Studiemotivatie topic!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Animo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 23:13

Welke games speel je, Snollygoster? En jij kijkt veel series. :oo Ik kijk van jouw lijstje alleen Awkward (nouja, nu niet meer *wachtend op nieuw seizoen*) en als het toevallig op MTV is ook Facking it. Game of Thrones wil ik misschien nog wel gaan kijken. :D

Kijkt iemand hier Once upon a Time?

Slaaplekker Deetjeeuh. :)

Balen van ziekte! Ik ben gelukkig meestal maar één dag ziek als het heerst, lijkt me heel beroerd om een week afwezig te zijn.

Snollygoster

Re: Studiemotivatie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-15 23:23

Hihi, als ik niet aan het paardrijden of wat anders aan het doen ben gaat al mijn vrije tijd naar games en series, en mijn vriend is precies hetzelfde dus we kijken en gamen vaak samen :)

Van games ben ik op dit moment met Dragon Age Inquisition, Assassins Creed: Black Flag, Skyrim en GTA 5 bezig. Ik zit nu helemaal in een open wereld fase, terwijl ik vroeger altijd een voorkeur had voor games die een specifieke verhaallijn volgen. Mijn favorieten zullen hoe dan ook altijd de series van Uncharted en InFamous blijven, ben dan ook niet zo happy dat ze de release van Uncharted 4 een jaar hebben uitgesteld _-:(
Ohja, ik heb ook 4 jaar lang heel fanatiek World of Warcraft gespeeld, maar daar ben ik sinds september eigenlijk niet meer mee bezig geweest..

Once Upan a Time heb ik de eerste aflevering van gezien, sprak me niet echt aan :\

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 02:21

Game of Throoooones! *\o/* Nog maar eeeeven......

Ik ben nog ergens achter gekomen wat bij mij heel goed werkt. Ik moet vaak voor school een rapport schrijven van t 1 of ander, wat voor soort rapport het ook is. Vaak komt dat sowieso neer op een titelblad, managementsamenvatting, inhoudsopgave, inleiding. Zo ver kom ik dan nog. Maar dan? :D

Wat bij mij heel erg helpt om te beginnen is om eerst de inhoudsopgave in elkaar te zetten, dus gewoon alle hoofdstukken en paragrafen onder elkaar. Zodra ik die stap eenmaal gezet heb, ben ik gemotiveerd om eraan te beginnen. Dan begin ik namelijk aan 1.1, en niet aan "het rapport". En zodra ik eenmaal begonnen ben, is het doorgaan een stuk minder lastig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 08:19

Dankjewel allemaal. Jullie zijn wel erg laat gaan slapen. :')
Helaas heb ik een totale dip, ook voor paarden haha. Enige waar ik nog écht écht heel veel zin in heb is onze srprs.me reis haha.

Misschien een idee om iets van een quote of zo te maken voor alle tips? Dan kan je die later nog eens doorlezen zonder dat je het hele topic door hoeft te lezen. :P

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 08:35

Ik had gister een heel verhaal getypt om me hier te melden, en toen was ineens alles weg... _-:(

Ik heb even een dip gehad met school, voornamelijk omdat het erg druk is in combinatie met mijn werk... Inmiddels heb ik de zin weer terug gevonden, maar ik loop daardoor wel achter, alleen is het zo moeilijk om er dan nog voor te gaan zitten..
Dus voor mezelf een beetje aan het bedenken hoe ik alles in ga halen en bij ga werken...
Gister in ieder geval weer een uurtje bezig geweest aan een verslag wat me al een paar weken dwarszit, en zowaar kreeg ik toen ik bezig was ineens een opleving en was het helder wat ik ervan wilde maken, vanavond dus weer uurtje mee verder... *\o/* (heb er zowat zin in haha)

Verder de planning vandaag:
Werken tot half 5, paarden doen, koken en eten, en dan nog een uurtje studeren...
Planning morgen: voor de middag paarden doen, smiddags boodschappen, en dan steeds wat aan school doen, met wat pauzes tussendoor... :)

