Attentie langstudeerders! Wie oh wie is er lotgenoot?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

minikatje

Re: Attentie langstudeerders! Wie oh wie is er lotgenoot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 16:05

Ik kan je steunen vanaf 9 uur :)

lisanne87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 16:16

Ik kan ook meepraten helaas..

Ben nu bezig aan mijn 6e jaar op de Pabo, door omstandigheden vertraging opgelopen. Voor ik aan de pabo begon heb ik 2 jaar lerarenopleiding Engels gedaan, maar ben daar toen mee gestopt omdat ik de leerlingen niet zo leuk vond, niet mijn doelgroep. Heb daar wel m'n P gehaald :j
Daarvoor heb ik MBO Onderwijsassistent gedaan, en dat wel netjes binnen de drie jaar gehaald. Dus ondertussen alweer aan mijn 11e studiejaar zeg maar.. -O-

Maar ben nu druk bezig, en hoop in februari (of eerder natuurlijk :') ) klaar te zijn, ben wel een beetje klaar met school :P

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 19:02

lampjerulez schreef:
Iemand die mee wilt doen met knallen vanavond?
Ik moet eerst weer een paar uurtjes werken. (gebroken diensten, vanochtend ook gewerkt)
Maar om 20:00 ben ik weer thuis en ready to rumble.

Maar heb wel een mede lot genootje nodig :')
anders blijf ik doelloos voor mezelf uit staren

Ik bied me altijd aan als slachtoffer. :') M'n opdracht duurde langer dan verwacht, dus ik moet een behoorlijke inhaalslag maken vanavond. :P

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 20:18

Jeeeeeej steun!!

was iets langer op het werk, nu pas net thuis.
Ga wel even eten maken hoor (*lees pizza besteld) anders wordt het helemaal zown moeilijk verhaal :')

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 21:32

help?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 21:38

Je kan het lampjerulez. Even een pauze nemen, je werkplek ontrommelen, je hoofd leeg en weer knallen! ;)

Ik heb vijf jaar over een HBO studie gedaan en tijdens mijn afstudeerperiode ontdekt dat ik knettergek werd als ik dit vak tot mijn 67ste ging doen. Ik had een pracht plek voor mijn scriptie met binnen een onderzoeksgroep naar excellentie in het onderwijs. Tijdens een van de laatste vergaderingen ben ik gaan staan en heb tegen alle professoren gezegd dat ik ging stoppen met mijn opleiding. Ja in de laatste maanden en ja misschien zonde van mijn tijd. Maar nee ik ging niet proberen die laatste maanden door te zetten. Kreeg een staande ovatie om mijn lef. En sindsdien super tevreden met mijn laste minute switch naar een andere HBO.

Man wat een opleiding en ik sta te popelen om aan het werk te gaan. Zit nu in mijn vierde jaar en studeer straks af. Heb er dan 9 jaar op zitten, verdeeld over twee opleidingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 21:48

Kom op lampjerulez!
Ik heb net ook even aan mijn minor gezeten, die af moet voordat alles echt mag beginnen (laatste puntjes!)

Dat is een dappere beslissing Judith! Toch knap dat je het gewoon hebt gedaan!

Xip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-14 22:41

lampjerulez schreef:
help?

*stuurt motivatie die kant op*
Je kan het! *\o/*

Ik ga maandag weer verder met van alles voor de studie, eerst het weekend maar eens overleven en dan zie ik wel weer verder.

Groot pluspunt is wel dat ik me dankzij het matige niveau van mijn groepsgenoten bij wiskunde me super slim voel en dus mezelf een stuk makkelijker kan motiveren om ook verder te gaan. :o ik voel me er heel slecht over maar ik geniet van de motivatie die het me oplevert. Bijkomend voordeel is ook dat ik constant de stof opnieuw moet uitleggen en het daardoor ook zelf weer beter onthoud. Ik = niet ontevreden }:0

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 16:39

Heb een half hoofdstuk getyped :')
daarna was ik te misselijk doordat ik teveel pizza had gegeten _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 17:48

Elk stapje helpt naar de goede richting! :) mijn motto :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 20:17

Ik moet eigenlijk ook nog aan de slag, maar ik heb van 10-18 gewerkt en ben gewoon gaar...

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 10:51

Renee1991 schreef:
Ik moet eigenlijk ook nog aan de slag, maar ik heb van 10-18 gewerkt en ben gewoon gaar...

