Meer mensen die een taal / talen (willen) leren?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Courses

Re: Meer mensen die een taal / talen (willen) leren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 13:54

Valt best mee! In dat opzicht is Chinees lastiger naar mijn idee (mijn ex was Chinees, heb zelf getracht Japans te leren). Chinees heeft natuurlijk ook nog Mandarijns of Kantonees, waarin Kantonees maar in bepaalde delen gesproken word en in mijn beleving totaal niet lijkt op Mandarijns :) Je hebt in het schrift in allebei de talen verschillende varianten maar dat is ook weer voor wie het moeilijk vind ja of nee :)

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-14 16:15

Mandarijn is de meest gesproken taal ter wereld toch :) ? Lijkt mij ook waanzinnig moeilijk!

DeMaJai

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 16:55

Ik ben Engels aan het opkrikken en daarnaast ben ik met Italiaans bezig met de cursus

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-14 18:18

Ik ben nu ook bezig bij Duolingo, werkt erg prettig moet ik zeggen :j !

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 18:27

Ik ben daar nu ook mee bezig. Vind het erg leuk zo!

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-14 19:37

Ik ook :j Vond de voedselles wel lastig, veel nieuwe woorden :j

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 19:50

Wat voor taal doe je Gruis?

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-14 19:58

Spaans!

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 20:01

Daar ga ik morgen mee aan de gang. Nu eerst me Engels verbeteren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 22:17

Die app is idd leuk
Ik fris mijn duits wat op (wel jammer dat het begin zo simpel is) en dan ga ik aan het Spaans

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 22:21

Piekosjj schreef:
Xfjord schreef:

Chinees????? niemand op school krijgt bij ons chinees

Gelukkig is er meer dan 1 school in Nederland :) Ik heb op school Spaans en CAE Engels gehad wat ook niet overal kan, ik geloof dat ze ook Japans aanboden bij ons. Niet als vak maar meer een soort cursus. Vriendin van mij, op andere school, volgt ook Chinees.

Even om nog te zeggen: Ik zit als het goed is op de enige school in Nederland waar het verplicht is vanaf de 1e :j
Zeggen ze tenminste.

Tatort

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 16:01

Ik zit eraan te denken om Italiaans te gaan leren. Ben alleen bang dat ik weer in zo'n droge bende terecht kom waarbij de nadruk ligt op rijtjes stampen. Ik zou veel liever beginnen met lezen en spreken. Geef mij maar een tekst en een woordenboek en dan ben ik in m'n element. Meer mensen die niet zo goed op de 'traditionele' manier leren?

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 17:30

Tatort schreef:
Ik zit eraan te denken om Italiaans te gaan leren. Ben alleen bang dat ik weer in zo'n droge bende terecht kom waarbij de nadruk ligt op rijtjes stampen. Ik zou veel liever beginnen met lezen en spreken. Geef mij maar een tekst en een woordenboek en dan ben ik in m'n element. Meer mensen die niet zo goed op de 'traditionele' manier leren?

Ik moet (uiteraard) voor school op de stampmanier ( :') ) leren, en mij gaat dat op zich prima af, na 1 à 2 keer doorlezen ken ik wel zo'n 90%. Alleen spreekt de manier die jij omschrijft me gewoon veel meer aan. Dan heb ik gewoon veel meer plezier in het leren :)

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-14 18:00

Ik kijk gewoon films in het Spaans en zet daar Nederlandse ondertiteling onder :) . Is echt ontzettend makkelijk en het leert heel leuk! Spaanse Harry Potter :))

xxxJulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 18:53

Ik zou heel graag vloeiend Engels willen spreken. Daar ben ik nu ook op duolingo mee bezig en moet voor school ook brieven etc. schrijven dus gaat wel steeds beter.

