Ziekmelden op tweede werkdag

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 10:39

Samiyah schreef:
Dat het je 2e werkdag is, is banketstaaf maar een enigszins begripvolle werkgever zou je er heus niet voor ontslaan.
Niet iedere werkgever is enigszins begripvol.
Ik zou de gok niet genomen hebben.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 10:40

Brainless schreef:
Maiske schreef:
Hoofdpijn valt bij onder de categorie loopneus....

Hoop dat je niet van plan was dat als reden te geven, dan hoefde je voor mij niet meer te komen.

Sorrie maar met een dergelijk arbeidsmoraal kom je in mijn allergie.

Ehhh je meent dat echt?

Lekkere werkgever was je dan, dat JIJ gaat bepalen of iemand wel/niet kan werken en dat JIJ vindt dat iemand dan geen arbeidsmoraal heeft.
En ja, ik weet hoe het is om personeel te hebben en ja ik weet dat er lapzwansen bijzitten... maar hoofdpijn is zo persoonlijk dat je niet kan weten of iemand voldoende kan functioneren.

Maar et scheelt; bij zo'n werkgever die zo over het personeel dacht, hoefde mij niet weg te sturen; daar zou ik al niet graag gaan werken. :+

Het gaat geloof ik niet zo zier over het (wel of niet) ziek zijn, maar juist over de motivatie. Komt een werknemer de eerste week niet opdagen i.v.m. ziekte? Dan roep ik niet nu al dat diegene niet meer meer terug hoeft te komen, wel staat diegene met 1-0 achter.

MarlindeRooz

Re: Ziekmelden op tweede werkdag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 10:42

En mijn vorige baas stuurde je echt niet weg, tezij je om viel. :+
Ik stond met kinkhoest en koorts nog gewoon te werken en dat kon eigenlijk echt niet meer. (dagen van 10+ uur)

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 10:43

Brainless schreef:
@nine1987
Ik weet niet hoe het weer bij jullie is... hier is het koud en nevelig :+

Hier schijnt een stralend zonnetje en baal stiekem zelf als een stekker dat ik moet werken.. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 10:44

nine1987 schreef:
Brainless schreef:
@nine1987
Ik weet niet hoe het weer bij jullie is... hier is het koud en nevelig :+

Hier schijnt een stralend zonnetje en baal stiekem zelf als een stekker dat ik moet werken.. :+

Hier ook! Zit zeker tot 17:30 achter mijn computer(s)..... Mmmmm volgens mij voel ik hoofdpijn opkomen? :P ;)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 10:45

Zitten jullie dan in je baas zijn tijd te bokken??? Dat vind ik pas iets raars...

Balou_k

Ik zou het niet eens durven om thuis te blijven..

Ik had buikgriep enkele jaren terug, de eerste dag van mijn contract van 3 maanden na mijn proeftijd van twee weken.. Het was dus mijn 15e werkdag..
Ik ben dus braaf gegaan, aangegeven dat ik hondsberoerd was, maar dat ik het graag kwam proberen.. Nog geen half uur later had ik mijn maaginhoud gedeponeerd in de dichtbijzijnde prullebak en ben ik naar huis gestuurd. Toen ik terugkwam kreeg ik enkel lof dat ik het had geprobeerd.

Ik werkte destijds in Belgie, en probeer het daar maar niet om voor een kuchje thuis te blijven..

Collie2008

Brainless schreef:
Collie2008 schreef:
Ik snap het ook niet als je je ziekmeld met een flinke loopneus. Een fikse verkoudheid is toch geen ziek zijn? Vind het anders als je holtes gaan ontsteken, maar flink verkouden is gewoon jammer en pech, maar geen ziek

Dus jij wilt gewoon bedient worden in een restaurant door iemand die zwaar verkouden is en een flinke loopneus heeft?!

Diegene kan dan ook gewoon schoonmaken, wellicht bestellingen doen o.i.d. Maar goed TS heeft inderdaad geen horeca baan, dus het doet er ook weinig toe.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 10:46

Ik vind het misselijkmakend hoe sommige mensen hier veroordelen, bah..

nine1987

Nope.. Pauze.. Wettelijk verplicht enzo..

Maiske

Kort een reactie op mijn vergelijking van hoofdpijn en een loopneus. Schiet blijkbaar bij wat mensen verkeerd, prima. Vermoed dat dit dus ook degene zijn die zich ziekmelden met hoofdpijn en vergelijkbare klachten. Ziek is immers ziek toch? Niet het type mens wat ik zoek en in dienst neem. Houden ook formatie bezet voor mensen die wel willen werken en hart voor de zaak hebben.