Er stond toevallig van de week een leuke column hierover in de weekly van onze universiteit. Het kwam erop neer dat de schrijftster ervan ergens in een winkel werkt, waar ze zo'n pesthekel aan heeft dat dat de motivatie is om zelfs na een lange werkdag nog te gaan studeren, zodat ze dit niet voor de rest van haar leven hoeft te doen. :))

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 13:07

Wie doet er vanmiddag mee met een paar km afleggen?
Begin rond 14.30/15.00

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 13:14

Waaahh lotgenootjes, leuk! :D

Nadat ik mijn havo netjes in 5 jaar had afgerond, ben ik begonnen aan de opleiding doktersassistente (mbo 4, want hbo vond ik zo lang :') ) Dit was echt precies niks voor mij, dus na een jaar gestopt.
Toen begonnen aan Juridische Dienstverlening, mbo niveau 4. Afgerond in 2 jaar *\o/*

Toen toch maar hbo gaan doen, want ik wil graag een hbo papiertje. Ik zit nu in het tweede jaar van de studie Maatschappelijk Werk. En ik vind het vre-se-lijk. Niks voor mij, maar ik vond het ook zo zonde om in het tweede jaar te stoppen?

Inmiddels ben ik dus wel 'lang' aan het studeren.

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 14:09

minikatje: Ik heb tot 1500u college, daarna ben ik weer van de partij! :D

Jelleee: Als het echt niets voor jou is, zou ik denk ik toch kijken naar een studie die beter bij je past. := Wel vervelend zo'n situatie.

Xip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-14 14:18

Ik doe ook wel mee om 15:00 hoor, ik moet een werkcollege voor morgen 'echt' voorbereiden volgens de docent. Ik kan met niet weer een onvoldoende permitteren dus vooruit dan maar. :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 15:14

_Summerly_ schreef:
Renee1991 schreef:

Er stond toevallig van de week een leuke column hierover in de weekly van onze universiteit. Het kwam erop neer dat de schrijftster ervan ergens in een winkel werkt, waar ze zo'n pesthekel aan heeft dat dat de motivatie is om zelfs na een lange werkdag nog te gaan studeren, zodat ze dit niet voor de rest van haar leven hoeft te doen. :))

Jammer jammer, vind m'n werk erg leuk :P

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 18:32

*\o/* mijlpaal
Psychologie verslag bijna af, heb er de hele dag aangezeten.
vanaf ongeveer 11 tot 17:30 nu even wat eten en straks naar het werk.

:D trots

Dan nog mijn reflectie verslag,
en dan alleen mijn portfolio op een dvd/cdrom oid zien te krijgen

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 18:41

Hier staan de eerste dingen ook op papier!
Goed bezig lampjerulez!

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 18:58

Nog 1 hoofdstuk schrijven over trainingen en teamcoaching.
en dan is het af
Maar zoals ik al zei, ik moet zometeen even de deur openen op het werk, daarna om 22:00 weer terug om schoon te maken.
Dus hoop dat ik tussen 19:30 en 22u de tijd vindt om het hoofdstuk af te maken.

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 17:37

Nog niet gelukt, en vandaag met alle sollicitatie gesprekken (afgenomen) tussen mijn diensten door ook niet. Maar morgen ziet er op zich wel beter uit, dus hoop het dan af te maken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 17:39

Joh, dit topic is voor mij geschreven :')
Mijn 6e jaar studeren ondertussen en nu bezig met mijn 3e master. Voorts nog bezig met het afronden van mijn andere 2 masters. (staatsrecht, privaatrecht, strafrecht). Verder nog aan het twijfelen om in februari te beginnen met een 4e master.

Het is gewoon te leuk om te studeren :+

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 17:41

hollywood86 schreef:

waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaat -O-
wij hebben sowieso niet dezelfde organisatie/instelling school

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 21:14

hollywood86 schreef:
Joh, dit topic is voor mij geschreven :')
Mijn 6e jaar studeren ondertussen en nu bezig met mijn 3e master. Voorts nog bezig met het afronden van mijn andere 2 masters. (staatsrecht, privaatrecht, strafrecht). Verder nog aan het twijfelen om in februari te beginnen met een 4e master.

Mag ik vragen hoe je dat betaald? Een tweede studie of master kost toch instellingsgeld?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 22:56

Jazeker, maar ik maak gebruik van een maas in de wet. Op het moment dat je de opleidingen op hetzelfde moment start, of op zijn minst een andere opleiding start op het moment dat je je eerste studie nog niet voltooid hebt, dan kan je voor het collegegeld studeren. Je moet hierbij dan ook op gelijktijdig moment afstuderen.

Ik voltooi mijn masters dus officieel allemaal op hetzelfde moment, dan is het geen probleem.