Samiyah schreef:Niet iedere werkgever is enigszins begripvol.Dat het je 2e werkdag is, is banketstaaf maar een enigszins begripvolle werkgever zou je er heus niet voor ontslaan.
Ik zou de gok niet genomen hebben.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Brainless schreef:Maiske schreef:Hoofdpijn valt bij onder de categorie loopneus....
Hoop dat je niet van plan was dat als reden te geven, dan hoefde je voor mij niet meer te komen.
Sorrie maar met een dergelijk arbeidsmoraal kom je in mijn allergie.
Ehhh je meent dat echt?
Lekkere werkgever was je dan, dat JIJ gaat bepalen of iemand wel/niet kan werken en dat JIJ vindt dat iemand dan geen arbeidsmoraal heeft.
En ja, ik weet hoe het is om personeel te hebben en ja ik weet dat er lapzwansen bijzitten... maar hoofdpijn is zo persoonlijk dat je niet kan weten of iemand voldoende kan functioneren.
Maar et scheelt; bij zo'n werkgever die zo over het personeel dacht, hoefde mij niet weg te sturen; daar zou ik al niet graag gaan werken.
nine1987 schreef:Brainless schreef:@nine1987
Ik weet niet hoe het weer bij jullie is... hier is het koud en nevelig
Hier schijnt een stralend zonnetje en baal stiekem zelf als een stekker dat ik moet werken..
Brainless schreef:Collie2008 schreef:Ik snap het ook niet als je je ziekmeld met een flinke loopneus. Een fikse verkoudheid is toch geen ziek zijn? Vind het anders als je holtes gaan ontsteken, maar flink verkouden is gewoon jammer en pech, maar geen ziek
Dus jij wilt gewoon bedient worden in een restaurant door iemand die zwaar verkouden is en een flinke loopneus heeft?!
Maiske schreef:Kort een reactie op mijn vergelijking van hoofdpijn en een loopneus. Schiet blijkbaar bij wat mensen verkeerd, prima. Vermoed dat dit dus ook degene zijn die zich ziekmelden met hoofdpijn en vergelijkbare klachten. Ziek is immers ziek toch? Niet het type mens wat ik zoek en in dienst neem. Houden ook formatie bezet voor mensen die wel willen werken en hart voor de zaak hebben.
Het beeld van mij als werkgever? Helemaal prima! Ik heb een erg laag ziekteverzuim. Waarom? Omdat men mij (diezelfde ochtend) kan bellen als ze die dag geen zin hebben om te werken. Ze hebben dan zelf de overweging gemaakt of het werk dat die dag toelaat. Mijn antwoord is dan geniet ervan en ga lekker in de zon zitten. Is iemand onverhoopt toch echt ziek dan houd ik ze op mijn initiatief thuis tot ik ervan overtuigd ben dat ze echt beter zijn.
Ik noem dat vak-volwassenheid, wederzijds respect en het nemen van je verantwoordelijkheid over en weer.
Ik meld me nooit ziek, vaak genoeg dat ik met koorts aan het werk ben.
Maiske schreef:Kort een reactie op mijn vergelijking van hoofdpijn en een loopneus. Schiet blijkbaar bij wat mensen verkeerd, prima. Vermoed dat dit dus ook degene zijn die zich ziekmelden met hoofdpijn en vergelijkbare klachten. Ziek is immers ziek toch? Niet het type mens wat ik zoek en in dienst neem. Houden ook formatie bezet voor mensen die wel willen werken en hart voor de zaak hebben.
Het beeld van mij als werkgever? Helemaal prima! Ik heb een erg laag ziekteverzuim. Waarom? Omdat men mij (diezelfde ochtend) kan bellen als ze die dag geen zin hebben om te werken. Ze hebben dan zelf de overweging gemaakt of het werk dat die dag toelaat. Mijn antwoord is dan geniet ervan en ga lekker in de zon zitten. Is iemand onverhoopt toch echt ziek dan houd ik ze op mijn initiatief thuis tot ik ervan overtuigd ben dat ze echt beter zijn.
Ik noem dat vak-volwassenheid, wederzijds respect en het nemen van je verantwoordelijkheid over en weer.