hoeveel uur ben je aan je werk kwijt?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 21:44

Iedere dag een uur reistijd(half uur heen en half uur terug op de fiets), plus de gemaakte uren. Werk 25-35 uur per week maar ligt eraan of ik veel halve dagen heb. Gok dat ik in totaal meestal toch wel op 40 uur gemiddeld uit kom.

Sodeletuut

Re: hoeveel uur ben je aan je werk kwijt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 21:51

32 uur per week in 5 dagen, we moeten er een kwartier van te voren zijn en zijn vaak een kwartier later de deur uit, dus dat is 34,5 en dan reistijd per dag 1 uur dus 39,5 uur.. Straks mijn eigen bedrijf erbij dus wordt druk. :D

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 21:52

Ik werk in het onderwijs. Volgens mijn contract 32 uur, maar 40 uur haal ik veel weken met gemak. Als ik er een goede stagiaire bij heb scheelt het wat.
Elke dag nog een uur reistijd, dus 4 uur per week voor reizen.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 21:58

Ik woon gelukkig op 5 minuten rijden van mijn restaurant. De zaak opend om 17 uur. Dus ben ik er om 16 uur. Maar dan ook nog een aantal dagen per week overdag voorbereiden. Of even snel naar de zaak moeten om bijvoorbeeld bier of vlees in ontvangst te nemen. O ja, en op zondag openen we om 13 uur.

Mijn werkweek zal zo'n 50-60 uur zijn. En dat ligt dan niet aan de reistijd.

Evianp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 22:50

Wat voor werk doen jullie dan? Is het zwaar werk of niet? Zijn er ook mensen die werken in de horeca? /3 En die daarbij een paard heeft?

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 23:10

Ik werk in de automechaniek, je kan het bestempelen als zwaar. Heb ook een pony die gelukkig op volpension staat, zou ook niet anders kunnen. Vooral in de winter ben ik erg moe, in de zomer valt het prima mee.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 23:50

Ik ben lotus en "stoker"
Ik grimeer mezelf verwondingen waardoor anderen een realistische situatie voor zich hebben en hierop dus ook moeten handelen.

Kortom ik word betaald om fikkie te stoken en me aan te stellen.
Of het zwaar is ja en nee.
Er zijn dagen dat er best wel lomp met je word omgezeuld en je ook op minder fijne locaties zit.
Voorbeeldje : bij defensie lig je in een stukje bos oid in een "gevaarlijke" situatie jij moet spelen dat je niet meer kan lopen door jou verwondingen.
Gevolg je hebt het koud (wand je kan je mag je niet teveel bewegen en zolang het geen 20 plus graden is verbetert dat ook niet) komen een paar van die gasten in groen pak aan pikken je op op wat voor manier dan ook en slepen je met een rotgang weg.
Gevolg daarvan 9 van de 10 keer je broek vol met het halve bos, je bent zeik nat en als je pech hebt heb je een sleep vest aan (tenminste ik noem dat kreng zo) en hebben ze je aan die grote lus in je nek mee gesleept en doen je oksels zeer.

Het stoken zelf is ook niet zwaar maar de tijd dat je buiten in de stromende regen staat rommel te sjouwen is ook geen pretje (dan ben je blij dat je jezelf nog even kan warmen bij de vuurkorf.

Maar er zijn ook dagen dat je in een gebouw zit je alleen de standaard dingetjes moet doen aan verwondingen aan armen en handen en dan valt het wel mee.

Wat nooit fijn is het reizen...

Dus zwaar ..... Tja ik ga dit niet de rest van mijn leven kunnen blijven doen.
Los van het feit dat ze graag jonge lotussen willen zijn de zware dagen wel een dikke aanslag op je lichaam en zeker als die al niet meer 100% is.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 00:21

funny3 schreef:
Wat voor werk doen jullie dan? Is het zwaar werk of niet? Zijn er ook mensen die werken in de horeca? /3 En die daarbij een paard heeft?

Toen ik nog in Nederland woonde werkte ik in een bar. Ik had toen twee fjorden en een halve hectare eigen grond. Moest dus alles zelf doen. Maar omdat mijn werkdag altijd pas om 17 uur begon was alles prima te combineren! Overdag alle tijd voor de paarden en hun verzorging! Het was echt ideaal!

Edit: ik ben nog steeds in de horeca werkzaam met een eigen restaurant. Maar wel paardloos.
Laatst bijgewerkt door Palmera op 15-02-15 01:02, in het totaal 1 keer bewerkt

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 00:35

funny3 schreef:

hier horeca werk nu geen paard meer maar voorheen wel. Tja vroeg je bed uit om je liefste te kunnen doen voor t werk begon toen om 12uur

nu begin ik hoogseizoen 10uur Tot sluit dus zou het niet meer reden ook

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 01:08

Ik werk 40 uur per week. Inclussief pauze 8,5 uur per dag aanwezig. Als ik met de auto ga heb ik 25 minuten reistijd enkele reis, met fiets een uur. Ik fiets ruim de helft van het jaar. Paard ligt gelukkig redelijk op weg van werk naar huis, dus dat scheelt. Ik zorg altijd wel dat ik goed optijd op mn werk ben, want moet uniform halen en omkleden. Op een standaard dag ga ik om 6:50 de deur uit en ben ik rond ergens 20:00/20:30 weer thuis en dan nog eten.
Gelukkig heb ik erg weinig slaap nodig dus heb ik dan nog wat aan mn avond.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 01:23

Stage + reizen kom ik ook op bijna 50 uur per week uit.

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 01:33

32 uur school (38 inclusief tussenuren, waarin je eigenlijk niets kunt want daar zijn ze weer te kort voor), 15 uur werk (bijbaan), 6 uur reistijd gemiddeld (ligt eraan of ik met fiets, auto of bus ga), dus 53 uur per week (59 met tussenuren), exclusief huiswerk ;(

En eigenlijk, heel stiekem zoek ik nog wel een baantje erbij voor een uurtje of 8 ofzo :o

xRoosss

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 01:50

Ik ben full time student en heb als bijbaan een leidinggevende functie bij een grote supermarkt wat veel verantwoording en geregel met zich mee brengt.

Over twee weken begint stage weer. Dan loop ik 40 uur per week stage en daarnaast werk ik gemiddeld 20 uur per week bij m'n bijbaantje.

Hoe ik het volhoud, ik heb geen flauw idee :+ ben in de weekenden wel compleet gesloopt en mijn dagen zijn vrijwel altijd hectisch. Geen paard hier, maar probeer wel nog zo'n twee dagen per week in de sportschool te staan. Met 1 vrije dag per week ben ik al erg blij. Maar ondanks de drukte en dat ik mezelf soms voorbij loop zou ik voor geen goud m'n bijbaantje kwijt willen :)

Qua reistijd heb ik wel geluk. Zo'n 20 minuten voor werktijd rij ik richting de supermarkt ivm het optijd op de afdeling staan. En ben na mijn dienst met 10 minuutjes weer thuis. Naar stage moet ik 20 minuutjes heen en terug.