Eerstejaars WO studenten 2015-2016

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Gianti

Re: Eerstejaars WO studenten 2015-2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 22:20

ja vind ik zelf het fijnste, kleiner zou ik niet gaan persoonlijk!

ik ben blij dat ik gewoon stufi heb :P

xChiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 22:21

KyaraMyBest schreef:
Leuke, nieuwe mensen, welkom!

Ik ben ook aan het rond kijken voor een laptop. Vind het erg lastig, zoveel keus! Welke grootte (inch) is het meest handigst denken jullie?

Ik heb een 13" en vind die grootte prima, het is net wat je gewend bent. Aangezien je er veel mee moet slepen lijkt een hele grote laptop mij niet zo handig.

Ik weet wel zeker dat mijn volgende macbook een air gaat worden, geen pro meer. Dit ding is zwaaaar :+

Nightingale

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 22:53

xChiva schreef:
Nightingale schreef:
Ik meld me ook!
Marieke - 17 - Natuur- en sterrenkunde in Nijmegen. Ik ben hard op zoek naar een kamer dus suggesties zijn welkom :D

Ik zag dat jullie het eerder hadden over een tegemoetkoming maar het is me nog niet helemaal duidelijk... Ik wordt pas eind oktober 18 dus ik kan de eerste maand nog niet lenen, weten jullie of er manieren zijn om dit toch te overbruggen? Want voor een tegemoetkoming scholieren waarover gesproken werd moet je ook 18 zijn helaas...

Yeey ook in Nijmegen! *\o/* Ik ben ook op zoek naar een kamer, sta je al ingeschreven bij de SSHN?

Ik heb precies hetzelfde, 22 oktober word ik 18. Kan idd pas lenen vanaf 1 oktober, daar tussen krijg je niks. Je ouders krijgen dan nog kinderbijslag voor je, dus je krijgt verder geen tegemoetkoming.

Ja, sinds 1 november al gelukkig, plus reisurgentie. Maar ik ben een beetje picky, wil liever niet op Hoogeveld of Vossendijk :+

xChiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 23:05

Nightingale schreef:
Ja, sinds 1 november al gelukkig, plus reisurgentie. Maar ik ben een beetje picky, wil liever niet op Hoogeveld of Vossendijk :+

Reisurgentie is wel handig, ik val er net tien minuten buiten.
Ik ook, ben op de open dag in Hoogeveldt geweest, dat was echt een oude bende. Maar ben bang dat er niet veel keus is...

Ga je ook naar de introweek?

Ashen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 23:07

Ashen-Priscilla-22 jaar- Ba Informatiekunde Groningen.

Leuk om hier mee te praten. :D

xAntoinettex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 23:09

Citaat:

Ik ga ook naar Nijmegen. Vind de introweek enorm lang, kan niet op en neer blijven reizen en hotelletje lijkt me ook een beetje duur. Ga jij wel? En hoe doe je het dan?

xChiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 23:21

xAntoinettex schreef:
Citaat:

Ik ga ook naar Nijmegen. Vind de introweek enorm lang, kan niet op en neer blijven reizen en hotelletje lijkt me ook een beetje duur. Ga jij wel? En hoe doe je het dan?

Ik wel, ken verder niemand daar dus wel leuk om iedereen alvast te leren kennen :)
Ik hoop dan een kamer te hebben, en anders heb ik echt geen idee.. Hotelletje dan maar..

Nightingale

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 08:17

Ik wil eigenlijk wel, maar het is inderdaad lastig qua woonruimte + behoorlijk duur allemaal...
Wat voor sites gebruiken jullie naast de sshn voor het zoeken naar een kamer?

xAntoinettex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 09:53

Nightingale schreef:
Ik wil eigenlijk wel, maar het is inderdaad lastig qua woonruimte + behoorlijk duur allemaal...

Daar kan ik je niet bij helpen, blijf lekker thuis.

dejoni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-15 10:26

Ik ben maar blij dat ik direct vanaf het begin mijn stufi krijg!
Je zou bijna als je later kinderen wilt gaan plannen wanneer je zwanger moet raken om te zorgen dat je kind niet in de problemen raakt met allerlei overheidsregeltjes :')

Chinas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 10:32

Nightingale schreef:

Een klasgenoot van mij heeft via een makelaar dacht ik zijn kamer gevonden in Utrecht. Zal even opzoeken hoe hij dat heeft geregeld.

Edit: "Ik heb net een kamer gevonden in Utrecht (zonder connecties), via een aanhuurmakelaar. Dat zijn makelaars voor huurwoningen die bemiddelen tussen eigenaar en huurder. Je betaalt eerst 20-30 euro inschrijfgeld bij zo'n site en dan gaan ze voor je zoeken, als ze eentje gevonden hebben voor je kom je kijken voor een bezichtiging en kun je gelijk huren, zonder te hoeven hospiteren. Super handig. De borg krijg je weer terug later, maar je betaalt inderdaad wel een 'aanhuurcourtage' van tussen de 200 en 400 euro. Dat is niet niks, maar je bent zo wel zeker ervan dat je een woning krijgt."