Het beeld van mij als werkgever? Helemaal prima! Ik heb een erg laag ziekteverzuim. Waarom? Omdat men mij (diezelfde ochtend) kan bellen als ze die dag geen zin hebben om te werken. Ze hebben dan zelf de overweging gemaakt of het werk dat die dag toelaat. Mijn antwoord is dan geniet ervan en ga lekker in de zon zitten. Is iemand onverhoopt toch echt ziek dan houd ik ze op mijn initiatief thuis tot ik ervan overtuigd ben dat ze echt beter zijn.

Ik noem dat vak-volwassenheid, wederzijds respect en het nemen van je verantwoordelijkheid over en weer.

Anoniem

MarlindeRooz schreef:
Zitten jullie dan in je baas zijn tijd te bokken??? Dat vind ik pas iets raars...

Nog nooit van pauze gehoord?????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 10:47

Maiske schreef:
Kort een reactie op mijn vergelijking van hoofdpijn en een loopneus. Schiet blijkbaar bij wat mensen verkeerd, prima. Vermoed dat dit dus ook degene zijn die zich ziekmelden met hoofdpijn en vergelijkbare klachten. Ziek is immers ziek toch? Niet het type mens wat ik zoek en in dienst neem. Houden ook formatie bezet voor mensen die wel willen werken en hart voor de zaak hebben.

Het beeld van mij als werkgever? Helemaal prima! Ik heb een erg laag ziekteverzuim. Waarom? Omdat men mij (diezelfde ochtend) kan bellen als ze die dag geen zin hebben om te werken. Ze hebben dan zelf de overweging gemaakt of het werk dat die dag toelaat. Mijn antwoord is dan geniet ervan en ga lekker in de zon zitten. Is iemand onverhoopt toch echt ziek dan houd ik ze op mijn initiatief thuis tot ik ervan overtuigd ben dat ze echt beter zijn.

Ik noem dat vak-volwassenheid, wederzijds respect en het nemen van je verantwoordelijkheid over en weer.

:j _/-\o_

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 10:47

TS is redelijk conitnu online, als je dat kunt, kun je mi ook werken.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 10:48

Tja.. ik zou het ook niet doen. Menig werkgever en zeker als je in de proeftijd zit zal aangeven dat je niet meer hoeft te komen.. Dan zou ik gewoon gaan en na een paar uur ziek naar huis gaan als het echt niet gaat. Dan zien ze het tenminste ook. :j Ik meld me nooit ziek, vaak genoeg dat ik met koorts aan het werk ben.

TS heb je je werkgever al gesproken? :)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 10:48

MarlindeRooz schreef:

Nee hoor, zit heerlijk thuis (helaas niet in het zonnetje.. :( ).

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 10:49

Billy schreef:

Billy dat zei ik ook al.. zegt genoeg over de arbeids ethos.

Collie2008

Maiske schreef:

Met een flexibele werkhouding creëer je bij jou dus een flexibele positie. Dus een win-win situatie en lekker duidelijk.

GeneralFlynn

@Maiske: :)F +:)+ _/-\o_

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 10:50

Maiske schreef:

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Waar kan ik solliciteren ? *\o/* ;)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 10:50

Billy schreef:

Als je bokt gewoon open laat, blijf je die tijd ook online staan.
Totdat je of zelf de computer/browser sluit of als je computer zelf in slaapstand gaat.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-15 10:51

Zo veel reacties! Ik heb van mn laatste bericht tot nu ongeveer geslapen.. Ben nog steeds net zo beroerd.

Iemand die zei dat ik online was? Sorry? Ik heb mijn telefoon naast me neer gelegd en ben gaan slapen. Ik heb niet zitten bokken :n

Ik hou het hierbij, aangezien ik me echt niet goed voel. Ik zit hier niet voor mn lol. Discussieer lekker verder, aangezien hier best een interessante discussie uit voort kan komen volgens mij.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 10:53

timing :+

Somebitch

Jammer ik had een oprechte vraag, jammer dat je daar dan geen antwoord op geeft. :?

MarlindeRooz

[***] schreef:
MarlindeRooz schreef:

Nog nooit van pauze gehoord?????

Dan heeft iedereen wel tegelijk pauze zeg. :P