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 09:10

Hey! Mag ik me hier ook melden?
Ik studeer Taal- en Letterkunde BA2 :) Mijn probleem is dat het soms beter werkt om te plannen wat ik ga doen, en soms om te plannen hoe lang ik moet bezig zijn voor school. Want ik ben ook vreselijk slecht in plannen hoe lang ik over iets ga doen :o

Ik zal vanavond de vorige pagina's eens doorlezen en uitgebreider reageren, als dat mag :D
Ik zag die deskplanner al voorbij komen, lijkt me superhandig! Nu heb ik gewoon overal blaadjes rondslingeren met dingen die ik nog moet doen voor de vakantie of zo.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 09:17

Ik studeer trouwens 2e graads docent biologie :)

Blue_Berry

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 10:08

Mag ik me ook melden?
Ik zit in 4 havo met het profiel NG, veel studiekeuze stres en tja de beta vakken kosten toch wel wat meer aandacht dit jaar :+ . 1/3 op mijn sokken gehaald en niks hoeven doen en dit is toch wel het eerste jaar dat ik aan de bak moet.
Die desktop planner MOET ik hebben, alles van kleurtjes, stikkertjes en planners vindt ik helemaal geweldig :') . Vandaag heb ik vrij dus kan ik mooi even naar de hema. Net mijn 3e toetsweek achter de rug dus dit weekend lekker luieren, series/films kijken en naar de paardjes.

Lienepien95

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 10:23

Ik zou me ook graag melden :). Ben 19 jaar en studeer momenteel diergeneeskunde in Antwerpen. Helaas is deze studie echt veel te moeilijk voor me.
Als ik door de decentrale selectie heen kom wil ik volgend jaar graag toegepaste biologie in Den Bosch gaan studeren :).
Dit jaar wil ik echter wel bepaalde vakken o.a. statistiek halen, deze vakken krijg ik ook bij de volgende opleiding dus zou wel heel handig zijn als ik ze nu al beheers

Planning
9.00-11.30: Practicum cel en weefselleer
11.30-12.30: naar huis en langs de winkel
12.30-13.30:Huis een beetje fatsoeneren
13.30-14.30:Artikel schrijven
Daarna vriend ophalen en samen lekker de stad in en uiteten :D

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 12:15

Welkom dames!

De stroomstoring zorgde wel voor een productief ochtendje :+ Verslag van methodisch-agogisch handelen bijna af! Ben alleen niet echt tevreden over het resultaat, maar ik heb geen tijd om het nog 10x te herschrijven :')

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-15 12:16

Goeiemiddag en welkom aan de nieuwelingen! :)

Mijn planning van vandaag ligt al overhoop, heb door mijn drie wekkers heen geslapen.. Daarbij zegt mijn moeder nu ook net de ze mee wilt gaan rijden dus dat ik me maar aan haar moet aanpassen :\

Dus ik ga nu dat laatste hoofdstuk van filosofie verwerken en samenvatten en dan zie ik wel wat m'n moeder van plan is..

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 12:18

Snollygoster schreef:

Mijn planning van vandaag ligt al overhoop, heb door mijn drie wekkers heen geslapen.. Daarbij zegt mijn moeder nu ook net de ze mee wilt gaan rijden dus dat ik me maar aan haar moet aanpassen :\

Dus ik ga nu dat laatste hoofdstuk van filosofie verwerken en samenvatten en dan zie ik wel wat m'n moeder van plan is..

Oh ik kan er altijd zo slecht tegen als ik ineens mijn hele planning om moet gooien! Ik heb ADD, heb mijzelf daarom aangeleerd om dingen te plannen en een dagindeling te maken, anders loopt het al helemaal verkeerd.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-15 12:23

Ja dat is ook heel vervelend, kan hier ook enorm slecht gezind van worden. Als ik door de week op mijn kamer zit moet ik met niemand rekening houden, maar in het weekend moet ik me dus vaak naar mijn ouders schikken..