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 10:48

die Facebook groepen van kamer gezocht/aangeboden kunnen ook goed helpen

xChiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 11:55

Facebookgroep, kamertje.nl en de SSHN.
Ik twijfel, zal ik gewoon reageren op een kamer in Hoogeveld? Dan heb ik in ieder geval een kamer.. Of eerst maar eens op een ander complex reageren?

Nightingale

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 12:36

Bedankt voor de suggesties allemaal :)

Chiva, ik weet niet hoeveel wachttijd, maar je kan altijd eerst een andere proberen toch? Al is er weinig beschikbaar op dit moment. Bij andere complexen dan die voor eerstejaars kom je in ieder geval niet binnen denk ik.

xChiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 13:33

Nightingale schreef:
Bedankt voor de suggesties allemaal :)

Chiva, ik weet niet hoeveel wachttijd, maar je kan altijd eerst een andere proberen toch? Al is er weinig beschikbaar op dit moment. Bij andere complexen dan die voor eerstejaars kom je in ieder geval niet binnen denk ik.

Ik probeer eerst wel een andere, je weet maar nooit :')

Kim_Evendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 22:37

xChiva schreef:
xAntoinettex schreef:

Ik wel, ken verder niemand daar dus wel leuk om iedereen alvast te leren kennen :)
Ik hoop dan een kamer te hebben, en anders heb ik echt geen idee.. Hotelletje dan maar..

Jaaa Nijmegen *\o/*
Dan meld ik me ook:

Kim - 20 jr - Psychologie in Nijmegen dus :D

Volgens mij kun je tijdens de intro gewoon bij mensen uit je groep blijven slapen. Had ik tenminste ergens gelezen.
Ik vind de intro ook lang, valt ook nog samen met de zomerparkfeesten in Venlo...toch jammer, maar de intro is vast ook onwijs gezellig.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 22:43

Hoe lang is de intro dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 22:55

Leuk, ik meld me ook.

Kchristi - Christi - 17 - dierwetenschappen Wageningen

Zag in het topic nog iemand die dierwetenschappen wil gaan doen! Leuk, volgens mij is het helemaal niet zo'n grote studie.

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 23:08

Ik meld me ook! *\o/*

Irlijn - Ineke - 20 - tandheelkunde in Groningen

Heb net het topic doorgelezen, gefeliciteerd nog iedereen die is geslaagd! :D Wat veel Bokkers die naar Nijmegen trekken zeg. Ik woon daar nu nog thuis, en kan jullie in ieder geval verzekeren dat het een ontzettend leuke studentenstad is! Ik heb zelf net een leuke kamer gevonden in Groningen, dus ga daar deze vakantie rustig mijn eigen plekje van maken. Stufi en OV moet nog geregeld worden, maar ik kom er via DUO niet helemaal uit hoe ik mijn stufi op 0 kan zetten. Is dat jullie gelukt?

Wat betreft de introductie en slapen: het is vrij normaal dat je dan gewoon bij een groepsgenootje blijft slapen die al in Nijmegen woont of er op kamers zit. Een vriendin heeft vorig jaar de introductie gedaan en had twee meisjes bij haar te logeren, en ook van anderen heb ik hetzelfde gehoord :) Dus gewoon een matje en slaapzak meenemen, en dan komt dat helemaal goed!

xChiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 01:18

Kim_Evendi schreef:
xChiva schreef:

Jaaa Nijmegen *\o/*
Dan meld ik me ook:

Kim - 20 jr - Psychologie in Nijmegen dus :D

Volgens mij kun je tijdens de intro gewoon bij mensen uit je groep blijven slapen. Had ik tenminste ergens gelezen.
Ik vind de intro ook lang, valt ook nog samen met de zomerparkfeesten in Venlo...toch jammer, maar de intro is vast ook onwijs gezellig.

Wat een gezelligheid :D

Ik heb wel zin in de introweek, ik ken verder echt niemand en kom ook niet uit de buurt dus ken Nijmegen ook niet zo goed :)

xChiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 19:28

Misschien een stomme vraag, maar ik heb nu op studielink me ingeschreven en aangegeven hoe ik wil betalen, moet ik nu nog iets doen of moet ik wachten tot de universiteit iets stuurt?

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 19:38

Volgens mij moet je dan gewoon wachten?
Ik moet het nog bevestigen, maar ik wacht eerst totdat de universiteit me van Nederlandstalig heeft omgezet tot Engelstalig.

Franciee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 19:43

Ik kan me op studie link niet eens inschrijven in Antwerpen :') Ik ben wel al hard opzoek naar een kamer maar ik heb geen idee waar ik op moet letten of überhaupt wat ik wil..

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 19:44

Franciee schreef:
Ik kan me op studie link niet eens inschrijven in Antwerpen :') Ik ben wel al hard opzoek naar een kamer maar ik heb geen idee waar ik op moet letten of überhaupt wat ik wil..

Studielink is ook alleen voor Nederlandse studies toch?

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 20:17

Franciee schreef:

je moet je niet via studielink inschrijven, zie linkje voor meer info

https://duo.nl/particulieren/student-hb ... enland.asp