Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

MarloesNatje schreef:In principe ga ik naar barneveld en daar de verkorte opleiding doen, als ik mijn havo diploma haal natuurlijk
Nu moet ik dan in het 1e jaar (3 of 4 weken?) op schapenstage intern. Ik vroeg me af of je hier dan in de weekeinden ook zit of dat je dan naar huis gaat? Misschien weet iemand hier dat die ook deze stage heeft gedaan
Je moet 17 dagen op schapenstage. En zoals al gezegd werd, ook in het weekend worden lammetjes geboren. In overleg kan veel en ik heb ook wel klasgenoten gehad die één weekend naar huis gingen. Voorkeur heeft het echter niet. Je moet hoe dan ook aan je 17 dagen komen en als je tussendoor naar huis gaat wordt het gewoon gevoelsmatiger lastiger om weer terug te gaan. Niet omdat het niet leuk is, maar omdat het gewoon een hele andere levensstijl is. Ik heb de periode in één keer doorlopen en dat was prima te doen. Als het een opgeve voor je is om intern te gaan, kan je aangeven dat je graag met iemand samen wil. Die voorkeur kon je bij ons aangeven. Hier is ook wel gehoor aan geven. Dus als je samen met een klasgenoot gaat waar je het mee kan vinden gaat de periode ook een stuk sneller.
Het is niet dat ik er geen zin in heb hoor! Lijkt me erg bijzonder. 

Leffroi schreef:Mijn schapenstage waren de 10 langste dagen in mn leven. Gelukkig waren we met zijn 2en en was ik ook nog eens met een goede vriendin die ik al kende voor de opleiding. Maar beiden hebben we nog nooit zo'n heimwee gehad, terwijl we er anders nooit last van hebben. Leuke familie, enigszins leuk bedrijf, maar we gingen met gierende banden naar huis. Was midden in de stage jarig, en ik zat te janken als een klein kind, toen ik mijn moeder binnen zag stappen. Had mn vriendin even voor me geregeld. Mijn moeder had weer geregeld dat háár moeder ook mee kwam, dus als 2 kleine kinderen hebben we zitten janken hahahaha
maar overall vond ik het een geweldige ervaring. Ik had dan ook het geluk bij een leuke mensen te zitten.
Het aflammeren vond ik echt gaaf om te doen. Onder betere omstandigheden zou ik het zo weer doen!!