla zitten als au pair? :)