MBO eerstejaars 2015-2016

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Esmee_RS

Re: MBO eerstejaars 2015-2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 10:55

Ik heb nog helemaal niks gehoord over een evt. kennismakingsdag. Dat zie ik dan wel weer, uiteindelijk doe ik die opleiding toch voor mezelf :P

lovecappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 11:00

Hoi! Ik meld me ook even :)

Ik ben Tessa, in augustus word ik 17 jaar en heb een Fjord waar ik recreatief meerijd. Ik heb gister heraxamen in Engels moeten doen op de MAVO en het is vrijwel zeker dat ik nu wel geslaagd ben :)
Als dat dus allemaal goed is gegaan begin ik na de vakantie mijn mbo opleiding Pedagogisch medewerker jeugdzorg. Dit omdat ik eigenlijk hetzelfde werk wil doen als mijn moeder(die werkt in de kinderopvang), maar zij heeft mij zelf aangeraden de jeugdzorg te doen aangezien dat uitgebreider is :D

Edit: Ik ga niveau 4 doen en mijn school is recht tegenover mijn huidige school, 10 minuten fietsen vanaf mijn huis :) Dus heel goed te doen!
Laatst bijgewerkt door lovecappie op 17-06-15 11:03, in het totaal 1 keer bewerkt

nafnaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 11:00

Ik verwacht een klas met alleen maar meiden aangezien ik denk dat er niet veel jongens de paardenhouderij gaan doen

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 11:07

Ik verwacht een heel gemengde klas. En daar ben ik eigenlijk wel heel erg blij mee want de afgelopen jaren heb ik in alleen maar in klassen gezeten zonder jongens. En ik ben het snitchen en achterbakse zo ongelooflijk beu. :+

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 11:12

Ik verwacht een klas met voornamelijk jongens, misschien een enkel meisje. Bij mijn intake was ik 1 van de 2 meiden op een groep van 20. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 11:12

Ik weet het niet.. Ik doe een economische opleiding, verwacht dus (helaas) weer meer meiden.

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 11:13

Ik zou dat juist niet erg vinden. :')

Over die jongens van Esmee. }>

Ik had trouwens een groep van zes ongeveer met twee jongens en de rest meiden.
Laatst bijgewerkt door Isabel_k op 17-06-15 11:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 11:13

Beloven schreef:
Ik weet het niet.. Ik doe een economische opleiding, verwacht dus (helaas) weer meer meiden.

Ik doe ook een economische opleiding, voornamelijk jongens hoor! Ook op de hogere niveau's volgens broers van vriendinnen.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 11:14

Isabel_k schreef:

Ik ook niet <<)
Dat is ook de reden dat ik voetbal.
Nee grapje :D

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 11:14

Esmee_98 schreef:
Isabel_k schreef:

Ik ook niet <<)
Dat is ook de reden dat ik voetbal.
Nee grapje :D

Ik vind het een goede reden. <<)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 11:18

Esmee_98 schreef:
Beloven schreef:

Ik doe ook een economische opleiding, voornamelijk jongens hoor! Ook op de hogere niveau's volgens broers van vriendinnen.

Bij mijn intaketoets waren meer meiden aanwezig :p

Rachelle_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 11:31

Bij mij is het denk ik ook gemengd, de studie rechten had ook echt alleen maar meisjes , not fun.. 8)7
Ik heb eind juni een introductiedag, ze weten nog geen datum maar dat moet ik eigenlijk wel weten ivm werk :\

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 11:34

Wat verwachten jullie eigenlijk van het MBO (voor iedereen die echt voor het eerst gaat) en van de nieuwe opleiding?

Van het MBO in het algemeen verwacht ik gewoon zoals hier slechte communicatie tussen de docenten en de leerlingen en tussen de docenten zelf en veel uitval.
Opleiding lijkt mij vooral op de laptop/computer werken (weer, maar dat geeft niet :+) en teksten schrijven, nieuwsberichten bekijken en communicatietechnieken leren. Natuurlijk ook dingen voor PR leren. Maar ik denk dat schrijven en de maatschappij het belangrijkste is in deze opleiding.
Ohja ik denk ook dat je blind met tien vingers moet gaan typen, maar dat heb ik op deze opleiding al geleerd en dat is heel erg handig want tegen mijn verwachtingen in gaat dat echt sneller.

nafnaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 11:46

Isabel_k schreef:
Wat verwachten jullie eigenlijk van het MBO (voor iedereen die echt voor het eerst gaat) en van de nieuwe opleiding?

