Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
. Ook kan bijvoorbeeld met mijn zoontje niet gewisseld worden, dit omdat hij erg veel moeite heeft met wisseling. Dit heb ik al gemerkt toen ik 1 keer wisselde, duurde zeker paar maanden voor hij zich open stelde en wat wilde doen. Amaris schreef:Tuurlijk kan er oppas geregeld worden, maar ik kan me ook voorstellen dat ouders met de kinderen op vakantie willen. Dat kan bijna niet meer buiten de vakanties, dus wat moet je dan?
soesita schreef:Bij deze hele discussie komt bij mij dan weer de vraag op waarom sommigen toch aan kinderen beginnen? En of er in heel de discussie ook eens met de kinderen rekening wordt gehouden? Die vragen er zelf meestal niet echt om om als ze ziek zijn of tijdens vakanties van het kastje naar de muur geschoven te worden. Arme, arme kinderen!![]()
chanel1985 schreef:Er is wel een verschil in opvang voor een ziek kind ( wat je vaak niet op voorhand weet) of opvang voor schoolvakantie. Die weet je ruim op voorhand en er zijn opvangmogelijkheden waar je dan gebruik van kan maken, zoals buitenschoolse opvang en derg.
) moet je binnenkort voor inschrijven, dat is dus die dag snel inschrijven want vol = vol. Ben je te laat dan heb je dikke pech! soesita schreef:Bij deze hele discussie komt bij mij dan weer de vraag op waarom sommigen toch aan kinderen beginnen? En of er in heel de discussie ook eens met de kinderen rekening wordt gehouden? Die vragen er zelf meestal niet echt om om als ze ziek zijn of tijdens vakanties van het kastje naar de muur geschoven te worden. Arme, arme kinderen!![]()
Citaat:Ik vind dat ook in de zomer vakantie, of welk andere dan ook, aangezien de leerplicht er is, zij ook recht hebben op vakantie tijd met de ouders.
Brainless schreef:Citaat:Ik vind dat ook in de zomer vakantie, of welk andere dan ook, aangezien de leerplicht er is, zij ook recht hebben op vakantie tijd met de ouders.
Recht?
Het is al een hele uitdaging om met 2 wekende ouders tegelijk vrij te krijgen bij 2 werkgevers.
Daarnaast zie ik ook nog wel:
mama 2 weken vrij, papa 2 weken vrij en 2 weken opvang.
Er zijn genoeg mensen die geeneens op vakantie kunnen: dus om te zeggen dat je als gezin recht heb om samen in de zomervakantie op vakantie te mogen, is voor mij iets te veel van het goede.
Urielle schreef:soesita schreef:Bij deze hele discussie komt bij mij dan weer de vraag op waarom sommigen toch aan kinderen beginnen? En of er in heel de discussie ook eens met de kinderen rekening wordt gehouden? Die vragen er zelf meestal niet echt om om als ze ziek zijn of tijdens vakanties van het kastje naar de muur geschoven te worden. Arme, arme kinderen!![]()
Moeders recht is het aanrecht, of wat was jouw plan?
Mioux schreef:Nou moest ook even lezen wat soesita zei inderdaad urielle, als in mensen moeten maar geen kinderen nemen want er komt zoveel bij kijken.
Ja dat is met alles...
Mioux schreef:Als iemand dat wel kan regelen dat (als ze niet alleenstaand) beide ouders vrij kunnen krijgen, waarom zouden hun dan niet samen op vakantie mogen? Misschien niet 6 weken oke, maar hun mogen toch zelf beslissen als ze vrij kunnen krijgen om bv 2 weken samen met ze alle op vakantie te mogen?
Urielle schreef:Ik werk parttime en toch moet ik voor ziekte en vakantie wel eens vrij nemen. Dan zouden alle moeders moeten stoppen of zowel vader als moeder parttime. Dat zal echt niet overal kunnen. Daar is de maatschappij ook helemaal niet meer op ingesteld.