Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ayla_4Ever schreef:Hadden jullie ook al een bedrag gespaard voordat jullie het huis uit gingen? Of voordat jullie gingen studeren?
)
maar dat is eigen keuze!
). Verder zijn er zo veel dingen waar geld aan op kan gaan
Dat weten we allemaal denk ik wel.
En dat doe ik nu nog steeds.
maar goed, eerst maar weer werk zoeken 
xTammyy schreef:Ik heb wel twee weken gewerkt, en dan heb ik t wel over 20 uur per week. Verder heb ik elke maand totale inkomsten van +- 1100€ maar meestal hou ik er dus iets meer van over
Als je hbo of wo studeert krijg je wel stufi ook al ben je nog geen 18 PrinceAmos
Kreeg dan wel de 25e nog een verassend bedragje erbij gestort, maar nou ook weer niet zoveel dat ik er 2 maanden royaal van kan leven
Hoe kom jij dan aan 1100 als je nu niet werkt? Snap er echt niks van haha
Maar ik hoop straks toch wel minstens 50 euro over te houden per maand. Of dat gaat lukken is een tweede
xTammyy schreef:Ik krijg enorm veel stufi, mijn stal thuis die verhuurd wordt, bijrijder, maandelijks bedrag van m'n ouders (jarenlang niet van m'n pa gehoord en dat maakt ie nu op deze manier 'goed') en verder weer ik t ff niet maar heb alles in m'n excel bestand staan.
demo_love schreef:Ik werk in de zomervakantie fulltime en verdien daar elk jaar iets meer mee. Dit jaar was het ongeveer 800 euro. Dat spaar ik en kan ik aanspreken als ik in de knel kom.
Daarnaast krijg ik een uitwonende beurs van 290 euro (ongeveer). Mijn kamerhuur komt hier ruim uit en dan houd ik ongeveer 50 euro per maand over voor boodschappen etc. Tot nu toe leen ik dus niet, maar mijn 'voorraad' raakt wel op, want ik red het niet altijd met 50 euro. En dan leen ik 50-100 euro per maand bij. De rente voor het terugbetalen is nog lager dan de rente van mijn bank, dus als ik het niet gebruik, maak ik nog winst ook. Eigenlijk zou ik maximaal moeten lenen en het geld moeten 'bewaren'.