Verder zou ik echt heel graag Zweeds willen leren. Op Duolingo is de cursus Engels-Zweeds bijna klaar geloof ik. Dat zou echt perfect zijn want dan verbeter ik mn Engels ook nog een beetje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 21:06

Gruis schreef:
Ik kijk gewoon films in het Spaans en zet daar Nederlandse ondertiteling onder :) . Is echt ontzettend makkelijk en het leert heel leuk! Spaanse Harry Potter :))

Das ook een idee :)

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 18:04

Ik had via blabla car een chinees in de auto uit changhai. Die vertelde mij dat het praktisch onmogelijk is echt goed chinees te leren voor een westerse :P En dat als ze het spraken, hij er geen klap van verstond tenzij ze er echt mee op gevoed waren :P.
Geen idee of hij gelijk heeft hoor, maar het is wel echt lastig lijkt me.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 17:15

Ik heb me via internet voor de cursus spaans voor beginners ingeschreven. het is in principe een 10 maanden cursus.
Wel even lastig beginnen helemaal op 0! Ook lang geleden dat ik in de schoolbanken heb gezeten.. (staat bv vervoegingen van werkwoorden waarbij je in principe ik / jij / wij niet hoeft uit te spreken maar daardoor leert het wel ff wat lastiger vind ik haha.

Ik heb trouwens wel een snel doel. in maart/april ga ik naar midden Amerika, dus een klein beetje basis kennis zou wel heel fijn zijn om dat al te kunnen beheersen.

Dat idee van de films is trouwens echt een goed idee. Ik had grey anatomy net even op gezet en herkende al meteen wat woorden. Alleen die moet dus in het engels dus is het twee keer schakelen zeker met het vakjagon erbij. Haha maar even simpele Disney klassiekers gaan zoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 19:04

Waar zoek je die, ook op internet?
Wat kost zo'n cursus nou als ik het vragen mag?
Ik heb Spaans ook nog op de verlanglijst

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 19:09

Ik heb 150,- betaald voor digitale zelfstudie met begeleiding bij laudius. Leuke daarbij is is dat ik de komende 10 jaar nog 7 cursussen zonder begeleiding met max van 1 perjaar. Heb dat liever dan een tablet e.d. zij maken geen reclame maar stonden wel in top 5 vandaar dat ze wat goedkoper zijn. Voor begeleiding examen e.d. betaal je wel kosten als je dat wil bij nieuwe cursussen.

Wat bedoel je met wat ik zoek via Internet. De films?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 19:16

Ja of heb je dvd's?
Ik zou niet weten hoe je via internet aan ondertiteling komt.
Ik heb nauwelijks dvd's eigenlijk

Valt me wel mee dat geld idd
Loi is gauw 400 euro

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 19:23

Ik kom hier ook binnen vallen! Ik spreek/schrijf vloeiend Nederlands/Engels. Werk nu in Duitsland dus ben nu hard bezig die taal onder de knie te krijgen, daar is vanuit school niks blijven hangen. Inmiddels kan ik een gesprek deels volgen, niet alles maar de rode lijn kan ik vaak wel volgen. Spreken is echt heel basis. De familie waar ik bij in woon spreken nauwelijks Engels (en echt héél weinig) dus ik moet wel! Betere manier is er niet, radio/tv, alles is Duits!

Ik zou voor later graag nog Zweeds, Frans en gebarentaal willen leren. Ik heb geen talenknobbel maar het lijkt mij zo om deze talen te kunnen spreken!

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 21:34

hmm films zoeken met spaanse ondertiteling is ontzettend lastig.
Wel een spaanse tv zender gevonden met spaanse ondertiteling. Net een spel show gekeken, best handig want daar gebruiken ze ook veel simpele woorden (voorstellen, tellen, zeggen hoe je je voelt). Alleen best lastig andere dingen in de tv gids te vertalen haha

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-14 21:46

O nee ik kijk Spaanse films met Nederlandse ondertiteling. Dan hoor ik het en heb ik direct een Nederlandse vertaling bij. (Om redenen kan ik helaas hier niet zeggen hoe ik het doe, anders even een PB sturen ;) ) Een spelshow is inderdaad erg leuk, maar dat is wel erg lastig ondertiteling bij te krijgen denk ik?

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 21:54

Ik vind talen leren ook ontzettend leuk, behalve Engels. Ik heb altijd al een hekel aan die taal gehad en vind het daardoor ook lastiger om te leren/begrijpen. Moet me telkens bij elkaar rapen om serieus met m'n huiswerk aan de klas te gaan en vind de lessen afschuwelijk. :')

Ik ga duolingo ook weer even downloaden (ben 'n tijdje met Italiaans bezig geweest). Misschien kan ik me via duolingo wat meer motiveren voor Engels, m'n Duits nog wat verbeteren.
Ook heb ik me toevallig net aangemeld op memrise en wil via die site beginnen aan Russisch, al lijkt me dat erg lastig door het andere alfabet.