Extreme uitstellers/luilakken gezocht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

san4nie

Re: Extreme uitstellers/luilakken gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 00:43

Ik heb morgenavond een afspraak om een aantal dingen te bespreken voor school. Dus morgen moet ik wel wat doen, dan doe ik ook wel wat. Verder denk ik dat het met werk wel wat meevalt. Misschien ook afhankelijk van je werk. Als ik lesgeef kan ik niet uitstellen, dus dat is simpel.
Ik ben nu aan het twijfelen tussen verder studeren of niet.. Maar stel een keuze ook vaak uit.

belper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 01:09

ik meld me..
hoor op dit moment heel hard aan een stage verslag te werken, is een herkansing die al meerdere keren uitstel heeft gekregen.. ben nog niet op de helft en moet woensdag klaar zijn..
dus nee, heb geen tips. t wordt overigens steeds erger volgens mij

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 01:10

Ik meld me ook, ik stel alles extreem uit en het is gewoon omdat ik echt lui ben. Ik ben te lui om iets te leren. Het ergste is... ik weet dat ik het kan! Mijn WFT basis. Ben 2 dagen van te voren gaan leren en heb hem gewoon gehaald, WFT zorg idem ik heb gewoon niet geleerd examen gedaan en gehaald (Nu werk ik al heel lang in het zorgverzekeringsvlak dus dat kan het wel verklaren, ik heb veel kennis wat dat betreft)

Voor school ik kon makkelijk naar het gymnasium, heb uiteindelijk de land en tuinbouw school gedaan :+ op werk gebied ben ik juist helemaal niet zo, ik pak knelpunten aan. Ik zorg dat ik mijn dingen af hebt voor de deadline. Ik denk eerlijk gezegt dat het ook is omdat mijn keuzes invloed kan hebben op mensen hun leven. In die zin wel of geen incasso B. Juiste informatie verstrekken. Als er vermoeden is van fraude plan van aanpak vaststellen. Maar ook zorgen dat kinderen niet de dupe worden van gescheiden ouders (Denk aan zomaar de polis stoppen en overzetten naar moeder terwijl die uit ouderlijke macht is gezet) Dit kom ik jammer genoeg veel tegen :(

Cheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 01:24

Lotgenoten! Ik dacht al dat ik een vreemd ras op deze planeet zou zijn! :')

Studie is bij mij ook echt een knelpunt. Niemand die me controleert en aangezien het voor mij 2 uur reizen is naar de Uni iedere dag heb ik ook niet veel sociale (en dus controlerende) contacten. Daarbij sluit mijn studie niet geheel aan bij wat ik later wil worden dus daar ligt ook al een groot motivatieprobleem. Op het werk en in het huishouden heb ik namelijk nergens last van. Super gedreven! Maar die studie.... praat me er niet van. En iedereen blijft maar roepen, 'nog even doorzetten dan heb je het af en kun je aan het werk'. Of: 'gewoon concentreren en geen andere dingen inplannen dan haal je alles zo'. Voor mijn gevoel is het soms gewoon net of kán ik niet eens meer een boek lezen. Ik val altijd in slaap :P haha

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 01:48

Oh ik ben ook zo donders lui en stel alles uit! Alles is me altijd komen aanwaaien en wist al mijn onvoldoendes na de kerst weer op te halen op de havo. Ik ging een mbo niv 3 doen (opleiding was alleen op dat niveau te volgen) dus ik ging weer overal fluitend doorheen. Opdrachten waren voor mij een half uurtje en haalde dan een 8.

Nu heb ik van 1 maart tot 1 september vakantie en begin hierna aan een hbo (leraar natuurkunde). Ik ben eigenlijk wel een beetje bang dat ik dat ga verpesten door mijn houding. Die vakantie gaat me ook niet echt helpen want ik heb ook geen werk (wel druk aan het solliciteren al een tijdje) dus ik heb totaal geen ritme.

Het schiet allemaal niks op zo haha

Snoraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 02:10

Dit is echt ontzettend herkenbaar.
Ben ontzettend perfectionistisch maar ik begin te laat, dan raak ik afgeleid en ik vind een in mekaar gezet werkstuk o.i.d. niet goed genoeg om in te leveren dus doe ik uiteindelijk maar niks..

Ben door deze reden van havo/vwo naar havo gegaan, blijven zitten in 4 havo, hierna naar mbo4, die niet afgemaakt, een nieuwe mbo4 opleiding gestart en deze weer niet afgemaakt.
Resultaat is nu dus ook totaal geen ritme hebben (ben ook volop aan het solliciteren).

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 09:05

Ik heb inmiddels voor mn volgende SE week een planning gemaakt, maar voor vandaag niks aan huiswrrk gemaakt dus dat moet ik zo snel in mn tussenuur doen haha xD

Erin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 09:36

Goed dat je een planning hebt gemaakt, amyyy55, lukt het dan ook om je er aan te houden?