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 12:26

Bij mij deed bokt het de hele ochtend niet, dus ik dacht "nog één keer proberen en dan ga ik leren"...en ja hoor, toen deed hij het :') Nu toch maar proberen me vandaag aan mn planning te houden!

Rachelle_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 12:49

Naoom_ schreef:
Jullie gaan wel hard zeg! Moeten jullie niet leren/lezen/samenvatten? >;)

Rachelle_K schreef:
Jaa leuk! Dankje, ik zal het nodig hebben haha :D
Ik zit op de juridische hogeschool Avans-Fontys, ik ga naar die van Avans in Den Bosch :)

Die plaatjes over rechten(studenten) zijn trouwens echt geweldig :')

Oh daar heb ik vorig jaar ook gezeten maar dan in Tilburg, wat grappig haha! Leuke school, maar door de hoge eisen heb ik het daar niet gehaald. Die clustertentamens hebben mij echt genekt. Gaat het bij jou wel goed?

Voor diegenen die morgen een tentamen hebben of hard aan het leren zijn voor volgende week, zet hem op! +:)+

Las iets over leren met muziek.. dat kan ik dus echt niet. Vaak staat de radio hier in huis wel aan, omdat ik wel iets van geluid op de achtergrond moet hebben. Leren in mijn kamer kan ik ook absoluut niet, zit altijd aan de grote tafel in de huiskamer. Maar als ik met muziek ga leren dan ga ik of luisteren naar de songtekst en meezingen, waardoor ik me niet meer kan concentreren op wat ik moet opschrijven of ik zoek elke keer andere liedjes. :')

Toevallig zeg! Wat jammer dat je het niet hebt gehaald :(
Het gaat bij mij tot nu toe goed, heb voldoende studiepunten dus dat wil ik graag zo houden. Mijn P haal ik dit jaar helaas niet meer omdat ik twee toetsen volgend jaar moet herkansen, maar daar zit ik nu niet zo veel meer mee, het jaar halen zal al heel fijn zijn!

Pfoe jullie gaan hard zeg, de wifi lag er hier gisteren uit dus dat kwam op zich wel goed uit met het leren haha! Ik ga zo weer alles bijlezen, uhhh leren bedoel ik O:)

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 13:01

Welkom nieuwelingen. :)

Hier ook de hele ochtend zonder bokt.. Zorgde wel voor minder afleiding op school, dus ergens was het zo erg nog niet.

Snollygoster schreef:

Ai das vervelend! Ik haat het als mensen mijn planning ineens in de war schoppen. Heeft je moeder ook een paard, dat jullie samen gaan rijden? Aan de ene kant is het ook wel weer gezellig denk ik.

Rachelle_K schreef:
Toevallig zeg! Wat jammer dat je het niet hebt gehaald :(
Het gaat bij mij tot nu toe goed, heb voldoende studiepunten dus dat wil ik graag zo houden. Mijn P haal ik dit jaar helaas niet meer omdat ik twee toetsen volgend jaar moet herkansen, maar daar zit ik nu niet zo veel meer mee, het jaar halen zal al heel fijn zijn!

Pfoe jullie gaan hard zeg, de wifi lag er hier gisteren uit dus dat kwam op zich wel goed uit met het leren haha! Ik ga zo weer alles bijlezen, uhhh leren bedoel ik O:)

Als je het jaar maar doorkomt inderdaad. Over de niet behaalde toetsen kan je je beter druk maken in het 2e jaar. :j Komt vast goed!

Mijn planning ligt inmiddels ook al overhoop, maar niet zozeer op een slechte manier. Ben niet naar de hoorcolleges gegaan, een vriendin van me stuurt de aantekeningen en één daarvan kan ik via video terugkijken. Uiteindelijk hoorde ik dat ze binnen een halfuur klaar was, dus ik ben blij dat ik niet gegaan ben.
De desktopplanner heb ik gehaald, super fijn ding zeg! En ook nog even snel de h&m in gedoken voor een sporttop. O:) Nu ga ik verder met hoorcolleges terugkijken, de planner invullen en een begin maken met hoofdstukken lezen.

__nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 13:12

Mag ik hier ook meekletsen?
Ik zit in het laatste jaar van de pabo. Druk met mijn afstudeeronderzoek, stage en mijn stageverslag. Sta 3 dagen voor de klas en de andere dagen zijn zelfstudie. En daarnaast nog druk met mijn paard en paarden die ik wel eens voor andere mensen rij.

Vanmorgen al wel hard aan mijn onderzoek kunnen werken. Zo na het eten snel naar school om een boek te halen (2 uur om een boek te halen...).
Daarna naar stal om paardenbeest te doen.
En vanavond nog verder aan de studie (ligt eraan hoe ik me voel, ben net aan het herstellen van een griepje :()

Succes allemaal vandaag!

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:12

Ik heb netjes al mijn scheikunde hoofdstukken samengevat en geleerd en dat gaf goede resultaten op mijn toets! Er was maar één rekenvraag die ik niet begreep en dat was ook nog een iets dat niet in de stof behandeld werd. :)
Nu hopen op een goed cijfer.

Straks ga ik eerst even met mijn eigen pony's aan de slag, daarna mennen met de pony van een stalgenoot en na het eten gezellig met mijn oma en moeder shoppen. Even ont-stressen na de toetsweek.

Naar die desk-planner ga ik ook even kijken. Misschien kan dat me wel helpen om me te motiveren me aan m'n planningen te houden.

Welkom nieuwelingen en allemaal veel succes vandaag met het leren, samenvatten, terugkijken van hoorcolleges etc.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:26

Midden in mijn tentamen keiharde knal en donker in de collegezaal _O- Gelukkig zit ik in het AMC dus binnen 2 seconden weer stroom en iedereen tentamen af kunnen maken..

Maar vervolgens heb ik er 2.5 (!!!) uur over gedaan van het AMC naar mijn kamer! Wat normaal 15 min met de metro is _O- Dan woon je in Amsterdam.. Kun je nog niet naar huis. Karma haha

Nu maar verslag afmaken, stroom is grotendeels weer terug hier

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:34

Ja er was een hele grote stroomstoring in NH hoorde ik op het station, er reden ook helemaal geen treinen die kant uit. Gelukkig heb je het tentamen wel af kunnen maken! :=

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:39

Hele AMC functioneerde op het noodnet, best heftig. Was ook echt een enorme knal in onze collegezaal. Het enige wat reed waren bussen, maar daar kon je niet in want die waren propvol := Maar.. I'm back home!

__nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 14:57

Ghostattack schreef:
Hele AMC functioneerde op het noodnet, best heftig. Was ook echt een enorme knal in onze collegezaal. Het enige wat reed waren bussen, maar daar kon je niet in want die waren propvol := Maar.. I'm back home!

Vervelend zeg... Gelukkig kon je je tentamen afmaken! De treinen zijn ook een ramp, heb net 20 minuten staan wachten...

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 15:41

Ghostattack schreef:

Gelukkig heb je hem af kunnen maken. Wilde het wat lukken?
En nu kan je natuurlijk zeggen: :wave: dagdag planning >;)

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 15:49

Tentamen ging beter dan verwacht, maar we zullen zien of ik het gehaald heb :)

__nina schreef:
Vervelend zeg... Gelukkig kon je je tentamen afmaken! De treinen zijn ook een ramp, heb net 20 minuten staan wachten...

20 minuten is niks :') Hier sta je minimaal 2 uur te wachten.

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 15:54

De laatste tijd kan ik trouwens amper mijn bed uitkomen 's ochtends vroeg. Normaal stond ik er binnen 2 tellen naast, maar tegenwoordig lig ik er nog een halfuur in.. Hebben jullie daar ook last van? :')