Van het MBO in het algemeen verwacht ik gewoon zoals hier slechte communicatie tussen de docenten en de leerlingen en tussen de docenten zelf en veel uitval.
Opleiding lijkt mij vooral op de laptop/computer werken (weer, maar dat geeft niet :+) en teksten schrijven, nieuwsberichten bekijken en communicatietechnieken leren. Natuurlijk ook dingen voor PR leren. Maar ik denk dat schrijven en de maatschappij het belangrijkste is in deze opleiding.
Ohja ik denk ook dat je blind met tien vingers moet gaan typen, maar dat heb ik op deze opleiding al geleerd en dat is heel erg handig want tegen mijn verwachtingen in gaat dat echt sneller.

Precies dat, je hebt veel meer zelfstandigheid en je moet alles zeg regelen, time to grow up! O:)

Veder verwacht ik dat ik het druk krijg maar omdat ik nu wel meer geïnteresseerd in de school ben dan de middelbare denk ik wel dat het gaat lukken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 11:51

Ik denk dat ik ook wel meer motivatie heb, omdat ik geen vakken heb waar ik zelf geen interesse in heb :p

Verder ben ik benieuwd of ik nog een lappie nodig heb ofzo.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 11:53

Ik denk meer vrijheid en zelfstandigheid. Geen docenten meer die achter je reet aanlopen, maar je moet het zelf maar op tijd af zien te krijgen. Vind ik wel fijn persoonlijk. :D
Ook werk je bij mijn opleiding veel zelfstandig, waar ik persoonlijk ook wel van hou. Ik vind het geen probleem om een groot project alleen te doen. Werken in een groep kan ik ook, maar dan heb ik wel graag de leiding. :)

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 12:09

Het is inderdaad wel zelfstandig werken, maar de communicatie. :oo
Ik heb twee weken geleden ongeveer vijf uur op school gezeten terwijl ik eigenlijk vrij had omdat niemand dat naar ons door communiceerde.

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 12:10

Ik zit denk ik juist in de klas met veel jongens. 15% van de school waar ik heenga is meisje haha.
Ik verwacht inderdaad ook veel meer zelfstandigheid, maar ook veer meer samenwerken in groepsverband. Denk dat je het allemaal zelf een beetje uit moet gaan zoeken zeg maar! Ik denk ook dat ik sowieso veul gemotiveerder ben. Dit is echt iets wat al heel gericht is.

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 12:18

Dat dacht ik ook. Ik heb alleen niet de goede opleiding dus ik ben zo mogelijk nog minder gemotiveerd dan op de MAVO, maar ik denk dat het beter gaat volgend jaar als ik wel iets leuk vind. :')

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 12:23

Ik verwacht dat ik ook in een klas vol jongens zit eerlijk gezegd. Ik heb morgen het passen van de praktijk kleding dus dan zie ik wel of het ook een kennismakings dag is. En ik ben best benieuwd ik kom van een heel goed georganiseerde school af en hier waren de eerste dingen al fout gegaan met mijn doorstroomformulier.

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 12:25

Ja, nou welkom op het MBO. Vorig jaar kreeg ik op de dag dat ik om 10.00 uur op school moest zijn om 11.00 uur een brief. :j

Rachelle_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 12:27

Ik weet echt totaal niet wat ik kan verwachten, ik laat het allemaal maar op me af komen. Ik maak mezelf altijd veel te druk om niks, echt stom.
Ik heb dat ook Melanie, mijn vorige school was echt super georganiseerd allemaal en alles strak en goed gepland, dat is nu natuurlijk maar even afwachten.. Ik denk dat het nog erg kan tegenvallen haha

Xjewillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 12:33

Ik kom waarschijnlijk in een klas met 35 jongens en misschien nog 1 ander meisje, dat word er dan een meer als dat ik gewend ben, doe nu al mechanica op school waar ik het enige meisje ben

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 12:44

Heb ik ook hoor Rachelle! Heel irritant. Denk inderdaad dat je je maar moet laten meestromen. In de brugklas is ook alles goedgekomen denk ik dan maar.

Bij mij gingen er ook al gelijk dingen fout. Zo kreeg ik een mailtje dat ik was aangenomen op een sportopleiding en dat mijn intakegesprek op 9 september zou zijn :') Bij dat intakegesprek kwam die man nog eens 20 minuten te laat. Hij gaf zelf ook aan dat alles slecht geregeld is en dat het een rommeltje kan zijn. Dat beloofd wat, kan echt niet tegen slechte communicatie :=

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 12:48

Ik ook niet. Ik vind dat zo irritant. :')