Ik zit nu enorm te stressen over mijn latijn repetitie, die over vijf minuten begint. Ik heb niet eens naar de tekst gekeken :')

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 09:44

Ik ben niet echt een erge uitsteller, maar vind het altijd wel lastig om echt tot het punt te komen waarop ik echt aan het werk ga. Bij mij helpt het heel erg om te beginnen met maar 5 min werken. Timer op 5 minuten, en daarna beslis ik of ik verder ga (wat bijna altijd het geval is als je eenmaal bezig bent) en hoe lang. Het opdelen in kleine blokjes maakt het voor mij veel prettiger werken dan wanneer ik besluit om meteen een uur te gaan werken (wat ik toch bijna nooit volhou).

Erin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 09:46

Kleine blokjes werkt inderdaad. Ik ga de pomodoro techniek uitproberen, misschien werkt dat voor mij :)

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 10:06

kleine blokjes maakt voor mij niet zoveel uit, ik moet gewoon beginnen, en dan kan ik best een paar uur zitten... Probleem is bij mij dat als mijn vriend bijvoorbeeld thuis is, ik er moeite mee heb om te gaan zitten studeren...

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 11:19

Jasmijn159 schreef:
Nies_ schreef:
Ik had vandaag een studiedag, uhh not! Ik heb mijn boeken niet eens gezien. :+

Op de basisschool deed ik mijn "huiswerk" altijd even snel de ochtend dat we het in moesten leveren in de klas.. Op de middelbare school deed ik het gewoon niet, werkstukken begon ik om 1 of 2 uur 's nachts nog eens aan en voor presentaties flanste ik 's ochtends snel een PP in elkaar..

Schamen doe ik me er zeker niet voor, ik heb gewoon nooit beter geleerd. Ik haalde toch wel minimaal een boven gemiddeld cijfer, dus waarom had ik als kind ooit moeten bedenken dat dat zo niet kan? Eenmaal volwassen is het gewoon een poedersuiker gewoonte die je er niet uit krijgt en heel eerlijk.. Waarom zou ik ook? Ik kom nu ook gewoon mee.

Ga je nog naar school of werk je al? Ik ben namelijk zo bang dat het straks als ik aan het werk ben niet meer iets is waar ik mee weg ga komen :P Wil ook niet betaald worden om niks te gaan zitten doen, dat vind ik echt niet kunnen.

Beiden! Ik ga maar een dag in de week naar school na 3 jaar alleen gewerkt te hebben, op deze manier is dat prima te doen. :) Op mijn werk stel in dingen waar ik geen zin in heb ook wel eens uit, maar het is altijd af als het af moet zijn en de tijd van het uitstellen gebruik ik gewoon om ander werk te doen, dus ik zit geen uren te niksen. :)

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 11:23

ik heb net een hele week vakantie gehad, waarin ik echt een paar grote projecten had kunnen en moeten maken, ik ben iedere dag niet verder komen dan de computer opstarten. Nu loop ik dus alweer hopeloos achter, maar iets doen? ho maar

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 14:45

Erin schreef:
Goed dat je een planning hebt gemaakt, amyyy55, lukt het dan ook om je er aan te houden?

Ik zit nu enorm te stressen over mijn latijn repetitie, die over vijf minuten begint. Ik heb niet eens naar de tekst gekeken :')

Nou meestal blijft het alleen bij plannen xD moet nog zoveel doen en nog zoveel boeken lezen ahh

succes met latijn o.o

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 14:58

Lienie_F schreef:
ik heb net een hele week vakantie gehad, waarin ik echt een paar grote projecten had kunnen en moeten maken, ik ben iedere dag niet verder komen dan de computer opstarten. Nu loop ik dus alweer hopeloos achter, maar iets doen? ho maar

Ik had geen vakantie, maar heb er wel vakantie van gemaakt. Zelfde probleem hier. Ik klik ook wel wat open, maar werk er niet aan.
Ben nu wel goed bezig voor mijn vrije ruimte, dat is een stuk makkelijker en kleiner dan afstuderen, dus doe ik ook sneller..

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 15:13

Gister best goed bezig geweest voor mijn doen, frans half af en sk ook half af. Misschien kom ik toch nog ergens in life :')

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 15:22

Ik heb eerder in dit topic gepost, ik ben nu 28 en heb lang niet meer zoveel last van uitstelgedrag dan toen ik 18 was. Heb er even over nagedacht en er zijn wel een aantal dingen die mij door de jaren heen echt hebben geholpen:

- Combineer vervelende klusjes met iets leuks
Voorbeeld: ik spaar altijd een grote ikeazak met schone was (soms zelfs 2) op voordat ik ga vouwen. Zet lekker een serie aan op netflix en begin dan met vouwen. Wel op zolder, waar ik nergens op m'n kont kan gaan zitten want anders helpt het niet. :+ Strijkplank erbij, laptop mee en vouwen maar. :+
- Wissel van weekagenda naar dagagenda.
Ik weet niet waarom dit bij mij heeft geholpen maar ik maak m'n to-do lists in m'n agenda. Ik sleep dat (megazware a5 formaat) ding overal mee naartoe en als me iets te binnen schiet schrijf ik het gelijk op m'n to do. Lange klusjes wanneer ik er tijd voor heb, kleine dingen gelijk dezelfde dag. Ik heb ook wel notitieboekjes gehad en losse blaadjes maar die raak ik overal kwijt. Deze is GROOT en KNALPAARS, niet kwijt te raken! :+
- Beperk vervelende klusjes tot korte taken
Is je slaapkamer een bende? Verschoon je bed en gooi je beddengoed in de wasmachine. Daarna ben je klaar! Zo worden alle klusjes veel laagdrempeliger en is het niet een BERG werk waar je tegenop kijkt. Bovendien is een klein beetje iets altijd beter dan helemaal niets. Toch gemotiveerd om verder te gaan? Prima! Zo niet? Dan ook prima. Je hebt met jezelf afgesproken 5 minuten (of 10 min.) iets te doen, dus als je daarna geen zin meer hebt moet je je ook niet rot voelen.
- Bedenk aan het begin van de dag wat je WIL doen en schrijf het kort uit in je to do agenda.
Er is altijd wel wat te doen. Als ik nu een lijst ga maken wat ik MOET doen, dan ben ik vanavond klaar en heb ik nog niks gedaan. Ik ga er ook nooit aan beginnen want ik ben al moe voordat ik ben begonnen. Ik bedenk altijd een paar dingetjes aan het begin van de dag (bij het ontbijt) wat ik wil doen, schrijf het op en ga me aankleden.

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 15:28

Je bent iig aal goed op weg Bokworst!

Ik loop 50 opgaven achter voor wiskunde, en heb volgende week een toets erover.
Heb nu besloten dat ik elke dag 10 opgaven doe, dan ben ik ongeveer maandag bij en dinsdag is de toets.
Nu nog uitvoeren :o

Handige tips _Nelleke_, ik ga ze eens proberen :)

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-15 15:32

Ik zit ook weer aan een verslag :j
Heb de mazzel dat ik nu op stage ben en dus geen huiswerk bij mijn stapel krijg. Als ik dan tussendoor tijd heb ga ik even een stukje schrijven. En bokt updaten. :=

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 15:56

Ik zit nu op school, en zou eigenlijk verder gaan aan waar ik gisteren aan begonnen was (en ook best veel van af heb gekregen), maar nu zit ik op Youtube liedjes uit de zeroes te luisteren... :')

amyyy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 16:07

jolijn2001 schreef:
Je bent iig aal goed op weg Bokworst!

Ik loop 50 opgaven achter voor wiskunde, en heb volgende week een toets erover.
Heb nu besloten dat ik elke dag 10 opgaven doe, dan ben ik ongeveer maandag bij en dinsdag is de toets.
Nu nog uitvoeren :o

Handige tips _Nelleke_, ik ga ze eens proberen :)

Whaha dat had ik ook. Ben nu weer bijna bij!

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-15 16:18

Mijn word document loopt nu continu vast _-:(

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 17:04

san4nie schreef:
Lienie_F schreef:

Ik had geen vakantie, maar heb er wel vakantie van gemaakt. Zelfde probleem hier. Ik klik ook wel wat open, maar werk er niet aan.
Ben nu wel goed bezig voor mijn vrije ruimte, dat is een stuk makkelijker en kleiner dan afstuderen, dus doe ik ook sneller..

dat is in ieder geval al iets dan :)

ik ben nu tijdens saaie schoollessen toch mijn verslagen maar aan het maken (ipv opletten) al word ik wel afgeleid door bokt xD

Lienepien95

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 17:08

Ik ga nu beginnen met aan school werken..hoop dat het lukt. Facebook en bokt is altijd wel erg leuk :P

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 17:14

Ik heb nog niet het hele topic door gelezen, maar ook ik meld me.

Dit is een voorbeeldje hoe mijn huiswerkdagen er uit zien:
10 tot 12, ja duidelijk huiswerk gemaakt.
12 uur besloten om pauze te houden.
12-14 Filmpjes van mijn konijn maken :+
14 tot nu geprobeerd te werken, maar zit constant op bokt etc etc.

Daarbij heb ik een concentratiestoornis, dus ik werk sowieso wat traag. Ik herken het ook van het 'hulp' krijgen. Plannen lukt inderdaad, alleen het uitvoeren niet. Nu is het al zo dat de hulpverlener zegt dat ik maar beter kan stoppen met school. Terwijl ik nog 2 weken tot de laatste toetsweek heb, en daarna alleen nog examens.. Én sta overal (net) voldoende. Dan voel ik me zo onbegrepen, als ik zo' n advies krijg. Misschien dat ik in dit topic wat kan leren :)